Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

VTEC na LPG


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
181 odpowiedzi w tym temacie

#31 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:40, 29.12.2008

No zobaczymy jak wymienię listwę czy jest jakaś zmiana na lepsze czy gorsze, jak nie to problem tez może być w dyszach (źle dobrane). Ja zamówiłem dysze 2,7 mm przy 1 bar daje 145 KM.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#32 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:01, 29.12.2008

Jak poczytałem sobie lpg.info.pl to postanowiłem, że jak skończy się mi gwarancja i zrobię więcej kilometrów, to wstawię sobie Magic Jet oraz Scorpiona Mini albo EG 150kW.

Co do elektrozaworów, to oprócz modelu jeszcze zależy dużo od konkretnego egzemplarza. Nawet na "czerwonych valtekach" da radę ustawić instalację idealnie. Z tą jednak różnicą, że "zaworek" marki Valek będzie trzymał swoje parametry miesiąc albo dwa, a Magic Jet czy Matrix rok albo dwa.

Po lekturze lpg.info.pl zaczaiłem o co chodzi z mapami, mnożnikami, spadkami ciśnienie i jego przerostami. Jest może raptem pięć warunków do spełnienia aby instalacja dobrze działała. Głównie chodzi o dobór komponentów, a gdy brak właściwego do tego pomnożony przez brak wiedzy instalatora, powiększa tylko obraz klęski.

#33 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:14, 10.01.2009

pablo.see, :db ahhh jak fajnie się czyta takie wypowiedzi ;-) musisz przyznać, że to forum LPG nieźle się przydaje i ma sporo cennej wiedzy i co najważniejsze ludzie chętni do pomocy.

Nawet na "czerwonych valtekach" da radę ustawić instalację idealnie. Z tą jednak różnicą, że "zaworek" marki Valek będzie trzymał swoje parametry miesiąc albo dwa, a Magic Jet czy Matrix rok albo dwa.


Nic dodać nic ująć właśnie tak u mnie było pablo, po wyjeździe od gazownika idealnie a po mies lub 2-3 lipa, i tak w kółko. :-/

Głównie chodzi o dobór komponentów, a gdy brak właściwego do tego pomnożony przez brak wiedzy instalatora, powiększa tylko obraz klęski.


O tym to już cały czas alarmował Glinuś :>

pablo.see, zastanów się na przyszłość pomiędzy Matrix'ami a Magic'ami. Jak szukałem w sklepach internetowych to do Matrix'ów są zestawy naprawcze a do Magic'ów nie znalazłem to też o czymś świadczy :-> Oczywiście na :ok Magic'ów.

[ Dodano: 2009-01-10, 16:17 ]
Zdecydowałem się w końcu sam na wymianę listwy wtryskiwaczy na MagicJet'y, wszystko idealnie pasuje w miejsce Valtec'ów teraz cała wymiana (oczywiście po doświadczeniu) zajęła by mi max ok 15 min. Cała operacja przebiegła pomyślnie i .......... moje autko ożyło !!! :-) Nawet jak była nowa instalacja czy też po regulacji Valtec'ów autko tak nie przyspieszało powyżej 4 tys. Teraz pow. 4 tys. zapiernicza jak trzeba i chyba nie ma różnicy czy jadę na PB czy LPG (dopiero 2 dni testuję). Wniosek taki, że po prostu Valtec'ki nie nadają się do silnika F20B6.

Kupiłem kabel, ściągnąłem program a oto moje dane:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#34 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:17, 31.03.2009

Wiam!!!Witam..czytając ten wątek..o lpg..mogę tylko powiedzieć że wiele osób się zraziło do lpg...jeszcze w czasach mixerów 2-gej generacji lpg...obecnie tkzw..sekwecja to koszt 2000-2200 plz..i ludzie którzy narzękają na lpg w dzisiejszych czasach po prostu trafili to zakładów (montażystów) o znikomej wiedzy i niechlujnym montażu...osobiście wiem coś na ten temat bo od 10-lat miedzy innymi montuję lpg...i często poprawiam po takich...nie prawdą też jest że listwy valtek są aż takie złe...podstawą jest prawidłowa kalibracja (nowej)..odpowiedni dobór dysz ---i stabilny reduktor...i oczywiście rzetelna kalibracja całego systemu przy różnych obciązeniach....(listwy valtek tkz.1omowe(żółte cewki)w niektórych typach inst,sterowane są zbyt dużym prądem i niestety nie wytrzymują mechanicznie)..osobiście obecnie moje auto to accord .2.2v-tec..na lpg po montażu przejechał już 45tys.km..i zero problemów (stag 300-reduktor zavoli-n-listwa rail 1om (bfc)
spalanie (trasa 8-9) mieszana(10-12)--i nie ma żadnych problemów z mocą przy v-teku..choć to tylko sohc -vtec

#35 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:45, 23.04.2009

Hehhh 8-) zapowiem (koledzy wprowadzają mody w autach to i ja ......w LPG :-| ) szykują się nowe mody w moim LPG:
1. zmiana centralki z Sirocco na LPG,
2. zmiana reduktora z KME Silver na EG200

Dla tych co jeżdżą tylko na PB i pojawia się uśmieszek na twarzy dodam - autko teraz pracuje :ok a dlaczego wymieniam ?? hmm po części dla tego aby silnik dostawał idealną dawkę paliwa jak "książka pisze" a po części dlatego tak jak np. koledzy wymieniają dolot, lub olej na inną markę Glinuś wie o co chodzi ;-)

PS. Trzymajcie za mnie kciuki bo będę "modził" sam :meksykanin:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#36 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:14, 23.04.2009

Siwy odważny jesteś i jak wszystko pójdzie po twojej myśli to zaproponuję Twoją kandydaturę do "Zakłady Polecane" :mrgreen:

#37 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:24, 23.04.2009

to zaproponuję Twoją kandydaturę do "Zakłady Polecane" :mrgreen:


albo druciarz roku :r

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#38 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:11, 23.04.2009

1. zmiana centralki z Sirocco na LPG

Chodziło Ci o Staga? Jeżeli tak to który? Jak masz możliwość to bierz 300 plus

Do zobaczenia na trasie.


#39 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:15, 23.04.2009

Siwy coś wspominał o Stagu 4.

#40 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:21, 23.04.2009

I słusznie, jedyny mądry wybór. Normalnie pogromcy mitów z nas. Honda + LPG, da się i to bez problemu. :-)

Do zobaczenia na trasie.


#41 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:23, 23.04.2009

Normalnie pogromcy mitów z nas.

I będziemy jeszcze jeździć do Siwego na regulację :mrgreen:

#42 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:26, 28.04.2009

Dziś dostałem graty do moich modów LPG :mrgreen: reduktorek mocniejszy i dokładniejsza centralka - czekam tylko jeszcze na rurki FI-12mm oraz na FI-6mm.
Dołączona grafika Dołączona grafika
Może w długi weekend uda mi się ruszyć z modami to zrobię maleńkiego manuala jak zmienić "Serce" LPG.

PS. Glinuś czówa nad całym przebiegiem modów jak u mnie tak również u siebie. ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#43 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:38, 28.04.2009

Nie ma jak Chip Tuning Lpg :ok

#44 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:11, 29.04.2009

Pablo.see mam pytanko do Ciebie (bo chyba masz Stag'a 4) a nawet i do innych osób mających Stag'a.
Otóż przy zmianie centralki LPG będę musiał wpiąć się do Lambdy (obecna instalka tego nie wymagała) prawdopodobnie będzie to kabel czarny za kostką (patrząc od strony sondy).
Czy ktoś może to potwierdzić do którego kabla jet podpięta centralka ?? Dołączam foty.
Widok od sondy do kostki:
Dołączona grafika

Widok od kostki do ECU:
Dołączona grafika

Zaraz odpalę Manuala (mam go innym kompie) ale nie wiem czy coś tam będzie o tym, który to kabel.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#45 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:38, 29.04.2009

Czujnik (termistor) to kabelki: 1 i 2 (od strony zapinki) czyli czarno-zielony i biały. Pozostałe dwa do grzałki. Od staga podłączamy kabelek fioletowy. Do sondy podłącz woltomierz, jak pokaże na mierniku napięcie z plusem, to sondę podłączamy tam gdzie przyłożyliśmy czerwoną końcówkę (badamy na włączonym silniku).
Schemat podłączenia instaluje się razem z programem ACGasSynchro:
"c:\Program Files\AcGasSynchro2.0\Docs\Podłączenie STAG-4.pdf"
W ESM zaglądamy do działy Fuel and Emissions, Heated Oxygen Sensor oraz Emission Control System, diagrams - duzy schemat . Szukamy "primary HO2S3 sensor"

Podłączenie lambda jest potrzebne tylko do strojenia lub diagnozowania problemów. W normalnym użytkowaniu nie potrzeba podłączać.

Jutro w dzień zerknę u siebie.

Do zobaczenia na trasie.





IPB Skin By Virteq