Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
V

Wymiana wa艂u korbowego

V Wa艂 korobowy ciekn膮cy uszczelniacz

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 post贸w
  • Sk膮d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 01.03.2019

Witam.
  Po wymianie rozrz膮du przez domoros艂ego mechanika mam problem z nieszczelnym uszczelniaczem na wale. Odda艂em drugi raz auto na poprawk臋 do bardziej zaufanej osoby i okaza艂o si臋 偶e na czopie s膮 dwie g艂臋bokie rysy zapewne po 艣rubokr臋cie kt贸rym kto艣 pr贸bowa艂 wyd艂uba膰 stary uszczelniacz. Opr贸cz tego wy偶艂obi艂 si臋 ju偶 spory rowek w miejscu uszczelniacza.
Silnik to 2.0 bodaj偶e F20z2. Wiem 偶e auto m艂ode nie jest ale 艣wie偶o co porobi艂em w nim hamulce, troch臋 spraw w zawieszeniu ale do idea艂u mu brakuje jeszcze kilku spraw.
Moje pytanie jest nast臋puj膮ce co zrobi膰 z takim fantem, z jednej strony szkoda mi takiego auta bo gdybym mia艂 kupi膰 co艣 w podobnej cenie to znowu ca艂a zabawa z nowymi hamulcami zawieszeniem i rozrz膮dem czyli pakowanie 2k w auto warte 3k.
Czy kupi膰 u偶ywany wa艂, da膰 go do sprawdzenia i wymienia膰?, Wiem 偶e dojd膮 mi do tego panewki g艂贸wne i korbowodowe ( 200z艂?), uszczelniacz wa艂u od strony skrzyni rozrz膮du ( 150z艂?), olej nowy pasek bo ten w oleju p艂ywa, (150z艂?) ale pewnie jak zwal臋 skrzynie to od razu sprz臋g艂o nowe wleci (500?), i pewnie trzeba b臋dzie olej w skrzyni wymieni膰 (150z艂?), czyli reasumuj膮c same te graty 1200 bez samego wa艂u i kupa roboty ( licz臋 偶e sam to ogarn臋)
Czy mo偶e lepiej drugi s艂upek? Nigdy nie wie co si臋 trafi, ten mi przynajmniej kompresj臋 trzyma ale te偶 nie wiem ile mi to poje藕dzi bez rozkr臋cania g艂owicy. Auto ma 313000 na blacie i pewnie drugie tyle cofni臋te plus 10lat gaz.
A mo偶e lepiej pozby膰 si臋 problemu i sprzeda膰 po kosztach za? nie wiem z 2000tys?
Dodam 偶e mam do zrobienia jeszcze now膮 butl臋 do gazu, przegub zewn臋trzny, przewodu hamulcowe na ty艂 i konserwacj臋, czyli kolejne 1-2k przynajmniej.
Co o tym s膮dzicie, bo raczej oryginalny uszczelniacz nic tu nie pomo偶e skoro ju偶 drugi raz pad艂 zamiennik.


  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 post贸w
  • Sk膮d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:13, 01.03.2019

W艂a艣nie OEM uszczelniacz mo偶e pom贸c. Kwestia tego w kt贸rym miejscu s膮 te rysy.
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:50, 01.03.2019

Nie ASO ale np Haparts / Jarusne/ JDM shop - b臋dzie taniej.

 

Masz mo偶e fotk臋 jak wygl膮daj膮 te rysy? Bo jak masz g艂臋bok膮 rys臋 wzd艂u偶 to b臋dzie s艂abo nawet z nowym uszczelniaczem.

 

Je艣li masz rys臋 po 艣rednicy to musia艂by艣 zmierzy膰 g艂臋boko艣膰 na jakiej ona jest i wcisn膮膰 uszczelniacz tak, 偶eby warga by艂a obok niej.

Lub opcja kolejna zdj膮膰 spr臋偶ynk臋 z uszczelniacza, rozkr臋ci膰 i skr贸ci膰 szerszy koniec o 2-3 zwoje i skr臋ci膰 z powrotem.

Tak robi艂em na p贸艂osiach dawno temu i w zale偶no艣ci od szczeliny zdawa艂o egzamin czasami.


  • 0

#4 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 post贸w
  • Sk膮d:Bi艂goraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:33, 01.03.2019

Czy sprzeda膰 czy nie nikt ci nie powie . Stare auta to zawsze dylemat bo grubsza naprawa zwykle przewy偶sza albo zbli偶a si臋 do warto艣ci auta . S膮 jednak osoby kt贸re nie chc膮 innego pomimo 偶e je sta膰 bo do tego maj膮 sentyment . Znam takie osoby. Firmy zajmuj膮ce si臋 regeneracj膮 -szlifem wa艂贸w s膮 w stanie naprawi膰 takie rysy . 


  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 post贸w
  • Sk膮d:艁贸d藕/Piotrk贸w Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:36, 01.03.2019

Mo偶esz odda膰 do zak艂adu 偶eby tuleje naprawcz膮 na to za艂o偶yli.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 post贸w
  • Sk膮d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 01.03.2019

Nie ASO ale np Haparts / Jarusne/ JDM shop - b臋dzie taniej.

 

Masz mo偶e fotk臋 jak wygl膮daj膮 te rysy? Bo jak masz g艂臋bok膮 rys臋 wzd艂u偶 to b臋dzie s艂abo nawet z nowym uszczelniaczem.

 

Je艣li masz rys臋 po 艣rednicy to musia艂by艣 zmierzy膰 g艂臋boko艣膰 na jakiej ona jest i wcisn膮膰 uszczelniacz tak, 偶eby warga by艂a obok niej.

Lub opcja kolejna zdj膮膰 spr臋偶ynk臋 z uszczelniacza, rozkr臋ci膰 i skr贸ci膰 szerszy koniec o 2-3 zwoje i skr臋ci膰 z powrotem.

Tak robi艂em na p贸艂osiach dawno temu i w zale偶no艣ci od szczeliny zdawa艂o egzamin czasami.

Nie mam niestety zdj臋cia. Ja te偶 wola艂bym nie sprzedawa膰, ale wyci膮ganie wa艂u to spore koszty, niestety p贸ki jest zimno to nie mam gdzie si臋 za to zabra膰 nawet wi臋c chyba tak b臋d臋 je藕dzi艂 p贸ki co. Kupie uszczelniacz, te偶 my艣la艂em nad tym aby spr臋偶ynk臋 skr贸ci膰.

Panowie a czy kto艣 ma manuala gdzie jest zwymiarowany wa艂 korbowy? Chodzi mi o to czy czop powinien by膰 g艂adki czy tam jest jaki艣 rowek pod ten uszczelniacz? Troch臋 mnie zadziwia to 偶e taki uszczelniacz wy偶艂obi艂 rowek, przecie偶 to naw臋glane na pewno jest.


U偶ytkownik Gordon_Freeman edytowa艂 ten post 23:00, 01.03.2019

  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:32, 02.03.2019

Nie powinno by膰 rowka ale pomimo naw臋glania i hartowania si臋 zrobi艂. Nie ty pierwszy nie ostatni.

Wys艂ane z mojego SNE-LX1 przy u偶yciu Tapatalka
  • 0

#8 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 post贸w
  • Sk膮d:Bi艂goraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:32, 02.03.2019

Nie ma rowka i nie powinno by膰 . Je艣li te poprzeczne rysy po 艣rubokr臋cie nie s膮 g艂臋bokie kombinuj ze spr臋偶ynka albo lepiej z przesuni臋ciem uszczelniacza o ile si臋 da . Wcze艣niej wypoleruj czop papierem 2000


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 post贸w
  • Sk膮d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:45, 03.03.2019

Osobi艣cie bym nie kombinowa艂 ze spr臋偶ynk膮.Ale jak kolega wcze艣niej wspomnia艂 sprawdzi艂bym mo偶liwo艣膰 innego osadzenia uszczelniacza .Czyli za lub przed je艣li si臋 da.


U偶ytkownik backdraft998 edytowa艂 ten post 22:46, 03.03.2019

  • 0

#10 Dezan

Dezan
  • Nowy
  • 17 post贸w
  • Sk膮d:Mi艂ob膮dz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:nie wiem
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:29, 04.03.2019

a ja kupilbym nowy slupek za 400zl 


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 post贸w
  • Sk膮d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:20, 04.03.2019

a ja kupilbym nowy slupek za 400zl 

I z gwarancj膮 pisemn膮 na udokumentowany przebieg  :DD


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:25, 05.03.2019

I z gwarancj膮 pisemn膮 na udokumentowany przebieg :DD

I do tego zap艂aci艂 mechanikowi za robot臋 1000zl a p贸藕niej wyda艂 kolejne 5 000 na prawnika u偶eraj膮c si臋 偶e sprzedawc膮 bo silnik 偶艂opie oliw臋 na pot臋g臋.

Wys艂ane z mojego SNE-LX1 przy u偶yciu Tapatalka
  • 0

#13 Gordon_Freeman

Gordon_Freeman
  • Forumowicz
  • 32 post贸w
  • Sk膮d:Kujawsko-Pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 05.03.2019

Rozwa偶a艂em kupno drugiego silnika. Ale to te偶 jest ryzyko, tak samo ja mog臋 "naprawi ten uszczelniacz" i za 10tys km m贸j zacznie olej chla膰 na pot臋g臋. W 22 letnim aucie wszystko jest mo偶liwe :D


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 post贸w
  • Sk膮d:Wroc艂aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 16:44, 05.03.2019

Ja bym kupi艂 uszczelniacz za te bodaj偶e 30 z艂 i wymieni艂. Mo偶esz zmienia膰 go przy ka偶dej wymianie. 

Mo偶esz te偶 wyj膮膰 ten co masz, pojecha膰 do sklepu z uszczelniaczami i zobaczy膰 czy nie znajdziesz innego odpowiadaj膮cego wymiarami ale z warg膮 przesuni臋t膮 g艂臋biej lub p艂ycej. R贸偶ni producenci mog膮 mie膰 r贸偶ne pozycje wargi. 
Np 1mm p艂ytszy uszczelniacz na pewno b臋dzie mia艂 warg臋 w innym miejscu.


  • 0

#15 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 post贸w
  • Sk膮d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:03, 05.03.2019

Backdraft da艂 dobr膮 rad臋, trzeba lekko stoczy膰 uszczelniacz, si膮dzie g艂臋biej za rowkiem.

Wys艂ane z mojego SM-N910C przy u偶yciu Tapatalka

U偶ytkownik Srebrny edytowa艂 ten post 19:04, 05.03.2019

  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: V, Wa艂 korobowy, ciekn膮cy uszczelniacz

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 0

0 u偶ytkownik贸w, 0 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq