Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#121 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:31, 13.06.2021

rok minął, czy jakaś inspekcja była?ciekawym jak się powłoka z konstrukcji stalowych sprawdziła. Kiedyś tym malowałem słupki, mocno gęste, trudno zawiłości kształtu podwozia pokryć.....

Ja w końcu użyłem fluid film perma film wg wskazań technika i niestety farba popękała, zwłaszcza na zakładkach blach i wszystko poprawiałem jeszcze raz a więc znowu demontaż tylnego wózka i zbiornika paliwa, czyszczenie matowienie odtłuszczanie. Na pierwszą warstwę poszło pędzlem Yotun Yotamastic 90 w wersji aluminium i na kolejne dwie pistoletem coś około 300 - 400 mikronów a na wierzch motip underbody Coutinho bitumen i rannal też na bazie bitumow i wosków.

Użytkownik gkill edytował ten post 11:32, 13.06.2021

  • 0

#122 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:03, 13.06.2021

Trochę o konserwacji/ środkach :

 

 

 

Swoją drogą myślałem że CRV mniej gnije... 

Może właściciel tej CR-V sprawdzał możliwości brodzenia w Bałtyku, tak wyśmiewana przez niektórych Dacia Duster jest chyba lepiej zabezpieczona przed rdzą niż wyceniana kosmicznie na rynku wtórnym CR-V.


  • 0

#123 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:23, 13.06.2021

(...) tak wyśmiewana przez niektórych Dacia Duster jest chyba lepiej zabezpieczona przed rdzą niż wyceniana kosmicznie na rynku wtórnym CR-V.

Oj, nie jest.
  • 0

#124 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:18, 13.06.2021

Może właściciel tej CR-V sprawdzał możliwości brodzenia w Bałtyku, tak wyśmiewana przez niektórych Dacia Duster jest chyba lepiej zabezpieczona przed rdzą niż wyceniana kosmicznie na rynku wtórnym CR-V.

ja mam auto z 2007 roku i oprócz powierzchownej rdzy (czyli takiej jak na filmiku) nie musiałem spawać żadnych dziur czy wstawiać łatek, ale muszę przyznać że jak w ogłoszeniach za taką cr-v chcą 30 000zł to jest lekkie przegięcie, bo jeszcze ze 3 zimy i pewnie dziury zaczęły by wychodzić. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#125 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:11, 13.06.2021

Gdzieś tu pisałem mniej więcej tak :

- trzeba  po prostu co roku zajrzeć pod samochód i ewentualnie coś poprawić (u nas obowiązkowo przegląd pod przednimi chlapakami i od  dużych osłon podłogi do tyłu)

- często  oddany do konserwacji samochód  wraca zapacykowany na czarno (co jest pod tym nie wiadomo)

- nie radzę  kłaść grubych warstw (nie chodzi mi o profile) bo pod nimi potrafi zgnić całkowicie.


  • 0

#126 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:24, 21.06.2021

Ja za przednie nadkola zaglądam regularnie (raz na rok), usuwam piach, było też zabezpieczane woskiem.

 

Niestety zapomniałem wybierać piach zza krawędzi tylnych błotników (tam gdzie nie ma nadkoli a być powinny) i wdała się ruda.

Przypadkowo zauważyłem, że zagięta krawędź tylnego błotnika zaczęła się na pewnym odcinku fałdować i pojawiła się ruda plama. Okazuje się że tam są dwie zgrzane blachy (a nie jedna jak myślałem) i ruda pojawiła się między nimi i dlatego zaczęło się to fałdować.

Co radzicie zrobić ? Mój mechanik radzi wydłubać rdzę spomiędzy blach śrubokrętem (ile się da), posmarować inhibitorem typu np. APP R-Stop, jak wyschnie to zapodać jakiś wosk i powinno to powstrzymać korozję na jakiś czas.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#127 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:38, 22.06.2021

Sposób dobry.

Można podejść nawet bardziej agresywnie - rozgiąć blachy ile się da (z wyczuciem), wyczyścić też ile się da, po zapodaniu wosku  dogiąć.

Rdzy już całkiem nie wygonisz.

Te dwie blachy to błotnik i nadkole - jak się ,,postarasz" to wygrzebiesz dziurę do mastyki, którą widać od strony bagażnika i od tej strony też tam zajrzyj.

 

Miałem kiedyś coś podobnego - po zrobieniu jak wyżej rdza nie pojawiła się przez kilka lat, potem samochód sprzedałem.

 

Czyli jest tak jak pisałem ,,od  dużych osłon podłogi do tyłu" co roku.


  • 0

#128 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:59, 22.06.2021

No zdaję sobie sprawę, że rdza zostanie, dlatego mam do siebie pretensje, że regularnie nie czyściłem piachu zbierającego się po drugiej strony tej zagiętej krawędzi błotnika a zebrało się go tam sporo.

 

Czy jest sens wpuszczać R-Stop i wosk także w ten zgrzew po tej stronie auta gdzie jest ruda ale jeszcze nic nie zrobiła (albo tego nie widać) oraz po drugiej stronie auta (gdzie jeszcze nic nie widać) ?

Czy R-Stop i wosk można zapodać przy jednym podejściu czy raczej zrobić to w dwa oddzielne dni ?

 

Gdy pierwszy raz zdjąłem przednie nadkola (nikt tam przede mną nie zaglądał przez pierwsze 5 lat eksploatacji auta) to było tam tyle ubitego piachu, że dziwiłem się, że nic tam w nim nie urosło :-) (pewnie dobre 10cm wysokości miał ten ubity piach).

Przy kolejnych podejściach piachu było naprawdę niewiele więc nie wiem co pierwszy właściciel robił z tym autem że go się tam tyle zebrało.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#129 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:55, 22.06.2021

No zdaję sobie sprawę, że rdza zostanie, dlatego mam do siebie pretensje, że regularnie nie czyściłem piachu zbierającego się po drugiej strony tej zagiętej krawędzi błotnika a zebrało się go tam sporo.

Czy jest sens wpuszczać R-Stop i wosk także w ten zgrzew po tej stronie auta gdzie jest ruda ale jeszcze nic nie zrobiła (albo tego nie widać) oraz po drugiej stronie auta (gdzie jeszcze nic nie widać) ?
Czy R-Stop i wosk można zapodać przy jednym podejściu czy raczej zrobić to w dwa oddzielne dni ?

Gdy pierwszy raz zdjąłem przednie nadkola (nikt tam przede mną nie zaglądał przez pierwsze 5 lat eksploatacji auta) to było tam tyle ubitego piachu, że dziwiłem się, że nic tam w nim nie urosło :-) (pewnie dobre 10cm wysokości miał ten ubity piach).
Przy kolejnych podejściach piachu było naprawdę niewiele więc nie wiem co pierwszy właściciel robił z tym autem że go się tam tyle zebrało.

Ja w takie miejsce po lekkim rozgięciu wpuściłem pod ciśnieniem R- stop. ( Przerobiony aerograf). Do tego w dalszej części gdzie podejrzewałem że coś się tli, nawierciłem maleńki otworek w pierwszej blasze i tam też r- stop. Po roku zaglądałem i kompletnie nic nie wyszło.
  • 0

#130 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:32, 23.06.2021

No zdaję sobie sprawę, że rdza zostanie, dlatego mam do siebie pretensje, że regularnie nie czyściłem piachu zbierającego się po drugiej strony tej zagiętej krawędzi błotnika a zebrało się go tam sporo.

Czy jest sens wpuszczać R-Stop i wosk także w ten zgrzew po tej stronie auta gdzie jest ruda ale jeszcze nic nie zrobiła (albo tego nie widać) oraz po drugiej stronie auta (gdzie jeszcze nic nie widać) ?
Czy R-Stop i wosk można zapodać przy jednym podejściu czy raczej zrobić to w dwa oddzielne dni ?

Gdy pierwszy raz zdjąłem przednie nadkola (nikt tam przede mną nie zaglądał przez pierwsze 5 lat eksploatacji auta) to było tam tyle ubitego piachu, że dziwiłem się, że nic tam w nim nie urosło :-) (pewnie dobre 10cm wysokości miał ten ubity piach).
Przy kolejnych podejściach piachu było naprawdę niewiele więc nie wiem co pierwszy właściciel robił z tym autem że go się tam tyle zebrało.


Kolego, a czy jesteś w stanie zrobić zdjęcie tego miejsca ? Nie mogę sobie go wyobrazić a też będę musiał tam zajrzeć
  • 1

#131 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:48, 24.06.2021

Spróbuję przy najbliższej okazji.

 

Zobacz czy działa ten link:

https://1drv.ms/f/s!...Sn_9OwvzTDnAoX7


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:00, 24.06.2021

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#132 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:41, 24.06.2021

Nie chce mi się szukać, ale ktoś tu się naśmiewał ze mnie jak pisałem, że (a mam ciemny grafit) pomalowałem ranty masą bitumiczną na czarno - żadne kamyki im szkody nie robią, rdzy nie zaobserwowałem (przed malowaniem miałem jedną kropkę). Strona wizualna - prawie nie ma różnicy w kolorze między lakierem i moim malowaniem (przecież rant jest przykurzony).


  • 0

#133 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:38, 24.06.2021

Ja ten rant mam pomalowany perma film Black około 300 mikronów, na to podkład epoksydowy i poliuretan zabarwiony akrylem w kolorze nadwozia. Perma film pomalowałem zaraz po zakupie auta na zdrowy fabryczny lakier, po prawie dwóch latach lakiernik mi to pokrył epoksydem i poliuretanem i mam święty spokój. Kolor mojego auta to ciemny grafit wpadający w czarny.
  • 0

#134 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:57, 26.06.2021

Nie chce mi się szukać, ale ktoś tu się naśmiewał ze mnie jak pisałem, że (a mam ciemny grafit) pomalowałem ranty masą bitumiczną na czarno - żadne kamyki im szkody nie robią, rdzy nie zaobserwowałem (przed malowaniem miałem jedną kropkę). Strona wizualna - prawie nie ma różnicy w kolorze między lakierem i moim malowaniem (przecież rant jest przykurzony).

 

 

Zrobiłem bardzo podobnie podczas konserwacji podwozia, z tym, że konserwacją wyjechałem mniej więcej do połowy rantu. Przed chwilą byłem sprawdzić jak to się trzyma i ku mojemu zaskoczeniu nie ma po tym śladu :( 

Widocznie źle mi to nałożyli, bo w warunkach deszczowych mało się poruszałem przez ostatnie trzy lata. 


  • 0

#135 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:45, 26.06.2021

Mam może dużo czasu oraz co ważne  warunki (garaż z kanałem)  aby - co podkreślam wielokrotnie -  zaglądać  pod samochód  co najmniej raz w roku robiąc dokładny przegląd.

Jest wtedy duża szansa, że nic nas nie zaskoczy.

Oczywiście   robię to częściej - chociaż myślałem (naiwny), że  przy tym samochodzie tak nie będzie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq