Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

konserwacja podwozia - środki

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#106 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:05, 09.10.2019

Ja u siebie i w innych autach używam środków FORCH. Teraz do profili zamkniętych wosk z firmy BOLL.

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.forch.pl...?s=ProductGroup

https://www.boll.pl/...oserii-spray-43


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:06, 09.10.2019

  • 0

#107 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:23, 25.10.2019

Witam, 

 

zapoznałem się za całym wątkiem i wydaje mi się ze już wiem jakiś środków powinienem użyć do konserwacji podwozia. Zdaję sobie sprawę, że nie wyczyszczę wszystkiego idealnie, ale zapewne planowane prace powinny spowolnić rozpowszechnianie się rudej. 

 

Pytanie do was, czy w ogóle jest sens brać się za jakiekolwiek prace konserwatorskie w takim miesiącu jak październik? Czy nie ma sensu i lepiej poczekać do maja-czerwca na lepsze warunki atmosferyczne? 

Ewentualna konserwacja wykonana byłaby w zadaszonym garażu z kanałem(ale nie zamkniętym) , wiec pytanie czy aktualnie nie ma zbyt wiele wilgoci w powietrzu na takie zabawy? 

 

Pozdrawiam 


  • 0

#108 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:25, 25.10.2019

teraz to już za późno na konserwacje bo rano blacha jest pokryta skroploną parą wodną, trzeba czekać do czerwca, jesli chcesz teraz to zrobić to tylko w ogrzewanym pomieszczeniu


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#109 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:37, 25.10.2019

Ja robiłem w czerwcu to i tak długo schło. Robiłem Valvoline,który do końca nie zasycha to i tak bardzo długo to trwało, tym bardziej, że przed bodysafe " gruntowowalem" ML Zaczekałbym do lata.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#110 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 25.10.2019

Dzięki za potwierdzenie. W takim razie czekam do lata! 


  • 0

#111 mikaaeel

mikaaeel
  • Młodszy Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 25.10.2019

grudzień 2016 - konserwacja Accorda7 po zakupie przez specjalistyczny lakierniczy warsztat (ogrzewany) , też się obawiałem czy to odpowiednia pora ale wolałem nie przeczekiwać zimy, konserwacja trzyma się bardzo dobrze po 3 latach
lipiec 2019 - konserwacja CRV4 przez warsztat kolegi,środki valvoline sam dostarczałem, pogoda idealna ciepło, bez deszczu, valvoline ml i bodysafe schnie bardzo powoli, jak się osiądzie piasek i kurz to już konserwacja jest twardszy w dotyku :-)

reasumując na skuteczną konserwacje własnym angażem chyba jest już za późno

Użytkownik mikaaeel edytował ten post 16:04, 25.10.2019

  • 0

#112 hen1

hen1
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 30.10.2019

Mogę polecić warsztat z Krakowa przy .ul.Powstańców, zrobiłem kompletna konserwacje podwozia, progi, maska, klapa, drzwi wewnątrz i błotniki. 

Ogólnie trochę się obawiałem, tej całej operacji bo jest to bardzo brudna i lepka robota. 

Jednak było warto, bo efekt jest bardzo fajny. 

Cała sztuka polega na tym żeby dobrze przygotować podłoże, byłem przy tym codziennie i widziałem ile jest z tym roboty, zdejmowanie osłon, tapicerki, czyszczenie, chemia i montaż. Auto spędziło tam 5 dni.  Nie wierzcie komuś kto miałby zrobić do szybciej. 

Koszt może się wahać między 2,2 a 2,5k. 

Minusy to brak auta :-)

ale potem czuć intensywny zapach juz z daleka, auto musi dobrze się przewietrzyć kilkanaście dni.  MOże też przy wyskoiej temperaturze coś pokapać a podwozia. 

Załączone pliki


  • 0

#113 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 09.02.2020

Mogę polecić warsztat z Krakowa przy .ul.Powstańców, zrobiłem kompletna konserwacje podwozia, progi, maska, klapa, drzwi wewnątrz i błotniki. 

Ogólnie trochę się obawiałem, tej całej operacji bo jest to bardzo brudna i lepka robota. 

Jednak było warto, bo efekt jest bardzo fajny. 

Cała sztuka polega na tym żeby dobrze przygotować podłoże, byłem przy tym codziennie i widziałem ile jest z tym roboty, zdejmowanie osłon, tapicerki, czyszczenie, chemia i montaż. Auto spędziło tam 5 dni.  Nie wierzcie komuś kto miałby zrobić do szybciej. 

Koszt może się wahać między 2,2 a 2,5k. 

Minusy to brak auta :-)

ale potem czuć intensywny zapach juz z daleka, auto musi dobrze się przewietrzyć kilkanaście dni.  MOże też przy wyskoiej temperaturze coś pokapać a podwozia. 

cześć, właśnie miałem spytać jak wygląda VIII po zdjęciu osłon podwozia . Pierwszy raz mam samochodzik z takimi. Podejrzewałem ,ze woda tam wchodzi, koroduje bo nie wysycha- ale widać ,ze źle nie jest.. mam 9 letnią czyli pomału trzeba parcę na lato planować, pozdrawiam..


  • 0

#114 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 22:27, 09.02.2020

Gdzieś o tym pisałem (nie mogę znaleźć) u mnie pod osłonami (a zdejmowałem w tamtym roku wszystkie - też te metalowe) nie było korozji - nic pod nimi nie robiłem. Tylko osłony wyczyściłem od spodu.

Ale jak najbardziej polecam pod nie zajrzeć aby wiedzieć co tam jest.


  • 1

#115 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:50, 10.02.2020

cześć, właśnie miałem spytać jak wygląda VIII po zdjęciu osłon podwozia . Pierwszy raz mam samochodzik z takimi. Podejrzewałem ,ze woda tam wchodzi, koroduje bo nie wysycha- ale widać ,ze źle nie jest.. mam 9 letnią czyli pomału trzeba parcę na lato planować, pozdrawiam..

 

Zerknij pod auto i zobacz że są tam specjalne otwory dzięki którym nie ma tam wody...


Użytkownik VTECkick edytował ten post 13:51, 10.02.2020

  • 1

#116 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:01, 11.02.2020

Zerknij pod auto i zobacz że są tam specjalne otwory dzięki którym nie ma tam wody...

dzięki!! czekam na cieplejsze dni i spróbuję odkręcić- kontrola najwyższy stopień zaufania :))


  • 0

#117 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • Skąd:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 18.03.2020

Ja się zdecyduję chyba na to:

https://www.noxan.pl...ykorozyjna.html

farba antykorozyjna na najbardziej korozyjne środowiska odporna na uderzenia, będąca jednocześnie gruntem, podkładem i warstwą wierzchnią itp.....

zamierzam zakupić dwa kolory czarny i jasny, na zmianę teymi kolorami malować tak by widać było dokładnie krycie między wartswami, minimum 3 warstwy, chyba 4 położę, by mieć prawie 400mikronów, wtedo producent podaje minimum 15 lat ochrony antyklorozyjnej.

rok minął, czy jakaś inspekcja była?ciekawym jak się powłoka z konstrukcji stalowych sprawdziła. Kiedyś tym malowałem słupki, mocno gęste, trudno zawiłości kształtu podwozia pokryć.....


  • 0

#118 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:33, 12.06.2021

Trochę o konserwacji/ środkach :

 

 

 

Swoją drogą myślałem że CRV mniej gnije... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#119 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 06:06, 13.06.2021

obejrzałem ten filmik i powiem tak, ja u siebie robiłem prawie dokładnie tak samo jak ten gościu, jeśli chodzi o różnice między mną a nim, to ja u siebie wszystkie dziury w podwoziu zatkałem drewnianymi kołkami które specjalnie kupiłem w tym celu, po to aby przy piaskowaniu piasek nie powpadał w te dziury, poza tym ja dałem 6 warstw specjalnego epoksydu po dwie warstwy jednej farby:

1. Transpoxy Masterbond Aluminium

2. Transpoxy Barrier

3. Transurethane Finish 

i wszystko nakładałem wałkiem i pędzlem aby dokładnie wszystko wetrzeć w blachę, pomimo że kupiłem również za ok 500zł pistolet do malowania i wszystkie potrzebne akcesoria, ale w końcu stwierdziłem że pistolet nie kryje tak dobrze jak pędzel, mastykę starą zerwałem i nie dawałem nowej tylko wszystkie szczeliny zalałem tymi 6 warstwami farby i pędzlem powtykałem farbe w te szczeliny tak że wszystko było zalane, ponieważ uważam że jesli na mastykę damy farbę to może ona w tym miejscu odszczelić.

 

a teraz powiem dlaczego nigdy w życiu już nie zrobię takiej konserwacji:

 

1. koszt tej całej operacji to kosmos, jeśli wziąć pod uwagę że specjalnie pod konserwację kupiłem podnośnik dwukolumniowy za 5000zł i musiałem zrobić wylewkę w garażu która też kosztowała kupę kasy i czasu, poza tym naoglądałem się na youtube filmików z profesjonalnymi konserwacjami i niepotrzebnie kupiłem pistolet do mas sikaflex i te masy (koszt ok 1000zł) których później nie użyłem bo to by w ogóle nie zdało egzaminu, ponieważ te masy maja formę baranka i po odkręceniu części z podwozia typu zbiornik paliwa czy sanki i inne, nie przykręcilibyśmy tego dobrze do karoserii bo przez tego baranka to wszystko by nie przylegało. Jeśli chodzi o koszta to po rozkreceniu podwozia i zderzaków okazało się że jeszcze musiałem dokupić częsci za ok 1500zł bo stare połamały sie lub należało je wymienić. Poza tym kupno sprężarki do piaskowania to koszt w moim przypadku 2500zł, piaskarka 500zł, maska do piaskowania 500zł i tak dalej i tak dalej.

2. czas całej operacji to jeszcze większy kosmos niż koszt, hondę kupiłem ok. 2013 roku więc jak widzicie zdobycie wiedzy, zamontowanie podnośnika i takie tam, to wszystko zajęło mi parę ładnych lat, a jeśli chodzi o samo piaskowanie które odbywało sie tylko w weekendy to we dwie osoby spędziliśmy około dwóch miesięcy aby to wszystko rozebrać, wypiaskować, pomalować i poskładać, może tylko ze dwa weekendy odpadły bo trzeba było w tym czasie robić coś innego. Samo kładzenie dwóch warstw farby na podwozie to robota od rana do nocy we dwie osoby tak aby to wszystko zrobić dokładnie, farba była bardzo agresywna i po całym dniu malowania później człowieka łeb bolał, to wymyśliliśmy żeby zamontować wentylatory aby powietrze rozgoniło te opary z farby i zdało to egzamin. Szkoda się rozpisywać ile czasu zajęło mi piaskowanie i malowanie części podwozia typu sanki i inna drobnica, wszystko trzeba było wcześniej zabezpieczyć aby piasek nie dostał się tam gdzie nie trzeba. 

A teraz na koniec powiem tak, wszystkie konserwacje poniżej 3000zł to jest śmiech i tylko powierzchniowe zakrycie problemu i szkoda na to pieniędzy. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:59, 13.06.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#120 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:28, 13.06.2021

Łomatkoświnta...
To zaczyna przypominać renowację zapuszczonego klasyka ;)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq