Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak zasilania na ECM, OBD2

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 29.09.2018

Czołem wszystkim,

 

mam przeciągający się problem w aucie, jak w temacie, dlatego liczę na każdą pomoc :)

 

Zaczęło się od tego, że pewnej pięknej niedzieli zapaliłem swoje Acco, wszystko standardowo, ale po 10 sekundach nagle zgasło, jakby komputer odciął zapłon. Następnie nie chciało zapalić w ogóle, choć rozrusznik kręcił. Po jakichś 30 minutach spróbowałem ponownie, sytuacja się powtórzyła, tj zapaliło, po 10 sekundach zgasło i znów nie chciało zapalić.

 

Zrobiłem szybką samodiagnostykę spinaczem i komputer pokazał jeden błąd:
DTC B1168 PA50:   Utrata łączności modułu zestawu wskaźników z ECM/PCM

 

Nie zastanawiając się wiele zatargałem auto do elektryka, po czym na drugi dzień zadzwonił i mówił, że auto działa normalnie, podpiął komputer i brak błędów, ale jeszcze zerknie. Następnie zadzwonił w kolejnym dniu raz jeszcze i stwierdził, że jednak coś jest nie tak...

 

A przyczyną jest, że komputer nie dostaje prądu, nie ma go również na OBD2.

 

Problem polega na tym, że mechanik nie może zlokalizować przyczyny usterki (a mam go za raczej dobrego fachowca, szczególnie elektryka), więc może jakoś by mu pomóc :)

 

Miał ktoś z Szanownych podobne doświadczenia? Lub jakiekolwiek pomysły? Wszystko może okazać się cenne :)

 

pzdr.


  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:37, 29.09.2018

Ściagnij z działu Klubowicz ESM do VII-ki, tam w nim są schematy. Podejrzewam, że któryś przekaźnik sterujący zasilaniem ECU może szwankować.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:37, 29.09.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:08, 29.09.2018

A mechanik zaglądał do kompa do środka?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#4 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 29.09.2018

@klosz007, co prawda tam jako że klubowiczem nie jestem wjazdu nie mam, ale dopadłem takowy na chomikuj, dzięki :)

 

@przemkowal, w sumie to nie wiem co tam sprawdzał dokładnie, ale zapytam go o to, thx


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:13, 29.09.2018

Bo jeśli nie zaglądal to wyjąć go i sprawdzić czy nie zalany z klimatyzacji. Nie czyściłeś kliny pianką?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#6 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:21, 29.09.2018

Bo jeśli nie zaglądal to wyjąć go i sprawdzić czy nie zalany z klimatyzacji. Nie czyściłeś kliny pianką?

Wysłane z ALE-L21

 

klimy nie czyściłem od 2017 roku, tak że to raczej nie to. Natomiast to co z zalaniem moglo ewentualnie to łączyć, to w piątek robiłem około godzinną trasę w wielkiej ulewie, w sobotę jeszcze wszystko było ok, ale w niedziele już nie


  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:26, 29.09.2018

Sprawdzić przekaźniki i kompa czy nie zalany ( chociaż raczej ciężko by go było zalać z zewnątrz)

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#8 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 04.10.2018

Sprawdzić przekaźniki i kompa czy nie zalany ( chociaż raczej ciężko by go było zalać z zewnątrz)

Wysłane z ALE-L21

Bingo, dowiedziałem się, że komp zalany, kapało na niego z klimatyzacji (którą ostatnio serwisowałem gdzieś z półtora roku temu), zobaczymy czy uda się go uratować.

 

@przemkowal, dzięki!


  • 0

#9 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 09.10.2018

No i stało się, komputer zaliczył zgona.

 

Pytanie do elektromagików tego forum: otóż komp to: 37820-RBA-G21. Niestety na dzień dzisiejszy nie mogę go nigdzie znaleźć, choć na necie całe mnóstwo innych modeli.

 

Jest może jakiś inny model, którym można ewentualnie go zastąpić? Kolega @muzyczka napisał mi w PW, że może być inny, ale trzeba go przeprogramować, od tego czasu chyba postanowił sobie zrobić krótką przerwę od forum ;).

 

pzdr.


Użytkownik tosiek edytował ten post 10:41, 09.10.2018

  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:56, 09.10.2018

Trudne pytanie, sprzętowo mogą być do siebie faktycznie bardzo podobne ale różnicę czyni oprogramowanie a tu ze względu na mnogość wersji itp. raczej nie należy liczyć na zamieność bo ECU blisko wspólpracuje z ABS/VSA, z zegarami itp. (poza samym silnikiem oczywiście). Ta część wg. katalogu występuje TYLKO w polifotwej 7-ce 2.0 z 5-biegowym manualem i jeśli ma to być wymiana plug and play to należy szukać ECU od dokładnie takiego auta. Oczywiście z poprawką, że całkowite plug and play to nigdy nie jest bo trzeba zakodować kluczyki.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:48, 10.10.2018

Ok, to chyba ostatni mój post zanim napiszę o tym, że problem rozwiązany (mam nadzieję :gitara: )

 

Próbuję namierzyć ten nieszczęsny sterownik (37820-RBA-G21) i póki co lipa, tego konkretnego brak, a doszedłem chyba na kresy internetu. Jeżeli wierzyć historii allegro, na aukcjach pojawia się bardzo rzadko. Na nówkę wydawać kilka tysi nie bardzo mam ochotę.

 

Znacie może miejsce/człowieka/firmę/instytucję który posiada tego typu zabawki?


Użytkownik tosiek edytował ten post 13:49, 10.10.2018

  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:22, 10.10.2018

Uderz do Ralfa, 

http://www.accordklu...6566-ralfi2000/


  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:28, 11.10.2018

Kurcze, dość dziwne, poliftowe 2.0 w manualu bylo chyba dość popularne :-) Może trzeba pytać w firmach handlujących rozbitymi autami sprowadzanymi z UK. Ja parę razy korzystałem z tej firmy: https://allegro.pl/u...hondmar?order=m

Gorzej gdybyś miał 2.4 poliftowe bo to się rzadko zdarzało. ECU od przedlifta 2.0 nie podejdzie bo inny silnik (z mechaniczną przpustnicą a nie elektroniczną), inne zegary itp.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:16, 11.10.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 tosiek

tosiek
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 11.10.2018

Nie wiem, czy to, że mam wersję z tempomatem nie powoduję mutacji wersji kompa i stąd dość ciężko ją znaleźć... W każdym razie szukam dalej, dzięki za kontakt


  • 0

#15 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:37, 11.10.2018

Zapomniałem dopisać że możesz też zastosować 37820-RBA-G22 bo to będize to samo w "ulepszonej" wersji - tka mi móweili w ASO, że różnica na ostatniej cyfrze to oznacza.

Przejrzałem kilkla wersji wyposażenia VII-ek z K20Z2 i kontynentalnych i UK i zawsze jest ten sam numer części.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq