Skocz do zawartości


RODO w HAKP

"strzelanie" w kolektor


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:17, 16.05.2010

Witam.

Mam od dłuższego czasu problem z przerywającym silnikiem. Od czasu do czasu - chociaż ostatnio coraz częściej silnik zaczyna przerywać przy około 2000 obr.
Jak zacznie przerywać i wcisnę mu gaz do oporu to wkręca się max do 3000 obr. i zaczyna strzelać w kolektor ssący !!! Po paru sekundach wszystko mija i auto jedzie normalnie.

W zasadzie wszystko już wymienione co mozna wymienić: świece, przewody, wyczyszczona przepustnica, zaślepiony ERG
Check nigdy się nie zaświecił przy tych objawach !!!

Czy któryś z Was miał taki przypadek ???

Już nie wiem czego szukać aby usunąć tą usterkę.
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:57, 16.05.2010

Sonda lambda sprawna? Układ dolotowy szczelny?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:41, 16.05.2010

Sonda lambda wskazuje wartości pomiędzy 0,4 a 1,3 V więc wydaję się że jest sprawna a kolektor pewnie szczelny ponieważ nic nie słychać, żeby jakieś lewe powietrze ssał. Dzieje się to przez około 20 sekund a potem jest przez jakiś czas ok. 3-4 razy na dzień potrafi takie coś zaistnieć.

Poza tym ani zar lampka check się nie zapaliła.

Jest to strasznie denerwujące a najgorsze jest to, że nie wiadomo co to jest !!!???
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 13:38, 16.05.2010

3-4 razy na dzień, ale np podczas dogrzewania auta, czy na zimnym/gorącym silniku?

W jakim stanie masz palec i kopułkę?
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:04, 16.05.2010

Codziennie jak wyjeżdzam to zaczyna przerywać przy nagrzewaniu się - około 5 min. od ruszenia, ale podczas jazdy już na gorącym siniku też się to dzieje. Oczywiście nie cały czas, ale tak jak pisałem parę razy dziennie.

Kopułkę i palec tylko przeczyściłem ponieważ nie wykazują zużycia !!!!

Sprawdziłem też zawór ciśnienia paliwa ten przy listwie wtryskowej, ale działa poprawnie.
Najbardziej osłabiające jest to, ze dzieje się to przede wszystkim przy nagrzewaniu silnika - już wymieniłem nawet czujnik temp. ale to oczywiście nie pomogło.
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:53, 16.05.2010

A ile Ci pali?
Kiedy regulowałeś zawory?

Ktoś może podpowiedzieć ilu przewodowa jest sonda lambda w acco? Jeśli 4 przewodowa, to sprawdź masę sondy do grzałki.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:19, 16.05.2010

Zawory sprawdzałem i luzy są odpowiednie. Spalanie ma w normie bo od 9,5 do 13 litrów w zależności od jazdy !!!

Sonda ma 4 przewody, ale szczerze mówiąc nie wiem jak sprawdzić czy grzałka dostaje napięcie i czy w ogóle funkcjonuje.

Tylko jak by grzałka w sondzie nie działała to na gorącym silniku też mogłyby być takie objawy ?

Wiesz jak sprawdzić tą grzałkę ?
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:23, 16.05.2010

Znajdź rozpiskę przewodów sondy i podłącz masę gdzieś od silnika.
Nie pamiętam oznaczeń sondy.
Czasem brakuje masy na sondzie, bo gdzieś kabel zaśniedzieje.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:36, 16.05.2010

Dobra - tak też zrobię. Masę z sondy podepnę bezpośrednio pod akum. zobaczymy co będzie.
Dziekuję Ci za podpowiedż i dam znać czy to pomogło.
Oczywiście jutro to zrobię bo dzisiaj leje jak by się wściekło !!!!!

[ Dodano: 2010-05-17, 16:05 ]
Sprawdziłem masę na tej wtyczce z sondy i jest ok, ale jak mierzę wartości jakie ma podawać sonda to voltomierz zatrzymuje się na 04v i jest tak przez cały czas !!! A przecież ma oscylować pomiedzy 0,2 do 0,9 V

Podejżane jest również to, że to samo napięcie 0,4v jest już cały czas na tej wiązce, która idzie od silnika tzn.od komputera !!! czy tak ma być ???

Napięcie to jest pomiędzy przewodem sygnałowy sondy a masą ale przy odłączonej sondzie !!!!!!! Po załączeniu sondy nic się nie zmienia !!!!

Może to komputer strzelił ??????? Albo sonda już szmelc ???!!!
  • 0

#10 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • SkÄ…d:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:31, 18.05.2010

ale jak mierzę wartości jakie ma podawać sonda to voltomierz zatrzymuje się na 04v i jest tak przez cały czas !!


Sprawdzałeś czy na zimnym i nagrzanym silniku jest cały czas tak samo czyli 0,4 V ??
Czy przy niskich i przy wysokich obrotach również wartości się nie zmieniają ??
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:10, 18.05.2010

Przy ciepłym silniku jest 0,4 V a przy nagrzanym do 90 st.C jest 0,2 V ale nie ma żadnych wahań.

Powinno oscylować pomiędzy 0,2-0,9 V tak mi się wydaje !!!

Sprawdzałem kiedys sondę u kolegi w VW i właśnie tak się działo - napiecie oscylowało pomiedzy 0.2 a 1,2 V

Podejrzane to jest, że to napięcie jest również na wiązce idącej od komputera a przy odłaczonej sondzie !!! Czyli komputer wysyła taką wartość czyli w moim przypadku 0,4 V !!!!????
  • 0

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:56, 18.05.2010

A to nie jest sonda prÄ…dowa?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:16, 18.05.2010

Nie tankowałeś ostatnio jakiegoś badziewnego paliwa? Wlej shell Vpowera-pojeździj kilka baków może pomoże. A filtr paliwa kiedy zmieniany?
Podmień jeszcze świece zapłonowe na inną markę-czasami się zdarza, że nowe są uszkodzone.
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:06, 19.05.2010

Tankuję tylko na sheel-u . Myslę, że paliwo dobre. Świece nowe, ale faktycznie sprawdzę czy aby te co mają być. A wiesz może jakie są najbardziej odpowiednie do tego samochodu ???

Może to one są problemem a ja się uparłem na tą sondę bo to mi tak jakoś najbardziej pasuje !!!
  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:15, 19.05.2010

Wg katalogu NGK
Accord 2,0i LS/ES CE8 4 2.0 96 1996 - ... F20Z1 ZFR6F-11

Lub Denso KJ20CR-L11
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq