Sytuacja wygląda tak (postaram się odpowiedzieć wszystkim)
a nie ma napięcia podanego do modułu tylko na odpalonym? A powinno być ciągłe albo napięcie za niskie? Podłącz np prostownik i sprawdź czy zadziała.
Moduł ma takie podpięcia:
Stałe +12V
Masa
+12V po stacyjce (żeby moduł się dezaktywował)
2x przewody wzbudzania domykania albo masą albo plusem (obecnie mam spięte masą, bo napięcie na stałe jest 5V przed uzbrojeniem i pod uzbrojeniu samochodu spada do 0V, więc to aktywuje moduł)
3 przewody do ustalenia czy zamykanie szyb ma się odbyć po + czy po masie (trzeba połączyć odpowiednie 2 przewody, albo +12v albo masa)
Pozostałe
zamykanie 1 szyby > do modułu
zamykanie 1 szyby > do siłownika zamykającego szybę
zamykanie 2 szyby > do modułu
zamykanie 2 szyby > do siłownika zamykającego szybę
zamykanie 3 szyby > do modułu
zamykanie 3 szyby > do siłownika zamykającego szybę
zamykanie 4 szyby > do modułu
zamykanie 4 szyby > do siłownika zamykającego szybę
przy tych przewodach trzeba uciąć kable i wpiąć się między nie modułem.
Sterowanie szybami działa - pomimo tego, że idzie przez moduł.
Jeszcze mam pytanie, czy po wyjęciu kluczyka przez X sekund sterowanie szybami działa czy tylko dla szyby kierowcy? Może sterowanie domykaniem powinno iść masą a nie +? Zmierzyłem jakie napięcie idą na siłownik domyślnie i jest to 9-10V
Wydaje mi się, że problem leży w tym, że tylko szyba kierowcy jest z opcją AUTO (automatycznego zamykania/otwierania po przytrzymaniu przycisku) oraz dodatkowo po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki jak dobrze pamiętam, to szyby nie działają (nie ma napięcia albo jest tylko przez kilka sekund musiałbym sprawdzić jak to jest u mnie). Przy próbie zamknięcia poprzez sygnał z centralnego zamka napięcie trafia na szyby ale tylko kierowcy ma tryb AUTO i dlatego tylko ona się zamyka.
Tak mi się wydaje. Sam się zastanawiam jak ogarnąć ten temat, bo chciałbym sobie zainstalować taki moduł żeby przy zamknięciu drzwi z kluczyka (przyciskiem centralnego zamka) wszystkie szyby otwarte automatycznie się domknęły, ale właśnie tak myślałem, że będą problemy z tym.
Sterowanie modułem odbywa się 1 sygnałem dla wszystkich szyb nie tylko dla tej od kierowcy. Właśnie mi się wydaje, że przez pare sekund jak gasiłem silnik to można było domknąć wszystkie szyby, ale pewien nie jestem.
Zasilanie szyb w drzwiach działa przez 20-30 sekund po wyłączeniu silnika i tylko do otwarcia drzwi. Tryb auto szyby kierowcy nie ma żadnego znaczenia, bo sterowanie szybami w takich modułach odbywa się inaczej - podłącza się to bezpośrednio do silniczków sterowania szybami, a nie do przycisków. Układ sprawdza pobierane obciążenie i gdy to wzrasta na danej linii to znaczy, że szyba jest domknięta (zwiększa się wtedy znacząco pobór prądu).
Najlepiej jakby Kolega dokładnie pokazał moduł, instrukcję obsługi do niego i sposób w jaki to podłączył. inaczej to wróżenie z fusów...
Opisałem jak mogłem najdokładniej, postaram się wrzucić instrukcje obsługi, moduł to jest ten:
https://allegro.pl/o...12v-10186848022
Użytkownik WreX edytował ten post 07:58, 20.05.2022