Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana oleju i krótki opis.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 11.05.2010

Jak to jest tak naprawdę z tymi olejami... Bo na stronach różne wypowiedzi można znaleźć...
czym charakteryzuje się pierwsza część (0, 5W, 10W, 15W)a czym druga(20, 30, 40, 50 a nawet 60) w rodzajach oleju.
To są jakieś gęstości? Wytrzymałości na temperaturę?

Ja właśnie jutro będe wymieniać olej i mam zalany ELF 5W/30, lecz po tamtej wymianie oleju założyłem instalację LPG. W sklepie powiedziano mi, że można zalać np. 5W/40. Czy powinienem zostać przy tym , który już mam, czy też mogę zmienić, ale z jakimi skutkami, czy później ewentualnie znów mogę przejść na 5W/30 jeśli zauważę zmianę na gorsze??

Prosze o soczyste wyjaśnienie :)
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:18, 11.05.2010

Olej silnikowy – czynnik smarujący w silnikach spalinowych. Podstawowymi składnikami olei silnikowych są frakcje destylacji ropy naftowej wrzące w temperaturze 350 °C – 500 °C lub syntetyczne ich odpowiedniki.

Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości:

* dodatki przeciwkorozyjne – w celu zmniejszenia korozyjnego wpływu oleju na elementy silnika
* dodatki przeciwutleniające – w celu spowolnienia procesu starzenia się oleju
* dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia
* dodatki powiększające smarność
* dodatki obniżające temperaturę pienienia się oleju

Klasyfikacje olejów [edytuj]

Aby umożliwić porównywanie między sobą różnych olejów silnikowych, zostały opracowane systemy ich klasyfikacji. Klasyfikacje ulegają ciągłym modyfikacjom, wraz z pojawianiem się nowych rozwiązań w budowie silników oraz nowych technologii.

Można wyróżnić następujące klasyfikacje:

* Klasyfikacje lepkościowe dla olejów silnikowych
o Klasyfikacja SAE (Society of Automotive Engineers)
* Klasyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych
o klasyfikacja według ACEA – klasyfikacja europejska
o klasyfikacja według API – cywilna klasyfikacja amerykańska
o klasyfikacje według producentów silników, np. Mercedes-Benz (MB), Volkswagen (VW), Volvo, MAN, Ford itp.

Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych [edytuj]

Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

* 6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
* 5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60

Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:

* maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze
* graniczna temperatura pompowalności
* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

Klasy letnie natomiast wg:

* minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
* maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
* minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)

W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:26, 11.05.2010

W sklepie powiedziano mi, że można zalać np. 5W/40


Możesz, W40 oznacza że będzie lepiej się sprawował w wyższych temperaturach/większym obciążeniu. Lej 5W40, będzie ok. K-seria bardzo ładnie się sprawuje też na 10W60, lałem taki do mojego poprzedniego acco z K20A6.
  • 0

#4 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:32, 11.05.2010

K-seria bardzo ładnie się sprawuje też na 10W60

Rafał co masz na myśli mówiąc K-seria?
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:38, 11.05.2010

A co masz w avatarze? K24
http://en.wikipedia..../Honda_K_engine
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:41, 11.05.2010

Rafał co masz na myśli mówiąc K-seria?


K-seria to seria silników Hondy o oznaczeniu początkowym K.
Tu masz specyfikację, ale uwaga, amerykańce poprawili po swojemu w wiki i wywalili wiele info o europejskich odmianach lub je pozmieniali :-(

http://en.wikipedia..../Honda_K_engine

Ty masz prawdopodobnie silnik K24Z2 lub K24A8.

[ Dodano: 2010-05-11, 18:41 ]
pablo.see, wyprzedziłeś mnie - za długo pisałem :mrgreen:
  • 0

#7 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 11.05.2010

A co masz w avatarze? K24
http://en.wikipedia..../Honda_K_engine

chłopaki jestem w temacie silników zielony jak trawa w lecie... stąd takie proste pytania :)

Edit: To jaką markę polecilibyście do zalania do mojego silniczka?
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#8 miako

miako
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:46, 13.05.2010

zalecany przez ASO jest Shell Helix Ultra 5w40, ja taki miałem do tej pory do przebiegu 291tyś. i teraz też chyba tym zaleje, jak to mówią jak nic się nie dzieje to po co zmieniać
podłącze się do topicu
otóż mam pytanie ile wchodzi oleju przy wymianie do acco VII gen. z silnikiem 2.4 z automatem??? czy bańka 4litry starczy,
  • 0

#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:59, 13.05.2010

To jaką markę polecilibyście do zalania do mojego silniczka?

Temat rzeka,poruszany na forum wielokrotnie.Nie chodzi mi,abyś szukał i czytał bo moim zdaniem można sobie w głowie zamieszać.Jeżeli masz zalany Elf to spokojnie możesz przy nim zostać,ewentualnie dobrać o podobnej specyfikacji-dane masz powyżej.Co do oleju zalecanego przez ASO też bym się nie sugerował.Teraz jest:

Shell Helix Ultra 5w40

Poprzednio był Mobil 1 5W50,do nowych aut wlewali Mobil 5W30 i jak widać oba te oleje mają podobne specyfikacje i jaki olej ASO stosuje zależy to od polityki.Ważne jest,aby olej był wiadomego pochodzenia-nie podrabiany,ale jak to sprawdzić? to jest loteria i nikt z nas nie ma 100% pewności.
Ps.robiłem kiedyś ankietę odnośnie jaki olej mamy zalany w naszych Hondach i wg.kolejności wyszło Mobil,Shell i inne.
  • 0

#10 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 13.05.2010

Zgadza się Glinuś, czytałem dużo na ten temat i jak wyżej napisałeś, aż się pomieszało i w końcu zwątpiłem co tak naprawdę będzie dobre, ponieważ każdy poleca coś innego... Zalałem Castrola Edge 5W/40 i co mnie zaskoczyło? Jakimś sposobem silnik wydaje mi się bardziej cichy... :)
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:14, 14.05.2010

Też szykuje się do wymiany oleju, w tej chwili jest Mobil 2000 10W40 i przy takim miałem zostać, ale w sklepach zauważyłem olej Lotos Gas (planuje założyć LPG) do samochodów z instalacją gazową, czy ktoś używa takiego oleju, czy warto, czy zostać przy normalnym oleju?
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:26, 14.05.2010

Też szykuje się do wymiany oleju, w tej chwili jest Mobil 2000 10W40 i przy takim miałem zostać, ale w sklepach zauważyłem olej Lotos Gas (planuje założyć LPG) do samochodów z instalacją gazową, czy ktoś używa takiego oleju, czy warto, czy zostać przy normalnym oleju?


Zostań przy Mobilu, jednak pewna marka. Nie mam nic do lotosu, paliwo z ich rafinerii bym kupił, ale oleju już nie.

Co do olejów do LPG to powiem tak. Z tego co się orientuje olej w aucie z LPG ma lżej. A to dlatego, że nie jest rozrzedzany paliwem, gaz odparowuje momentalnie, a żeby pozbyć się paliwa które dostało się do oleju trzeba auto solidnie przegonić. Oleje zawierają dodatki dzięki którym nie tracą właściwości nawet jak mają trochę paliwa w sobie.
Teoretycznie taki olej, dedykowany do LPG tego dodatku nie musiałby zawierać (cholera wie czy ten dodatek nie sprawia, że olej np. gęstnieje jak nie dostaje swojej porcji paliwa, ale szczerze mówiąc wątpię i to takie sobie moje dywagacje - prędzej obstawiłbym, że bez dodatku może być po prostu tańszy).
Jednak najwięcej paliwa dostaje się do oleju przy rozruchu zimnego silnika, a ten odbywa się i tak na benzynie. Więc jaki miałby mieć sens olej dedykowany do LPG? Wydaje mi się, że to marketing i nic więcej.
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:54, 14.05.2010

ja leje shell helix racing 10W 60 i jestem zadowolony w hyundaiu tez zmienilem na taki bo czesto dotykalem wskazowka czerwonego pola jaki efekt gestszy olej podniosl minimalnie spalanie ale ja tego nie odczulem bylo to moze 0.2 a przynajmniej na autostradzie przy jezdzie okolo 200 (to juz odciecie w i30 1.4) samochod przejezdzal 500km i nic mu nie dolegalo:) temperatura sie nie podniosla i silnik plnynniej pracowal przy duzych temperaturach na wysokich obrotach mial tez przyjemniejszy dla ucha dzwiek
  • 0

#14 diodaq

diodaq
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Irlandia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 15.05.2010

Witam,
czytalem tematy na tym forum o olejach i troche sie zagubilem. Z tego co piszecie Honda zaleca olej 5w40. Problem w tym, ze w mojej okolicy nie moge znalezc firmowego oleju o takich parametrach. Stad moje pytanie...Czy moge zalac 5w30 lub 0w30. Konkretnie chodzi mi o Castrol Edge lub Mobil 1 ESP. Z tego co czytalem na stronie Castrola to do mojego auta zalecaja 0w30 (przynajmniej na stronie dla UK&Ireland tak jest).
Ktory z tych wybrac? 0w30 czy 5w30 bedzie lepszy? A moze zaden z tych?
p.s. ile oleju wchodzi do silnika (2.0)?
  • 0

#15 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:46, 15.05.2010

Zalej Mobil 5W50 i będzie dobrze.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq