Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ranty nadkola

VII ranty nadkola

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 erwinrommel44

erwinrommel44
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 18.04.2018

Witam serdecznie. Czy to normalne by działo się coś takiego około roku po zakupie samochodu? Albo rok temu tego nie zauważyłem, albo było na tyle małe albo niewidoczne a zaczęło postępować po tym czasie. Jest to Accord VII sedan rocznik 2006. Jak to u Was wygląda Panowie?

 

 

 

 

 

 

https://zapodaj.net/...590e83.jpg.html

https://zapodaj.net/...8e8dbf.jpg.html

https://zapodaj.net/...646da4.jpg.html


  • 0

#2 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:47, 18.04.2018

Mogło tego nie być zwłaszcza jak wcześniejszą zimę samochód jeździł np. po Niemczech tam mniej soli używają.
Proponuję jak najszybciej to oczyścić (zanim nie pojawia się dziury), potem jakiś preparat co wchodzi w reakcje z rdza, podkład i dobre tego zabezpieczenie np preparatem do konserwacji podwozia. Ja tak zrobiłem bo też mi się takie coś pojawiło tylko ja o wiele wcześniej zareagowałem i nie odpuściłem żeby tak się rozprzestrzeniła ruda.

Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 12:49, 18.04.2018

  • 0

#3 AGENT

AGENT
  • Forumowicz
  • 344 postów
  • Skąd:Dębica Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:18, 18.04.2018

Z tego co widze na fotkach to nie ma jeszcze tragedii ale zabezpiecz przed zima. ja u siebie najpierw pozadnie wypiaskowalem powierzchnie do golej blachy specjalnym pistoletem bo piasek najlepiej wybija rdze jednoczesnie nie grzejac blachy. Po kazdej zimie kontroluj czy nie pojawilo sie cos nowego i w razie czego reaguj znowu...


  • 0

#4 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:11, 19.04.2018

Mialem to samo w VIIgen. Zabralem sie kompleksowo, aby pozbyc sie nalotow rdzy w okolicach tylnych blotnikow. Operacja wygladala u mnie tak:

1-czyszczenie rantow do "golej blachy"

2-nalozenie preparatu chemicznego, ktory usuwa jakies tlenki, ktore powoduja rdze a nie da sie tego usunac mechanicznie(zapomnialem jak to sie dokladnie nazywa i zostawiamy na 24h

3-cynkowanie i znow pozostawienie na 24h

4-gumowanie, jest to nalozenie gumowego podkladu, ktory chroni m.in przed mechanicznymi uszkodzeniami, ale i zabezpiecza ranty

5-nalozenie bazy

Niestety zachowalo sie tylko jedno zdjecie, ale smialo moge polecic taka operacje ;)

201604200_qnsqwna.jpg


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#5 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:05, 19.04.2018

Jak zostało przeprowadzone to cynkowanie, nanosiłeś ocynk w sprayu?
  • 0

#6 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 06:05, 20.04.2018

Nie wiem, robil to moj blacharz...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#7 silversurfer2.4

silversurfer2.4
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Żagań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:52, 20.04.2018

Ja mam tak samo no ale w 2003.

Tylko też było ok i nagle bum.

Pod koniec maja oddaję do zrobienia i mam nadzieje że nie będą musieli wyjść na zewnątrz ćwiartki/błotnika bo przy sreberku zaraz znów będę miał inny odcień.

Szkoda że na tyle to plastikowe nadkole nie wchodzi na rant jak jest z przodu wtedy by chyba aż tak bezpośrednio cały syf nie leciał na te ranty.

... ciekawe z tym ocynkiem.


  • 0

.... tak to wygląda Ja i moja honda :)


#8 legwan

legwan
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Warszawa, Józefów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 26.04.2018

u mnie rocznik 2007 i tak samo po tej zimie


  • 0

#9 erwinrommel44

erwinrommel44
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 30.04.2018

Ja mam tak samo no ale w 2003.

Tylko też było ok i nagle bum.

Pod koniec maja oddaję do zrobienia i mam nadzieje że nie będą musieli wyjść na zewnątrz ćwiartki/błotnika bo przy sreberku zaraz znów będę miał inny odcień.

Szkoda że na tyle to plastikowe nadkole nie wchodzi na rant jak jest z przodu wtedy by chyba aż tak bezpośrednio cały syf nie leciał na te ranty.

... ciekawe z tym ocynkiem.

 

 

Właśnie już w wielu wypowiedziach i komentarzach spotakałem sie z taką opinią i osobiście mam taką samą. Dlaczego skoro z przodu dali plastikowe nakłądki na ranty to nie mogli dać ich też z tyłu. Nie byłoby potem aż tylu cyrków i kombinacji z zabezpieczniem tego.


Mialem to samo w VIIgen. Zabralem sie kompleksowo, aby pozbyc sie nalotow rdzy w okolicach tylnych blotnikow. Operacja wygladala u mnie tak:

1-czyszczenie rantow do "golej blachy"

2-nalozenie preparatu chemicznego, ktory usuwa jakies tlenki, ktore powoduja rdze a nie da sie tego usunac mechanicznie(zapomnialem jak to sie dokladnie nazywa i zostawiamy na 24h

3-cynkowanie i znow pozostawienie na 24h

4-gumowanie, jest to nalozenie gumowego podkladu, ktory chroni m.in przed mechanicznymi uszkodzeniami, ale i zabezpiecza ranty

5-nalozenie bazy

Niestety zachowalo sie tylko jedno zdjecie, ale smialo moge polecic taka operacje ;)

201604200_qnsqwna.jpg

 

 

Jakoś w czerwcu będe chciał iść do poleconego tutaj a forum blacharza w Szczecinie. Zobaczymy co powie i czy da rade zrobić podobnie. Może coś zaradzi. Ile szanowny kolega płacił za taką usługe jeśli wolno spytać? Bo niektórzy w Szczecinie to ku..a pół tyłu chcieli mi rozbierać i mówili coś o kwotach 1900zł razem z lakierowaniem całego elementu.


u mnie rocznik 2007 i tak samo po tej zimie

 

Mój rocznik 2006. A niby pisali że wersje poliftowe lepiej zabezpieczone.


Mogło tego nie być zwłaszcza jak wcześniejszą zimę samochód jeździł np. po Niemczech tam mniej soli używają.
Proponuję jak najszybciej to oczyścić (zanim nie pojawia się dziury), potem jakiś preparat co wchodzi w reakcje z rdza, podkład i dobre tego zabezpieczenie np preparatem do konserwacji podwozia. Ja tak zrobiłem bo też mi się takie coś pojawiło tylko ja o wiele wcześniej zareagowałem i nie odpuściłem żeby tak się rozprzestrzeniła ruda.

 Nie był przeze mnie jeżdzony po Niemczech ani wcześniej bo auto krajowe.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ranty, nadkola

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq