Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Ciągnięcie kierownicy.

VII Kierownica ciagnie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#16 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:38, 31.03.2018

Widać popękanie tej gumy dopiero jak się podniesie na lewarku auto. Po podważeniu breszka rozumiem, że wahacz powinien się na tej tuleja ruszać góra dół tak?

Powiem wam tak moje tuleje z przodu nie były wcale popękane ale przy dodawaniu gazu i hamowaniu musiałem kontrować kiera.

Po wymianie ich nic takiego się nie dzieje, jak ktoś ma pojęcie jak działa fizyka to powinien sobie wyobrazić jakie siły działają na te właśnie tuleje.

Nie twierdzę że ich wymiana rozwiąże Twój problem, ale jak są już popękane to warto to zrobić. Wsadź tak breche i będziesz widział jak pracują i czy nie są wyrobione. Geometrię pasowało by zrobić później łącznie z tyłem a jak nie to sprawdź sobie geometrię przed wymianą bo może coś masz nie tak.

Użytkownik ubek edytował ten post 23:41, 31.03.2018

  • 0

#17 Accordzik12

Accordzik12
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 03.04.2018

Byłem jeszcze raz na stacji i diagnosta doszedł, że prawa tuleja jest zerwana i rozwulkanizowana od blachy a lewa mocno popękana. Zleciłem wymianę, może pomoże.


  • 0

#18 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:56, 03.04.2018

Jeśli to prawda to powinieneś poczuć różnice.

Użytkownik ubek edytował ten post 18:56, 03.04.2018

  • 0

#19 Accordzik12

Accordzik12
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:15, 03.04.2018

Jeszcze jedno pytanie, może nie związane z tematem, ale nie chcę zakładac nowego. Mianowicie, przeguby wewnętrzne powinno się sprawdzac na podośniku np. w warsztacie, czy raczej jak koła stoją na ziemi? Pytam, bo u mechanika na podnośniku wyczułem luz góra, dół jak auto bylo w powietrzu. Jakie mogą  być ewentualne objawy, że już padają te przeguby? Zadnych objawów podczas jazdy nie zauważyłem.


  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:36, 03.04.2018

poczujesz na kierownicy albo usłyszysz jeśli coś będzie się działo z przegubami.

Dopóki nic nie czujesz to nie ruszaj :)


  • 0

#21 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:37, 03.04.2018

Jak nie zawuwazyles to znaczy że są dobre. Gdybyś czuł wibracje przy określonych prędkościach to wtedy trzeba by było się im przyjrzeć.
  • 0

#22 Accordzik12

Accordzik12
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 03.04.2018

Bicie kierownicy mam od 100 do 120 km ale to raczej wina kół. Jakieś inne objawy? Wycie, stukanie. Jak go najlepiej sprawdzić? Kolo do tyłu i do przodu?
  • 0

#23 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:11, 03.04.2018

Bicie kierownicy mam od 100 do 120 km ale to raczej wina kół. Jakieś inne objawy? Wycie, stukanie. Jak go najlepiej sprawdzić? Kolo do tyłu i do przodu?

Tak jak wcześniej jak nie czujesz wibracji na budzie i fotelach to zostaw wszystko jest ok a koła sobie wywaz dokładnie.
  • 0

#24 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:33, 04.04.2018

Jak napisano - przegub bedzie albo tlukl na prostej albo buda idzie w kosmos. Ja to ciagle przezywam a mam mniejsze luzy na przegubach (testowane recznie) niz jakis przypadkowy accord, ktory znalazl sie akurat w warsztacie i nim nie telepalo:) No ale ja jeszcze nie zdemontowalem lewego wew. wiec nie wnikaj bo oszalejesz:)

 

Sciąganie to mialem po zmianie felg z zimowkami, jakies dziwne te gumy i rwalo na lewo. Dzis wrzucilem letnie i bajki, ale wywazyc warto (i obejrzec opony) bo to glownie idzie na kierownice.

Z kolei napisales ze cie nosi jak w koleinach - pamietam ze pewne audi quattro plywalo tak po drodze jak lacznik/laczniki z tylu byly wywalone.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 20:33, 04.04.2018

  • 0

#25 Accordzik12

Accordzik12
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 05.04.2018

Rozwalony powinien chyba bić na każdej prędkości tak, nie tylko powiedzmy przy 110 km/h?
  • 0

#26 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:04, 06.04.2018

Jak pisalem temat rzeka.

 

Z jednego auta wiem, ze przegub wew. 'prawidlowo' tlucze na prostej i to slychac i czuc. Odkad jezdze accordem mam wibracje na cala bude miedzy 90-110 jak wciskam gaz, ale jak wspomnialem, nie sprawdzalem lewego. Dochodza polosie. Pewnej odpowiedzi na to raczej nie ma:)

 

Jak dla mnie bicie na kierownicy nie ma zwiazku z przegubem wew., bo czuje tluczenie w zakresie, ale na kierownicy mam zero bicia od 0 do VMAX, a jednak cos mam uwalone, lewy przegub albo polos.

 

Wpierw wywazenie (zmiana felg z oponami jak sie da), geometria 3d i sprawdzenie wszystkiego na normalnej stacji (gumy, sworznie, szarpaki i *cenzura*y), potem dopiero mozesz szukac dalej.


  • 0

#27 general

general
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Zakopane
  • Silnik:2.0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 30.04.2018

Byłem jeszcze raz na stacji i diagnosta doszedł, że prawa tuleja jest zerwana i rozwulkanizowana od blachy a lewa mocno popękana. Zleciłem wymianę, może pomoże.

 

I co, pomogło? Mam ten sam problem...


  • 0

#28 Tomasz88

Tomasz88
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Zkątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 01.05.2018

Opisywałem to nie raz!!
Raczej niedawno zwróciłeś na te wrażenie uwagę!! Jest to przypadłość układu kierowniczego większości aut konstrukcji japońskiej że reagują „ciągnięciem” w zależności od nachylenia bocznego drogi. Owszem należy sprawdzić czy nie ma jakiś luzów zawieszenia, ale nie należy szukać dziury w całym. Łatwo się o tym przekonać na krótkim odcinku drogi gdzie wyraźnie odczuwa się „ściąganie”. N.p. Jeśli jedziesz danym odcinkiem i ściąga Cię do lewej, to następnie zawróć i tym samym pasem przejedz z powrotem- będzie ściągać w prawo :-). ( przy puszczonej kierownicy auto ma tendencje do zjeżdżania z toru jazdy na wprost w P lub L stronę, stad lekkie montowanie kiery)
Pzd.

Własnie wróciłem z trasy gdzie chciałem szybciej, ale z głową pojechać po czeskich zakrętach dobrej drogi. 

Auto ściąga gdy droga nie jest równa lub gdy wieje wiatr, to wiem, ale niestety przy pokonywaniu zakrętów z prędkościami około 100-110 da się wyczuć, że coś na kierownicy się dzieje, coś jakby ciągnie z lewej lub prawej strony kierownicę tak jakby próbowała ona zmienić swoje położenie w trakcie pokonywania zakrętu. Daje to wrażenie na kierownicy takie, że jest już za szybko i auto traci powoli przyczepność, ale jeszcze tak nie jest, opony nie piszczą, auto jeszcze jest stabilne, ale na kierownicy dzieją się cuda, wrażenie jest takie, że jest już sytuacja podbramkowa i lepiej zwolnić, chociaż margines jeszcze jest spory. Dzieje się tak tylko na długich łukach, kiedy trzeba długo trzymać kierownicę skręconą, a nie na krótkich zakrętach, gdzie kierownicę skręca się na moment żeby tylko szybko skręcić... W takich zakrętach auto zachowuje się poprawnie, nawet przy dużych prędkościach. Opisywałem ten problem innymi słowami tutaj: http://www.accordklu...ny-na-zakręcie/ - z czasem doszedłem do wniosku, że to kwestia opony, która w zakręcie się wygina i daje wrażenia luzu na kierownicy, ale raczej problem jest inny.

Co ciekawe zakręty pod górę nie są problematyczne tzn gdy rozłożenie mas auta premiuje szybsze pokonywanie zakrętów (a więc zakręty pod górę) kierownica zachowuje się raczej poprawnie na dłuższych łukach, nie ma żadnego dyskomfortu.

Dodam, że zawieszenie z przodu w całości nowe od około 30k km jak i amortyzatory również, diagnostyka ok a i mechanik nie ma się do czego przyczepić. Denerwuje mnie jednak, że auto komunikuje przez kierownicę, że zaraz wyleci z zakrętu, a starym fiatem mógłbym jechać przynajmniej z taką samą prędkością jak hondą. 


  • 0

#29 drapiezny1

drapiezny1
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 05.08.2018

Witam, mam w domu drugie auto CIVIC VII EP1, wszystko bylo ok az niedawno urwala sie prawa półos ( podobno typowa usterka tego modelu).

Zamowilem cała polos z przegubami i po zamontowaniu problem w tym, ze przy dodawaniu gazu ciagnie kiere w lewo a gdy odpuszcze gaz auto jedzie prosto.

Przed urwaniem oski wszystko bylo ok, nowa półos taka sama jak stara. Ma ktoś jakies pomysly co mu dolega? ??


Użytkownik drapiezny1 edytował ten post 13:02, 05.08.2018

  • 0

#30 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:27, 05.08.2018

Sprawdź przednie tuleje w wahaczach, jaka półoś kupiłeś ?

Też mi pękła półoś w ep2, tyle dobrze że na podwórku wycofując z garażu ;) strzeliła pod guma.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Kierownica ciagnie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq