Do tego warto sprawdzić to co kolega napisał w pierwszym poście.
Co zostało zrobione: wymieniony podgrzewacz paliwa, czujnik temperatury paliwa (w podgrzewaczu), wymienione przekaźniki (w lewym błotniku i drugi w skrzynce bezpieczników pod maską- czarne), bezpieczniki od obwodu podgrzewacza paliwa są sprawne)
Usuwanie usterek wg DTC: P1030 (183-1)
DTC P1030: Usterka obwodu podgrzewacza paliwa
1. Włączyć zapłon (II).
2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
3. Za pomocą testera HDS WŁĄCZYĆ/WYŁĄCZYĆ PODGRZEWACZ PALIWA w MENU INSPEKCJA.
4. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy jest wskazywany DTC P1030?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach przekaźnika podgrzewacza paliwa i ECM.n
5. Wyłączyć zapłon.
6. Sprawdzić bezpiecznik nr 2 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników.
Czy bezpiecznik jest sprawny?
TAK - Przejść do 7.
NIE - Wymienić bezpiecznik nr 2 (7,5 A), a następnie przejść do 15.
7. Sprawdzić bezpiecznik nr 11 +B PTC (PODGRZEWACZ PALIWA) (30 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
Czy bezpiecznik jest sprawny?
TAK - Przejść do 8.
NIE -
Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 11 +B PTC (PODGRZEWACZ PALIWA) (30 A) a przekaźnikiem podgrzewacza paliwa. Wymienić bezpiecznik nr 11 +B PTC (PODGRZEWACZ PALIWA) (30 A), a następnie przejść do punktu 15.
Usunąć zwarcie w przewodzie między przekaźnikiem podgrzewacza paliwa a bezpiecznikiem nr 2 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników, a następnie przejść do punktu 15.
8. Odłączyć przekaźnik podgrzewacza paliwa.
9. Sprawdzić przekaźnik podgrzewacza paliwa.
Czy przekaźnik podgrzewacza paliwa jest sprawny?
TAK - Przejść do 10.
NIE - Wymienić przekaźnik podgrzewacza paliwa, a następnie przejść do punktu 14.
10. Zmierzyć napięcie między stykiem nr 2 złączki 4-stykowej przekaźnika podgrzewacza paliwa i masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora?
TAK - Przejść do 11.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 11 +B PTC (PODGRZEWACZ PALIWA) (30 A) a przekaźnikiem podgrzewacza paliwa, a następnie przejść do 14.
11. Odłączyć złączkę 2-stykową podgrzewacza paliwa.
12. Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową).
13. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 37 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między bezpiecznikiem nr 2 (7,5 A) a stykiem nr 37 złączki nr 2 modułu ECM. Wymienić również bezpiecznik nr 2 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników, a następnie przejść do punktu 14.
NIE - Przejść do 19.
14. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.
15. Włączyć zapłon (II).
16. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
17. Za pomocą testera HDS WŁĄCZYĆ/WYŁĄCZYĆ PODGRZEWACZ PALIWA w MENU INSPEKCJA.
18. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1030, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach przekaźnika podgrzewacza paliwa i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
19. Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu.
20. Za pomocą testera HDS WŁĄCZYĆ/WYŁĄCZYĆ PODGRZEWACZ PALIWA w MENU INSPEKCJA.
21. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1030, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach przekaźnika podgrzewacza paliwa i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n