Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Tylne zawieszenie , utwardzenie, podniesienie .

VIII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
387 odpowiedzi w tym temacie

#316 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 07.08.2020

Czyżbyś założył sprężyny za pierwszym razem ? Nie odpowiadaj. To w kwestii łatwości.

Osobiście oprócz oryginalnej nic bym nie zakładał - a jak widać na takich geometria pada.

 

Kończę.

 

Nie rozumiem, to kilka razy miałem tą samą sprężynę zakładać ? :)

TAK za pierwszym razem, wystarczy sobie tylko dobrze ustawić kąt wyprzedzenia śrub poduszki ... jak się ma dobry ściągacz to nie ma problemu, żeby zrobić to dokładnie i bezpiecznie.

Dodatkowo WSZYSTKIE wymagane manualem śruby i nakrętki dałem nowe - koszt tego to prawie 200PLN.

Który z Was tak robił ? Jak zamawiałem w ASO śruby i nakrętki to pytali po co mi to ... zginęły, czy co ? :)

Wszystko dokręciłem kluczem dynamometrycznym do wymaganego momentu.

 

Mój Accord oprócz przeglądów do 3 letniej gwarancji NIGDY nie widział mechanika. Wszystko w aucie robię sam zgodnie z instrukcją serwisową, a mechanikiem nie jestem. No może z zamiłowania (hamulce, łącznie z regeneracją zacisków, wymiana płynów/olejów/filtrów, co 20kkm regulacja luzów zaworowych, konserwacja podwozia, wymiana wtryskiwaczy gazowych i modyfikacje w instalacji LR, prawa półoś kompletna z przegubami, montaż haka i instalacji do niego). Dodatkowo mam od jakiś 9 lat chińskiego dedykowanego pda zamiast wyświetlacza + tv tuner dvbt2 i monitory z tyłu - też sam zakładałem. Chyba kupiłem go jako pierwszy w PL.

 

Sprężyny tylne to pierwsza mechaniczna NIE oryginalna część w moim samochodzie - ale innego rozwiązania nie widziałem.... a jak czytasz, to ciężko mi się idzie na jakieś ustępstwa niż oryginał.

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 14:12, 07.08.2020

  • 0

#317 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 14:22, 07.08.2020

No chyba nie raz skoro pisałeś, że za trzecim podejściem się udało :)
Co do bezpieczeństwa to ciężko stwierdzić które rozwiązanie lepsze bo dłużej może wytrzymać stara oryginalna sprężyna niż dorabiana. Nikt nie wiem czy nie pęknie np. za 2 lata.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 14:24, 07.08.2020

  • 0

#318 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:50, 07.08.2020

No chyba nie raz skoro pisałeś, że za trzecim podejściem się udało :)
 

 

Tą SAMĄ zakładałem zawsze tylko RAZ :)

 

aaaa, że trzy razy były zmieniane to już inna sprawa :P Niestety pionierzy muszą frycowe zapłacić.

Plus tylko taki, że w koszty nie wchodziłem, bo sam to wszystko robiłem.... i że widziałem, że tak będzie, więc pierwsze dwa razy składałem na starych nakrętkach/śrubach. Dopiero na trzeci raz założyłem nowe.

/e12


  • 0

#319 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 18:36, 07.08.2020

A podkładkę można zamontować bez zdejmowania sprężyny z auta tylko je podnosząc. Nawet kół nie zdejmowałem robiąc na kanale :)
Tylko dobre ściągacze trzeba mieć do tego.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#320 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:56, 11.08.2020

Czy ktoś może podać jak grubość podkladki @slash'a wpłynęła na poprawę PK, tzn. jakie PK mieliście przed podkładką, jakiej grubości podkładkę zastosowaliście i wreszcie jaki był ostateczny wynik PK po jej zastosowaniu. Może warto byłoby taka tabelkę walnąć na początku wątku, aby można było się rozeznać przy doborze właściwej podkladki.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 1

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#321 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • SkÄ…d:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:40, 17.08.2020

Witam,

 

Pacjent to Accord VIII sedan 2.0, butla lpg, pasażerowie z tyłu i pełny bagażnik obniżały tyle zawieszenia do tego stopnia, że górna część opony była na równi z nadkolem, założone zostały dystanse od slasha o rozmiarze 30 mm, auto stoi teraz równo tak samo z przodu jak i z tyłu. Z rzeczy dodatkowych to zauważyłem jak większość, że tylne koła są teraz prosto (wcześniej były pochylone lekko do wewnątrz), a przy prędkościach powyżej 150 km/h auto stało się stabilniejsze, wcześniej wpadało w lekkie drgania. No i nie wiem czy sobie wkręcam, ale samochód lepiej reaguje na hamowanie, być może dla tego że auto ma teraz neutralną pozycję, a nie jest uniesione przodem do góry ze względu na zapadnięty tył.

 

Tak wyglądał przód i tył przed założeniem dystansów na pusto:

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

a tak po założeniu:

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing


Użytkownik majko edytował ten post 06:49, 17.08.2020

  • 0

#322 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:18, 19.08.2020

Dystanse zakupione, pomalowane, czekają na wolną chwilę do montażu. Przed robotą pomierzę i po również, zobaczymy jak 25mm wpłynie na zawias. 1488a4ebe0df33806d467336eca7a9e5.jpg265a1cca24cd1bba8fe6a559c9336a61.jpg

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#323 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:PÅ‚ock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:54, 20.08.2020

Czekam na pomiary z niecierpliwoÅ›ciÄ… gdyż także mam zamiar kupić dystanse 25mm. Jestem ciekaw o ile faktycznie podniesie siÄ™ auto wzglÄ™dem koÅ‚a po ich zaÅ‚ożeniu.    


Użytkownik przemkowal edytował ten post 09:10, 20.08.2020
nie kopiujemy postów ze zdjęciami

  • 0

#324 pio-mar65

pio-mar65
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:nowa ruda
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:34, 20.08.2020

Witam,potrzebujÄ™ kontakt do slasz129,mój email pio-mar65@wp.pl     DziÄ™kujÄ™


  • 0

#325 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:42, 20.08.2020

Tak ciężko cofnąć się kilka stron do tyłu i znaleźć profil?

http://www.accordklu...64551-slasz129/

 

pisz na pw - szybko odpisuje


  • 0

#326 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:49, 20.08.2020

Czy wymienialiście śruby/nakrętki po demontażu amora zgodnie z zaleceniami manuala, czy używaliście z powrotem starych?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 1

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#327 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:19, 21.08.2020

Taaaa9db5d7b2885286ff8cb49757e023536a.jpg
  • 0

#328 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:30, 21.08.2020

Jednak?

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#329 przemas3

przemas3
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 21.08.2020

‌Więc i ja podzielę się swoimi perypetiami z siedzącym tyłem , u mnie były dwa problemy już po zakupie przed instalacją gazu tył siedział strasznie (poprzedni właściciel ciągał sporo na haku), montaż gazu tylko zwiększył problem, drugi to kąty pochylenia tylnych kół lewe wręcz leżało ( efektem było ściąganie auta na lewą stronę i zdzieranie opon ) . Po przeczytaniu wielu wątków różnych porad , ostatecznie padło na wymianę części tulei włożenie nowych sprężyn i danie dystansu nad sprężyny, wymienione tuleje do wahacza dolnego od sprężyny: tuleja od regulacji zbieżność, tuleja mocująca zwrotnicę, wymieniona tuleja od amortyzatora, powyższe sprawiły że koła przestały leżeć, wymiana sprężyn rozwiązała kwestie miękkiego tyłu siadania od byle ciężaru jednak samo w sobie nie zmieniło nic w kwestii ogólnego podniesienia tyłu, montaż dystansów z poliuretanu o wysokości 4 cm rozwiązał problem złej wysokość. Swoje dystanse zamawiałem na poniższej stronie jest opcja 3 i 4 cm https://polyurethan....40mm-4-12-0174/ jest opcja anglojęzyczna więc nie ma problemu z nawigacją a i pomoc też jest po angielsku, na przesyłkę czekałem 3 dni od wpłaty kasy więc czas dostawy super. Koszty dostawy nie najtańsze coś koło 150 zł całość wyszła mnie 200 z małą górką. Na stronie jeśli ktoś ma sprzęt są podane wymiary dystansu łącznie z twardością poliuretanu więc można dorobić samemu. Ostatecznie wszystko to rozwiązało problem siedzącego tyłu i ściągania auta. Utrudnienia jakie napotkał mechanik to większość śrub była zapieczona na amen więc trzeba było ciąć . Cześć śrub udało się zastąpić zamiennikami ze sklepu metalowego.
  • 0

#330 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • SkÄ…d:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:15, 25.08.2020

No i zrobione, trochę się napracowałem bo okazało się, że przy okazji musiałem wymienić łączniki stabilizatora z tyłu, bo niby nie stukały, ale po rozpięciu okazało się, że już były luzy, w końcu 240kkm robi swoje. Auto podskoczyło o 2 cm przy zastosowaniu dystansów 25mm. Początkowo nawet wydawało mi się, że przesadziłem z grubością, ale po jeździe próbnej wszystko się ułożyło. Pomiarów kąta pochylenia jeszcze nie zrobiłem, ale będzie wkrótce więc napiszę jak się zmieniły (mam nadzieję, że będą w normie). Jak będzie jasno wrzoce fotkę z profilu. Moim zdaniem nie wygląda to źle, ale... bcf2f2490a9561869d8cd8e30cfa9df6.jpg78bd2469b7bb00f5f48f43990de246d6.jpg

Po kilku km jazdy


Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
ac0da7499cd8729a2c8c88e5822df28f.jpg
eb99c1230925d8e0cccb5dfcacf2f4de.jpg

Użytkownik lajsta edytował ten post 06:34, 26.08.2020

  • 1

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq