Założyłem podkładki od kolegi Slasz. Auto prowadzi się znakomicie, bez i pod obciążeniem. Wygląda normalnie. Nie rozumiem przestróg kolegi egon12?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#301
Napisano 20:46, 06.08.2020
#302
Napisano 21:43, 06.08.2020
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik lajsta edytował ten post 21:53, 06.08.2020
CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A
#303
Napisano 22:32, 06.08.2020
Przed dystansami od kolegi Slasz miałem kąt pochylenia kół z tyłu - 2.3 a po montażu dystansów kąt pochylenia kół tył to -1.35. W tych dwóch pomiarach zawsze był pełen zbiornik BP i LPG. Dołączę zdjęcia jak tylko będą gotowe. Dystanse 30mm. Ja polecam, wiele osób pisało że po wymianie sprężyn na nowe tył dalej siedział, po dystansach od kolegi Slasz nie ma tego problemu jest duża poprawa.
Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:34, 06.08.2020
#304
Napisano 09:55, 07.08.2020
Dla jasności - nie mam dystansów ale jeśli będzie trzeba to założę. Więc piszę tu raczej teoretycznie.
Z opisów ich montażu wnioskuję, że dystanse powodują dodatkowe lekkie ściśnięcie sprężyny (to wstępne - nazwijmy je postojowe), ale ich grubość (razem ze ściśniętą sprężyną) jest większa od samej pierwotnej sprężyny (oczywiście założonej na samochodzie).
Stąd poprawa geometrii, a niechcący dostajemy lekkie usztywnienie zawieszenia - które może być prawie niezauważalne (tu użytkownicy mogą coś napisać).
Co do (katastroficznego) posta egon12 - wg mnie nic takiego nie nastąpi.
Dołożenie dystansu jest tym samym dla sprężyny co posadzenie pasażerów na tylnej kanapie - nie powoduje to żadnego uszkodzenia sprężyn.
#305
Napisano 09:58, 07.08.2020
Sprężyna zostaje tak samo ściśnięta z podkładką jak i bez. Zmienia się tylko wysokość nadwozia bo dokładany jest dodatkowy dystans.
Nie ma żadnego usztywnienia, w pracy zawieszenia zmienia się tylko to, że jest o grubość dystansu wyżej a więc kąty wracają do normalności.
#306
Napisano 10:47, 07.08.2020
Sprężyna zostaje tak samo ściśnięta z podkładką jak i bez. Zmienia się tylko wysokość nadwozia bo dokładany jest dodatkowy dystans.
Nie ma żadnego usztywnienia, w pracy zawieszenia zmienia się tylko to, że jest o grubość dystansu wyżej a więc kąty wracają do normalności.
aaa tutaj się nie zgodzę....
Przecież dajesz przekładkę pomiędzy sprężynę, a górną poduszkę. Zmieniasz punkt pracy sprężyny .... podkładka ma 30mm.
To jest stałe NIE pracujące przedłużenie sprężyny .... Tak jak sztyca amortyzatora powoduje stałe napięcie sprężyny, tak samo robi ta podkładka.
W przypadku bardzo zużytych sprężyn pewnie zero - w przypadku nowych może 10-15 mm - ja tego nie wiem ..., bo wymaga to dokładniejszych pomiarów.
Wysokość tej podkładki może być różna dla różnie zużytych sprężyn.
Warto by wspomnieć, że prawdziwe podwyższanie prześwitu np. w autach terenowych robi się pomiędzy poduszką amortyzatora, a nadwoziem (to jedno z rozwiązań).
Jest to do wyskrobania na CNC, ale na pewno będzie bardziej skomplikowane niż ta przekładka. Powinno być stalowe, mieć możliwość przykręcenia poduszki od spodu + od góry mieć śruby jak poduszka - przykładowy link
/e12
#307
Napisano 11:17, 07.08.2020
Napiszę tak - wysokość sprężyny jest "regulowana" siła nacisku na nią, stałą sprężyny i kilkoma innymi parametrami.
Na aucie, nie ważne jaka jest jej długość w stanie luźnym bo po założeniu będzie miała określoną wysokość zależnie od siły nacisku działającą na nią.
Tutaj wchodzi wysokość podkładki dodatkowo zamontowanej, która podniesie górną poduszkę o wysokość podkładki. W stanie luźnym sprężyna może i będzie bardziej ściśnięta ponieważ dokładamy grubość poduszki ale maksymalna długość dalej zostaje taka sama, ograniczona przez długość lagi amortyzatora. Po obciążeniu sprężyny siłą nadwozia jej długość będzie taka sama z i bez podkładki.
Więc praca sprężyny pod obciążeniem tak naprawdę zmienia się o ciężar podkładki i ani grama więcej.
Nie porównujmy pracy sprężyny bez obciążenia ani jej wysokości bez obciążenia.
W przypadku liftu w samochodach terenowych delikatny lift o 30-40mm odbywa się właśnie na takiej zasadzie o której piszemy a dopiero większe podniesienia auta odbywa się w sposób jaki opisujesz.
#308
Napisano 11:54, 07.08.2020
Napiszę tak - wysokość sprężyny jest "regulowana" siła nacisku na nią, stałą sprężyny i kilkoma innymi parametrami.
Na aucie, nie ważne jaka jest jej długość w stanie luźnym bo po założeniu będzie miała określoną wysokość zależnie od siły nacisku działającą na nią.
i znowu się nie zgodzę
Wysokość sprężyny w stanie luźnym ma zasadnicze znaczenie na późniejszą jej "poddawalność" na obciążenia.
Jak się dorabia sprężyny, to jest ważne kilka parametrów:
- wysokość,
- ilość zwojów (musi być taka sama jak w oryginale),
- przekrój i rodzaj drutu
- wymiary jak średnica i progresywna budowa tutaj pomińmy (bo powinna być taka sama jak w oryginale).
Łatwo można sobie regulować dwoma parametrami:
- przekrój drutu z jakiego jest wykonana (bo rodzajów patentowych drutów do sprężyn nie ma dużo)
- odległość między zwojami, która przekłada się na wysokość sprężyny.
Temat jest oczywiście "spłycony" do minimum, bo parametrów i zależności jest oczywiście cała masa.
Jeżeli zrobimy 1do1 sprężynę z grubszego drutu niż była oryginalna, to będziemy mieli wyżej. Można to obniżać przez nieznaczne zmniejszanie dystansu między zwojami - inaczej wtedy pracuje materiał na przekroju drutu - i będziemy mieć nadkole niżej.
/e12
#309
Napisano 12:02, 07.08.2020
ok, to napisz jak dla zwykłego Kowalskiego jaki ma wpływ na pracę sprężyny pod stałym obciążeniem (np na postoju) podkładka, gdzie jej masa to 200g.
Wg mnie pomijalną ale może czegoś się nauczę.
Nie wchodźmy w projektowanie sprężyn bo nawet zakłady je projektujące są w stanie się wyłożyć i między partiami materiału zrobić tym samym procesem 2 różne sprężyny.
Nie sprzeciwiam się że lepiej założyć nowe sprężyny ale nie ma pewności czy się nie uklepią po jakimś czasie.
#310
Napisano 12:31, 07.08.2020
Na pewno nie chodzi o masę.
Zróbmy (dla Kowalskiego) dystans o grubości 10cm albo nawet 20cm. Załóżmy i sprawdźmy czy sprężyna będzie bardziej ściśnięta niż oryginalnie.
#311
Napisano 12:37, 07.08.2020
ok, to napisz jak dla zwykłego Kowalskiego jaki ma wpływ na pracę sprężyny pod stałym obciążeniem (np na postoju) podkładka, gdzie jej masa to 200g.
Wg mnie pomijalną ale może czegoś się nauczę.
Nie wchodźmy w projektowanie sprężyn bo nawet zakłady je projektujące są w stanie się wyłożyć i między partiami materiału zrobić tym samym procesem 2 różne sprężyny.
Nie sprzeciwiam się że lepiej założyć nowe sprężyny ale nie ma pewności czy się nie uklepią po jakimś czasie.
Właśnie o to chodzi, że to nie chodzi o masę tylko o rozmiar tej przekładki.
Chodzi o to, że wstępne napięcie sprężyny na sztycy amortyzatora - generalizując najtrudniej jest zacząć ściskać sprężynę ... czym jest bardziej ściśnięta tym idzie już lżej ...
Czy się "uklepią" po jakimś czasie ? Pewnie, że tak ... nic nie ma na wieki. Tak jak oryginał się obniża ... i zmieniasz na nowe jest wyżej.
Tak i tutaj będzie.
/e12
#312
Napisano 12:39, 07.08.2020
Na pewno nie chodzi o masę.
Zróbmy (dla Kowalskiego) dystans o grubości 10cm albo nawet 20cm. Załóżmy i sprawdźmy czy sprężyna będzie bardziej ściśnięta niż oryginalnie.
tutaj będzie na pewno - mówiąc o dystansie 2-3 cm mam na myśli powrót do "nominalnej" pracy zawieszenia przewidzianej przez producenta. I poruszamy się w zakresie o jaki sprężyna się ugięła w stosunku do nowej.
Każde rozwiązanie będzie miało przeciwników - są tacy co zakładają podkładki między zwoje.
Oczywiście zmiana sprężyn jest najbliżej "fabryki"
I na tym chyba zakończę przekonywanie do dystansów. Każdy wybierze co będzie chciał.
#313
Napisano 12:41, 07.08.2020
Chodzi o to, że wstępne napięcie sprężyny na sztycy amortyzatora - generalizując najtrudniej jest zacząć ściskać sprężynę ... czym jest bardziej ściśnięta tym idzie już lżej ...
/e12
Uważam (nie czytałem charakterystyki sprężyny), że jest dokładnie odwrotnie - na początku łatwiej, potem trudniej (bo raczej nie mamy do czynienia z liniową).
[edit] Do ostatniego.
Mnie do dystansów nie musisz przekonywać - pisałem o tym.
Łatwość montażu i poprawa geometrii - przecież o to chodzi.
Użytkownik piasek101 edytował ten post 12:43, 07.08.2020
#314
Napisano 12:53, 07.08.2020
Panowie,
Żeby była jasność - ja nikogo do niczego nie zamierzam przekonywać. Jak dla mnie możecie nawet tam sobie wkładać pomiędzy poduszkę, a sprężynę koszyczki po truskawkach
Nie mam fabryki produkującej sprężyny, podobnie jak i frezarki cnc skrobiącej podkładki - u mnie nic się nie da kupić
Jeżeli chodzi o łatwość montażu i poprawę geometrii.... w przypadku podkładek.
Montaż taki sam jak w przypadku sprężyny ... żaden argument, obydwa rozwiązania też zmieniają kąty pochylenia tylnych kół.
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 13:09, 07.08.2020
#315
Napisano 13:16, 07.08.2020
Montaż taki sam jak w przypadku sprężyny ... żaden argument, obydwa rozwiązania też zmieniają kąty pochylenia tylnych kół.
/e12
Czyżbyś założył sprężyny za pierwszym razem ? Nie odpowiadaj. To w kwestii łatwości.
Osobiście oprócz oryginalnej nic bym nie zakładał - a jak widać na takich geometria pada.
Kończę.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych