Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Diesel a krótkie dystansy VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:51, 12.01.2018

Benzyna i mniej problemów.Brak turbo , dwumasu i drogich wtryskiwaczy,pompy wysokiego ciśnienia,zaworów regulacyjnych na listwie,zapieczonych zaworów EGR.Pojedziesz do warsztatu na naprawę i stawy Ci powygina😊
Po co Ci problemy😊

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:56, 12.01.2018

  • 0

#17 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:49, 12.01.2018

Co Wy z tym spalaniem...
9l o tej porze roku na dystansie ~5km (start-meta) w korkach średniej wielkości miasta to robi całkowicie zdrowy Jazz '05.
Accord 2.4 AT w tych samych okolicznościach wciąga 16l.
Jak dla kolegi spalanie na takich dystansach jest priorytetem to lepiej zapomnieć o Acco.
Polecam Priusa ;)
  • 0

#18 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:08, 13.01.2018

Alternatywą dla Priusa będzie Tesla 😊

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 08:10, 13.01.2018

  • 0

#19 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Prestige +
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:19, 13.01.2018

Co Wy z tym spalaniem...
9l o tej porze roku na dystansie ~5km (start-meta) w korkach średniej wielkości miasta to robi całkowicie zdrowy Jazz '05.
Accord 2.4 AT w tych samych okolicznościach wciąga 16l.
Jak dla kolegi spalanie na takich dystansach jest priorytetem to lepiej zapomnieć o Acco.
Polecam Priusa ;)

 Bez jaj ale 16 l po mieście to wciąga 300 konny gs430..z v8 pod machą ,nie chce mi się wierzyć ze 2.4 ciągnie 5l więcej po mieście niż 2.0 , no chyba ze korki na maxa albo jazda na zasadzie but hamulec but hamulec , to wtedy nawet pewnie tico łyknie 10l


  • 0

Aktualnie : Lexus RX 300 * Toyota Auris II * Mazda MX5NB


#20 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:56, 13.01.2018

kolega ma merca ML 500 benzyna w lpg to mówił że nigdy mu nie schodzi poniżej 20L/100km w mieście, a często jest wyżej, to chyba forumowicze nie umieją sobie policzyć spalania, albo z jakiegoś powodu zaklinają rzeczywistość, ja bym jednak obstawiał to drugie :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:58, 13.01.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#21 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:58, 13.01.2018

Nie katuje zimnego silnika, więc opcja but-hamulec nie wchodzi w grę.

"Sekret" polega na tym, że te ~5km to dystans, na jakim może osiągnąć temperaturę roboczą silnik motorynki, ale nie 2.0-2.4, nawet nie 1.4.
Korki to druga sprawa, jak całe miasto rankiem telepie się do roboty to mowy nie ma o płynnej, równej jeździe.
Trzy - Accord z mojego przykładu ma AT, który też dodaje swoje.
Po prostu to nie jest samochód do miasta. Na trasie nie będąc zawalidrogą bez problemu łyka mniej niż 8l...
  • 0

#22 Besiek

Besiek
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:szare
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 13.01.2018

Bez jaj ale 16 l po mieście to wciąga 300 konny gs430..z v8 pod machą ,nie chce mi się wierzyć ze 2.4 ciągnie 5l więcej po mieście niż 2.0 , no chyba ze korki na maxa albo jazda na zasadzie but hamulec but hamulec , to wtedy nawet pewnie tico łyknie 10l

Dopiero kilka tankowań, ale już widać. Poranne dojazdy do pracy bez korków, powroty w średnim natężeniu ruchu, styl jazdy między ecodriving a dynamicznym.Chyba pora uwierzyć.

icon5.png
  • 0

#23 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:41, 14.01.2018

Ja tez nie zachecam jazdy dieslem na dystansie 2km. Osobiscie mam acco icdti i taki dystans to albo z buta albo hondą Logo robię. Szkoda diesla. Nawet temp nie zlapie.
  • 0

#24 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 00:00, 15.01.2018

Hej :)
Moja ostatnia średnia to 13,83l/100km (100% miasto, jazda umiarkowanie dynamiczna, bo za bardzo nie ma się gdzie rozpędzić, po zakorkowanej Łodzi, na krótkich odcinkach - z reguły to 4-5km pokonywane rano w 15 minut, wracając już ok. 30 minut - tak wiem, na nogach szedłbym niewiele dłużej, ale gdyby nie moja córa, którą zawożę i odbieram z przedszkola, to już dawno przesiadłbym się na rower, co uskuteczniałem jeszcze 2 lata temu).

Pozdrawiam
Tomek

P.S. w podpisie jest link do pełnej historii spalania mojego Accorda...
  • 0

#25 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 06:53, 15.01.2018

Bez jaj ale 16 l po mieście to wciąga 300 konny gs430..z v8 pod machą ,nie chce mi się wierzyć ze 2.4 ciągnie 5l więcej po mieście niż 2.0 , no chyba ze korki na maxa albo jazda na zasadzie but hamulec but hamulec , to wtedy nawet pewnie tico łyknie 10l

Poprostu nie zakłamane spalanie. U mnie na odcinkach 4-5 km wychodzi 16 gazu a jeszcze benzyny trochę przeplali. Exe 2.4 AT tourer.

Wysłane z mojego ZTE A2017G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:17, 15.01.2018

Kupujcie silniki na ON najlepiej nowe
Wyrobicie sobie kondycję chodząc na pieszo gdy wasze auto będzie stało na serwisie
  • 0

#27 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:29, 15.01.2018

Hej :)
Moja ostatnia średnia to 13,83l/100km (100% miasto, jazda umiarkowanie dynamiczna, bo za bardzo nie ma się gdzie rozpędzić, po zakorkowanej Łodzi, na krótkich odcinkach - z reguły to 4-5km pokonywane rano w 15 minut, wracając już ok. 30 minut - tak wiem, na nogach szedłbym niewiele dłużej, ale gdyby nie moja córa, którą zawożę i odbieram z przedszkola, to już dawno przesiadłbym się na rower, co uskuteczniałem jeszcze 2 lata temu).

Pozdrawiam
Tomek

P.S. w podpisie jest link do pełnej historii spalania mojego Accorda...

Spalanie wychodzi mi niemal identyczne.

 

Kupujcie silniki na ON najlepiej nowe
Wyrobicie sobie kondycję chodząc na pieszo gdy wasze auto będzie stało na serwisie

No ale wtedy miałbyś mniej roboty na warsztacie...;-) Do miasta diesel odpada również ze względu na zestopniowanie skrzyni, tak naprawdę to jedzie się normalnie od 3 biegu wzwyż. 


  • 0

#28 Biały456

Biały456
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:09, 15.01.2018

Na krótkie dystanse tylko benzynka.

Polecam Jazz"a 1,4 - pojemny i spalanie 6-6,5 L/100 :)


  • 0

#29 total_psotal

total_psotal
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:WD
  • Silnik:mam
  • Wersja:taka z 4 kołami
  • KM:50+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0
  • Nadwozie:Malowane
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:13, 15.01.2018

w trasie na pb 2.4 poniżej 8/100 zrobiłem kilka razy, na LPG 11/100 w trasie i 15/100 w mieście (Warszawa) (wszystko z tankowań liczone, komputer średnie na pb pokrywał z tym z tankowania co wychodziło, na lpg jakieś 20% przekłamania ma :D więc gucio warte i ostatnio wyświetlam czasu od odpalenia silnika :) ) a i auto w automacie, i klimatyzacje chodzą jak mu pasuje, ogrzewania jak mi pasuje.

 

Diesela na takie krótkie odcinki nie ma co demonizować, i raz na jakiś czas do sklepu po bułki można skoczyć, ale na codzienne użytkowanie to średni pomysł, (pomijając samo turbo które nie dostanie na takim odcinku dobrego smarowania, a jak dostał obrotów to i odczekać chwilę trzeba będzie żeby turbo zwolniło obroty) bo silnik się nie rozgrzeje, olej się nie rozgrzeje i nie zacznie smarować całego układu tak jak powinien być smarowany... Dla benzyny to też wcale nie są optymalne warunki pracy, ale już lepiej sobie poradzi z tym niż diesel zwłaszcza turbo

 

edyta

sprawdźcie sobie w instrukcji co honda uznaje za trudne warunki użytkowania pojazdu

u mnie jest: "Jazda na odcinkach krótszych niż 8km lub jazda na odcinkach krótszych niż 16km w temperaturach ujemnych" :O i wtedy zalecają wymianę oleju 2 razy częściej


Użytkownik total_psotal edytował ten post 17:19, 15.01.2018

  • 0

#30 kokosz77

kokosz77
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Steszew
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 15.01.2018

Dzieki panowie za wasze opinie  tak ze tylko pb.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq