Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dorobienie półosi Accord VII

VII półoś przegub accord vii

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#31 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:32, 15.07.2019

Dlatego nawet nie myślałem o zamienniku.
Kupiłem OEM używkę i jestem zadowolony

Udało się kupić dobry stan bez wżerów pod tym tłumikiem? Ile za niego zapłaciłeś?

 

Sam szukam teraz OEM... :/


  • 0

#32 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 18:52, 15.07.2019

Udało się, innej bym nie kupił
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#33 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:26, 15.07.2019

Przegubów akurat w zamienniku jest dużo, tak wiec można wybierać.

 

To jakie są te warte polecenia? Bo u mnie przy przyśpieszaniu na 2 i 3cim biegu czuć telepanie 


  • 0

#34 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:43, 15.07.2019

Jeżeli ktoś robi małe przebiegi, albo ma czas i pieniądze na kolejne wymiany, to może szukać szczęścia.

Jeżeli nie, to tylko OEM.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#35 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:56, 15.07.2019

Kupić używaną kompletną półoś oem i wysłać do Torunia Motomax. Będzie pewność że jest wszystko w porządku, a nie liczyć na szczęście, czy zabawa ze słabej jakości zamiennikami.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#36 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 05:45, 16.07.2019

oski ładne uzywki oem można kupić ale trzeba za nie odpowiednio też zapłacić. 

czasy ze oski po 100 zł były juz się skończyły i będzie tylko drożej póki 7 gen jest na topie 


  • 0

#37 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:48, 16.07.2019

U mnie nie było nigdy drgań, czasem puknięcie przy zmianie biegów z nieznanych źródeł. Zamontowałem wewnętrzny przegub PASCAL i nie było problemów z wibracjami, jeździ rok.

 

Co do ukręconej półosi prawej. Patent na montaż półosi prawej z diesla do benzyny:

 

Nie znalazłem półosi OEM z benzyny, ale zrobiliśmy pewną modyfikację montując zestaw(zamiennik niestety) z diesla.

 

Wałek półosi prawej w dieslu jest 2mm grubszy jak w benzynie - można go zamontować do benzyny w następującej konfiguracji:

 

przegub zewnętrzny diesel(pasuje w piastę benzyny)+wałek diesel + krzyżak i kamienie z diesla + obudowa przegubu wewnętrznego z benzyny tak by weszła na wałek podpory.

 

Od wczoraj jeździ tak auto bez problemów, nic nie drga, wałek półosi ma tłumik drgań pod który daliśmy olej by zabezpieczyć przed korozją.

 

Włożenie z zamiennika kamieni i krzyżaka do oryginału może być niemożliwe bo oryginał ma inną konstrukcję łożyskowania kamieni i inny przez to rozmiar.

 

W tym momencie mamy całą półoś o 2mm grubszą niż w benzynie więc powinna być mocniejsza, w dieslu  jest ponad 300Nm.

 

Całą półoś kupiłem w zamienniku używaną, wyglądającą na bardzo dobry stan, oceniając chociażby po stanie patyka, braku korozji, osłon itp. Kupiłem w używce bo miałem blisko z możliwością przetestowania i zwrotu. Szukałem oryginału z benzyny ale nie mogłem nic znaleźć co mógłbym obejrzeć, na allegro sprzedający nie chcieli odsunąć tłumika drgań z wałka i wysłać zdjęć.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 15:57, 17.07.2019

  • 0

#38 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 15:20, 16.07.2019

W moim polifcie 2.0 półosie mają fabryczne oznaczenia SEF co sugeruje to, że w polifcie benzynie montowano grubsze półosie takie jak w dieslu. 


  • 0

#39 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:16, 16.07.2019

W moim polifcie 2.0 półosie mają fabryczne oznaczenia SEF co sugeruje to, że w polifcie benzynie montowano grubsze półosie takie jak w dieslu. 

Czyli w polifcie były takie jak w dieslu też na 29 zębów na podporze?


  • 0

#40 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:18, 17.07.2019

poliftowe oski są o 2 mm grubsze mają więcej zębów na przegubie zew i na krzyżaku przegubu wew. sama wielkość krzyżaka jest taka sama :) 


  • 0

#41 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:18, 17.07.2019

poliftowe oski są o 2 mm grubsze mają więcej zębów na przegubie zew i na krzyżaku przegubu wew. sama wielkość krzyżaka jest taka sama :)

W dieslu chyba i krzyżak jest większy bo znajomy mi składał i zamontował krzyżak z kamieniami z diesla do obudowy przegubu wewnętrznego z benzyny bo patyk nie wchodził w krzyżak benzynowy bo miał większą średnicę.


  • 0

#42 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:42, 17.07.2019

U mnie nie było nigdy drgań, czasem puknięcie przy zmianie biegów z nieznanych źródeł. Zamontowałem wewnętrzny przegub PASCAL i nie było problemów z wibracjami, jeździ rok.

 

Co do ukręconej półosi prawej. Paten na montaż półosi prawej z diesla do benzyny:

 

Nie znalazłem półosi OEM z benzyny, ale zrobiliśmy pewną modyfikację montując zestaw(zamiennik niestety) z diesla.

 

Wałek półosi prawej w dieslu jest 2mm grubszy jak w benzynie - można go zamontować do benzyny w następującej konfiguracji:

 

przegub zewnętrzny diesel(pasuje w piastę benzyny)+wałek diesel + krzyżak i kamienie z diesla + obudowa przegubu wewnętrznego z benzyny tak by weszła na wałek podpory.

 

Od wczoraj jeździ tak auto bez problemów, nic nie drga, wałek półosi ma tłumik drgań pod który daliśmy olej by zabezpieczyć przed korozją.

 

W tym momencie mamy całą półoś o 2mm grubszą niż w benzynie więc powinna być mocniejsza, w dieslu  jest ponad 300Nm

 

Wszystko zakładałeś nowe zamienniki?


  • 0

#43 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:43, 17.07.2019



Wszystko zakładałeś nowe zamienniki?

TAK zamienniki. Używane.

 

Rok temu założyłem NOWY wewnętrzny prawy PASCAL zamiennik bo myślałem, że oryginał stuka mi czasem przy szybkim ruszaniu i zmianie biegów.. Śmigał bez problemów z 15 000km dopóki nie pękł wałek półosi.

 

Teraz mam wewnętrzny prawy obudowa PASCAL + krzyżak kamienie z innego zamiennika (używanego).

Zewnętrzny też zamiennik (używany).

 

Włożenie z zamiennika kamieni i krzyżaka do oryginału może być niemożliwe bo oryginał ma inną konstrukcję łożyskowania kamieni i inny przez to rozmiar.

 

 

 

Co do stukania o średnim natężeniu głośności od czasu do czasu i w różnych warunkach przy ruszaniu i zmianie biegów co u mnie występuję to zaczynam podejrzewać mechanizm różnicowy w skrzyni, słyszałem, że on też może stukać. Nie wiem czy ktoś z was walczył z tym?

 

 

 

Jakby ktoś chciał zobaczyć jak ukręcił się wałek z allegro za 190zł, obecnie jest za 160zł. Do tego zęby w przegubie zewnętrznym skrzywione przeciwnie do kierunku jazdy czyli gięło je gdy napędzał wałek koło. W przegubie wewnętrznym  zęby wygięte w kierunku jazdy czyli w stronę gdzie wałek pośredni i krzyżak przegubu wewnętrznego atakuje widoczny wieloklin wałka.

 

 

WP-20190717-13-44-50-Pro.jpg WP-20190717-13-45-00-Pro.jpg WP-20190717-13-45-08-Pro.jpg  WP-20190717-13-45-25-Pro.jpgWP-20190717-13-45-13-Pro.jpg


Użytkownik lukasrz edytował ten post 18:01, 17.07.2019

  • 0

#44 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:59, 17.07.2019

Mozesz podac producentow walkow tych za 190 i za 160 zl?
  • 0

#45 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:04, 17.07.2019

Mozesz podac producentow walkow tych za 190 i za 160 zl?

To ten sam producent kiedyś były po 190zł a teraz po 160zł. https://allegro.pl/o...nowa-7509821851

 

Nikt więcej tego nie robi. Wysłałem dziś to co zostało z mojego wałka z zapytaniem co są w stanie zaproponować, czy są w stanie na przyszłość i ramach gwarancji 2 letniej wykonać wałek z twardszej stali, solidniejszy, zobaczymy co odpiszą. O ile komuś urwie się takie coś w swoim mieście to pół biedy, gorzej jak jesteś na wakacjach 500km poza domem....


Użytkownik lukasrz edytował ten post 18:06, 17.07.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, półoś, przegub, accord vii

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq