Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Olej silnikowy DIESEL VII/VIII DPF/ BEZ DPF Parametry. Polecane.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
248 odpowiedzi w tym temacie

#211 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:04, 22.03.2020

Przecież ten link przewijał się już na forum a przynajmniej tak mi się wydaje


  • 0

#212 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:02, 23.03.2020

Z jakiego powodu na 10W?

Bo lepiej chroni silnik.


  • 0

#213 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8881 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:07, 23.03.2020

Bo lepiej chroni silnik.

Napisz proszę w jakich warunkach olej 10W lepiej chroni silnik? Mam na myśli jazdę typowego użytkownika auta którym się jeździ na co dzień.
Bo chyba mi coś umknęło z zaleceń olejowych hondy.

Użytkownik przemkowal edytował ten post 07:27, 23.03.2020

  • 0

#214 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:27, 23.03.2020

Napisz proszę w jakich warunkach olej 10W lepiej chroni silnik?

Bo chyba mi coś umknęło z zaleceń olejowych hondy.

Może nie ma co kolejnej dyskusji olejowej prowadzić, ale instrukcja moich obu hond zaleca również 10w30, 10w40, a jak wiadomo do motocykli zalewa się głównie 10w40 i 10w50 bo tylko takie oleje dają radę podczas wysokich obrotów i wysokich temperatur a ja mam ciężką nogę i kręce często do odcięcia i wolę mieć zapas ochrony, mrozów u nas nie ma więc jak najbardziej 10w można lać, poza tym to temat o oleju do diesla a nie benzyniaka i ja od siebie napiszę, że nie ma sensu lać 0w30 czy 0w40 w naszym klimacie to przerost formy nad treścią spokojnie 5w30 czy 5w40. To tylko moje subiektywne zdanie.


  • 0

#215 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:54, 23.03.2020

Przymominam ze temat dotyczy oleju do diesla, trzymajcie sie tematu ;) 


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#216 schamrock28

schamrock28
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Ireland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Salon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:48, 24.03.2020

Może nie ma co kolejnej dyskusji olejowej prowadzić, ale instrukcja moich obu hond zaleca również 10w30, 10w40, a jak wiadomo do motocykli zalewa się głównie 10w40 i 10w50 bo tylko takie oleje dają radę podczas wysokich obrotów i wysokich temperatur a ja mam ciężką nogę i kręce często do odcięcia i wolę mieć zapas ochrony, mrozów u nas nie ma więc jak najbardziej 10w można lać, poza tym to temat o oleju do diesla a nie benzyniaka i ja od siebie napiszę, że nie ma sensu lać 0w30 czy 0w40 w naszym klimacie to przerost formy nad treścią spokojnie 5w30 czy 5w40. To tylko moje subiektywne zdanie.


Ale przecież my mamy Accordy diesla z DPF.
I tu nie chodzi tylko o sam silnik ale także o dpf czy egr. Olej o odpowiedniej lepkości i klasyfikacji, w tym momencie mam na myśli np 0w30 Totala Quartz Ineo First C2/C3 , low saps olej,dedykowany do naszych samochodów pozwala takze na odpowiednie zadbanie o te podzespoły. A sprawny EGR i dpf to sprawny silnik.
Widziałeś co się dzieje ze silnikiem gdy np DPF jest zapchany i ktoś kontynuuje jazdę. Mój znajomy ostatnio tak się pozbył fajnego samochodu. Nie zwracal uwagi na to co leje do silnika. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od dpf. Jego żoną postanowiła kontynuować mimo tego. Obecnie samochód na złomowisku.
Ja jeżdżę na dedykowanym oleju do naszych samochodów. O odpowiedniej specyfikacji. Bez kombinacji np że ooo wleje sobie 0w50 to będę miał ochrone w zimę bo 0 z przodu i ochronę w lato bo 50 z tyłu 😁😁😁.
Zdarzy mi się jeździć po 220km/h na autostradzie na 0w30 i jakoś silnik mi się nigdy nie zatarł, ani problemów z DPF czy egr.
  • 0
schamrock28

#217 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:24, 24.03.2020

Zdarzy mi się jeździć po 220km/h na autostradzie na 0w30 i jakoś silnik mi się nigdy nie zatarł, ani problemów z DPF czy egr.

Twoja sprawa co lejesz, ale są też osoby, które egr mają zaślepiny i dpf wycięty i wtedy stosowanie olejów mid saps i low saps nie ma najmniejszego sęsu, w dieslu takie częsci jak pierścienie tłokowe mają większą wysokość i grubość a więc znacznie większy zapas na wytarcie materiału niż w benzyniakach, panewki i czopy wałów też mają większą szerokość a więc powierzchnia pokrycia filmem jest większa i żeby ściąć film olejowy też trzeba większych sił, ciśnień. Nie widziałem instrukcji obsługi diesli hondy, ale znając życie jest kilka lepkości + acea i tego należy się trzymać jeżeli nie ma żadnych modyfikacji. Ale jeżeli mamy wybierać między 0w30 a 5w30 to lepiej wybrać ten drugi ze względu na to że będzie miał bardziej stabilny film olejowy. Mając 2,2 disla hondy bez dpf wybrałbym z totala 5w40 quartz energy A3/B4 a z dpf ineo mc3 5w40.


Użytkownik gkill edytował ten post 10:27, 24.03.2020

  • 1

#218 pabllok

pabllok
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 29.03.2020

Witam,

 

mam Accorda VIII 2.2 I-DTEC 2009 z dpf przebieg 125000km i teraz jeżdzę na oleju Total Quartz Ineo First C2\C3 0W30, olej zmieniam co 10000 i miedzy wymianiami dolewam około 0,5L. Silnik wg mnie pracuję dość głośno, myślałem nad zamianą oleju na coś takiego jak Millers XFLonglife C2 0W30 lub Eneos Premium Ultra S C2 0W30. Moję pytanie brzmi czy ktoś z Was jeździ na którymś z tych olejów Accordem z Dpf i  jakie macie opinie na ich temat.

 

Pozdrawiam


  • 0

#219 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:00, 29.03.2020

Od 2012 jeżdżę Accordem w dieslu na początku Viigen teraz VIIIgen i od początku jeżdżę na millersie 0w30 i mogę polecić
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#220 pabllok

pabllok
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 29.03.2020

Od 2012 jeżdżę Accordem w dieslu na początku Viigen teraz VIIIgen i od początku jeżdżę na millersie 0w30 i mogę polecić

W poprzednim aucie, Lexus IS200 też jezdziłem na millersie ale 5W30 i byłem również zadowolony :-).

Dzięki za opinie.


  • 0

#221 schamrock28

schamrock28
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Ireland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Salon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:11, 29.03.2020

Pierwsze słyszę żeby na Totalu silnik głośno chodził. Ale jeśli nie spróbujesz to się nie dowiesz. Działaj . Ja testy też lubię. Ale moim zdaniem ciszej od Totala nie będzie chodził i Total to jeden z najlepszych wyborów dla tych silników. Daj znać jak zmienisz.

Użytkownik schamrock28 edytował ten post 21:14, 29.03.2020

  • 0
schamrock28

#222 xll

xll
  • Klubowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Plain......elegance....
  • KM:195/400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 30.03.2020

Pierwsze słyszę żeby na Totalu silnik głośno chodził. Ale jeśli nie spróbujesz to się nie dowiesz. Działaj . Ja testy też lubię. Ale moim zdaniem ciszej od Totala nie będzie chodził i Total to jeden z najlepszych wyborów dla tych silników. Daj znać jak zmienisz.

Dobrze ,że to napisałeś bo śledzę temat od początku i  taki właśnie odniosłem wniosek z waszych opinii. Sugerując się waszym zadaniem taki olej właśnie zakupiłem.  Wcześniej miałem Motula5w30 i Vavoline0w30  porównując je do siebie Motul jak dla mnie lepszy oczywiście to odczucie subiektywne. Na dniach lejemy Totala i zobaczymy. ps. (na vavoline częściej wypalał mi się dpf) 


  • 0

#223 schamrock28

schamrock28
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Ireland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Salon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:40, 30.03.2020

Bardzo dobry wybór jeśli zalejesz Totala. Ja Valvoline już testowałem i niestety więcej nie zaleje. Total napewno jest lepszy. Chociaż wizualnie patrząc na butelkę od oleju i nazwę myślałem że Valvoline będzie przekozak 😂😂😂.
  • 0
schamrock28

#224 wolverine5pl

wolverine5pl
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:36, 06.04.2020

chlopaki do diesla to a5/b5 czy c2/c3 bo mam mk7 2004 rocznik 2.2 diesel icdti. poradzcie czytam to wszystko i sam niewiem


  • 0

#225 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:05, 06.04.2020

chlopaki do diesla to a5/b5 czy c2/c3 bo mam mk7 2004 rocznik 2.2 diesel icdti. poradzcie czytam to wszystko i sam niewiem

Tutaj spokojnie a5/b5, oleje c2/c3 stosuje sie przy filtrze dpf a u Ciebie takiego nie ma :)


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq