Ślepak Ravenol HCS odpada, prawdopodobnie zmienił się skład, nie spełnia już normy ACEA A3/B4 a kiedyś jak najbardziej, sam chciałem do moich benzynowych taki zalewać.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Olej silnikowy DIESEL VII/VIII DPF/ BEZ DPF Parametry. Polecane.
#196
Napisano 11:48, 02.03.2020
#197
Napisano 11:52, 02.03.2020
Aż pójdę zobaczyć na bańkę, na 99% jest napisane na opakowaniu A3/B4.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#198
Napisano 12:04, 02.03.2020
Aż pójdę zobaczyć na bańkę, na 99% jest napisane na opakowaniu A3/B4.
Na pewno masz A3/B4, tu nie zaprzeczę, natomiast od chyba końca 2019 roku ten olej tej normy nie spełnia:
https://www.ravenol....rty/1112105.pdf
#199
Napisano 12:13, 02.03.2020
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#201
Napisano 13:05, 02.03.2020
Może rzeczywiście ten revanol co ślepak zalał, tylko 5w40 czy raczej 5w30? Dodam że jeżdżę raczej spokojnie
Użytkownik sepax edytował ten post 13:51, 02.03.2020
#202
Napisano 20:46, 08.03.2020
Total Quartz Ineo first 0w30Witam wszystkich!
Czytam, czytam i na łeb dostaje... Z tego, co zauważyłem to sporo osób ma wycięte DPFy i rekomendują różne oleje...
Czy moglibyście polecić olej do seryjnego 2.2 z DPF??
Przebieg zbliża mi się do 190kkm. Auto użytkowane jest w Irlandii, więc temperatury poniżej 0 st.C i powyżej 20 są rzadkością... Auto codziennie jeździ na trasie z prędkościami 100-120km/h, bez większych szaleństw, itp (raz na jakiś czas wydmuchanie nagaru — czyt. ile fabryka dała) Trasa to ok. 35km w jedną i po robocie powrót.... czyli jakieś 70-80km dziennie.
Do poprzedniego CL7 K20A6 lałem przez kilka lat TOTAL Quartz 9000 Future NFC 5w30 (z którego byłem zadowolony — ubytki znikome, a i-VTEC oszczędzany nie był wcale), później znajomy mechanik przekonał mnie, żeby przejść na Motul X-clean 5w30, bo niby lepszy... bo on do swojego Accordeona (K20A6) też leje Motul, itp... Dodając do tego fakt, że do motóra (Honda VFR800 V-tec) też lałem Motul, stwierdziłem, że Accorda też przerzucę na ten olej... I tutaj zaczęły się albo schody, albo po prostu zbieg okoliczności.
Mechanikowi, podczas jazdy trasą (130-140km/h) korba wyszła bokiem, a u mnie po trzeciej wymianie oleju jedna z panewek na wale korbowym straciła smarowanie i ch... silnik strzelił. Jako że koszty naprawy przewyższały wartość samochodu (poważnie, takie ceny aut i napraw w IRL!!) to byłem zmuszony szukać auta...
Teraz wybór padł na model CU3 z 2009 roku. Podczas pierwszej wymiany oleju 180kkm zmieniłem olej na Motul X-Clean+ 5w30, ale nie mam gdzieś przekonania czy wlewać go kolejny raz... Nie wiem, co było zalane oryginalnie, ale po wymianie silnik jest głośniejszy i na 1 i 2 biegu, przy małym obciążeniu i prędkości obrotowej ok. 1500-2000 obr/min. słychać klepanie jak w starym dieslu (czego przed wymianą nie słyszałem). Gdzieś kiedyś (całkiem niedawno) wyczytałem, że Motul ma tendencję do zapychania kanalików olejowych i takie niemiłe sytuacje mają miejsce... Tylko nie wiem ile w tym prawdy??
Prosiłbym o sugestie!
Ten olej mogę polecić z czystym sercem na Irlandię i nie tylko.Tez mieszkam w Irlandii od wielu lat i podobnie jak ty jeżdżę Accordem Cu3.
Obecnie jestem w fazie testów olejów. Ale Totala możesz brać, naprawdę polecam.
Teraz mam zalany MPM 0w30 premium Synthetic jeśli dobrze pamiętam. Ale czeka już w kolejce Shell Helix Ultra 0w30. Ten właśnie dedykowany do naszych Cu3 z DPF.
Użytkownik schamrock28 edytował ten post 20:54, 08.03.2020
#204
Napisano 13:01, 10.03.2020
Zlewam i zalewam zawsze 6 litrów czyli pod MAX(to co zostaje starego oleju w obudowie filtra i przewodach odsysam elektryczną pompką) , przy moich przebiegach za chwilę będę potrzebował kolejne 6 litrów, do tego olej zmieniam zawsze co 8/10 tysięcy.
Olej wymieniałem w styczniu i 3600 kilometrów zrobione, także przed wakacjami na pewno będzie kolejna zmiana.
Dlatego też filtry oleju ( Mahle OX153/7D1 (Austria, taki sam jak oem)) czy filtry powietrza/kabinowe zawsze kupuję po dwie/trzy sztuki, do tego korzystniej tak bo jeden koszt wysyłki
Regularna zmiana oleju z filtrem, czy filtra powietrza to podstawa, tym bardziej w turbo dieslu. Koszty tak naprawdę żadne, do kosztów zmiany turbo czy rozrządu które mam za sobą.
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#205
Napisano 18:27, 22.03.2020
Może kogoś to zainteresuje.
Na stronie oil-club.de, znalazłem sporo testów wszelakiej maści olejów. Nowych i takich po wymianie. https://oil-club.de/...uchtöl-göa-uoa/
Niestety stronka jest po niemiecku, ale zawsze można ją jeszcze przetłumaczyć. np http://free-website-...slation.com/?pl
Szkoda tylko, że cena takiego testu 60 ojro za test jest dla większości zaporowa. A z takiej analizy można naprawdę wiele wywnioskować, dla danego użytkownika w danym silniku.
Zauważyłem coś ciekawego, nie wolno uogólniać, od tego w jakim stanie jest olej przy wymianie, kolosalny wpływ ma stan techniczny silnika, styl jazdy i warunki, miasto, autostrada.
Zawsze ciekawiła mnie sprawa jak to jest z tymi olejami 0W i 5W różnica -5C to nie może być wszystko. I coś znalazłem, podobno oleje 0W są mniej stabilne i szybciej się degradują względem 5W.
Spotkał się ktoś już może z podobna opinią?
#206
Napisano 18:40, 22.03.2020
Użytkownik gkill edytował ten post 18:40, 22.03.2020
#207
Napisano 20:59, 22.03.2020
Polecam dla zainteresowanych polską stronę oil-club. Tam pasjonaci zrzucają się na analizy rozmaitych olejów i prezentują wyniki za free. Może się komuś przyda.
#208
Napisano 21:27, 22.03.2020
Czym mniejsza rozpiętość sae między klasa zimowa a letnia tym bardziej stabilny film olejowy. Pewnie kiedyś przejdę na 10w30 ewentualnie 10w40.
Z jakiego powodu na 10W?
#209
Napisano 21:28, 22.03.2020
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Tyczy janb
Użytkownik Srebrny edytował ten post 21:30, 22.03.2020
#210
Napisano 22:03, 22.03.2020
No sorry, jeśli podniecamy się niemieckimi stronami, to podałem polski odpowiednik. Nie wiedziałem, że nie wolno...
PS. Są jeszcze str ruskie i amerykańskie o wielostronnicowych tematach olejowych.
Użytkownik JanB edytował ten post 22:04, 22.03.2020
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych