Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpie zimny gaz (STAG)

VII gaz szarpie zimny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:34, 24.11.2017

Moim zdaniem, jeśli komuś przebieg na wtryskach hany zbliża się do stu tysięcy, to profilaktycznie możnaby wymienić je, jeśli dla kogoś wydatek kilkaset złotych nie stanowi żadnego problemu.
Zależy wszystko od podejścia do tej kwestii, profilaktyka jeszcze nie zaszkodziła raczej nikomu chyba...


Ale po co wymieniać jak np jest ok.. Nie rozumiem Ciebie.. Wszyscy bez względu na to czy mają problemy z wtryskami Hana przy przelocie 100tkm powinni wymienić profilaktycznie.. Taki jest oddzwiek tego co piszesz.. Gdzie tu sens i logika? Profilaktycznie też mam silnik zmieniać jak osiągnie 200tkm..no bez jaj
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#17 Adam Rogowski

Adam Rogowski
  • Forumowicz
  • 385 postów
  • Skąd:Lublin-Snopków
  • Silnik:1,8
  • Wersja:limuzyna
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:47, 24.11.2017

Panowie wyluzujcie z tymi wymianami wtryskiwaczy, to nie tak że mają ograniczony przebieg... Podstawa to FFL , ja montuję Poliestry lub jak się da odstojnikowe włókno szklane, ale jest jedno ale,,własnie TUUU. jako AS STAGa widzę nie raz jak mój klient przyjeżdża po ASIe z filtrem papierowym - ręce opadają. No cóż życie, człowiek staje na głowie aby filtry były porządne a w realu okazuje się że to nie jest takie oczywiste...Ode mnie by było na tyle


  • 0

#18 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:47, 24.11.2017

do autora tematu:

 

Adam Rogowski Ci coś zasugerował. Jest to najpopularniejsza awaria, i przy Twoim przelocie mogła się już przydarzyć. 

 

Ty nie wierzysz, i na co liczysz? Jaki jest sens zakładania tematu na forum, skoro i tak nikomu nie damy wiary, i nie skonfrontujemy jego słów z rzeczywistością? 

Co mamy napisać, żebyś się lepiej poczuł? Że samo przejdzie? Ja również zacząłbym od wtrysków - Ty rób co chcesz. "bo felga się nie zużywa"...

 

przy okazji poznaliśmy ciekawe wynaturzenia kolegi

 

 

 

Gaz to bryndza cały czas są problemy:) a wtryskiwaczy w gazie jak masz tanie to co wymianę filtra nadają się na śmietnik. Gaz też swoje koszta generuje chyba że co 3 lata wymienisz auto. Bo po takim czasie w nie gazowej prawie wszystmo jest do wymiany i nie myśl że jest inaczej gaz jest jak tak dla silnika:) bez urazy dla nikogo :) chcesz jeździć musisz placic 

 

i to w dziale INSTALACJE GAZOWE. zastanawiam się nad sensem odpowiedzi na takie słowa - i nie znajduje...


  • 0

#19 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:19, 24.11.2017

do autora tematu:

...

Gaz to bryndza cały czas są problemy:) a wtryskiwaczy w gazie jak masz tanie to co wymianę filtra nadają się na śmietnik. Gaz też swoje koszta generuje chyba że co 3 lata wymienisz auto. Bo po takim czasie w nie gazowej prawie wszystmo jest do wymiany i nie myśl że jest inaczej gaz jest jak tak dla silnika:) bez urazy dla nikogo :) chcesz jeździć musisz placic 

..

przy okazji poznaliśmy ciekawe wynaturzenia kolegi

 

i to w dziale INSTALACJE GAZOWE. zastanawiam się nad sensem odpowiedzi na takie słowa - i nie znajduje...

Niestety udzielanie komentarzy bez wyjaśnienia swoich przekonań, albo faktów na których się bazuje jak zaraza szerzy się na wielu forach. Masz niesprawny gaz, jesteś niezadowolony i stąd stwierdzasz że to bryndza? Czy taki wpis pomoże koledze naprawić auto? raczej nie. Mam LPG od 12 lat i gęba się cieszy przy każdym tankowaniu. 

 

Podsumowując - udaj się na diagnostykę do jednego z polecanych zakładów którzy zajmują się instalacjami gazowymi. Kiedyś pytałem lokalnego gazownika o możliwość zużycia wtrysków i powiedział mi że ma jakiś przyrząd którym może sprawdzić wtryski czy są sprawne. Jeśli dobrze pamiętam, to ten jego przyrząd mierzył przepływ gazu i szczelność samych wtryskiwaczy. Sądzę, że taką diagnostykę trzeba zrobić na zimnym silniku. Komp stag'a pokazuje ciśnienie gazu więc można wykluczyć czy to wina reduktora. 


Jeszcze jedna myśl mi się nasunęła - orientujecie się, czy w STAGu mapa zależy też od temperatury? Może trzeba tę autoadaptację zrobić dla zimnego i ciepłego silnika? 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 16:17, 24.11.2017

  • 0

#20 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 17:22, 24.11.2017

Wtryskiwacze miały nastukane ponad 200 tysięcy kilometrów, niecałe 210k - MEDy białe do instalacji LandiRenzo.

zastanawiam się nad sensem odpowiedzi na takie słowa - i nie znajduje...

Również chciałem odpowiedzieć, ale pomyślałem, że nie ma sensu..

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#21 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 24.11.2017

Dobra, słuchajcie.

 

Fajna dyskusja i nadal nie rozumiem "klejących się wtryskiwaczy", bo niby to normalne po 100tkm ale w sumie w/g innych nie normalne. Więc sumując opinie wszystkie dowiedziałem się zupełnie nic. Spoko. Krócej mówiąc, muszę znaleźć kogoś kto się zna, kazać mu zajrzeć i naprawić :).

 

Dziękuję bardzo i jak pozbędę się problemu to odpiszę w tym wątku co było przyczyną. Przyda się innym :)

 

Zdrówko!


  • 0

#22 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:19, 25.11.2017

Czyli chodzi o to ze zaklada sie dobre wtryskiwacze.
Obecnie np barracuda acw02/03.
Twoje hany tez sa ok.
Co do klejenie chodzi o to ze trzeba miec caly czas dobry filtr fazy lotnej.
Jesli przez 100 tys masz najtanszy filtr te wtryski moga zajsc syfem oleistym z lpg i beda sie kleic na zimnym. Na cieplym pp rozgrzaniu beda chodzic.
Jesli zakladales od poczatku dobry FFL to nie koniecznie padna po 100tys.
U mnie w moim Acco cd7 Hany green zaczely kleic czyli byc zasyfione po 120tys. Na zwyklych tanich filtrach.
Wszystko zalezy jak czesto wymieniane i jak dobre byly filtey fazy lotnej.
I jednemu wtryski typu hana padna po 60 tys a innemu np po 200tya. Nie ma reguly trzeba sprawdzic.

Użytkownik slasz129 edytował ten post 07:20, 25.11.2017

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#23 exyte

exyte
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 25.11.2017

Na przeglądy jeździłem dość często, starałem się te 10 tkm. dochować. Filtry wymieniane zawsze ten mały i parę razy zmusiłem (serio - bo nie chcieli) do wymiany tego dużego (sorki, ja nie wiem który jest który  :om: ). Ogólnie dbam o instalkę serio. Z tym klejeniem to ok - dotarło :). Coś jest na rzeczy - teraz zrobiłem tak, że nie próbowałem uparcie włączać LPG tuż po podgrzaniu reduktora tylko rozgrzałem silnik dobre 15 minut, pstryknąłem gaz i... I było takie ćwierćsekundowe osłabienie (normalnie się nie zdarza) - jakby ktoś wyciorem przewód paliwowy (gazowy) musiał przepchnąć i siup. Poszło ładnie dalej.

 

No to teraz pytanie - zamiast wymieniać może warto przeczyścić? 

 

A z resztą - ile kosztują najlepsze wtryskiwacze do 4 cylindrów? Ale takie no tip top diament pierwsze miejsce NASA? :)


  • 0

#24 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:32, 22.05.2023

Problem poszarpywania przy przyspieszaniu i nierównej pracy silnika gdy ten jest jeszcze zimny na LPG dotknął i mnie (na benzynie ten problem nie występuje i wówczas gdy silnik się rozrzeje na LPG także). Przejeździłem tak ok 500 km. Skonsultowałem temat z Panem Adamem Rogowskim i Pan Adam sugeruje że mogą być to klejące wtryskiwacze (AC W03). Biorąc pod uwagę że przebieg wtryskiwaczy to ok. 80.000 km Pan Adam zasugerował że mogę wybrać jedno z 2 rozwiązań (do mojej oceny):

1. czyszczenie (250 zł)

2. wymiana na nowe (1250 zł)

Jakie rozwiązanie wybrać? Czy to czyszczenie pomoże?

Generalnie w tym przypadku sam mogłem przyczynić się do usterki bo wprawdzie filtr ffl wymieniałem co 10 tys km, ale był to zwykły filtr papierowy ot taki https://jacus.pl/fil...owy-p-2121.html. Polak mądry po szkodzie.


  • 0

#25 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:17, 16.06.2023

Problem poszarpywania przy przyspieszaniu i nierównej pracy silnika gdy ten jest jeszcze zimny na LPG dotknął i mnie (na benzynie ten problem nie występuje i wówczas gdy silnik się rozrzeje na LPG także). Przejeździłem tak ok 500 km. Skonsultowałem temat z Panem Adamem Rogowskim i Pan Adam sugeruje że mogą być to klejące wtryskiwacze (AC W03). Biorąc pod uwagę że przebieg wtryskiwaczy to ok. 80.000 km Pan Adam zasugerował że mogę wybrać jedno z 2 rozwiązań (do mojej oceny):

1. czyszczenie (250 zł)

2. wymiana na nowe (1250 zł)

Jakie rozwiązanie wybrać? Czy to czyszczenie pomoże?

Generalnie w tym przypadku sam mogłem przyczynić się do usterki bo wprawdzie filtr ffl wymieniałem co 10 tys km, ale był to zwykły filtr papierowy ot taki https://jacus.pl/fil...owy-p-2121.html. Polak mądry po szkodzie.

I jak skończyła się sprawa? 


  • 0

#26 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:56, 16.06.2023

I jak skończyła się sprawa? 

Wizytą u Pana Adama Rogowskiego, który umył wtryskiwacze i złe objawy ustąpiły.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, gaz, szarpie, zimny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq