Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie przy hamowaniu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
586 odpowiedzi w tym temacie

#541 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:04, 18.09.2012

I nie mają cofniętych liczników? Mój jest dobrze utrzymany ale swoje przeżył i przejechał. Mogę go wycenić nawet na 10 tys. ale czułbym się jakoś nieswojo. Ale schodzimy z tematu-proponuję EOT.
MaxLife RULEZ !!!

#542 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5,948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:06, 18.09.2012

Dzięki. Ale mnie się ręka trzęsie jak do samochodu za 6 tys. mam założyć komplet tarcz i klocków za 500 zł na jedną oś :-)


no tak ja dałem na przód komplet - 508 zł Zimmerman klocki i tarcze i przelatało to 50 tys km, teraz zmieniłem klocki na Greeny i dalej lata już od 5 tys km - tarcze proste- a wierz mi nie oszczędzałem ich ;-)
Heble naprawdę lepiej kupić porządne, acco jest ciężkie, heble grzeją się strasznie
pegal niestety takie czasy, ze trzeba wszystkiego pilnować, a najlepiej samemu robić

#543 Krzel

Krzel
  • Nowy
  • 3 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:51, 18.09.2012

To ja dorzucę swoje 3 grosze do hamulców, mimo iż akordeonistą jestem od niedawna. Czeka mnie wymiana klocków z tyłu.
Wcześniej jeździłem Focusem MK1-fajny samochód, mało awaryjny i tani w naprawach, ale śtraśnie nie lubił zamienników szczególnie tych marnej jakości. Momentalnie kaprysił... własciwie to -ła bo to Foczka była :mrgreen:
Skończyły się Foczce tarcze i klocki z przodu - wymieniłem na Brembo. Po miesiącu bicie - w sklepie nawet nie protestowali kiedy zobaczyli jak je skrzywiło :!: Normalne użytkowanie. Następne były Lucasy. Podobnie po miesiącu czuję, że nie mam hamulców - jadę do warsztatu - tarcze fioletowe :!: klocki jak szkło gładkie. Reklamacja - uznana po wielkich bojach. Ktoś mi doradził EBC i Green Stuff. Przelatałem ok 60 tys. bez problemu. Nie żebym reklamował markę. Potem wziąłem oryginały Motocrafta - wytrzymały 30 tys. Końcówka już była z biciami. Wróciłem do EBC i po ok 30 tys. sprzedałem Fokę bez bić.
Potem dowiedziałem się. że konstrukcja przedniego zawieszenia i nadkola w Focusie sprzyja przegrzewaniu sie tarcz i ich krzywieniu.
Teraz też będę wymieniał u siebie albo na oryginał albo na EBC albo ATE.

#544 Michas

Michas
  • Forumowicz
  • 95 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:01, 01.10.2012

I jak Panowie z tym naszym odwiecznym problemem. Jak kupić zwrotnice z piastami by były dobre?
Przejechać się autem pzed wykręceniem tego?(raczej nierealne albo auto w całości gdzieś daleko a jak już blisko to mają wykręcone)
Zaufać sprzedawcy że jezdził i nie biło?
Wymienić same tarcze na jakieś dobre nowe np zimermann? (ale po kiku tyś znowu ten sam problem tak?)
Only Honda :)

#545 michal750

michal750
  • Forumowicz
  • 223 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:39, 07.10.2012

Jestem po wymianie tarcz na Zimmermann i w moim przypadku problem calkowicie znikl. Hamuje sie elegancko bez jakiegokolwiek bicia. Ciekawe tylko ile wytrzymaja i za ile km znow powroce do tego dzialu.
SUPERBIKE RULEZZ

#546 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4,932 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:57, 07.10.2012

a zrobcie taki test. rozkreccie i zlozcie to wszystko na tych samych gratach co macie. nie nie wymieniajcie. wiem ze to dodatkowa robota ale w sobote popoludniem mozna ogarnac i pozniej zrobcie jazde testowa. obawiam sie ze to nie ma nic wspolnego z tarczami czy piastami a zwyczajniej chodzi o to ze jak auto w gorze, cos tam poruszacie to znowu jest przez chwile ok a potem wraca.

#547 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:52, 08.10.2012

blackfly, dokladnie
nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale bardzo czesto i ja tak mialem ze przez kilka chwil po "remoncie" wszystko bylo ok
jednak sadze ze kolega po wymianie tarcz bedzie mial spokoj na kilkaset km
daje mu 2k km max i zaczenie odczowac pierwsze delikatne drgania

#548 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:15, 20.11.2012

Witam wszystkich jestem tu nowy oczywiście mam accorda 1999r. i standardowo mam problem z biciem przy hamowaniu.

Moja historia w skrócie:

07,2010r. kupno auta w którym były ładne przednie tarcze możliwe że świeżo przetoczone i po przejechaniu 2000km. zaczęły mieć bicie.
Więc kupiłem nowe tarcze TRW + klocki i to samo 2000km. i jest bicie.
Następnie przetoczyłem te tarcze o to samo ok.2000km. i jest bicie
Kupiłem używany zestaw oryginału 2-tarcze i klocki z tych tarcz i znów tylko może nawet 3000km. i znowu jest bicie.

Mam już dość po dwóch godzinach czytanie tego forum nic nie wiem (czytałem tylko 2007 i 2008r.) może ktoś już znalazł powód tej usterki i podesłał rozwiązanie bo już przez te bicie leci mi zawieszenie a jak kupię następne tarcze i będzie to samo to będę musiał spalić ten samochód.

#549 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1,276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:42, 20.11.2012

krzysiekis, a czy przy wymianie któregokolwiek kompletu zmierzyłeś bicie piasty (jeżeli tak to jakie było bicie)? Czy mierzyłeś bicie tarczy po montażu? Czy zaciski zostały wyczyszczone i przesmarowane? Czy na piastę był nałożony jakis smar?

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#550 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:52, 20.11.2012

To że miał bicie piast jest niemal pewne to że wymiana piast i łożysk nic nie da jest też niemal pewne( niestety) Zostaje tylko kupno używanych zwrotnic w których ten problem nie wystepował( co też może okazać się trudne). Musisz dobrze poszukać forum było to wałkowane i chyba tylko jedna osoba która walczyła z tym niemiłosiernie sobie poradziła. Możesz ewentualnie spróbować przetoczyć na pojeździe.

#551 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:54, 20.11.2012

Piasta nie ma żadnego bicia zaraz po zamontowaniu nowy tarcz wszystko jest ok.prowadzi się i hamuje świetnie. Gdybym miał krzywe piasty to od razu miał bym jakieś drgania lub coś innego.
Przy montażu było wszystko smarowane.
Pozdrawiam.

#552 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1,276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:04, 20.11.2012

Piasta nie ma żadnego bicia zaraz po zamontowaniu nowy tarcz wszystko jest ok.prowadzi się i hamuje świetnie. Gdybym miał krzywe piasty to od razu miał bym jakieś drgania lub coś innego.

Błędne myślenie, twoje objawy wskazują w 99% na piastę - nawet do 5000km potrafi być dobrze na krzywej piaście a potem bicie powraca. Na piastę nie nakłada się żadnych smarów bo powodują one wypaczanie tarczy! Zamiast palić accorda zmień raz tarcze tak jak należy i mogę się założyc, że objawy ustaną ;)

Podaj maila to prześlę Ci instrukcję na co zwrócić uwagę i co należy zrobić.

[ Dodano: 2012-11-20, 21:07 ]

Możesz ewentualnie spróbować przetoczyć na pojeździe.

Nic nie da, bicie i tak powróci...

[ Dodano: 2012-11-20, 21:08 ]

To że miał bicie piast jest niemal pewne to że wymiana piast i łożysk nic nie da jest też niemal pewne

Da, tylko trzeba to poprawnie zrobić. Bo nie rozumiem co tutaj mają zwrotnice wspólnego...

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#553 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:31, 20.11.2012

mój mail to autobit@wp.pl

#554 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1,276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:47, 20.11.2012

mój mail to autobit@wp.pl

Poszło :ok

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#555 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:50, 20.11.2012

Bo nie rozumiem co tutaj mają zwrotnice wspólnego...

Na logike wydaje się ze nie powinny nic mieć, ale jest gość na forum który wywalił kupe kasy na piasty nowe( z zamiennikami jest ciężko) i dalej biło dopiero wymiana zwrotnic mu pomogła. Wymiana piasty to przecież prosta sprawa dla kazdego mechanika mając prasę źle nie da się tego zrobić.




IPB Skin By Virteq