Kolega przemkowal dobrze mówi Chętnie poznam człowieka co bez diagnozy i pomiarów chce wymieniać czujniki lub listwę.Kto poniesie odpowiedzialność finansową za złe podpowiedzi?Może podpowiem dokładniej jak to należy zrobić fachowo.Samą próbę przelewowa należy poprzedzić diagnostyką komputerową.Sprawdzić parametry rzeczywiste, ciśnienie jego szybkość narastania.Próbę przelewową przeprowadzamy dwukrotnie.To znaczy na zimnym i ciepłym silniku (temp.robocza silnika)Próbę wykonujemy przy rozruchu na biegu jałowym i przy podwyższonych obrotach !!! (kiedy ciśnienie na szynie osiąga 1000 barów)Może być sytuacja że na biegu jałowym przy około 300 barach wtryskiwacz nie wykazuje ,,odchyłki,, dopiero przy 1000 barach i więcej może drastycznie rosnąć przelew.Najlepiej mieć menzurki z podziałkami (np strzykawki) lub zakupić profesjonalny zestaw Pomiędzy wtryskiwaczami dopuszczalne są 2 do 3 działki różnicy.Może zaistnieć sytuacja że z każdego wtryskiwacza wraca taka sama ilość paliwa.W takim przypadku należy zmierzyć ilość powracającego paliwa w jednostce czasu.Dla wtryskiwacza elektromagnetycznego przyjmuje się wartość 10 cm 3 na minutę.Jeśli wartość przekracza 25-30 cm3 to może to wskazywać na problemy z regulacją ciśnienia.Wartości rzędu 35- 40 cm3 dyskwalifikują wtryskiwacz.Może prościej Żelazną zasadą firmy BOSCH (a takie wtryski ma Honda ) jest: wtryskiwacz jest wadliwy gdy jego wydatek przelewu przekracza trzykrotnie najmniejszy wydatek zaobserwowany na innych wtryskiwaczach
Dodatkowo do tego wszystkiego dochodzi diagnostyka komputerowa i ,,sprawdzenie ilościowe,, (podgląd parametrów rzeczywistych to o czym wspomniałem wcześniej) Chodzi o korekty dla każdego cylindra indywidualnie (dobór przez sterownik)
W przypadku gdyby korekty okazały się niewłaściwe należy sprawdzić czy wpisane są dobre kody IMA
Dodatkowo dochodzi ,,sprawdzenie sygnału sterowania wtryskiwacza,,ale to już przy użyciu oscyloskopu (taka funkcję ma np KTS BOSCH -ale nie każdy diagnoskop ze ,,stajni BOSCH,, ma taką możliwość.
Wisienką na torcie jest sprawdzenie ciśnienia sprężania które podałem na końcu a powinno być wykonane na samym początku.Można to wykonać diagnoskopem (pomiar prądu rozrusznika) lub tradycyjnie przy użyciu manometru.W tej ostatniej metodzie mogą się pojawić problemy z wykręceniem świecy żarowej która może się ukręcić .Dodatkowo nie każdy warsztat posiada odpowiednią ,,przejściówkę,, wkręcana zamiast wykręconej świecy.
Tak powinna wyglądać dokładna i profesjonalna diagnostyka wtryskiwaczy.Jak sami pewnie zauważyliście samodzielnie możecie wykonać ograniczoną diagnostykę układu wtryskowego.
Może się komuś przyda taka wiedza
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 02:45, 08.07.2017