Co do ceny diagnostyki to bez komentarza:) Dodam tylko że w niektórych warsztatach diagnostyka jest bezpłatna (co może jest przegięciem w drugą stronę )
Dzieki za link. Pzdr
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 14:32, 25.04.2017
Co do ceny diagnostyki to bez komentarza:) Dodam tylko że w niektórych warsztatach diagnostyka jest bezpłatna (co może jest przegięciem w drugą stronę )
Dzieki za link. Pzdr
Napisano 15:03, 25.04.2017
Moge spróbowac chociaż nie mam pojęcia o czym mowisz:). Wytlumacz prosze na czym taka diagnostyka polega albo podaj jakis link.
Będe dzisiaj u znajomego mechanika który przy innej okazji mi jakies błędy odczytał. Nie wiem czy tym razem jego komputer da rade ale spróbuje.
Na marginesie to nie wiem z czego to się bierze ale byłem w Szczecinie w dwóch nieautoryzowanych warsztatach specjalizujących się w Hondzie i w obydwóch nie potrafią odczytac błedów z mojego samochodu (kwestia rocznika?) a był to w stanie zrobić człowiek który z Hondą jako marką nie ma i nigdy nie miał nic wspólnego używając komputera za "rozsądne pieniądze"... A ASO w Szczecinie za samą diagnostykę biorą 150 zł
Niech poczytają nasz wątek o XHorse MVCI + HDS Ja sobie pięknie wyczyściłem wszystkie historyczne błędy jakie miałem pologowane (mam też polifta, produkcja grudzień 2011 ale rocznikowy model 2012). Eee, no zapewne forum oni nie ufają
Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:05, 25.04.2017
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 15:00, 28.04.2017
Hej.
Właśnie wróciłem z ASO. Okazało się, że rzeczywiście błąd jest i go odczytali. Błąd jest opisany jako:
EPS trwały kod DTC 12-01 napięcie zasilania silnika (skan wydruku poniżej).
Elektryk (sprawiał wrażenie ogarniętego człowieka) powiedział, że problem polega na tym, że moduł EPS nie odczytuje prawidłowego napięcia zasilania silnika. Jest różnica w odczytach tego napięcia i , jak rozumiem, powinno być koło 14 V a jest 9,25 V (skany wydruków poniżej - osobno wydruk z EPS i PGM-FI(?) )).
Mam nadzieje, że po przecztaniu tego co tutaj pisze i przejrzeniu wydruków będziecie wiedzieli o co chodzi bo jako ignorant moge źle dobierać słowa.
W związku z powyższym powiedział, że trzeba kupić nowy moduł EPS. Kosztuje on w ASO 4 000 zł (nr częsci 39980-TL3-G05).
Biorąc pod uwagę, że temat zrobił się typowo elektryczny założe go też w odpowiednim dziale.
Macie jakieś uwagi do tej diagnozy?
Jesteście w stanie powiedzieć, czy musze szukać koniecznie modułu z takim oznaczeniem, czy od przedlifta (i od osamochodu z innym silnikiem) też będzie pasował?
Napisano 19:16, 28.04.2017
Ten moduł ma kilka śrubek.Skoro jest możliwość ,,zaglądnięcia ,,do środka to ja bym popytał magików elektroników co zajmują się różnymi modułami.Może już to rozgryźli i koszt naprawy nie będzie duży w porównaniu do nowego elementu.
Ten moduł ma kilka śrubek.Skoro jest możliwość ,,zaglądnięcia ,,do środka to ja bym popytał magików elektroników co zajmują się różnymi modułami, sterownikami .Może już to rozgryźli i koszt naprawy nie będzie duży w porównaniu do nowego elementu.
Napisano 19:18, 08.05.2017
Ja bym się przyjrzał połączeniu pomiędzy modułem a akumulatorem - wygląda jakbyś miał tam znaczny spadek napięcia po drodze i to przy braku obciążenia ze strony silnika wspomagania.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 12:29, 10.05.2017
Znalezienie używanego sterownika o takim samym numerze katalogowym jak mój będzie bardzo trudne wobec tego chce jeszcze podjąć próbę podłączenia innego. W związku z tym mam do Was pytanie.
Czy uważacie, że jest jakieś ryzyko wywołania jakiejś dodatkowej usterki podłaczając sterownik o innym numerze katalogowym (oczywiście mówie ciągle o sterowniku do Accorda VIII), czy jedyne ryzyko polega na tym, że może on nie zadziałać?
Pytam bo używki moge juz kupić za kilkadziesiąt złotych i chętnie zamówiłbym jakieś dwie o zbliżonym oznaczeniu do mojego i spróbował podłaćzyć. Jak nic to nie da to zamówie nowy.
Napisano 13:25, 10.05.2017
Uszkodzenia - nie przypuszczam. Coś raczej może nie działać poprawnie bo on współpracuje z wieloma innymi subsystemami samochodu (choćby z LKAS) ze względu na 'zaawansowaną inteligencję' jaką mamy tam na pokładzie To nie jest takie proste jak wspomaganie hydrauliczne
Podobna faza jest np. z pompami ABS w VII - wszystkie niby wyglądają identycznie ale różnią się oprogramowaniem i nie zamienisz z kombi do sedana i odwrotnie bo będziesz miał błędy wynikające z innej ilości impulsów na obrót koła z tylnych kół.
Więc naprawdę ciężko przewidzieć, usterki pomp ABS są częstsze i problem jest szerzej znany.
Zastanawia mnie cały czas jak to jest że sterownik raportuje Ci zaniżone napięcie zasilania - to na pewno nie jest jakiś brak styku na trasie pomiędzy akumulatorem a sterownikiem ? Żeby nie było że założysz inny i będzie to samo. Ile kosztuje nowy ? Może warto dać jakiemuś specowi od elektroniki samochodowej ten sterownik żeby go obejrzał ?
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 18:08, 10.05.2017
Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 18:14, 10.05.2017
Napisano 19:13, 10.05.2017
Użytkownik grinmint edytował ten post 19:26, 10.05.2017
Napisano 20:09, 10.05.2017
Jak patrzę na schemat EPS w ESM to ścieżka zasilania jest stosunkowo prosta - w głównej skrzynce bezpieczników bezpiecznik EPS 70A i z niego przewód prosto do sterownika do styku A2 (to musi być naprawdę gruby przewód). Więc miejsc gdzie jest slaby styk nie ma za wiele a przy takich prądach to nawet niewielki brak kontaktu to problem. No i jeszcze w samym sterowniku jest przekaźnik odłączający zasilanie, może być też w nim wina. No i akumulator.
Przy takiej cenie nowego sterownika jest o co powalczyć.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 20:26, 10.05.2017
Napisano 20:38, 10.05.2017
W sumie to co piszecie jest dosyć optymistyczne więc musze spróbować. Musze tylko znależć jakiegoś dobrego elektryka/elektronika. Na razie tak na prawde jedyny który to sprawdzał to elektryk z ASO w Szczecinie. Ten który się nie podjął to akurat wydawał się bardzo uczciwy i fachowy gość tylko powiedział że specjalizuje się w kilku niemieckich markach dlatego odpowiedzialnie odmówił, przy czym ja mu mówiłem o ewentualnej naprawie sterownika, a to jednak znacznie wyższa półka. Komukolwiek bym to dał to wydrukuje co tutaj piszecie:), przy czym myśle że z samym akumulatorem powinno być wszystko w porzadku bo wymieniałem go w tą zimę na Yuasę.
Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 20:44, 10.05.2017
Napisano 21:18, 10.05.2017
Użytkownik grinmint edytował ten post 21:22, 10.05.2017
Napisano 21:24, 10.05.2017
Właśnie biała wtyczka przy silniku maglownicy to zwykle powoduje błąd związany z nierównym rozpływem prądu między fazami silnika lub zbyt niskim prądem silnika. A tu widać za niskie napięcie zasilające, to coś przed falownikiem musi być.
Jeszcze pin A1 sterownika czyli masa falownika idąca gdzieś do nadwozia warto sprawdzić.
Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:27, 10.05.2017
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 21:49, 10.05.2017
Piękną wizję przedstawiacie:) w takim razie spróbuje. Możecie na jakimś zdjęciu pokazać o jakiej białej wtyczce mówimy?
Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 21:51, 10.05.2017
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych