Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

automat vs manual


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#61 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 15.06.2010

Zmiana z D na R jest odczówalna. Tym mocniej im olej zimniejszy. Przy ciężkich mrozach zdarzało się dość długie przejście i dość głośne. Ale jak tak słucham to to przejśćie czy w ogóle włączenie biegu jest słyszalne w innych automatach. Zmiana biegu też jest odczówalna. W końcu to tylko 4 biegi więc różniece przełożen są dość duże i musi być to czuć. Kto nie czuje to jest bardzo nieczuły. Jedynie nie czyję zmian biegów przy zwalnianiu.
  • 0

#62 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 15.06.2010

no to moje odczucia sa wrecz takie same hehe pierwszy automat trzeba sie nauczyc jednak jego prawidlowej obslugi
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#63 muzzy33

muzzy33
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:OK/DW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 16.06.2010

muzzy33, ja akurat czytałem gdzieś że nie należy nadużywać blokad biegów a w szczególności nie powinno używać się ich do wymuszonej redukcji. Zresztą faceci od automatów też o tym mówią, że przez to szybciej pada sprzęgło. Nawet "sekwencji" powino się używać z rozumem tzn. podobnie jak w ręcznej skrzyni czyli dodać gazu podczas redukcji i lekko odpuścić przy zmianie w górę.


no wiec tu chodzi tylko o przyspieszanie a nie redukcje. Podczas blokowania tych biegów "moment obrotowy przekazany z silnika w zblokowanej pozycji pierwszego biegu w stosunku do pozostałych pozycji do jazdy w przód mniej obciąża elementy wykonawcze pracujące na pierwszym biegu." (cytat z www.automat.pl).
Ja to rozumiem tak ze wieksza moc (moment obrotowy) jest przekazywana na kola a nie "marnuje sie w skrzyni" a co za tym idzie auto lepiej przyspiesza.
pozdro
  • 0

Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców...
 


#64 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 16.06.2010

Tak tylko jak zmieniasz z zablokowanego pierwszego biegu na zablokowany drugi bieg to bardziej obciążasz sprzęgło bo oba są zablokowane. Nie wiem ja tak nie robię. Nie jestem pewny jak to jest ale takie opinie czytałem i słyszałem min od mechaników zajmujących się automatami.
  • 0

#65 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 16.06.2010

"marnuje sie w skrzyni"

mi się zawsze wydawało, że w automacie nie ma sprzęgła.... przynajmniej nie jest to określane mianem klasycznego sprzęgła :roll:
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#66 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 20.10.2010

Odgrzebie temacik. JAko ze zbliza sie zima i pewnie niedlugo sniegu spadnie wiec w pore zadam pytanie. Jak jezdzic automatem w zimie?? Jak WY jezdzicie?? Wajcha na D3 i heja i czy lepiej D2. Jak najlepiej ruszac na sliskim? I co moge zrobic jak sie gdzies zakopie Pchanko mnie czeka czy jakies inne sposoby polecacie??:) W recznej skrzyni to nie ma problemu wybieramy bieg jaki nam odpowiada ewentualnie szybka redukcja i heja Wrazie zaspy mozna rozbujac auto wbijajac raz po raz 1 i R, ale co z tym automatem??:)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#67 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 21.10.2010

"marnuje sie w skrzyni"

mi się zawsze wydawało, że w automacie nie ma sprzęgła.... przynajmniej nie jest to określane mianem klasycznego sprzęgła :roll:


Zalezy o jakim automacie mowisz. W DSG np. jest zwykle "suche" sprzeglo, takie jak w manualu, sterowane przez komputer. W tradycyjnych automatach tez jest sprzeglo, tyle, ze hydrokinetyczne.
  • 0

#68 mlody

mlody
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:NY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:30, 21.10.2010

nie ma D2 jest 1, 2 i D3. Ja tam normalnie z D ruszam (jak silnik zimny to nawet bez gazu) i jezdze. Jak jest slisko mocno i nie ruszy to wylaczasz trakcje no i z 2 powolutku;) probujesz . Jakby cos nie szlo to tez mozesz sie bujac naciskasz i puszczasz gaz delikatnie i powinno zalapac. Jak opony dobre to ruszysz;)

W ostatecznosci to tradycyjnie pozostaje ze ktos Cie pchnie.
  • 0

#69 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 23.10.2010

Dokładnie. Z automatem w zimie masz przewagę. Chcesz rozbujać samochód to nie musisz wajhować tylko wciskasz i puszczasz gaz. Ostatniej, ciężkiej zimy tylko raz musiałem korzystać z pomocy ale na własne życzenie bo byłem zbyt pewny siebie po tym jak wyjeżdżałem z naprawdę "ciękiego g...wna".
  • 0

#70 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:35, 25.10.2010

Ostatnio na automacie wyjezdzalem z zakopania sie w swieżo rozkopanej ulicy (zapomnieli znaku postawic ;)) i udalo sie zrobic "kolysanke" :) czekam wlasnie na moja pierwsza zime w automacie.
  • 0

#71 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:02, 27.10.2010

Jak masz dobrą gumę i zdrowy rozsądek to nie potrzebujesz żadnych patentów. Na śliskim auto rusza samo na pełzaniu.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#72 Snajper

Snajper
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 22.03.2011

Koledzy a jak oceniacie skrzynie automatyczne w sedanach lub innych nie coupe?? Słyszałem różne opinie a tutaj głównie toczy się dyskusja właśnie o skrzyniach przy mocnych silnikach w coupe. Rozważam zakup samochodu od klubowicza http://www.accordklu...der=asc&start=0 ale potrzbane mi wasze zdanie, zarówno właścicieli automatów i skrzyń manualnych. Czy te skrzynie są bardzo awaryjne?? Miałem automat w A6 z 2001 r i chodził jak marzenie i przez okres uzytkowania nic się z nim nie działo a jak jest w tym przypadku??

Pozdrawiam
  • 0

#73 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:12, 19.06.2011

Jak szukalem coupe VI to troche mialem okazje przerobic... skonczylo sie na automacie 3.0 (3.0 bylo seryjnie tylko z automatem) Powiem tak... 2.0 w automacie to porazka, wolno sie zbiera, naprawde wolno... jezeli chcesz 2.0 to manual. Jest opcja przerobienia 3.0 na manual ale to sporo zachodu i dosc kosztowne.

pozdrawiam i oby zakup sie udal :-)



no dobrze, to może byś się podzielił wiedzą na temat wymiany skrzyni w 3.0 z automatu na manual, bo bardzo mnie ta operacja interesuje :)
  • 0

#74 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:19, 19.06.2011

no dobrze, to może byś się podzielił wiedzą na temat wymiany skrzyni w 3.0 z automatu na manual, bo bardzo mnie ta operacja interesuje :)

Możliwe ale raczej nie opłacalne http://www.v6perform...swap-j30a1.html
  • 0

#75 junakm07

junakm07
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 28.02.2023

Witajcie

Mam na imię Piotr ,chciałbym się stać posiadaczem zadbanej hondy AC 7 w najbliższym czasie.Generalnie jestem człowiekiem który jeździ raczej spokojnie,ale nie chcę się bać jak trzeba będzie dynamicznie wyprzedzić.Zastwnawiam się nad modelem tego samochodu że skrzynią automatyczną,czy ktoś z forumowiczów ma porównanie automat vs manuał jaka jest różnica. Mój tato ma taką hondę i bardzo sobie chwali także jak to jeździ w manuału wiem,ale jak bardzo kastruje moc automat,nie chciałbym mieć wrażenia ,że moc samochodu jest zdławiona ( tzn automat zawsze coś ogranicza ale bywa ,że jeździć można tylko jak emeryt niedowidzący ),wkręca się wysoko na obroty kiedy trzeba ? W niektórych skrzyniach do takich akcji jest fajna opcja "sport" która trzyma silnik na wysokich obrotach i wysoko go kręci Dziękuje wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam właścicieli tego wspaniałego samochodu
Pozdrawiam Piot


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq