Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

F20z1 Nie odpala - brak pomysłu co go boli

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:56, 09.01.2017

Witam. 
Ostatni czasy w rodzinie pojawił sie kolejny Rover 620Si .
No i problem z nim jest taki: 

Jak jest zimno (możliwe, że po prostu wilgotno) to nie odpala - kreci ale nie odpala .. Lub po prostu odpala do puki sie nie nagrzeje..  I teraz tak - objawy (bo to chore jest):

Auto kreci - iskra na cylindrach jest.. Paliwo jest.. Powietrze też ^^ 
I teraz tak.. Czasami odpala na pół strzała.. czasami trzeba chwile pokrecic i odpala a czasami mozna krecic do usranej i nic.. 
Dużo lepiej odpala jak aku jest naładowany - ale to róznie bo czasami i naładowany po prostu kreci i nic i to co najśmieszniejsze a zauważyła to moja kobieta która ma go od dłuższego czasu - jak ma malo paliwa ~10L ? - wskazówka kilka mm nad rezerwą to auto stojąc na płaskim średnio odpala.. stojąc przechylone drzwiami pasażera w dół nie odpala a skolei jak jest przechylony na lewo to odpala - przekonałem sie na własnej skorze.. Co najlepsze - problemy występują tylko w okresie zimowym..  

Dalej co - auto jak odpali - chodzi równo fajnie.. Ale w momencie gdy sie nagrzeje.. Tak pi razy oko po wskazówce 40*C+ powoli zaczynaja wypadać zapłony.. auto chodzi na 3 gary .. aż w koncu gaśnie i tyle z niego.. nie odpali sie go za chiny ludowe nawet na lince.. 

Co zrobione: 

- wyczyszczone krokowe i ssania 
- wyregulowane zawory 
- wymieniony olej 
- wymieniony filtr oleju
- wymieniony filtr powietrza
- wymieniony filtr paliwa 
- wyregulowany zapłon 
- Nowe świece zapłonowe 
- sprawdzone kable zapłonowe na mokro - nic nie przebija
- kopułka wygląda jak nowa - mimo to przeczyszczona
- palec od zapłonu przejechałem drobnym papierem ściernym bo nie wygladał za pięknie ale juz jest git 


Pewnie coś jeszcze zrobiłem ale w tym momencie juz nie pamiętam :P Auto nie posiada instalacji LPG. 

Wczoraj późnym wieczorem wpadłem na pomysł, że może to czujnik położenia wału korbowego lub czujnik stukowy... 

Z takich ciekawszych rzeczy - jak juz odpalał na zimnym - mimo, ze sie nie powinno wstawiłem mu kilka razy w palnik to zachowuje sie normalnie.. ma moc itd... ale gdy zacznie sie nagrzewać to zaczyna sie caly ten cyrk.. No i np. jak chodzi jeszcze na 4 gary na wolnych powoli dodając gazu (bardzo delikatnie) wszystko jest okej.. ale gdy doda sie gazu normalnie to zapłony wypadaja... Przestają mniej wiecej na wysokosci 3k rpm - ale to moze przypadek.. 

Jak macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić to mówcie bo zalezy mi aby kobiecie to auto uruchomić :) 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:15, 09.01.2017

ja kiedyś miałem takie jaja z f20z1 że jak auto się rozgrzało to gasło, winny był półroczny moduł zapłonowy kupiony na allegro (taki ok 100zł, jakaś chińszczyzna) , dopiero mechanik wstawił mi używkę oryginał i auto odżyło jak nowe, a najlepsze było jak mechanik pojechał się autem przejechać i auto mu w szczerych polach zgasło i musiał czekać z 30 minut aż auto ostygnie aby mógł wrócić, w każdym razie z poczatku było tak że auto źle jeździło i gasło czasami a później było coraz to gorzej, to może przypomnij sobie czy czasami nie wymieniałeś niedawno modułu zapłonowego na to chińskie badziewie z allegro.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:32, 09.01.2017

Tzn. za czasów mojej nie było to robione z tego co wiem ale nie wykluczone, ze kiedys ktoś coś grzebał.. Ja aparat otwierałem to wygladał jak ori ale wezme to jak najbardziej pod uwage szukajac problemu :) 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#4 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 02:09, 10.01.2017

Trzeba wymienić aparat zapłonowy


  • 0

Artur


#5 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:25, 10.01.2017

To z tym poziomem paliwa jest akurat typowe. Często wystarczy wymiana zaworu zwrotnego. Aczkolwiek niepotrzebna praca bo wystarczy trzymać poziom bliżej połowy i ten problem się zamyka. 


  • 0

#6 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 10:35, 10.01.2017

Podmienić na moment aparat od kogoś i będzie wiadomo, dla mnie moduł/cewka

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#7 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:01, 10.01.2017

Kurde no ten aparat niby fakt.. nie głupie ale dlaczego działoby sie tak tylko w okresie zimowym ? 

Wezme to pod uwage tylko musze rozkminić skąd wziąc aparat zapłonowy do F20 na kilka godzin haha 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#8 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:32, 16.01.2017

No to tak: 
Co prawda nie udało mi sie jeszcze skołowac aparatu ale juz jestem blisko a jak dowiedziałem sie gdzie jest czujnik polozenia wału to mi rece opadly ale takie dodatkowe info które chyba potwierdza ze to cos z cewką itd :P 

Po regulacji zapłonu + wymiana na sprawdzone aku z innego auta i efekt jest taki, ze auto nie szarpało duuużo dłużej .. Ogólnie wszystko jakby sie lepiej działo :P Dalej mnie zastanawia co do tego wszystkiego ma pogoda no ale wilgoć + temperatura (fazy gdy auto zacznie sie nagrzewać) dają mi do myślenia z tym aparatem :P 


Chciałem nagrać jak sie zachowuje przy delikatnym wcisnieciu gazu i normalnym.. ale wyszło tyle:

https://www.youtube....h?v=u1L-HiFceow


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#9 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:45, 16.01.2017

no czujnik polozenia walu i tak masz w aparacie wiec na co czekasz :)


  • 0

#10 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:00, 16.01.2017

no czujnik polozenia walu i tak masz w aparacie wiec na co czekasz :)

Na aparat :) 1 kumpel sie zgłosił, ze ma ale po napisaniu tego zamilkł i czekam aż odpowie kiedy moge po niego przyjechaći podmienić :P 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#11 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:46, 17.01.2017

sprawdz jeszcze dla pewnosci punkt masowy na skrzyni biegów

 

jak nie uda ci sie znalezc aparatu to rozloz swoj caly na czesci pierwsze i wszystko poprzegladaj

po 20 latach potrafia byc w aparacie poparciałe przewody od czujników, każdy czujnik zreszta możesz przemierzyć multimetrem zgodnie z serwisowka

wiem że to wiecej roboty bo latwiej podmienić aparat, ale jak masz czekać w nieskończoność... ;) 

tylko zanim bedziesz rozkrecać środek aparatu pierw dobierz bit który siedzi tak na zicher i na małą grzechotkę go a aparat w imadło bo jak objedziesz śrubki to bede kłopot :)


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 13:15, 17.01.2017

zwłaszcza delikatnie podchodź do śrubki na palcu.


  • 0

#13 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:26, 17.01.2017

Aparat dzisiaj załatwiłem od kumpla :P W czwartek jade po aparat i w weekend podmianka i mam nadzieje, że to bedzie to ;)


Użytkownik grynio edytował ten post 22:40, 17.01.2017

  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo


#14 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:22, 18.01.2017

trzymamy kciuki :D


  • 0

#15 grynio

grynio
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Polkowice
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7 CC7 CE7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:58, 26.01.2017

Nie wiem co dokladnie bylo ale po wymianie aparatu zapłonowego auto nagle odżyło :) 

 


  • 0

1x Honda Accord CL7    1x Honda Accord CE7    2x Rover 620Si CC7    2x Rover 620Ti CC7 Turbo






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq