Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zamarznięte paliwo

VII ictdi diesel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:39, 06.01.2017

Zagłębiałem temat dzisiaj z racji carnivala teścia który na białoruskiej ropie odmówił posłuszeństwa i jechał na 1500 obrotów bo dalej się dławi.
Na pełny zbiornik to tylko garaż ale do tankowania można dolać
6bcf311ae4764d8a80e06ff941791210.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ten dodatek zastosowałem parę razy i z tego co pamiętam, nawet lałem go do ON letniego lub przejściowego przed nadejściem silnych mrozów, autem nie jeździłem dużo i gdy przyszły silne mrozy, to ładnie zapalało z tym dodatkiem w paliwie.
  • 0

#17 hellkit

hellkit
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Rzeszów/Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive RHD
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:30, 07.01.2017

Ok, sprawa wygląda następująco, przyjechałem wczoraj na parking, dzwigam maskę, chciałem podłączyć kable ale myślę spróbuję bez niczego. Wsiadam do auta, grzeje świece żarowe raz, przekrecam kluczyk i kle kle kle, silnik śmiga. W nocy było -17, dzień -13 to raczej paliwo nie rozpuściło się. Dziewczyna mówiła, że próbowała kilka razy, później na kable, później znowu jeszcze raz i nic. Dodałem ON Ultimate z BP, dodałem depresatora i zobaczę co będzie dzis.
Co to mogło być? Coś z rozrusznikiem? Czy rzeczywiście paliwo? A może auto potrzebowało "męskiej ręki" 😂

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...   :zoltek:


#18 zizu_91

zizu_91
  • Klubowicz
  • 180 postów
  • Skąd:LZA/RZ
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:215KM 480Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:03, 07.01.2017

Ja powiem tak wczoraj (trzech Króli) auto przed 19:00 temp. ok -16*C odpaliło ładnie zrobiłem dystans ok 4 km wszystko okej.

 

Natomiast dzisiaj przed 7:00 (temp. -18*C) zapalił ładnie po ujechaniu ok 2 km  zaczął tj. się dławić po czym gaśnie... wyskakuje check i kontrolka od świec żarowych, wskazówka do 2 tys obr/min dochodzi.

 

Wlałem środek do paliwa zaznaczę, że jest połowa baku.

 

Zaznaczę, że auto stoi w garażu. (temp. ok -8*C)

 

dziwna sprawa również podejrzewam filtr paliwa


  • 0
<p>jest -><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...ko-22-i-ctdi/'>Dołączona grafika</a><-</p>
<p>był: Accord VI 1.8 LS

#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:33, 07.01.2017

Proponuję używać czegoś markowego i sprawdzonego.Osobiście nie znam tego ,,specyfiku,, Jeżeli jest info że do CR i DPF się też nadaje to ok.Idealnie by było jakby ktoś potwierdził że jest ok .
  • 0

#20 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:59, 07.01.2017

Wlałem środek do paliwa zaznaczę, że jest połowa baku.

jak miałes pół baku to trzeba było wlac paliwa arkrycznego do pełna i wtedy zamiast paliwa tylko do -20, miałbyś mieszanke -20 i -32, więc wychodzi że miałbyś paliwo do ok -26.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#21 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:34, 07.01.2017

Proponuję używać czegoś markowego i sprawdzonego.Osobiście nie znam tego ,,specyfiku,, Jeżeli jest info że do CR i DPF się też nadaje to ok.Idealnie by było jakby ktoś potwierdził że jest ok .


Używałem tego specyfiku na zdjęciu powyżej do swojego diesla z common rail i nie było problemu, teraz go nie używam, natomiast wczoraj przy minus jedenastu i ogólnie jak są większe mrozy, odpalając auto, wszystko jest ok, ale na wolnych obrotach auto lekko poszarpuje, jak się porządnie rozgrzeje, problem znika.
  • 0

#22 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:15, 07.01.2017

W moim obecnym diesel opel Vectra 1,9 zawsze leje zimą ten specyfik z fotki kilka lat temu było prawie -30 i zapalił bez niczego kolejnej zimy jakoś mi się zapomniało i co szukałem ciepłego garażu od tamtej pory leje i żadnych niespodzianek zimą
  • 0

#23 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:36, 07.01.2017

Jeżeli dobrze się orientuję, to na bak paliwa wlewa się go 100 ml lub podobną ilość.
  • 0

#24 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:46, 07.01.2017

1ml depresatora na 1 litr paliwa.

Tak samo jak ten https://sklepshell.p...diesel-05l.html

Tego shella ja używam asekuracyjnie, chociaż tankuję na tzw. pewnej stacji.

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 15:47, 07.01.2017

  • 0

#25 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:05, 07.01.2017

Dzisiaj yarka odpaliłem po ośmiu godzinach stania po pracy przy minus pięciu stopniach, ale problemu lekkiego szarpania nie było tak jak wczoraj, przy minus 11 mrozu. Posiadam paliwo zatankowane na Orlenie w Polsce jeszcze, ale następnym razem zrobię eksperyment, jeżeli będę miał mniej jak połowę baku (auto zawsze tankuje w Polsce i wystarcza mi ilość ON na jazdy po DE i tu gdzie pracuję bo do granicy mam blisko żeby z powrotem w PL tankować jak jadę ponownie), kupię ropę na niemieckiej stacji i zwrócę uwagę, czy też mi szarpie przy dużych mrozach-jeżeli takowe jeszcze będą.
  • 0

#26 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 07.01.2017

Ja mialem taka sytuacje: w czwartek zatankowalem na orlenie w Mielcu pol baku i wybralem sie do lublina.. w aucie przed zatankowaniem mialem sroga rezerwe, prawie pusty bak i na poprzednim paliwie (nie z orlenu) zero problemow z samochodem przy obecnych silnych mrozach. Ujechalem 10km na tym zacnym paliwie i tryb awaryjny, zgasilem i odpalilem i znowu poszarpalo i tryb awaryjny. W koncu po 3 probie przeszlo hance i dojechalem do Lublina. Dzis po 20 godzinach wsiadam do auta ktore stalo pod blokiem, odpalam i ruszam.. ujechalem moze 3km i jeb.. zgasla, kolejna proba i po 5metrach zgasla.. tak samo wywalilo grzanie swiec zarowych na masce i blad silnika, beltalem hanke az padl aku.. podjechal kumpel subarynka i po godzinnych przeroznych kombinacjach odpalenia hanki wzielismy ją na stacje statoil, kupilem uzdatniacz do paliwa, zatankowalem znow pol baku i zawiezlismy do grzanego garazu by odmarzla. Po kilku godzinach po pierwszej probie odpalenia autko zapalilo i dzialala bezblednie.. Jaki z tego plynie morał?? Nie tankujcie na orlenie !! Napewno nie wszedzie jest takie samo paliwo, w koncu sa rozni dostawcy i rozni wlasciciele ale dzis soe dowiedzialem ze jestem 4 osoba ktora ma problem z dieslem po zatankowaniu na stacji orlen malo tego w mojej miejscowosci sa 3 stacje i 3 roznych wlascicieli a mimo to wszedzie to samo..:D w jednym przypadku (auto dostawcze) skonczylo sie remontem silnika ale to juz grubszy temat bo w paliwie byla biala substancja...
  • 0

#27 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:08, 07.01.2017

Trzecią zimę jeżdżę moim przedliftowym I-CTDI i przy -15 st/-18 st. pali od palca, czy zaleję ON Tesco, BP czy coś innego ale ... po zakupie auta założyłem m.in. nowy filtr paliwa Bosch'a (czyli OEM), nowy aku Bosch Silver, olej 5W30 (aktualnie Mobil) i raz na pół roku dodaję do paliwa dodatek LM czyszczący wtryski CR, przy takich mrozach od razu wychodzą wszystkie zaniedbania eksploatacyjne ;)


Użytkownik Pejot edytował ten post 23:29, 07.01.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#28 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:47, 07.01.2017

No ja na wiosne wszystkie filtry wymienialem i jesli chodzi o filtr paliwa to wlasnie zalozylem boscha. Byle czego do hanki nie zakladam tymbardziej przy mojej jezdzie i wirusie :) i ma sie to wszystkich czesci ktore wymieniam w aucie czy to zawieszenie czy czesci eksploatacyjne :)
  • 0

#29 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:13, 08.01.2017

Jak dobrze mieć benzynke :V po 16 godzinach stania przy -24 odpalił bez zająknięcia ;D jedynie rozrusznik ciężej kręcił


  • 0

#30 dudix1983

dudix1983
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Zagłębie
  • Silnik:1.6
  • Wersja:TypeR
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:EK9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:51, 08.01.2017

Proponuję używać czegoś markowego i sprawdzonego.Osobiście nie znam tego ,,specyfiku,, Jeżeli jest info że do CR i DPF się też nadaje to ok.Idealnie by było jakby ktoś potwierdził że jest ok .

 

z ciekawosci zerknalem na karty charakterystyki takich srodkow i w wiekszosci przypadkow dominujacym skladnikiem takiego srodka jest nafta, naftalen BlackArrow ) , badz alkohol izopropylowy ( 99% skladu w produkcie KleenFlo ) lub alkany ( produkt LiquyMoly zawiera weglowodory nasycone, czyli alkany, posiadajace w swoim lancuchu grupy metylowe czyli po prostu alkohol ) a w dalszej kolejnosci takie srodki zawieraja np. trimetylobenzen,  uszlachetniacze....

 

wiec raczej czy wlejemy na bak 50 nafty, czy 50 benzyny czy tez czystego izopropanolu to nie bedzie roznicy bo wszystkie te produkty skladaja sie z tego co kiedys nasi ojcowi i dziadkowie stosowali.....


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ictdi, diesel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq