Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

chyba panewka stuka

VII panewka stukanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#16 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:31, 21.11.2016

Pod obciążeniem też tak wali? Po tym można najłatwiej rozpoznać panewkę. Sprawdź też to koło pasowe (w r20 tez jest gumowane?). I jezeli juz, w remonty się nie baw. Nikt Ci tego tak nie poskłada jak w fabryce. Poczytaj fora, silnik po remoncie to zawsze jakiś problem i nie przejedzie tyle co fabryczny. Kup jakiś z małym przebiegiem, jeszcze w budzie żeby go posłuchać.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#17 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:04, 21.11.2016

No ladnie napier..
Czyli mit castrola jednak potwierdzony ? ;)

bardzo dziwne z tym olejem bo zawsze w aso był wymieniany, a ostatnio był kupiony poza aso i po tym takie kwiatki wyszły.

 

Pod obciążeniem też tak wali? Po tym można najłatwiej rozpoznać panewkę.

no właśnie tylko pod obciążeniem to słychać, pierwszy filmik jest jak próbuje ruszyć na 4 biegu a drugi filmik jak stuka po tym jak sprężarka klimy się załączyła, na wolnych obrotach bez klimy nic nie stuka, z tym kołem pasowym to też może być dobry trop i jutro jak auto będzie w aso to trzeba się spytać co oni o tym sądzą. Jak w aso nic nie stwierdzą to trzeba będzie szukać jakiegoś ogarniętego mechanika co wszystko po kolei sprawdzi tak jak piszecie.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#18 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:07, 21.11.2016

Koło pasowe mogło się rozwulkanizować??

Ciekawy objaw by to dawało..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#19 Dareczek

Dareczek
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 21.11.2016

Popatrzcie na np. ALLEGRO, silniki są, ale wszystko wyjęte, leżą gdzieś sobie pod wiatą lub chmurką. Tak naprawdę kupno takiego silnika to loteria, nigdy nie wiadomo ile ma przebiegu, na jakim oleju jeździł, co ile miał wymiany itd. Ideałem byłoby tak jak kolega pisze, silnik na aucie posłuchać, ale gdzie taki kupić?


  • 0

#20 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 21.11.2016

Jak to gdzie, na portalach ogłoszeniowych można kupić całego anglika

https://www.olx.pl/o...d0c08a;promoted


  • 0

#21 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:29, 21.11.2016

Jak to gdzie, na portalach ogłoszeniowych można kupić całego anglika
https://www.olx.pl/o...d0c08a;promoted


Ale tu chodzi o Cr-v, inny silnik😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#22 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:31, 21.11.2016

Jak to gdzie, na portalach ogłoszeniowych można kupić całego anglika
https://www.olx.pl/o...d0c08a;promoted


Szczególnie że chodzi o crv i już inny silnik ;-)
  • 0

Long May You Ran


#23 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:18, 21.11.2016

Sprawdzałeś łańcuch i napinacz , kompensatory na klawiaturze?Odłączaj po kolei zapłon i wyjdzie czy słychać mniej lub tak samo.To wszystko możesz wykonać samodzielnie.Zacznij od czegoś.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:24, 22.11.2016

  • 0

#24 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 16:39, 22.11.2016

co do remontu - H nie przewiduje podwymiarowych panewek, a skoro nie przewiduje to wniosek nasuwa się sam - nie szlifuje się wałów hondy i tak szczerze powiedziawszy nigdy taka operacja od '80 lat (tyle wiem, ale jak było wcześniej nie mam pojęcia) nie była przewidziana, do tego silnika przewidziane są tylko nominały panewki w sześciu grupach selekcyjnych http://japancars.ru/...&nplblk=E__1600

jeżeli okaże sie że to panewka to moim zdaniem tylko remont na "nowym" nominalnym wale + odpowiednio dobrane OEM panewki (jest to zbyt nowe auto żeby pchać tam zamienniki a jeżeli panewki będą dobrane jak przewiduje producent to jest szansa że pojeździ tyle co powinno, zwróćcie uwagę że w zamienniku jest tylko jeden wymiar panewek - po prostu nominał, a w oryginale jest 6 wymiarów i też wszystkie nominały - trzeba je dobierać wg tabelki po odczytaniu znaków selekcyjnych wybitych na wale i na bloku silnika, moim zdaniem tu tkwi przyczyna mniejszej trwałości remontowanego silnika, no bo który mechanik dobiera tak panewki), inna opcja to wymiana silnika...


Użytkownik rafisz edytował ten post 16:52, 22.11.2016

  • 0

#25 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:57, 22.11.2016

Te grupy selekcyjne to domena japońskich producentów.Fakt że auto zbyt nowe aby go remontować.Te silniki są specyficzne.Nie jest tak prosto je ,, zrobić,, aby wszystko było ok .Tak jak w przypadku aut europejskich producentów.Osobiście nie znam mechaników którzy np przy takich silnikach wykorzystują pręciki pomiarowe.
Wracając do tematu.Rozbiera co potrzeba i zweryfikuj jeśli masz możliwości techniczne.W ostateczności możesz ściągnąć miskę i sprawdzić kory.Tylko nie wiem czy tutaj na forum ma ktoś dane do tego silnika z jaką siłą i kątem dokręcić panewkę.Znam tutaj przypadek gdzie kolega pierwszy raz w życiu wymieniał rozrząd i uszczelkę pod głowicą w Dieslu 2.2 .Zrobił to tylko na podstawie informacji przekazywanych za pośrednictwem tego forum.Dostawał informację krok po kroku jak co ma robić.Trochę z tym zeszło ale się udało i wiem że jeździ i jest ok :).Tak więc można :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:08, 22.11.2016

  • 0

#26 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:56, 22.11.2016

dziękuje wszystkim za opinie, auto na razie stoi w aso i jutro z rana mają się za niego "zabrać" , czekamy co ustalą w serwisie i wtedy będzie można przedsięwziąć jakieś kroki :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#27 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:59, 23.11.2016

no więc najnowsze wieści z pola walki, mechanicy w aso jeszcze w dalszym szukają co może być przyczyną, może jutro uda im się coś ustalić :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#28 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:59, 24.11.2016

w serwisie aso pomierzyli ciśnienie na cylindrach i wyszło że cylindry 1 i 4 mają ciśnienie fabryczne, a 2 i 3 cylinder mają ciśnienie mniejsze o 1,5 od fabrycznego, zrobiono "próbę olejową" i wyszło że ciśnienie się podniosło czyli pierścienie na 2 i 3 cylindrze są nieszczelne. Ponadto osłuchali silnik stetoskopem i stwierdzili że stuki są z okolicy pierwszego cylindra, ściągnęli pokrywe zaworów i klawiature, przeregulowali jeszcze raz zawory (niedawno były u nich regulowane) i nic podejrzanego od góry silnika nie stwierdzili, następnie ściągnęli miske olejową i przecedzili olej pod kątem opiłków metalu, i okazało się że olej czyściutki opiłków brak, opatrzyli silnik od dołu i nic podejrzanego nie stwierdzili, diagnozy jednoznacznej nie postawili ale sugerowali że możliwe iż silnik został przegrzany. Z dobrych wieści to w aso powiedzieli że silnik od accorda R20A3 będzie pasował bo słupek jest ten sam a tylko osprzętem się różnią. W związku z tym zapadła decyzja wymiany silnika. I mam takie pytania:

1. ten silnik R20A3 to mam szukać od jakiego accorda? 2008-2016? i czy w międzyczasie tzn. w latach 2008-2016 coś się w nim zmieniało i może nie pasować? czy mogę śmiało kupować silnik nawet z 2016 roku?

2. jakby ktoś miał jakieś namiary na taki silnik z w miarę niskim przebiegiem i najlepiej aby w aucie jeszcze siedział tak aby go odpalić

3. czy od zużytych pierścieni może coś w silniku stukać?


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:01, 24.11.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#29 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:37, 24.11.2016

Skoro stwierdzili takie objawy to przyczyną mogą być tłoki.Przegrzałeś go faktycznie?Instalacja zawsze sprawna?Możliwe że LPG  go wykończyło.Przy dwóch cylindrach obok siebie to jakby początek uszczelki.Jak mają endoskop to niech zobaczą gładzie cylindrów.Niech zrobią próbę ciśnieniową i określą zużycie na podstawie spadku ciśnienia powietrza w określonym położeniu tłoka.W sumie nic Ci nie powiedzieli.Sam to wszystko mogłeś zrobić.Odłączałeś cylindry w trakcie tego stukania?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:48, 24.11.2016

  • 0

#30 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:55, 24.11.2016

auto nie było przegrzane, chyba że poprzedni właściciel go przegrzał, na LPG ma przejechane 20tys km i instalacja działa bezproblemowo. W aso powiedzieli że aby stwierdzić jednoznacznie przyczynę stukania trzeba by rozebrać silnik a to wiadomo że już są koszta w które nie ma co się pchać. Auto już zabrane z aso, a cylindry nie były odłączane, ale w sumie można by to zrobić bo rozumiem że na odłączonym cylindrze nie powinno stukać i po tym można poznać na którym cylindrze coś się dzieje.
 


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:56, 24.11.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, panewka, stukanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq