Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Regulacja camberem kąta nachylenia koła tylnego (tylny górny wachacz)

VII camber

Najlepsza odpowiedź chrishonda , 10:30, 18.09.2016

Ok chyba kumam, czyli camberem ustawie kąt który mi się rozjechał po obniżeniu a za zbieżność odpowiadają inne drążki (prawdopodobnie te dwa dolne chyba). A że zbieżność robiłem tydzień temu i zbieżność tył i przód ustawione były ok to mam nadzieję że się nie rozjadą.
Jak się mylę to mnie poprawcie.

Zbieznosc sie nie rozjedzie po regulacji kata pochylenia kola, pozostanie taka jaka byla wczesniej. Taka juz jest konstrukcja zawieszenia, ze niezaleznie od jego ugiecia zbieznosc pozostaje zachowana, tylko kat pochylenia sie zmienia.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:50, 16.09.2016

Witam

W związku iż zamówiłem cambery (regulowany tylny górny wahacz) do mojej hani mam pytanie bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Czy podczas regulacji pochylenia koła na camberze trzeba poluzować wszystkie wahacze na kole tylnym czy tylko samym camberem ustawi się kont pochylenia koła?

Zastanawiam się czy samym górnym wahaczem ustawie kąt nachylenia koła, a boje się żeby nie rozjechać zbieżności tylnych kół.


  • 0

#2 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:55, 16.09.2016

Pochylenie koła samym kamberem ale ustawiajac na 3D najprawdopodobniej zbieżność po latach też wymaga regulacji na tylnym wahaczach na śrubach mimosrodowych które wraz z tulejami raczej trzeba wymienić na nowe bo stare najpewniej zapieczone korozją

Użytkownik eric70 edytował ten post 23:59, 16.09.2016

  • 0

#3 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:47, 17.09.2016

Ok dzięki.

Czyli dobrze rozumiem, że po zamontowaniu cambera ustawie kont koła, a zbieżność mi się nie rozjedzie bo na chwilę obecną mam zbieżność na tylnych kołach dobrą.


  • 0

#4 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:00, 17.09.2016

Nie kolego źle rozumiesz. Obniżasz auto to wtedy konty i idą spać ☺ a zbieżność pewnie sama się rozjechała po latach i proponuje zaopatrzyc się w dwie nowe śruby i dwie nowe tuleje ☺
  • 0

#5 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:32, 17.09.2016

Ok chyba kumam, czyli camberem ustawie kąt który mi się rozjechał po obniżeniu a za zbieżność odpowiadają inne drążki (prawdopodobnie te dwa dolne chyba). A że zbieżność robiłem tydzień temu i zbieżność tył i przód ustawione były ok to mam nadzieję że się nie rozjadą.
Jak się mylę to mnie poprawcie.

Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 20:01, 17.09.2016

  • 0

#6 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:47, 18.09.2016

Geometria po obniżeniu i założeniu camberow pokaże jakie są wartości.Mozna mieć rdzę na karoserii,wgniotki ale trakcja MUSI być na 100%.Opony na kolach to jedyny kontakt auta z nawierzchnią więc stan bieżnika,hamulce i trakcja to podstawa.

Użytkownik eric70 edytował ten post 09:57, 18.09.2016

  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:30, 18.09.2016   Najlepsza odpowiedź

Ok chyba kumam, czyli camberem ustawie kąt który mi się rozjechał po obniżeniu a za zbieżność odpowiadają inne drążki (prawdopodobnie te dwa dolne chyba). A że zbieżność robiłem tydzień temu i zbieżność tył i przód ustawione były ok to mam nadzieję że się nie rozjadą.
Jak się mylę to mnie poprawcie.

Zbieznosc sie nie rozjedzie po regulacji kata pochylenia kola, pozostanie taka jaka byla wczesniej. Taka juz jest konstrukcja zawieszenia, ze niezaleznie od jego ugiecia zbieznosc pozostaje zachowana, tylko kat pochylenia sie zmienia.


  • 0

#8 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:53, 23.09.2016

Ok dzięki za pomoc.

Camber zamontowany, problem rozwiązany.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, camber

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq