Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wibracje przy przyspieszaniu w zakresie 40-70km/h

VIII wibracje przyspieszenie przyspieszanie przyspieszaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#106 piootrek1

piootrek1
  • Młodszy Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:40, 14.02.2019

Hej. Czy półosie od Accorda VIII w manualu pasują do wersji z automatem?


  • 0

#107 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:48, 16.02.2019

Tu możesz sprawdzać takie rzeczy:

 

http://www.hondaworl...honda_spare.htm

 

Zakładając ten sam silnik, niektóre elementy półosi są wspólne (np. najczęściej padający ale w VII-kach prawy przegub wewnętrzny) ale jako całość lewa i prawa półoś oraz półoś pośrednia są inne - inne długości, inne wejścia w skrzynię itp.

 

Pomiędzy różnymi wersjami silnikowymi też nie są zamienne.

W VII tu było trochę lepiej bo przy tej samej skrzyni były zamienne pomiędzy 2.0 a 2.4.

 

Generalnie z podanego linku wszystkiego się można dowiedzieć porównując numery części. Dopuszczalne jest jedynie różnica na ostatniej cyfrze - oznacza kolejną ulepszoną wersję elementu lub pochodząca od innego dostawcy. Każda większa różnica to jednak jakaś faktyczna różnica między elementami.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:54, 16.02.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#108 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:28, 20.03.2019

Panowie u mnie wibracje podczas przyśpieszania przy 120 km/h, ustępuja po powrocie do jednostajnej jazdy(dalej 120km/h). Niedawno wpadłem w dziurę i musiałem wymienić 2 przednie opony w zakładzie z którego nigdy wcześniej nie korzystałem. Na początku wykluczyłem kwestie wyważenia i rozebrałem prawy przegub wewnętrzny bo tylko on mi podpadał, lecz okazało się że nie ma wżerów tylko kilka punktów takich wytartych na lustro ale palcem nie da się wyczuć czego kolwiek. Jest też duży luz na wieloklinie pomiędzy wałkiem pośrednim a przegubem wewnętrznym. Proszę doradźcie coś...


  • 0

#109 Driver82

Driver82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:39, 12.05.2019

Panowie u mnie wibracje podczas przyśpieszania przy 120 km/h, ustępuja po powrocie do jednostajnej jazdy(dalej 120km/h). Niedawno wpadłem w dziurę i musiałem wymienić 2 przednie opony w zakładzie z którego nigdy wcześniej nie korzystałem. Na początku wykluczyłem kwestie wyważenia i rozebrałem prawy przegub wewnętrzny bo tylko on mi podpadał, lecz okazało się że nie ma wżerów tylko kilka punktów takich wytartych na lustro ale palcem nie da się wyczuć czego kolwiek. Jest też duży luz na wieloklinie pomiędzy wałkiem pośrednim a przegubem wewnętrznym. Proszę doradźcie coś...

Jeżeli masz u siebie wieloklin na podporze półosi w takim stanie to masz podporę do wymiany. Zdjęcie nr 1

0ff616496a0be7fcgen.jpg

Zdjęcie numer 2 - wieloklin w dobrym stanie.

1cf0d40ce2462dffgen.jpg

Zdjęcie nr 3 - łożysko podpory jak ma luz to też do wymiany.

b98c12c749ebcb08gen.jpg

 

Jeżeli masz już nowe przeguby wewnętrzne OEM a problem nadal występuje to po wymianie podpory i łożyska problem zniknie.


  • 0

#110 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:12, 13.05.2019

Jeżeli masz u siebie wieloklin na podporze półosi w takim stanie to masz podporę do wymiany. Zdjęcie nr 1

0ff616496a0be7fcgen.jpg

Zdjęcie numer 2 - wieloklin w dobrym stanie.

1cf0d40ce2462dffgen.jpg

Zdjęcie nr 3 - łożysko podpory jak ma luz to też do wymiany.

b98c12c749ebcb08gen.jpg

 

Jeżeli masz już nowe przeguby wewnętrzne OEM a problem nadal występuje to po wymianie podpory i łożyska problem zniknie.

Dziękuję bardzo za pomoc. Na łożysku podpory brak luzu. Na chwilę obecną składam silnik a ze względu na zdjętą większą ilość osłon robię też konserwację podwozia. W wolnej chwili sprawdzę ten wieloklin.


  • 0

#111 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:25, 27.05.2019

Kolega Driver82 chyba się delikatnie zapomniał....... to dział techniczny. a nie giełda!!
Zapraszam do zapoznania się z regulaminem.
  • -1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#112 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:44, 31.05.2019

 

Jeżeli masz u siebie wieloklin na podporze półosi w takim stanie to masz podporę do wymiany. Zdjęcie nr 1

0ff616496a0be7fcgen.jpg

Zdjęcie numer 2 - wieloklin w dobrym stanie.

1cf0d40ce2462dffgen.jpg

Zdjęcie nr 3 - łożysko podpory jak ma luz to też do wymiany.

b98c12c749ebcb08gen.jpg

 

Jeżeli masz już nowe przeguby wewnętrzne OEM a problem nadal występuje to po wymianie podpory i łożyska problem zniknie.

Dziękuję bardzo za pomoc. Na łożysku podpory brak luzu. Na chwilę obecną składam silnik a ze względu na zdjętą większą ilość osłon robię też konserwację podwozia. W wolnej chwili sprawdzę ten wieloklin.

 

Jednak po wymianie lewego przegubu wewnętrznego(auro driver shaft parts) drgania całkowicie ustały. Po prostu coś nie tak było z drogą ponieważ w civicu na tej drodze też budą trzęsło.


  • 0

#113 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:13, 21.12.2019

Napiszę to bardziej jako ciekawostkę - problem ten występuje również w CR-V. Najprostszy sposób, na sprawdzenie, czy są to przeguby czy nie, to znalezienie odpowiednio stromej góry. Jadąc z góry próbujemy rozpędzić samochód grawitacyjnie do prędkości w której drgania występują - jeśli drgania występują tylko podczas jazdy "z napędem" a na luzie z góry już nie, to znaczy, że zapewne jest to problem z przegubem....

W CR-V problem wibracji narasta dużo szybciej niż w Accordzie. Podczas gdy w Accordzie (nie tylko moim) można było chwile jeździć, to w CR-V poziom wibracji narasta dużo szybciej. Szybciej też spada prędkość progowa od której te wibracje się pojawiają...


Użytkownik skansen edytował ten post 20:15, 21.12.2019

  • 0

#114 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:10, 26.02.2020

Trochę już przejechałem więc wspomnę o przegubach wewnętrznych euro driver shaft parts przejechały już 20 tyś km i jest wszystko  ok, nie strzelam ze sprzęgła ale jeżdżę dynamicznie, czasem nawet bardzo.


  • 0

#115 Tersu

Tersu
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 10.03.2020

Tak sobie czytam i zastanawiam się, jako osoba borykająca się z tym problemem, czy można stworzyć coś na wzór "check listy" diagnostycznej ? Tak po prostu krok, po kroku co należy zrobić, co sprawdzić itp. Od niedawna jestem posiadaczem hondy accord, nie jestem ekspertem motoryzacyjnym i jest to dla mnie problem aby rozeznać się w problemie. Nie wiem może piszę bzdury ale wydaje mi się, że musi istnieć jakaś metodologia do poprawnej diagnozy problemu i jego skutecznego rozwiązania :) Jeśli to główny problem tego auta to chyba warto to przeanalizować i stworzyć "plan działania" ?


  • 0

#116 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:17, 27.04.2020

Na pewno komuś się przydadzą wszystkie numery przegubów wewnętrznych OEM, z którymi się spotkałem. Stosuje się je zamiennie:

 

Lewy:

44310-TZ8-H00

44310-SEA-E00

Prawy:

44310-TL1-306

44310-TY4-305

44310-TZ8-305


  • 1

#117 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:11, 27.04.2020

Hm, chyba nie pisalem akurat tutaj jak to sie u mnie rozwiazalo. Typowy rezonans/wibracje tylko i wylacznie budy - wpierw demontaz obu wewnetrznych i proba diagnozowania, wzery i takie tam.

Przerabialem oba przeguby i jedyne spostrzezenia, co do trafienia odpowiedniego to:

1. Dluga polos, przegub wew., wibracje przy 30-50, mialem wstawionego chinola na chybil trafil, wiec wiem, ze nie trafilem :) Efekty wibracji budy pojawily po niepelnym roku we wspomnianym zakresie predkosci. Na podnosniku czuc, ze dluga polos lata.

2. Krotka polos, winowajca od samego poczatku. Pod samochodem brak luzow i sztywna. Wymienione w calosci, ale obstawiam wewnetrzny. Nigdy nie bylo czuc wibracji ponizej 80, ogolnie przyspieszanie 90 do 110, im gorzej, zakres sie rozszerza.

 

Gdybym od razu wlozyl dwa chinole zapewne naprawilbym problem na rok, bylaby to tez jakas forma diagnostyki, bo 300zl to nie 1k :P Dopuszczam ryzyko, ze moze to byla sama polos, wciaz je mam, jak przyjdzie mi je przywrocic do zycia to pewnie sie zaktualizuje :)


  • 0

#118 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:07, 28.04.2020


Gdybym od razu wlozyl dwa chinole zapewne naprawilbym problem na rok, bylaby to tez jakas forma diagnostyki, bo 300zl to nie 1k :P Dopuszczam ryzyko, ze moze to byla sama polos, wciaz je mam, jak przyjdzie mi je przywrocic do zycia to pewnie sie zaktualizuje :)

Ja mam lewy wewnętrzny euro driver shaft parts od 1,5 roku i nie narzekam, a stopę mam ciężką..
 


  • 0

#119 asx

asx
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 06.05.2020

Accorda mam świeżo po wymianie wewnętrznego przegubu od strony pasażera. Niestety drgania jak były tak dalej są. Na dodatek pojawił się hałas w postaci świstu przy prędkościach co samochód wpada w drgania 100-120 km/h. Miał ktoś po wymianie przegubu problem ze świszczeniem? Skąd się mogło to wziąć? Jeśli po wymianie przegubu od pasażera, który miał większy luz niż ten od kierowcy strony, wibracje praktycznie są takie same, warto brać się za przegub od kierowcy, czy szukać przyczyny dalej od strony pasażera? Przegub oczywiście OEM :).


  • 0

#120 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 02:02, 07.05.2020

Accorda mam świeżo po wymianie wewnętrznego przegubu od strony pasażera. Niestety drgania jak były tak dalej są. Na dodatek pojawił się hałas w postaci świstu przy prędkościach co samochód wpada w drgania 100-120 km/h. Miał ktoś po wymianie przegubu problem ze świszczeniem? Skąd się mogło to wziąć? Jeśli po wymianie przegubu od pasażera, który miał większy luz niż ten od kierowcy strony, wibracje praktycznie są takie same, warto brać się za przegub od kierowcy, czy szukać przyczyny dalej od strony pasażera? Przegub oczywiście OEM :).

Poki co masz podobna trajektorie jak ja kiedys :) Luzy opisalem powyzej. Kwestia tylko, czy objawy identyczne. No to jeszcze raz, w pigulce, to bylo tak (troche czasu minelo):

"najlepiej, 3 i 4 bieg, predkosc 90/100+, gaz do dechy - od razu karoseria wpada w wibracje, na kierownicy nie bardzo to czuc, moze wrazenie zajaczka przod-tyl, czuje to kazdy w aucie. Puszczasz gaz - spokoj, przyspieszasz delikatniej - troche mniej telepie i mniej irytuje."

 

No i u mnie byly zmieniane cale polosie z przegubami u wolka, stad pozostaje margines niepewnosci czy to na 100% przeguby. Ja zaczalem tez od pasazera i nic, potem olalem drugi, bo myslalem, ze moze nadal prawa polos, moze podpora :) Dlatego teraz bym ryzykowal i wkladal drugi, niekoniecznie oem :) Na dana chwile chyba najtansza opcja, chyba ze znajdziesz kogos blisko na podmianke calych polosi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wibracje, przyspieszenie, przyspieszanie, przyspieszaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq