Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaki moment dokręcania łożyska / piasty

VII łożyska moment siła wymiana łożyska moment dokręcania łożyska

Najlepsza odpowiedź Statom , 08:32, 07.09.2016

Hej :)
 

nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz nie znalazłem żadnych wartości w manualu serwisowym.

Jak nie ma, jak jest?
2016-09-07%20piasta%20przoacuted_zpsjnql

Pozdrawiam
Tomek Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 15:29, 14.09.2016

Dokładnie to od strony zewnętrznej jest wciśnięta piasta w wewnętrzny pierścień łożyska i obraca się razem z nim. Przegub zewnętrzny jest wciśnięty w piastę. Jest on dociśnięty od strony wewnętrznej do wewnętrznego pierścienia łożyska i obraca się razem z nim, a od strony zewnętrznej jest wszystko ściśnięte nakrętką. 
 

Naturalnie że siła z jaką została dociśnięta nakrętka ma istotny wpływ na pracę łożyska, bo jakby nie było wszystkie elementy jak przegub zewnętrzny + wewnętrzny pierścień łożyska + piasta muszą  być dociśnięte do siebie tak aby nie miały żadnego luzu. Nie wolno dokręcać nakrętki łożyska ani za mocno ani za słabo. Z jednej strony można zniszczyć wewnętrzny pierścień łożyska który składa się z dwóch części, a z drugiej strony za słabe dokręcenie powoduje powstanie luzów pomiędzy tymi częściami w czasie jazdy i tym samym ich zużycie tam gdzie nie należy i hałas. 

 

nakretka-cl9.jpg


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#17 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:11, 14.09.2016

I właśnie dlatego tak mi zależało, żeby docisnąć współpracujące ze sobą elementy z odpowiednią siłą  :cwaniak:


  • 0

#18 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:00, 14.09.2016

Tak to jest, wszystkie części i śrubki Accorda posiadają w manualu dane z jaką siłą mają być dokręcone.

Tylko ignoranci przykręcają wszystko jak im się żywnie podoba z pewnymi konsekwencjami …o których nikt nic nie wie, bo się do tego nikt nie przyzna. ;-)
 

Z tego względu każdy hobbysta potrzebuje przynajmniej na te wysokie siły dokręcania specjalny klucz dynamometryczny który np. na Ebay nie jest drogi.

Mniejsze śrubki jak ktoś przykręca je z wyczuciem to można i bez takiego klucza ale tylko jak ktoś ma doświadczenie.

 

Już widziałem niestety na forum jak ktoś pourywał przy dokręcaniu te małe śrubki (10) np. przy wymianie termostatu.

Wszystko potem naprawić to jest kupa roboty. a025.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#19 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:03, 13.10.2019

W Maździe miałem od kierowcy do wymiany. Klekotało jak walnięty przegób. Nakrędkę odkręciłem palcami. Była zakontrowana przed odkręcaniem. Łożysko rdzą podeszło.

od strony pasażera musiałem się powiecić na 2 metrowej przedłużce żeby odkręcić. Łożysko bez rdzy ale miało trochę luz.

 

można by stwierdzić że słabo dokręcone i padło. Ale przecież cała póloś chodzi na przegubach luźno przód tył.


  • 0

**************************************************
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, łożyska, moment, siła, wymiana łożyska, moment dokręcania łożyska

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq