Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#256 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:41, 19.05.2020

Panowie,

Stoję przed zakupem Accorda VIII. Wcześniej miałem Acco VII 2.0 i po tej przygodzie zamarzył mi się silnik 2.4. Czy na etapie zakupu auta da się jakoś określić czy dany egzemplarz "spala" olej na poziomie 1l/1000 km czy też 1l/10000 km?


  • 0

#257 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:27, 19.05.2020

nie da się, jedynie co da się sprawdzić to na gorącym silniku przygazować do odciny i patrzeć czy  z rury wydechowej nie leci biało niebieskawy dym, jeśli tak to wtedy silnik już dogorywa. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#258 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:30, 19.05.2020

Niestety k24 nie ma możliwości sprawdzenia. Inaczej jest w przypadku zakupu R20, tutaj jest możliwość sprawdzenia jaki rodzaj pierścieni ma silnik zamontowany.
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#259 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:12, 19.05.2020

Czyli loteria, niestety. Mimo to zaryzykuję :)

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#260 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:58, 20.05.2020

Możesz jeszcze przed przejażdżką wytrzeć dokładnie końcówkę wydechu i spokojnie się przejechać, długo hamować silnikiem i jeżeli po kilku km spokojnej jazdy będzie sadza na nowo to znaczy, że bierze więcej niż 1l/10000 km.


  • 0

#261 otf82

otf82
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive+AERO
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:20, 20.05.2020

Pobór na poziomie 1l/10000 km jest dla mnie akceptowalny. Gorzej jak będzie to 1l/1000km. Oglądałem już Acco VIII z poborem oleju na poziomie 1,1l/10000km ale zniechęcił mnie sam dobór oleju - auto od 4 lat zalewane regularnie olejem 10W50, przebieg roczny ok. 20 tys km, olej wymieniany co 10 tys km.

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#262 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:15, 20.05.2020

A skąd wiesz,że akurat tyle bierze? A poza tym zależy od stylu jazdy, nie samego kręcenia silnika a długiego hamowania silnikiem i może brać 2 razy tyle. Silnik nie bierze najwięcej oleju na autostradzie, ale górach, gdzie ciągle hamuje się silnikiem.
  • 0

#263 makoox

makoox
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:36, 20.05.2020

Niestety k24 nie ma możliwości sprawdzenia. Inaczej jest w przypadku zakupu R20, tutaj jest możliwość sprawdzenia jaki rodzaj pierścieni ma silnik zamontowany.

 

A tak z ciekawości, to jak się sprawdza jakie pierścienie są zamontowane? Jakoś po VINie? Czy okres produkcji? Żeby nie było, to próbowałem znaleźć na forum, ale nie udało się...


  • 0

#264 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:17, 20.05.2020

Makoox ty masz standardowe montowane od lat osiemdziesiątych, natomiast pierwsze egzemplarze poliftowego r20a3(rok produkcji 2011 i 2012 i wydaje mi się, że rocznik modelowy nie ma tu znaczenia) mają inny zestaw pierścieni tłokowych, było o tym pisane na forum. Ty masz standardowe pierścienie. Niby Haparts twierdzą, że po vinie mogą sprawdzić.


  • 0

#265 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:01, 20.05.2020

Zapewne hamowanie silnikiem zwieksza spalanie oleju, natomiast u mnie głównie hamuje silnikiem, nie kręcę go powyżej 4 tys i oleju nie ubywa ani grama.
Co dziwne, końcówki wydechów mam czarne
  • 0

#266 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 18:04, 20.05.2020

A wyczyść je i pojeździe i później jeszcze raz sprawdź. Ja mam w obu swoich hondach czyste.
  • 0

#267 makoox

makoox
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:47, 20.05.2020

Makoox ty masz standardowe montowane od lat osiemdziesiątych, natomiast pierwsze egzemplarze poliftowego r20a3(rok produkcji 2011 i 2012 i wydaje mi się, że rocznik modelowy nie ma tu znaczenia) mają inny zestaw pierścieni tłokowych, było o tym pisane na forum. Ty masz standardowe pierścienie. Niby Haparts twierdzą, że po vinie mogą sprawdzić.

Dzięki, napisałem do Haparts i potwierdzili po VIN, w mojej standardowe, "zdrowe" tłoki i pierścienie.


  • 0

#268 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:02, 21.05.2020

W twoim przypadku raczej nie po vinie tylko po roczniku. Po co wnikasz, co chla olej?


  • 0

#269 makoox

makoox
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:26, 21.05.2020

W twoim przypadku raczej nie po vinie tylko po roczniku. Po co wnikasz, co chla olej?

Chlać, nie chla. Od kiedy dokładnie mierzę, wzięła 1400ml na 8tys.km. A jeżdżę głownie trasy, natomiast jak już w mieście, to lubię dociągnąć do odcinki. Leję Shell 5W-30 i zastanawiam się nad zmianą na Amsoil 0W-20 (czytałem sporo wątek o olejach i sam nie wiem co zrobić).  


  • 0

#270 masza22

masza22
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:seden
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:10, 30.05.2020

Panowie  a jaki jest kompletny koszt wymiany pierscieni robocizna plus czesci? Drugie pyanie czy faktycznie po wymianie nie ma poboru oleju?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq