Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Prawdobodobnie zagotowany płyn hamulcowy!!!!

VII płyn hamulcowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:42, 15.07.2016

Witam serdecznie Panowie,

 

mam niemały problem w sumie mialem i proszę o pomoc w tej kwesti. Dzisiaj dałem się podejśc ładnej C klasie i tu nie będe ukrywał, że prędkości były nie małe, po paru łukach i przystankach na świtałach wjazd na ostatnią prostą i heja i w tym momencie zaczyna się problem!!! Zbliżam się do swiateł na cyferblacie pokazuje 180 no to hamulec i chu.... jadę dalej lekka panika ale na szczęście lewy pas wolny i zielone światło więc udało mi sie wychamować jakoś, po krótkim postoju hamulce wróciły do normalności. Miechanik moj stwierdził, że zagotowałem płyn i stąd efekt poduszki się zrobił w układzie i tak dokładnie było, Moje pytanie brzmi czy to czas na płyn czy przy okazji skontrolować układ hamulcowy tym bardziej, że zaraz wakacje gdzie drogi kręte z góki i pod górkę :-) Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam Filip


  • 0

#2 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 13:03, 15.07.2016

A kiedy wymieniales płyn i na jaki? Trzeba sprawdzić jego stan, druga sprawa jakie klocki i tarcze założone bo mogła się zrobić "szklanka" na klocku...

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#3 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:40, 15.07.2016

Albo płyn się zagotował albo tzw brake fadeing po przegrzaniu hamulców.

https://pl.wikipedia...Zanik_hamowania

 

Płyn można zawsze profilaktycznie wymienić.

 

Zawsze jak się za bardzo przegrzeje hamulce to takie coś wystąpi, a czy prędzej czy później  to już w zależności jakiej jakości są klocki


Użytkownik h1tman edytował ten post 13:42, 15.07.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:47, 15.07.2016

wątpie aby płyn się zagotował- ale temp wrzenia płynu nawodnionego (czyli takiego długo niewymienianego) to tylko ok 150-170st C!!!!

temp wrzenia nowego płynu DOT 4 to min 230 st C- zwykle to ok 250stC

 

pewnie seria klocki, albo gorzej jakieś zwykłe ferrodo, czy inny szit, przegrzały się (brake fadeing) i dziękuje

trzeba zakładać dobre klocki jak się tak szaleje a nie oczekiwać,że klocki za 50-100 zł nadają się do rajdów


Użytkownik Seth edytował ten post 13:50, 15.07.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:47, 15.07.2016

A wiec tak klocki wielkie G tarcze hmm zabij mnie ale nie pamietam :-( Co do plynu to jak w styczniu wymienialem pompe abs vsa to mechanior mowil, ze musieli wymienic plyn bo mnialem tragedie a na jaki to nie wiem ale podejzewam ze wlal cos sprawdzonego patrzac na to, ze hondy to jego perelka i przoduje u nas na rynku :-)
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:10, 15.07.2016

no to masz odpowiedź 

czyli płyn powinien być ok -  wytworzyć temp płynu ponad 200st - to chyba tylko na torze :) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:49, 15.07.2016

Tak tak nie ma co do tego wątpliwości to jak to się mówi jak sam nie kupisz i dostraczysz to nie ma co liczyć, że będzie dobrze i oczywiście nie wrzucam tutaj wszystkich do jedengo worka ale piszę o moim przypadku. Na dniach oczywiście wymiana na nowe. Powiem Tobie szczerze ogolnie nie uprawiam rajdów ale dzisiaj przyznaję zdażyło mi się ale dziękuję za to bo w domu przemyślenia były co by było jakby coś stało na tych świtałach. Serio wam powiem osrałem się :-)


  • 0

#8 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:50, 15.07.2016

Filipek no nie mów, że zepsułeś... fakt można się zdziwić, pakuj porządne klocki żeby się nie zeszkliły przy kolejnym hamowaniu i żebyś nie miał kuku 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:35, 15.07.2016

Nie mowi ze uprawiasz codziennie. Ale jednak jak juz sie chce i zdazy okazja raz na rok to albo ma sie czym hamowac i sie zapier... albo sie odpuszcza i jedzie spokojnie bo zobacz jakiego miales farta ze nic sie nie stalo;) moim jezdzi żonka a mimo wszystko heble zawsze stawiam na pierwszym miejscu, bo taz ze jestem o nia spokojny ze zawsze mam pewnosc ze wyhamuje a dwa ze jak sam wsiadam to moge te heble troche potestowac.:)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:24, 16.07.2016

Teraz to już wiem Panowie i dobrze, że tylko tak się to skończyło oczywiście tak jak pisał wyżej kolcki na dniach nowe ale nie omieszkam zapytać się co proponujecie oprócz EBC bo o nich najwięcej czytam? Cena OCZYWIŚCIE nie gra roli w tym przypadku mówie przód i tył

Pozdrowionka


Użytkownik Filip edytował ten post 17:45, 16.07.2016

  • 0

#11 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 20:31, 16.07.2016

Ja u siebie mam zalozone na przodzie:

zimmermann sport coatz+black diamond

A na tyle:

zimmermann+EBC Green

Wczesniej mialem caly zestaw OEM-zwalnia

ATE-zwalnia

Zimmermann gladkie+EBC Black-zwalnia

Dopiero zestaw ktory mam aktualnie zalozony mozna powiedziec ze hamuje.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#12 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:42, 16.07.2016

Nie mowi ze uprawiasz codziennie. Ale jednak jak juz sie chce i zdazy okazja raz na rok to albo ma sie czym hamowac i sie zapier... albo sie odpuszcza i jedzie spokojnie bo zobacz jakiego miales farta ze nic sie nie stalo;)

Okazja? ;-)
Pojedz do Szwajcarii albo Austrii i tam czy chcesz czy nie to musisz z porządnej "górki" na pasach np.. w wakacje dłu....uuuu...go/co chwila hamować.
Tam nie ma zwykle drugiego pasa na pasie!
Jak nie dasz rady to kaplica. ;-)

 

Ps.: Ja bym na twoim miejscu sprawdził wszystko od początku bo taka awaria najważniejszego systemu Accorda to bardzo dziwne!


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:06, 16.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#13 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 16.07.2016

Powiem tak czy to awaria to nie wiem bo nigdy mi się tak nie zdarzyło jeździć!! Można powiedzieć, że pierwszy raz nie mówię tu o jeździe po prostej i zahamowanie tutaj były po prostu światła łuki itp. i po gwałtownym wciśnięciu hamulca wytworzyła się tzw. poduszka co więcej nie życzę nikomu takich przygód bo równie dobrze mógłbym jechać ale w innym aucie  więc mogę tylko opowiedzieć, że pierwszy raz od 2 lat spotkałem się z takim czymś w Hani, ale na pewno to sprawdzę bo właśnie wyjeżdżam  w Polske góry, Słowacja i Austria więc jak znalazł prosto nie będzie.


  • 0

#14 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:22, 16.07.2016

Chłopie masz Accorda z 2006!!!:-)

Nowa furka!

 

To co ja mam powiedzieć?

Ja mam z 1987 i nigdy nie miałem żadnych problemów na autostradzie i nigdy w Szwajcarii na pasach, gdzie długo jedziesz/zjeżdżasz i tylko hamujesz.

 

Ps.: Masz więcej kontroli bo masz ABS.
Ja nie mam.
Jak tak drastycznie hamulce nie funkcjonowaly to może masz bledy zapisane w compie twojego Accorda.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 21:27, 16.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#15 prezesikm1

prezesikm1
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SPORT 30-Jahre Edition
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 16.07.2016

Heble masz do wymiany a szalejesz:) i to pewnie jakiś młodziak za kierownica mietka  :D


  • 0

CB-Uniden 520 +Wilson Litte Will‎
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, płyn hamulcowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq