XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#31
Napisano 21:37, 22.04.2017
Nawet jak będzie nieco wieksza średnica wewnetrzna to sie bardziej podpompuje i naciągnie ręczny żeby było wszystko ok.
Tak na szybko to znalazłem jeszcze temat gdzie chłopaki z forum opla montowali tylne hamulce z saaba 9-5 300mm x 20mm wentylowane, grube i nie tak zle z rozstawem bo 5x110 (do lekkiego rozwiertu) ale nie znam wymiarów tarczy tzn wysokość i średnica bębna, głębokość osadzenia itp.
Te tarcze z 350Z tez nie sa głupie 320x22mm tyle ze tarcze, klocki i zaciski beda cholernie drogie...
Tez na szybko znalazłem info ze klocki hamulcowe z IS200/250 z zaciskow dwutloczkowych sa 4mm wyzsze? Beda lepiej brały na pow samej tarczy
Niby nie za dużo ale zawsze cos i do tego sam zacisk dwutloczkowy ma lepsze dawkowanie
Jakbyś był zainteresowany to zapraszam kiedyś do mnie na garaż do Katowic przymierzymy zaciski bo mam akurat na garażu i może cos pomierzymy? Jakiś adapter sie ogarnie u butlera?
Moze tez do tego czasu ogarnę sie z pompa 1 i 1/16" :P
#32
Napisano 21:54, 22.04.2017
Dzięki za propozycje, ale tyle co zamontowałem świeżutki zestaw i na razie nie będę ruszał tyłu.
W miedzyczasie znalalem jeszcze takie info - na pewno komuś się przyda, bo jest kilka ciekawych zestawów opisanych http://typeaccord.co...-oem-solutions/
#33
Napisano 16:38, 23.04.2017
FaFa bardzo bardzo fajna stronka
ciekawe info jak kiedyś wpadnie mi jeszcze jakiś ACC VII gen w łapska to załatwiam heble z Pilota albo MDXa 330mm średnicy ładnie i ceny nawet na ebayu ciekawe
z wysyłką wyjdą podobnie jak 320 z ATS VIII gen
Co do tyłów do trumniaka to tak... specyfikacja dla:
ACC VII
Średnica: 282 mm
Grubość: 9.10 mm
Wysokość: 57.40 mm
Ilość otworów: 5 szt.
Wymiary otworów do śrub: 12.80
Średnica centralnego otworu: 64.22 mm
PCD: 114 mm
Lexus IS200
Średnica: 307 mm
Grubość: 12 mm
Wysokość: 63 mm
Ilość otworów: 5 szt.
Wymiary otworów do śrub: 14.40
Średnica centralnego otworu: 62 mm
PCD: 114.30 mm
Lancer 2009-2012 4B11T
Średnica: 302.0 mm
Grubość: 10.0 mm
Wysokość: 58.7 mm
Minimalna grubość: 8.4 mm
Ilość otworów: 5 szt.
Średnica centralnego otworu: 80.0 mm
ale nie wiem czy ten model ma tarczobeben czy tylko te co maja 20mm grubości... trzeba sprawdzić ale ogólnie najlepiej wypada Lancer ze względu na wysokość i grubość tarczy (zbliżone do ACC)
z tym że lex ma zaś wiekszą grubość
większość samochodów i tak ma z tyłu montowane 260 bądź 280mm jak widać jest to pewien standard dlatego też w przypadku tarczobebna nie bawiłbym sie przesadnie w większe średnice a raczej w sam zacisk/klocki (większa pow. trąca)
Jak bede miał możliwość to z chęcią zagłębię sie w ten temat i dam Wam znać czego dokonałem
#34
Napisano 17:28, 23.04.2017
Kuster od razu mowie, że tarcza z Lancera i Lexusa odpada, bo tam średnica bębna jest 190mm, a w tourerze jest 170mm. Tych 20mm nie podpomujesz,
W nissanach zwykle jest 172mm i to wydaje mi się idzie ugrać na seryjnych szczękach. Z 350z powinna w miarę pasować, ale jest faktycznie gruba. podobnie jest QASHQAI i X-trailu - 292x16mm wentylowane lub 292x9mm
#35
Napisano 12:22, 24.04.2017
Nie prościej będzie zmienić zaciski na takie, co mają linkę ręcznego wbudowaną i pominąć bęben?
#36
Napisano 12:33, 24.04.2017
Chyba niebardzo, glownie ze wzgledu na budowe piasty.Nie prościej będzie zmienić zaciski na takie, co mają linkę ręcznego wbudowaną i pominąć bęben?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
#37
Napisano 12:39, 24.04.2017
Miałem na myśli, zmianę zacisku na taki, co obsługuje linkę ręcznego, a tarcza, żeby została taka jaka pasuje. Np. ta z Lexusa.
Tak też nie da rady?
#38
Napisano 13:40, 24.04.2017
Kuster - Ty masz na miejscu kogoś, kto jest w stanie ogarnąć adapter? Głownie chodzi mi o przód na razie, bo na tyle z czasem będę myślałem, ale na razie jeszcze skupić się zamierzam na przodzie.
#39
Napisano 14:01, 24.04.2017
Teoretycznie daloby radę, a jak w praktyce, to nie umiem sie wypowiedzieć, bo bie próbowałem.Miałem na myśli, zmianę zacisku na taki, co obsługuje linkę ręcznego, a tarcza, żeby została taka jaka pasuje. Np. ta z Lexusa.
Tak też nie da rady?
Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
#40
Napisano 20:03, 24.04.2017
Tak byłoby najlepiej. Wtedy podchodzi tarcza z Lexusa, ręczny jest na tarczy, zacisk z innego auta. Macie jakąś koncepcję z jakiego auta mógłby podejść zacisk, żeby siadł na tarczy Lexusa?
#41
Napisano 21:00, 24.04.2017
tarjei pisz do butlera on mi to ogarniał
bartek ale jak likwidujesz bęben to na co Ci tarcza z lexusa? wtedy dajesz obojętnie jaka tarcze możesz nawet 300mm tą z przodu od ACC dać ale wg mnie nie ma sensu
tarczobęben to fajna opcja ręcny duzo bardziej skuteczny a do tego można fajne zaciski dołożyć
ja bym tylko zaciski zmienił na takie z większą pow cierną klocka
#42
Napisano 23:01, 24.04.2017
Dzięki Kuster za odpowiedź, Bartosz jestem , nikt do mnie nie mówi Bartek :p
Zależy mi bardziej na tym, żeby tył hamował mocniej niż obecnie. Z obecnym tarczo-bębnem i tak nie mogę blokować na ręcznym kół z tyłu, więc ukierunkowuje się w jakiekolwiek rozwiązanie, które pomoże mi założyć tarczę powyżej 300mm na zacisku jedno lub dwutłoczkowym. Pomysł zwiększenia tarczy bierze się z tego, że już z przodu są tarcze o 20mm większe i zaciski mają jeden tłoczek więcej niż seryjnie, więc, żeby nadrobić na tylnej osi też chciałem zastosować większe tarcze. Wychodziłem z założenia, że jak Acco seryjnie, hamuje mocniej przodem, to po upgrade do hamulców z VIII gen będzie trzeba tył mocniej kompensować, niż tylko większą powierzchnią cierną klocka. Po za tym, gdy miałem ustawione tłumienie amortyzatorów na przedniej i tylnej osi na równi to auto nurkowało i się szybko włączał ABS. W obecnym ustawieniu kompensuje trochę ten efekt, twardym przodem i miękkim tyłem. Ale pamiętam, że przód mocno nurkuje i klocki z przodu zużywają się bardzo szybko.
Kuster rozumiem, że proponujesz rozwiązanie, gdzie wymieniam sam zacisk plug and play na taki, który ma np. dwa tłoczki i większe klocki? Jest to ciekawa propozycja, w końcu siła hamowania się zwiększy, a może nie będzie tam dużo roboty. Jest to jakiś kompromis. Taki pomysł, co więcej ma potencjał rozwoju i będzie można później wrzucić większą tarczę tak, czy tak.
Czy masz na myśli jakieś konkretne zaciski, które mogłyby podejść pod tą 280mm tarczę?
Dzięki wielkie za pomoc.
Pozdrawiam
#43
Napisano 23:12, 24.04.2017
Może nie głupim pomysłem byłaby próba zaadoptowania zacisku z seryjnego przodu. O ile dobrze pamiętam - powierzchnia styku klocka z tarczą mogłaby nawet się zgadzać. Jedynie powstaje kwestia tego, że tarcze na tył są cienkie.. nie wiem czy nie za cienkie. No i to wciąż jeden tłoczek. Najlepsze byłyby jakieś zaciski 2-tłoczkowe z tarcz ok 290mm. Trzeba by zrobić rozeznanie.
#44
Napisano 08:27, 25.04.2017
Zawsze będzie uczucie "płynięcia" bo to jest fizyka... Przede wszystkim ciężar
Najlepszym przykładem sa motocykle i rowery dlaczego w motocyklach hamulce az tak bardzo sie różnią? Bo to przód hamuje
Na własnym ciele to przetestujcie sprawdźcie sobie na rowerze jaka jest różnica w drodze hamowania:
Hamując tylko hamulcem tylnym (popłyniecie)
Hamując tylko hamulcem przednim (bedzie ryzyko przelecenia przez kierownice ale droga hamowania będzie krótsza)
Hamując obydwoma (nie trzeba komentować)
Tyl wspomaga
Tarcze wentylowane na tylnej osi maja z tego co zaobserwowałem tylko samochody RWD badz AWD
Pewnie tez dlatego ze jakbyśmy trzymali nogę na hamulcu i gwałtownie dodali gazu to taka cieniutka tarcza mogłaby tego nie wytrzymać (powykrzywiac?) ale mogę sie mylic
Jak juz FaFa wspomniał tarcze z m.in. Lexusa nie podejda ze względu na większa średnicę bębna
Jak chcecie sie bawić w kombinowanie większych tarcz i przerabianie linki ręcznego pod zwykły zacisk to wasza sprawa
Ja osobiście szukałbym tarczy P&P (sprawdzić trzeba ta z Nissana 350Z) ewentualnie zostawiłbym ten tyl w spokoju a tak jak juz wspomniałem bawiłbym sie większymi zaciskami/klockami
#45
Napisano 10:18, 25.04.2017
Jakby sie ktoś jednak uparł na to żeby likwidować bęben na rzecz zwyklego zacisku z ręcznym to uczulam na to żeby patrzeć jak z zacisku wychodzi ramie z ręcznego! W ACC wychodzi wzdłuż auta a np ten z RX8 do środka
Mnie udało sie to ogarnąć po drobnych przeróbkach
Jeszcze raz ja ^^
Sprawdźcie jeszcze tarcze i klocki (wymiary) + zaciski z Subaru
Bo widziałem na necie ze ludki robią upgrade swoich (nie wiem tylko których) tarczobebnow na większe z zaciskami dwutloczkowymi z WRX 08+
A te inne modele miały "cienkie" tarcze ale duże z konkretniejszymi zaciskami
http://s1160.photobu...M_0597.jpg.html
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych