No to ciekawe. Ja uporczywie szukam jakiegos magla uzywki ( nie po regeneracji ). Sruby jeszcze nie ruszalem, ale moze czas najwyzszy to sprawdzic...
Domyslam sie, ze magiel od anglika nie podejdzie, racja?
Jeszcze rzuce linkami do forum Civica
http://www.civicforu...ight=przekładni
Po:
1. POMAGA na stuki WYMIANA SPRĘŻYNY na nową (ok 16zł w ASO) - przy dokręcaniu starej to może być faktycznie walka z wiatrakami, gdyż może być wybita.
2. Może nie pomóc - wtedy świadczy to że problem może być na ślizgu min. i trzeba wyciągnąć magiel i wymienić kilka części i tu polecam link z konkurencyjnego forumhttp://www.ep-klub-f...p?t=659&start=0
Moje spostrzeżenia:
1. Miałem stuki jak cholera - zakupiłem więc w ASO cały pakiet do renowacji ok 160zł
2. Wymieniłem jednak sprężynę i stukać przestało, ale mam wrażenie że czasem mam jakiś delikatny przeskok (ale czekam na zmianę opon + ustawienie zbieżności).
Jak ktoś ma czas i trochę umiejętności to nie ograniczał bym się do sprężyny ale przeglądnął cały układ. Mi niestety czasu brak choć mam warunki, a żaden mechanik tego nam nie ruszy tylko powie " Panie to trzeba regenerować w specjalnym zakładzie albo wymienić ..."
3. Co do wymiany: jak napisałem wyżej tą 40mm śrubę odkręciłem kluczek francuskim. Po wymianie sprężyny na nową i ciut mocniejszą dokręcamy i kontrujemy 40mm, ale nie miałem klucza dynamometrycznego i nie mogłem dobrać siły na tym etapie więc zrobiłem to "łopatologicznie"
- dokręciłem na oko (dość delikatnie)
- wylazłem z kanały i poruszałem kierownicą
- jeśli stuka dokręciłem mocniej
- nie stuka to jazda próbna - i tu uwaga trzeba uważać na MOŻLIWE NIE ODDAWANIE KIEROWNICY NA ZAKRĘCIE !! - Bo jeśli dokręcimy za mocno to nie będzie nam oddawała, jak za słabo to będą stuki.
- po jeździe próbnej jeszcze raz na kanał i ew poprawka bądź dokręcenie kontry już na amen.
U mnie ta operacja polegała na 3 takich kursach z kanału do jazdy próbnej.
Wnioskii i odpowiedź na twoje pytania:
Operacja wymiany sprężyny jest banalna i tania, na pewno likwiduje 80%-100% stuków w maglownicy w zależności od stopnia zniszczenia i warto to wykonać choć gwarancji 100% nei ma że zlikwiduje całkiem stuki.
Niestety/stety trzeba zrobić to samemu bo jak już wcześniej wspomniałem jak mechanik nie zna Hondy to nie wie o co "kaman" i będzie kręcił głową.
Nie odbijanie kiery jest tylko i wyłącznie skutkiem źle wykonanej "operacji"
Moze ktos mądrzejszy sie wypowiedziec, czy warto od wymiany tej sprężyny zacząć (o ile jest w acco)? Mi w warsztacie tylko dokręcili srube, moze trzeba teraz wymienic i sprężynę?