Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

luzy na maglownicy

VII magiel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
143 odpowiedzi w tym temacie

#16 bacanahali

bacanahali
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:WJ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 09.09.2016

No to ciekawe. Ja uporczywie szukam jakiegos magla uzywki ( nie po regeneracji ). Sruby jeszcze nie ruszalem, ale moze czas najwyzszy to sprawdzic... :)

 

 

Domyslam sie, ze magiel od anglika nie podejdzie, racja?


Jeszcze rzuce linkami do forum Civica

 

http://www.civicforu...ight=przekładni

 

 

 

Po:
1. POMAGA na stuki WYMIANA SPRĘŻYNY na nową (ok 16zł w ASO) - przy dokręcaniu starej to może być faktycznie walka z wiatrakami, gdyż może być wybita.
2. Może nie pomóc - wtedy świadczy to że problem może być na ślizgu min. i trzeba wyciągnąć magiel i wymienić kilka części i tu polecam link z konkurencyjnego forumhttp://www.ep-klub-f...p?t=659&start=0

Moje spostrzeżenia:
1. Miałem stuki jak cholera - zakupiłem więc w ASO cały pakiet do renowacji ok 160zł
2. Wymieniłem jednak sprężynę i stukać przestało, ale mam wrażenie że czasem mam jakiś delikatny przeskok (ale czekam na zmianę opon + ustawienie zbieżności).
Jak ktoś ma czas i trochę umiejętności to nie ograniczał bym się do sprężyny ale przeglądnął cały układ. Mi niestety czasu brak choć mam warunki, a żaden mechanik tego nam nie ruszy tylko powie " Panie to trzeba regenerować w specjalnym zakładzie albo wymienić ..."
3. Co do wymiany: jak napisałem wyżej tą 40mm śrubę odkręciłem kluczek francuskim. Po wymianie sprężyny na nową i ciut mocniejszą dokręcamy i kontrujemy 40mm, ale nie miałem klucza dynamometrycznego i nie mogłem dobrać siły na tym etapie więc zrobiłem to "łopatologicznie"
- dokręciłem na oko (dość delikatnie)
- wylazłem z kanały i poruszałem kierownicą 
- jeśli stuka dokręciłem mocniej
- nie stuka to jazda próbna - i tu uwaga trzeba uważać na MOŻLIWE NIE ODDAWANIE KIEROWNICY NA ZAKRĘCIE !!!! - Bo jeśli dokręcimy za mocno to nie będzie nam oddawała, jak za słabo to będą stuki.
- po jeździe próbnej jeszcze raz na kanał i ew poprawka bądź dokręcenie kontry już na amen.
U mnie ta operacja polegała na 3 takich kursach z kanału do jazdy próbnej.

Wnioskii i odpowiedź na twoje pytania:
Operacja wymiany sprężyny jest banalna i tania, na pewno likwiduje 80%-100% stuków w maglownicy w zależności od stopnia zniszczenia i warto to wykonać choć gwarancji 100% nei ma że zlikwiduje całkiem stuki. 
Niestety/stety trzeba zrobić to samemu bo jak już wcześniej wspomniałem jak mechanik nie zna Hondy to nie wie o co "kaman" i będzie kręcił głową.
Nie odbijanie kiery jest tylko i wyłącznie skutkiem źle wykonanej "operacji"

 

 

Moze ktos mądrzejszy sie wypowiedziec, czy warto od wymiany tej sprężyny zacząć (o ile jest w  acco)? Mi w warsztacie tylko dokręcili srube, moze trzeba teraz wymienic i sprężynę?


  • 0

#17 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:19, 09.09.2016

Pytanie jak się tam dostać strasznie mało miejsca, od dołu czy od góry ?


  • 0

#18 bacanahali

bacanahali
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:WJ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 09.09.2016

Jak bylem w warsztacie to auto brali na podnośik, wiec od dolu.


  • 0

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:36, 09.09.2016

bacanahali ten opis co wysłałeś dotyczy civica  VII z elektrycznym wspomaganiem - tam faktycznie pomaga wymiana ślizgu plus regulacja na srubie z nową sprężynką

 

w acco to nie przejdzie - tzn przechodzi jak luz pojawia się przy niskim przebiegu i jest szybko właśnie niwelowany- potem to już kręcenie tą regulacją powoduje tylko ciężko działająca kierownicę i brak powrotu do położenia na wprost

 

tylko regeneracja


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 bacanahali

bacanahali
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:WJ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 09.09.2016

 

tylko regeneracja

 

 

Dałbyś pożyć marzeniami

 

To jeszcze mam 2 pomysly, tez z forum Civic.

 

Panowie, mam dla Was rozwiązanie. Bo konsultacjach, zapytaniach, wizytach na stacjach diagnostycznych, u mechaników itp. stwierdzam, króre elementy najczęściej u nas padają (pomijając końcówki drążków i elementy zawieszenia):

 

1. Krzyżaki kolumny kierowniczej, najczęściej górny. NIE DA się ich sprawdzić wyjętych z auta, moje w ten sposób wydawały się jak nowe. Trzeba zblokować dolny krzyżak, włożyć tam coś żeby się kolumna nie mogła kręcić i robić szybkie ruchy prawo-lewo kierownicą. Jeśli czuć stuki/luz pomimo że dolny krzyżak się nie rusza - to winny jest górny krzyżak, to oczywiste i banalne do sprawdzenia :) Dolny krzyzak można sprawdzić ruszając kierownicą żeby były stuki, szybki ruchy prawo-lewo i wkładając coś w niego lub trzymając ręką, jak stuki ucichną to mamy winowajcę. 

 

Rozwiązanie: jechać na szrot, angielek teraz pełno, ruszać w wybranej ofierze kierownicą i jak nic nie stuka ponad normę - brać kolumnę, ja zapłaciłem 40zł za całość i po problemie.

 

2. Przekładnia kierownicza. Tutaj wiadomo - albo luz listwa-wałek (jeśli tak, to najbardziej odczuwalny w środkowym położeniu kierownicy, jak nie ma w skrajnych to RACZEJ nie to), tulejki wyprowadzajace listwę na zewnątrz - do wymiany, dla magika, bez demontażu przekładni

 

3. Drążki kierownicze (nie mylić z końcówkami). Tu jest zonk, bo naprawdę ciężko to wykryć. POjechać na stację/do mechanika to za mało, powie, że to przekładnia. Trzeba zdjąć osłony, złapać przegub kulisty ("jabłko")ręką i ruszać szybko prawo-lewo kierownicą, można wyczuć stuki. Problem w tym, że jeśli luz jest jeszcze mały to wydaje się, że to stuka przekładnia i luzu tu nie czuć :/ Ja poczekałem aż się zwiększy, po czym diagnosta bez problemu wykrył co jest uszkodzone - prawy drążek. A wcześniej sam oglądał i twierdził, że przekładnia, podobnie jak dwóch innych i mechanik! 

 

Rozwiązanie: uwaga! Firma 555 nie produkuje drążków do 5D! Katalog InterCars/JC itp. kłamie! Podaje, że pasują i że mają gwinty jak potrzeba - 12 i 14mm, a mają 12mm z obu stron! Pasuje drążek firmy Yokohama czy jakoś tak ;) Pewnie nie jest tak trwały, ale co zrobić...

 

Nalezy pamiętać, że przekłądnia ze wspomaganiem pracuje z więĸszym luzem liswa-wałek i na wyłączonym silniku zawsze będzie stukać! Jeśli stuka na włączonym przy ruchach prawo-lewo należy się tym martwić tylko, jeśli stuka też na nierównościach i głównie w środkowym położeniu - wtedy maglownica nadaje się do PRAWDZIWEJ regeneracji, tzn,. nie takjiej jaką reklamują firmy to robiące, gdzie za 500-700zł z montażem/demontażem wymieniają uszczelki, płyn, regulują śrubą, tulejki prowadzące i tyle. Jeśli problem jest w listwie, to albo szlifi chromowanie - dodatkowe 300zł i trwa to kilka dni, albo nowa listwa - dużo więĸsze koszty :/

 

 

 

 

 

 

Moze cos sie stalo z krzyzakiem na kolumnie kierowniczej? Czesto stukaja.

 

Tak,ale nie w Hondzie,a jśli już stukają to luz nie wpływa na trakcję.

Stawiam na docisk listwy-trakcja

prawa prowadnica,najwięszy hałas.

EDIT: pszeszedem z telewizora na lapka -mogę teraz pisać normalnie.

No więc reasumując:

listwa jest ułożyskowa z prawej strony na tulei z tworzywa,jeśliu to sie wytrze to stuka niemilosiernie nawet jeśli luz jest nieznaczny,wymoiana tego cosia jest prosta i szybka,nie wymaga rozbierania przekładni i da się to zrobić na aucie.

 

Z lewej strony jest podparta dociskiem kasujacym luz miedzy "trybką" atakującą a zębami na listwie.Luz powstaje w wyniku wycierania się tego docisku/ślizgu,albo wycierania się listwy w miejscu gdzie najwięcej pracuje:czyli na środku.

 

w celu zweryfikowania luzu na prawym ułożyskowaniu ,robisz pełny skręt w lewo,wtedy listwa wysunie sie z prawej mańki do końca,następnie chwytasz ręką to co się wysunęło (przez gumę) i szarpiesz na boki,jeśli puka to jest to do wymiany.

 

Luz na docisku sprawdza się analogicznie do strony prawej: robisz skręt w prawo,łapiesz za koniec listwy i badasz luz.

Jeśli luz jest wyczuwalny,to można go zmniejszyć przez regulację docisku.

Od spodu przekładni jest zakontrowana śruba docisku,można ja minimalnie dokrecić i skasować luz,ale jest jeden haczyk.

Z racji tego że przekładnia wyrabia sie najbardziej w pozycji na wprost ,nie można skrecić tego zbyt mocno ,trzeba kontrolować czy nie dochodzi do blokowania się w pełnym skręcie.Jeśli będzie się blokowało,to należy popuścić trochę i przyzwuczaić się do pukania lub wymienić przekładnię.

 

m https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... TKdFWYPqFp

 

m http://s30.postimg.org/wh5gubfch/i_laub ... ganiem.jpg

Na czerwono jest docisk loistwy do ataku

 

Jeśli chodzi o ułożyskowanie listwy z prawej strony,to Jarko Civic z Civic6g pl niedawno kupował gdzieś nowe,napisz do niego a da Ci namiary.

 

 


Użytkownik bacanahali edytował ten post 11:58, 09.09.2016

  • 0

#21 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:16, 13.09.2016

Witam

Maglownica zregenerowana, dodatkowo przy okazji jak już miałem zdemontowane wymieniłem na nowe drążki kierownicze i końcówki drążka kierowniczego na nowe (wybór padł na TRW bo niestety Lemfordera nie udało mi się kupuć :depresja: - brak w magazynach).

Dodatkowo wymieniłem płyn od wspomagania (OEM Honda)

Po złożeniu wszystkiego i ustawieniu zbieżności długo oczekiwana cisza - nic nie stuka, puka i samochód prowadzi się wzorowo :fala: .

U mnie w końcu problem rozwiązany. Luz był podobno w maglownicy na jakiś tam tulejach prowadzących.

 

Nawiązując do tematu demontażu maglownicy to nie trzeba sanek opuszczać, jest trochę ciasno ale do zrobienia.


  • 0

#22 bacanahali

bacanahali
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:WJ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:19, 13.09.2016

Robiles w Pabianicach, przekladnia.com? Ja jade jutro


  • 0

#23 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:36, 13.09.2016

Tak tam regenerowałem Pabianice ul Partyzancka 57 (przekładnia.com). Wysyłałem maglownice kurierem a odebrałem osobiście aby było szybciej.

Warsztat malutki, dużo mają roboty i trochę się nie wyrabiają z terminami dlatego żeby ich pospieszyć odebrałem osobiście.

Jako firmę regenerujący przekładnie (maglownice) mogę ją polecić.


Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 12:37, 13.09.2016

  • 1

#24 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:36, 24.10.2016

A ja mam pytanie o objawy. Od pewnego czasu zauważyłem, że coś zauważalnie stuka z przodu na nierównościach. Na początku stuki było słychać (i czuć na podłodze) tylko przy nierównościach, które bujały autem na boki. Teraz już nie ma reguły, po prostu stuka, nie zauważyłem żadnych innych objawów. Pierwsze podejrzenie padło na zawieszenie. Sprawdziłem na szarpakach i jest wszystko ok. Pojechałem do mechanika i stwierdził, że to maglownica, bo zawieszenie sztywne i bez luzów. Tutaj moje pytanie - czy aby na pewno? Pytam, bo jestem przyzwyczajony do Audi, gdzie tak zauważalne stuki pojawiały się przy dość mocno zużytych wahaczach. Tam też miałem luz na maglownicy, ale objawia się to tylko delikatnym stukiem przy ruszaniu kierownicą. Poza tym - cisza. Najciekawsze jest to, że problem pojawił się jakiś miesiąc temu, auto ma 148 000 przebiegu (dość pewnego) w Niemczech. Czy mam szukać dalej, czy "ten typ tak ma" i jest po prostu głośno?


  • 0

#25 eggforever

eggforever
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourner
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 06.11.2016

Tak tam regenerowałem Pabianice ul Partyzancka 57 (przekładnia.com). Wysyłałem maglownice kurierem a odebrałem osobiście aby było szybciej.

Warsztat malutki, dużo mają roboty i trochę się nie wyrabiają z terminami dlatego żeby ich pospieszyć odebrałem osobiście.

Jako firmę regenerujący przekładnie (maglownice) mogę ją polecić.

Możesz zdradzić koszt operacji? Dowiaduje się w temacie i straszą mnie cenami 800zł wsadzenie/wyjęcie plus regeneracja a jeśli nie będzie ona możliwa to 1600zł a objawy mam dokładnie takie jak opisałeś.


  • 0

#26 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:21, 06.11.2016

Ceny za robotę magla w łodzkim są rzędu 650-900 zł. Ja robiłem 3 maglownice na Łubinowej 13 w Łodzi - wymiatacze naprawdę  i szczerze polecam. 


  • 0

#27 eggforever

eggforever
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourner
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 06.11.2016

do 1000 to przeżyje jeśli usługa będzie z wymianą, pytanie tylko czy zdarzyło się komuś, że maglownicy nie zregenerowali bo zacytuje serwisy w niemieckich i francuskich nie pobieramy kaucji ale do accord to musimy wysłać do ekspertyzy czy się nadaje do regeneracji. Czuje, że jakby mi wsadzili nową, starą wysłali do ekspertyzy to na 100% by się okazało, że kaucji nie zwrócą.


  • 0

#28 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:59, 06.11.2016


Możesz zdradzić koszt operacji? Dowiaduje się w temacie i straszą mnie cenami 800zł wsadzenie/wyjęcie plus regeneracja a jeśli nie będzie ona możliwa to 1600zł a objawy mam dokładnie takie jak opisałeś.


Ja za regeneracje zapłaciłem 450 zł.
Na razie jest ok nic nie stuka/puka wiec polecam zakład w Pabianicach, przynajmniej ja jestem zadowolony z ich roboty.
  • 0

#29 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:26, 07.11.2016

Zdarza sie ze nie nadaje sie do regena. Ja mialem taka sytuacje z maglem od eg4. Wyrobiony byl element którego nie szlo wtedy dorobić i temat byl nie do przeskoczenia. Teraz pewnie juz maja jakies patenty na to. W accordzie różnie moze byc. Listwa krzywa, cos wyrobione... Jedz na Lubinowa 13 do Lodzi. Uczciwie podchodzą do tematu.
  • 0

#30 Andrew1130

Andrew1130
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 07.11.2016

Ja rowniez polecam Pabianice. U mnie byla krzywa listwa i luz na jakiejs tam tulei. Bylem na miejscu przy calej robocie. Wszystko mi pokazali. Goscie znaja sie na rzeczy, tylko tym sie zajmuja... Cena z demontazem i montazem u nich 600 zl. U mnie tak samo cisza jak u Chmiela 1.... Polecam. Juz pare Acco tam bylo...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, magiel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq