Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Accord v cc7 zamiana silnika F20Z1 na F20a4

V

Najlepsza odpowiedź Wertti , 16:45, 27.07.2016

Dzięki wielkie zamykamy temat.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 06.06.2016

Witam klubowiczów.

 

Posiadam Accorda v 1996 z silnikiem F20Z1 w automacie, w którym to umierają  panewki. Mam dostęp do silnika F20A4 z Preludy. Czy ten silnik będzie pasował ? Czy ktoś może wie czym się różnią ? Czy jak wymienię sam silnik (słupek) to reszta będzie pasować. 

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:46, 06.06.2016

Kolektor wydechowy i ssący musi być z f20a4 bo one mają inny rozstaw kanałów niż reszta fserii


  • 0

Accord CD7

 

 


#3 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2,582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:21, 06.06.2016

Jak niby inny skoro do jednych i drugich wkłada się kolektory x h23 bez problemu

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#4 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:56, 07.06.2016

Więc jeśli będę mial F20A4 z kolektorami wszystko powinno pasować ?
  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:21, 07.06.2016

Dolot i wydech będą pasować wymiennie. Głowice też są zamienne. Czyli wystarczyłby sam słupek.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:50, 07.06.2016

Czyli wszystko powinno pasować ? A jak z elektryką i komputerem ? Czytałem na forum że F20Z1 będzie chodził na kompie F20A4 więc w odwrotną stronę też powinien dać rade ? Więc mówicie, że to będzie działać ? Bez żadnych przeróbek ? Panewki bardzo domagają się uwolnienia z korbowodów w moim starym silniku ;) Zależy mi na czasie.

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Czekam na kolejne  :)


Chyba że ktoś ma na sprzedaż w okolicach Gdańska w dobrym stanie silnik F20Z1 :)


  • 0

#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:38, 07.06.2016

Powinno latać. Możesz zostawić stare kolektory ewentualnie bo nie wiem jak tam wiązka będzie pasowała.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 Rastarpce

Rastarpce
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:Pabianice - Łódzkie
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:230
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:57, 07.06.2016

Jak niby inny skoro do jednych i drugich wkłada się kolektory x h23 bez problemu

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Zwracam honor z1 jest ciut inny niż reszta fserii :D


Użytkownik Rastarpce edytował ten post 18:58, 07.06.2016

  • 0

Accord CD7

 

 


#9 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 08.06.2016

Wszystko pasuje ,mechanicznie jak i elektrycznie
Śmiało możesz wkładać w dowolnej konfiguracji ,wiązka to samo bo obd1 ,kolektory też , komp może zostać z Z1 tym bardziej że pewnie masz immo.
  • 0

#10 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 08.06.2016

Właśnie oglądałem ten silnik i jednak kolektor ssący trochę się rożni. Ma jakieś dodatkowe podciśnienie + egr czy coś w tym rodzaju tam jet elektryczne u mnie na podciśnienie.


  • 0

#11 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 08.06.2016

To drobiazki jak nie możesz tego ogarnąć to wkładaj słupek A4 i zostaw osprzęt swój , wiele razy tak robiłem i zero problemów
  • 0

#12 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 10.06.2016

Dzięki za odpowiedzi więc jednak będę wrzucał ten silnik F20A4 sam słupek. Z skrzynią raczej nie powinno być problemu ? zostawiam swój automat a tam był manual. I jeszcze pytanko, silnik oglądałem jest suchy żadnych wycieków. Jaki olej zalać półsyntetyk czy syntetyk ?


  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:38, 10.06.2016

Słupek F20A4 jest identyczny i przełożysz sobie cały osprzęt włącznie z konwerterem skrzyni A/T, a co do oleju to nie wiemy w jakim stanie jest silnik z Preludy i jak był traktowany, ja bym nie szalał i kupił jakiś markowy półsyntetyk jak Valvoline Durablend 10W40 itp.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 10.06.2016

Słupek F20A4 jest identyczny i przełożysz sobie cały osprzęt włącznie z konwerterem skrzyni A/T, a co do oleju to nie wiemy w jakim stanie jest silnik z Preludy i jak był traktowany, ja bym nie szalał i kupił jakiś markowy półsyntetyk jak Valvoline Durablend 10W40 itp.

Tak jak kolega napisał , raczej półsyntetyk i również polecam Valvoline.
Możesz ze swojego kolektora przełożyć tylko egr, odpadnie wymiana uszczelki pod kolektorem a jak jest jakies dodatkowe podciśnienie w a4 to zaślepiasz zakładając kondonka :-)
Mogą być dodatkowe podciśnienia właśnie do egr lub np tempomatu ,jeśli a4 z preli piątki to map sensor na przepustnicy jest więc odpinasz kostke od swojego i wpinasz do tego na przepustnicy , jeśli to z preli IV gen to jest tak jak u Ciebie.
Co do skrzyni to odkrecasz zamach z a4 i przykrecasz konwerter a/t ,taka blacha z otworami która jest u Ciebie zamiast zamachu.
Nie pomyl śrub bo mają inną długość , wkręcasz swoje pisze na nich AT

Użytkownik krzepa_s edytował ten post 10:49, 10.06.2016

  • 0

#15 Wertti

Wertti
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:cc7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 04.07.2016

Dzięki wszystkim z odpowiedź silnik wymieniony wszystko śmiga

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie aparatu zapłonowego czy ktoś się orientuje w kolorach przewodów gdyż: w silniku z Preludy F20A4 jest inna kostka i kolory przewodów w aparacie zapłonowym.

Na razie mam założony stary z poprzedniego silnika ale mechanik mówił że nie za ciekawie on wygląda w środku jakiś pośniedziały a także cieknie. Chciałbym założyć ten z Preludy tylko nie wiem jak połączyć przewody kolorami gdyż są różne od tego starego. Chce też wymieni w nim uszczelki, przydał by się jakiś link do tego.

 

dziękuje wszystkim i pozdrawiam.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq