Skocz do zawartości


RODO w HAKP

jak dziala vtec


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#31 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:27, 25.02.2010

JAk dla mnie to czuć najbardziej na dwójce


a jak dla mnie chyba lepiej wyprobowac na 4 wtedy auto duzo wolniej sie wkreca i latwiej wyczuc ten moment....czy ja sie myle? :mrgreen:


Dokladnie tak :ok
Na 4 i pedale przyśpieszenia w maxymalnym dolnym położeniu :mrgreen: dobitnie słychać jak sie odpala VTEC.
Nie wiem jak to w SOHC ale w DOHC 4 chyba dopiero można usłyszeć Vteca wydechowego, bo na 1,2,3 to dolot zagłusza wszystko :-)


Panowie panowie, spokojnie, my tu o poczciwym 1,8/2,0 a tam na 4 to nie wiem co czuć, na 4 to nie czuć nawet przyspieszenia :mrgreen:
ATR to inna bajka :-P
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#32 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 25.02.2010

Jak sądzicie vtec jest lepsiejszym rozwiązaniem od turbiny? Dlaczego honda obstaje przy tym rozwiązaniu podczas gdy inni euwoluują w stronę zmięnnych łopatek i podwojnych turbo. To moja pierwsza honda i póki co nie jestem zachwycony jej osiągami. Jak zrobi sie ciepło to sie ustawie z kumplem na 1/4. Ma passata 1.8T, jaki obstawiacie wynik :mrgreen:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#33 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:13, 25.02.2010

tmc, raczej Cie wciagnie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#34 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 25.02.2010

Jak sądzicie vtec jest lepsiejszym rozwiązaniem od turbiny? Dlaczego honda obstaje przy tym rozwiązaniu podczas gdy inni euwoluują w stronę zmięnnych łopatek i podwojnych turbo. To moja pierwsza honda i póki co nie jestem zachwycony jej osiągami. Jak zrobi sie ciepło to sie ustawie z kumplem na 1/4. Ma passata 1.8T, jaki obstawiacie wynik :mrgreen:


Jeśli chodzi o VTECa u Ciebie, to tak jak pisali koledzy powyżej. Nie wymagaj zbyt dużo od tego silnika.
Chcesz prawdziwych wrażeń, przesiądź się na coś zaopatrzonego w silnik B16 lub B18.
Np. Integra Type R będzie doskonałym rozwiązaniem :-P

Wynik? Dostaniesz srogie baty :>
  • 0

#35 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 25.02.2010

Wynik? Dostaniesz srogie baty

wiedz vtec wedlug ciebie przegrywa z turbo. Ta sama klasa podobna moc, konkurujące ze soba samochody a jednak honda dostanie baty?

Nie wymagaj zbyt dużo od tego silnika

wymagam tyle ile powinno sie wymagać od 150km, nie twierdze że auto nie daje rady, nie mam kontrastu.

Zimne dane:
1.8 T 20V - 150 /km 5700obr 210Nm 221km/h 9.2s do 100 - passsat
2.0 16V - 147km / 6000obr 184Nm 210km/h 9.9s do 100 - Honda

srogie baty

Może mam szanse, dodam że spalanie tych autek jest podobne.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#36 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 23:40, 25.02.2010

Ja dodam tylko: VTEC to nie zmienne fazy rozrządu!!! VTEC to zmienny czas otwarcia zaworów! Zmienne fazy rozrządu VCT to w K20 i K24
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#37 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:52, 26.02.2010

tmc,
widzisz, VTEC to w silnikach wolnossących i z takimi należy go stawiać na jednej półce. Nie wiem czy to rozumiesz?

Passek ma turbinę, a to już silnik turbo. O turbo trzeba szczególnie dbać, jakieś czary mary do ostudzenia, wyhamowania wirnika, etc.

Jak to powiedział J. Clarkson, "Honda have made over 1.000.000 VTEC systems, non of them ever broken".

Zabierz paskowi turbo? Co zostanie?

Dodaj Hondzie turbo? Co zyskasz?

Proste, paska bez turbo pozamiatasz jak chcesz. Hondziną z turbo, paska pozamiatasz jak chcesz.
Takie gadania jak widzisz nie mają sensu.

Ale nie zostaje Ci nic innego jak sprawdzić się, 0,7s to nie jest jakaś przepaść, której nie można nadrobić dobrą zmianą biegów i startem.
Pamiętaj żeby zmieniać bieg o jeden obrót wału przed odcięciem.

Poza tym, to meritum pytania tematu jest chyba podane. :lol:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#38 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 26.02.2010

Teraz rozumiem "Jak działa vtec" w praktyce (meritum było podane ale teoretyczne). :-P
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#39 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Września
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:32, 28.02.2010

U mnie tez vtec jest ledwie wyczuwalny, w sumie to tylko go slcychac dzieki dolotowy :-D
Sorry ale nasze acco 1.8/2.0 to nie jest szczyt, mamy SOHC "ubogiego" vteca i nie ma cudow ;-)
Passek 1.8T moze zostawic hondzine, ale szczerze licze ze powiesz nam ze passek dostal :mrgreen:
  • 0

#40 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 28.02.2010

1.8 i 2.0 są silnikami bardziej ekonomicznymi niż demonami prędkości. Masz samochód, o który nie musisz się tak bać jak o Passka z turbiną. Dlatego moim zdaniem to porównanie mija się z celem.
  • 0

#41 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Września
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 28.02.2010

1.8 i 2.0 są silnikami bardziej ekonomicznymi niż demonami prędkości. Masz samochód, o który nie musisz się tak bać jak o Passka z turbiną. Dlatego moim zdaniem to porównanie mija się z celem.


za ekonomiczne to tez nie jest ;-)
  • 0

#42 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:09, 28.02.2010

Chyba powoli dochodzicie do wniosku, ze jednak honda to lipa i nie ma tam zadnego ducha sportu :-)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#43 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:17, 28.02.2010

Honda się skończyła na B16A2 i ATR.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#44 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:39, 28.02.2010

Trochę za mocno powiedziane.
Należałoby powiedzieć że Honda skończyła z Europą na B16A2 i ATR.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#45 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:14, 28.02.2010

Ja na początku po zakupie hondy też się zawiodłem bo spodziewałem się że mając 150 koni auto będzie latać, że ciężko bedzie kontrolować pedał gazu bo delikatne wciśnięcie gazu oznacza wcisnięcie w fotel, nawet dałem się przejechać mechanikowi z serwisowi hondy bo myślałem, że moja honda jest jakaś zamulona, nie chce jechać juz na rugim biegu ale on się przejechał i stwierdził że prawidłowo silnik pracuje, nie jest zamulony, ładnie sie wkręca i jak na te lata to jest w doskonałej kondycji bo żwawo chodzi i mi powiedział że Accord to bardziej rodzinne auto a nie sportowa wyścigówka, ma swoją mase którą musi uciągnąć i nie można się nastawić że mając vtec'a auto będzie ciągło jak w dieslu po załączeniu się turbiny :-)
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq