XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
jak dziala vtec
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:06, 23.02.2010
czy ktos moze mi napisac jako ciekawostke oczywiscie na jakiej zasadzie dziala vtec?? wiem ze jest to zmienna faza rozrzadu i zalacza sie powyzej 6000tys obrotow(osobicie mam odczucie ze u mnie w hanulce raz dziala zaraz po 4000 tys pozniej powyzej 6000 ale moze to "shizy jakies") pozdrowiska
#2
Napisano 22:12, 23.02.2010
VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system) - system kontroluje czas i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy. Wałki rozrządu mają po jednej "zwykłej" krzywce dla każdego zaworu silnika, dodatkowo dla każdej pary zaworów występuje dodatkowa krzywka o "większym" profilu. Po przekroczeniu danego zakresu obrotów i przy spełnionych podstawowych warunkach (właściwa temperatura i poziom oleju) system przełącza sterowanie zaworami na krzywki wałków rozrządu o dłuższym czasie otwarcia i większym wzniosie.
System VTEC jako pierwsza zastosowała seryjnie Alfa Romeo - model Spider 2.0 L z 1980 roku, a pierwszy silnik VTEC wyprodukował Fiat pod koniec lat 60-ych XX wieku. Wynalazcą był Giovanni Torazza.
Firma Honda specjalizuje się w systemie zmiennych faz rozrządu i jest w tej kategorii motoryzacji na 1 miejscu w świecie. Najnowszym produktem Hondy jest silnik i-VTEC który dodatkowo steruje wyprzedzeniem wałka ssącego (VTC). System VTEC włącza się od 3500obr. do ponad 5200 obr./min w zależności od implemenacji Vtec'a (vtec jednowałkowy, vtec dwuwałkowy vtec-e, i-vtec), oraz dodatkowych czynników, np. kąta otwarcia przepustnicy, właśnie wtedy odczuwalny jest tzw. "kop" jeśli chodzi o przyspieszenie.
A moment włączania VTEC w różnych Hondach włącza się różnie...wszystko zależy od silnika ale pierwszy raz słyszę, żeby włączał się od 6000 RPM
#3
Napisano 22:17, 23.02.2010
Przy 4000 rpm nie ma VTECa, jedynie czuć, że od tego momentu silnik ładnie wkręca się na obroty.
Ale to nie jest moment załączenia fałdy i nie ma takiego dupnięcia jak przy 6000 rpm
#4
Napisano 22:30, 23.02.2010
Czy mozna sprawdzic że vtec dziala wlaściwie?
Ja nie czuje u siebie zadnego koopa, na pewno nie jak np w 1.8T(passat, a4), kiedy wchodzi turbo. Wogole hanka nie wydaje mi sie zbyt dynamiczna jak na 150km. Może u mnie z vtekiem cos nie tak.
Czy regulacja luzu zaworowego może miec wpływ na dzialanie vteca?
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961
#5
Napisano 22:32, 23.02.2010
Do zobaczenia na trasie.
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:19, 24.02.2010
Przy 4000 rpm nie ma VTECa
jesli sie nie myle k-seria ma juz 3-stopniowego vteca wiec napewno przy 4tys jest zalaczony..
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:30, 24.02.2010
jesli sie nie myle k-seria ma juz 3-stopniowego vteca wiec napewno przy 4tys jest zalaczony..
W K24A3 jest przy 6000. Przy 4500 jest w słabszych wersjach, tj. 160 i 170KM. K-seria nie ma 3-stopniowego VTEC'a - albo leci na małych krzywkach, albo na dużej.
Przy 4500 czuć ale to np. w K20A6 "kopnięcie" bo to się otwiera krótki kolektor dolotowy (w K20A6 zmiana z 12V na 16V następuje przy około 3000).
Warto napisać, że vtec nie ma nic wspólnego z "fazami rozrządu". Kiedyś gdzieś ktoś tak napisał i pokutuje to to dziś nawet na wikipedii. vtec to przecież zmienny wznios zaworów (a przez to i czas ich otwarcia), dopiero w i-vtec'u dodano zmienne "fazy rozrządu" poprzez przyspieszenie kąta wałka lub jego opóźnienie względem koła napędzającego wałek.
Dla odróżnienia - zmienne fazy ma bardzo wiele aut, zmienny wznios nieliczne (bmw, honda, ostatnio ponownie próbuje z multiair fiat).
#9
Napisano 19:55, 24.02.2010
#10
Napisano 20:46, 24.02.2010
Czy mozna sprawdzic że vtec dziala wlaściwie?
Czy regulacja luzu zaworowego może miec wpływ na dzialanie vteca?
jestem zielony w temacie.
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961
#11
Napisano 20:48, 24.02.2010
Do zobaczenia na trasie.
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:02, 24.02.2010
Czy mozna sprawdzic że vtec dziala wlaściwie?
jedz na hamownie ona zawsze prawde powie...
#13
Napisano 21:11, 24.02.2010
w sensie co, sprawdzić moc silnika?jedz na hamownie
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961
#14 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:37, 24.02.2010
w sensie co, sprawdzić moc silnika?
proponuje sie przejechac inna hania 6 gen 2,0, ewentualnie stanac na kresce i porownac...a jak nie masz takiej opcji to jedz na hamownie...jak bedzie wszystko ok to pozostaje ci szukac czegos szybszego np ATR , a wracajac do passata to tam turbina pompuje znacznie wiecej NM i odczucie napewno jest duzo lepsze.....
#15
Napisano 21:52, 24.02.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych