Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Słaby ręczny pomimo nowych zacisków

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:29, 18.03.2016

Witam, ostatnio wymieniłem zaciski na nówki sztuki oryginał, tarcze zimmerman, klocki ATE na tył, ręczny podciągnąłem ale dalej hamuje bardzo słabo. Jak go zaciągnę to spokojnie mogę na nim jechać...Dziś jechałem volvo bodajże s40 i tam jak zaciągnąłem ręczny to nie idzie ruszyć, nie ma szans żeby ręczny popuszczał , przeciągnąłem go tak z 10 metrów to dym z przednich opon leciał a o tylne się bałem że się zetrą do kantu... Co może byś przyczyną tak słabego ręcznego u mnie??


Użytkownik tmaxx88 edytował ten post 17:29, 18.03.2016

  • 0

#2 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 08:41, 19.03.2016

A dobrze odpowietrzyłeś cały układ hamulcowy?


  • 0

No Red Line no Fun :)


#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:12, 21.03.2016

Tmaxx88, pozwól się ułożyć nowym klockom, na tyle może to zająć nawet 2 tys.km ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:59, 22.03.2016

tmaxx88 - gdzie podcignąłeś ręczny, przy dźwigni? Jeżeli tak to nie dziwię się, że nie działa.

Przy dźwigni nie należy nic podciągać bo można tylko zrobić gorzej. Hamulec ręczny działa na zasadzie dźwigni - podciągniesz linkę na dźwigni ręcznego to zmniejszysz zakres skoku tłoczka co objawia się słabym ręcznym.

 

Polecam zabrać drugą osobę, samochód na podnośnik i wyregulować orczyk na dźwigni tak, aby na zaciskach ramiona do których idzie linka od ręcznego cofały się do ogranicznika. W ten sposób tłoczek przy zaciągnięciu ręcznego będzie pracował w calym zakresie


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#5 garf78

garf78
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 21.04.2016

Sluchajcie dwa miesiace temu szwagier wymienil mi komplet tarcz i klockow na osi tylnej (zestaw ma troche ponad 2tys km).  Od początku dzwignia recznego podchodzila wyżej niż, przed wymiana (uznałem, ze musza się ulozyc). Przed wymiana skok był powiedzmy na 1/3, a teraz 2/3 i więcej. Dzis Hanka stala dosłownie 20 min na recznym, po czym ruszyłem i zdazylem się rozpedzic do 70 km/h i poczułem ostre bicie na kierownicy (oczywicie reczny opuściłem :D). Zatrzymalem się mniej więcej po max 300 m od startu. Wyszedlem z auta a z lewego tylnego kola smród i para :). Odczekalem pare minut ruszyłem pare razy dzwignia recznego i klocki puscily. Spokojnie dojechalem do celu ok 50 km, już bez przygod. Ale mam dwa pytania co moglo być przyczyna zacięcia klockow oraz czy jest duże prawdopodobienstwo ze  po 300 m na recznym moglem przypalić klocki i mimo praktycznie minimalnego przebiegu mogą być do wymiany. Pytam bo reczny jest , ale już slaby (tzn w zasadzie trzyma tylko prawa strona, do tego dzwignie musze wyciagnac na maxa)), a do tego po skończeniu jazdy dotknalem tylnych tarcz, prawe były gorace, lewe (te po bloku) praktycznie letnie. Wracam dopiero we wtorek, wiec najwcześniej w srode szwagier będzie mogl tam zajrzeć i nie wiem, co jest bardziej prawdopodobne regulacja, czy wymiana tylnych klockow :).


Użytkownik garf78 edytował ten post 19:14, 21.04.2016

  • 0

#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:27, 21.04.2016

Klocki klockami ale przyczyna tego lezy w samym zacisku i tam trzeba zajrzec w pierwszej kolejnosci. Konkretnie to dzwigienka recznego w zacisku sie nie cofa sie do konca, wskutek rdzy na jej osce.


  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:20, 21.04.2016

dokładnie jak kolega wyżej prawi :), zaciski do regeneracji, to typowa bolączka hamulców lukasa (nie tylko w hondzie), pamiętaj że nie wystarczy wyciągnięcie samego tłoczka, trzeba wymontować tez "mechanizm ręcznego " z wnętrza zacisku, dokładnie odczyścić to co zasyfione, jak rozbierzecie to zobaczysz co tam się dzieje i sam dojdziesz do wniosku że to hamować nie może ;)


Użytkownik rafisz edytował ten post 23:21, 21.04.2016

  • 0

#8 garf78

garf78
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155/K20Z2
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 22.04.2016

dokładnie jak kolega wyżej prawi :), zaciski do regeneracji, to typowa bolączka hamulców lukasa (nie tylko w hondzie), pamiętaj że nie wystarczy wyciągnięcie samego tłoczka, trzeba wymontować tez "mechanizm ręcznego " z wnętrza zacisku, dokładnie odczyścić to co zasyfione, jak rozbierzecie to zobaczysz co tam się dzieje i sam dojdziesz do wniosku że to hamować nie może

​​

Oki dzięki za info. Jednocześnie przeczytałem, ze same czyszczenie może nie wystarczyć albo pomoc na chwile, wiec od razu zakupie zestaw naprawczy na caly tyl i od reki zrobie aby mieć spokoj na dluzej.

 

Wczoraj szwagier rozebral zaciski tylne, tak jak opisywaliscie zacieta dzwigienka...rozebral all, przesmarowal, co trzeba bylo wymienil i teraz reczny to zyleta. :)


Użytkownik garf78 edytował ten post 15:04, 29.04.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq