Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z układem świec żarowych P1384

VII Świece żarowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:23, 14.06.2016

Sprawdzanie świec przewodem "+" jest ryzykowne bo niektóre świece potrzebują mniej niż 12~14v. Można je uszkodzić. Ale nie pamiętam jakie są w i-ctdi.

Co do wymiany to jak z jajkiem. Na zimnym silniku i delikatnie. Najlepiej zlecić to warsztatowi z doświadczeniem bo łatwo narobić sobie problemów
  • 0

#17 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:17, 14.06.2016

Doświadczenie tu jest mało ważne tylko szczęście :) To jest ruletka. Jeżeli świece zostały dokręcone odpowiednim momentem i na pastę to wszystko pójdzie bez problemu. Jak już Ci się uda odkręcić bez większych trudności to montaż na pastę i odpowiedni moment. Doświadczony mechanik uprzedni Cię że może się urwać i będą dodatkowe koszta. Przy czarnym scenariuszu wykręcenie urwanej świecy na głowicy lub ściąganie ,,czapki,, i spore wydatki. No chyba że jesteś mechanikiem :) i sam sobie zrobisz. Co się tyczy świec to mają zasilanie 12V i można je sprawdzać tradycyjnie. Możesz to zrobić także przy pomocy multimetru ,, na przejście,,(sprawdzenie po wyjęciu) odkręcenie proponuję zrobić na ciepłym silniku

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:49, 14.06.2016

  • 0

#18 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:30, 14.06.2016

Także po wyczyszczeniu "mas" itd dzisiaj rano sytuacja się powtórzyła, po 10 km zgasiłem auto i odpaliłem i znów kaganiec na 2 tyś obrotów zdjęty. 

Po pracy podobnie i trochę pojeździłem i za którymś razem gdy odpalałem samochód check sam się wyłączył. 

Świece już mam, jutro tylko skoczę po miernik do jakiegoś marketu, a kto mi napiszę jak sprawdzić oporność świec miernikiem bez ich demontażu ? Miernik na np 20 A, jedna końcówka do masy, a druga do czubka świecy?? Jakie powinny być prawidłowe wartości? 

Trochę mnie zmartwiliście tym wykręcaniem świec, lepsza opcja będzie odkręcania z czuciem powoli czy gwałtownie np. uderzenie solidnie ręką?:P 


Użytkownik ślepak edytował ten post 20:45, 14.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 07:50, 15.06.2016

Żadne gwałtowne uderzenie bo wtedy urwane na 100%.Delikatnie z czuciem.Świeca jest długa i ma krótki gwint.Samych wartości dotyczących oporności nie znam.Możesz przewodem ,,+,, dotknąć końcówki świecy jeśli ,,iskrzy,, to jest ok.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 07:51, 15.06.2016

  • 0

#20 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:27, 15.06.2016

Pisałem jaka ma być oporność. 1 Ohm
  • 0

#21 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:02, 17.06.2016

Także zakupiwszy miernik i ustawiając go na takie wartości:

 

7920325300_1466153935_thumb.jpg

 

Wartości wyszły mi następujące: 

1 cylinder- 12,9

2 cylinder- 01,6

3 cylinder 09,2

4 cylinder 13,8

 

*cylindry liczyłem od strony rozrządu

 

 

Także które świece do wymiany? Dodam że i tak kupiłem kpl. ale na razie odmawiam modły żeby udało się je bez komplikacji wykręcić.

Przy wcześniejszych testach, gdy podawałem + z aku to wydawało mi się że czwarta świece najmniej iskrzyła.

 

 

Edit:

Także świeca 1 3 i 4 do wymiany. Dodam że nowe świece mają idealnie od 01,6 do 01,7.

Co najlepsze auto pali od strzała, nawet zimą przy -15 żadnego problemu nie było. Także myślę że kompresja jest idealna skoro z trzema uszkodzonymi świecami pali idealnie, nic na zimnym nie szarpię itd.


Użytkownik ślepak edytował ten post 10:57, 17.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#22 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:15, 17.06.2016

To jest diesel na CR a nie z komorą wstępną .Przy sprawnym silniku i uszkodzonych świecach też odpali.Pewny jesteś że wszystkie iskrzyły

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 12:18, 17.06.2016

  • 0

#23 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:57, 17.06.2016

Na 10000% iskrzyły. Z resztą dzięki uprzejmości kolegi Bartoch dostałem takie wyliczenia co do mocy świeczek.

Prawa fizyki mówią P=U*I, z prawa Ohma mamy I=U/R, co daje nam P=U^2/R.
P to jest moc (w tym przypadku przekształcana w ciepło) na świecy. U to jest napięcie, które w aucie jest stałe około 12V.
W związku z powyższym ze wzoru wynika, że im niższe R czyli rezystancja świecy (którą mierzyłeś miernikiem) tym większa moc na świecy.

 

 

1- 11,2W
2- 90,0W
3- 15,7W
4- 10,4W
 
 
Także zaraz biorę się za wymianę świeczek. Jak uda się wszystko bez problemu biorę się za detaling śmierdziela bo po urlopie i 4000 km wygląda "lekko" brudno hehe. 

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#24 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:20, 17.06.2016

ślepak jeśli uda Ci się wymienić świece to chyba sam spróbuje wymienić w Civicu CTDi ;)
  • 0

#25 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:49, 17.06.2016

Skoro iskrzyły to powinny być dobre (sprawdź je po wykręceniu czy grzeją).Tylko żeby to miało sens na przyszłość pamiętajcie o montażu świec na pastę ceramiczną do wtrysków + odpowiedni moment dokręcania.Po takiej procedurze kolejna wymiana jest bez stresu.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:54, 17.06.2016

  • 0

#26 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:20, 17.06.2016

No i po wymianie:) Wszystko przebiegało bez żadnego stresu. Widać było na starych świecach ślady pasty.

Przed odkręceniem świec wyczyściłem wszystko sprężonym powietrzem żeby żaden paproch nie dostał się do wnętrza głowicy, następnie długa nasadka 12 i przedłużka i na koniec mała grzechotka żeby nie przedobrzyć. Dostępność idealna, cała operacja z nakarmieniem raka to 20 minut:)

Oczywiście nowe świece też wkręciłem na pastę, dodam że robiłem to na ciepłym silniku!! (Po podłączeniu elma było to jakieś 55 stopni temp.wody) Najpierw przeczytałem ten o to ciekawy artykuł:

http://warsztatowiec...-swiece-zarowe/

 

A następnie zadzwoniłem do znajomego warsztatu i też potwierdził że na ciepłym silniku z racji sporej różnicy rozszerzalności aluminium pod wpływem temperatury.

 

Moc świec podałem wyżej, co ciekawe po podłączeniu ich pod aku wszystko wyszło tak jak pomiary oporności.

Tzn 1 i 4 świeca zanim się zrobiła czerwona to trwało wieki, strasznie długo się nagrzewały, a jak już to nastąpiło to dosłownie sam czubek, mowy o rozpaleniu wyżej się pręta nawet nie było. 2 świeca paliła idealnie, na całej powierzchni grzałki,trzecia świeca paliła się może w 1-4 swojej powierzchni. 

Także 3 sztuki nadawały się na śmietnik, jedną dobrą zostawiłem sobie na zapas.

 

Także proponuję każdemu kupić miernik za parę złotych przed zimą, zmierzyć oporność i przeliczyć na W i będzie wszystko jasne. Bo jak widać samo iskrzenie po podaniu + to nie najlepszy sposób na sprawdzenie świec, co z resztą pokazał mój przypadek, podejrzewam że ta metoda będzie dobra dopiero wtedy gdy świeca nie grzeje dosłownie nic. a przypomnę że świeca która grzała ośmiokrotnie gorzej od wartości nominalnej też iskrzyła.Do tego sprawny AKU i zima bez stesowa:P Całe szczęście że dopiero teraz mi się CHECK zapalił, a nie zimą przy -20. Żadnych objawów u mnie nie było, żadnego szarpania, nierównej pracy,problemów z odpalaniem itp. Tylko po odpaleniu po kilku set metrach CHECK i tryb awaryjny.

 

Pozdrawiam.


ślepak jeśli uda Ci się wymienić świece to chyba sam spróbuje wymienić w Civicu CTDi ;)

 

Niestety ten silnik to konstrukcja opla, a silniki DTI i CDTI najlepszej opinii co do wymiany świec nie mają podobnie jak D4D i CDI . Z resztą moje obawy wynikały głównie stąd że dobrze wiem ile ojciec się naklnął przy wymianie w 2.0 DTI świeczek, nie co że dostęp bardzo słaby, to jak po złości ostatnia świeca pękła.... 


Użytkownik ślepak edytował ten post 19:13, 17.06.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#27 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:57, 17.06.2016

Dlatego jak wspomniałem SPRAWDZENIE ŚWIEC PO WYJĘCIU - czytać panowie
Co do silników Opla to tam lubią się urwać I to bardzo często :(
A 1.7 Diesel to ISUZU

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 08:03, 18.06.2016

  • 0

#28 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:17, 17.06.2016

Dlatego jak wspomniałem SPRAWDZENIE ŚWIEC PO WYJĘCIU - czytać panowie
Co do silników Opla to tam lubią się urwać I to bardzo często :(

 

Bardziej skupiłem się na tym zdaniu przed nawiasem haha.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#29 maciek_870

maciek_870
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CR-V III
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 18.10.2017

Czytałem wątek odnośnie Twojego problemu ze świecami. Mam bardzo podobne objawy z tym że błąd wyskakuje po odpaleniu silnika. Czy po wymianie świec problem został rozwiązany?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#30 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 08.11.2017

Czytałem wątek odnośnie Twojego problemu ze świecami. Mam bardzo podobne objawy z tym że błąd wyskakuje po odpaleniu silnika. Czy po wymianie świec problem został rozwiązany?

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Kazda świeca pomierzona osobno ?

1,6 OHM kazda ?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Świece żarowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq