Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

długo się nagrzewa, ogrzewanie, termostat

VIII ogrzewanie termostat

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#46 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:50, 02.01.2019

Trochę za mało zwykle oscyluje w granicy 77- 80 stopni . Pewnie termostat za szybko się otwiera. Przy 70 stopniach dolny wąż jest ciepły?


  • 0

#47 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:34, 21.01.2019

kurde na bank mam coś nie tak z termostatem albo czymś innym bo wyjeżdzaliśmy z pracy dzisiaj z kolegą w tym samym czasie, on ma focusa 1.6 b+g i po przejechaniu pewnego dystansu on miał 90st. na zegarach a mi dopiero co wskazówka na skali wystartowała..moje 2.0 powinno się szybciej nagrzać niż 1.6... Jak sprawdziłem po przejechaniu tego kawałka dolny wąż to był zimny, nie puszcza na niego więc o co chodzi w takim razie?


  • 0

#48 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:29, 22.01.2019

Jak Ci się silnik rozgrzeje na postoju i ruszysz to temperatura płynu nie zaczyna Ci spadać ? Ja miałem takie cyrki w V-ce jak termostat się nie domykał - zimą silnik nie chciał się rozgrzać lub robił to powoli a jak już dało radę to temperatura spadała gdy się ruszyło (np. spod świateł na skrzyżowaniu; gdy się zatrzymywałem to wskazówka szła do góry, gdy ruszałem - opadała).

Jednak wtedy dolny wąż robił by się ciepły niemal od razu. Więc nie rozumiem co się dzieje u Ciebie.

 

Jak jest zimno to silnik się wolniej rozgrzewa bo niejako punkt startowy ma niższy - zdefiniuj jaki to był dystans. Latem to wystarczy u mnie z zimnego silnika ujechać dosłownie kilkaset metrów żeby był już całkowicie nagrzany. Zimą jest to już pewnie ze dwa razy dłuższy odcinek a auto trzymam w garażu gdzie jest jednak kilka stopni powyżej zera. Gdyby auto stało na mrozie to ten odcinek byłby jeszcze dłuższy.

Pamiętaj że wskazówka się zaczyna podnosić z tego co się orientuję dopiero gdy temperatura płynu osiągnie jakieś 50 st. C. Tak więc jakiś czas nic się nie dzieje a później szybko idzie do góry.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:30, 22.01.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#49 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:37, 24.01.2019

jak sie nagrzeje to temperatura nie spada, ale wydaje mi się że się cos wolno grzeje kurde jak na benzyne... przydało by się wiedzieć na jakim dystansie powinien złapać max temperaturę...


  • 0

#50 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:33, 24.01.2019

U mnie wąż dolny nie robił się ciepły ale po zmianie termostatu auto się szybciej nagrzewa. Więc może warto zmienić termostat?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#51 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:47, 25.01.2019

tak chyba zrobie;)
  • 0

#52 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:26, 29.03.2019

szybkie pytanko jeszcze, ile plynu wchodzi do układu i czy jest jakiś specjalny myk z odpowietrzaniem??
  • 0

#53 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 01:00, 19.10.2019

78 albo 82 stopnie tylko takie


Robi się coraz cieplej  i temat ogrzewania na jakiś czas minie. Generalnie wolno się  rozgrzewają nasze diesle u mnie jest tak jak u was czyli słabo  pomimo że wszystko jest sprawne . Nawet jak złapie te 80 stopni to powietrze z kratek takie sobie leci a w innych autach wyraźnie cieplejsze. Co zaobserwowałem jeszcze że wskaźnik temperatury mocno przekłamuje . Podłączyłem  dzisiaj kompa i okazuję się że wskaźnik już przy 58 stopniach jest w pozycji docelowej czyli na godz 10 . Jestem ciekawy czy u was jest podobnie kto może niech sprawdzi zanim zacznę wymieniać czujnik i zegar

 

Triksi, ogarnąłeś temat ze wskazaniami temperatury? Ostatnio zmieniłem auto z CL7 (2006) na CU3 (2009) i zauważyłem taką samą przypadłość.

 

U mnie wskazówka temperatury podnosi się do stanu "roboczego" już przy 57-60°C i stoi w miejscu! Temperaturę sczytywałem przez OBD i Torque Pro. Ostatnio po 8 godzinach pracy i 10°C na zewnątrz wsiadłem w auto i obserwując temperaturę z OBD jechałem przez miasto. Temperatura rosła w miarę żwawo do ok 50°C, 60°C pojawiło się po dłuższej chwili, ale żeby dojść do 80°C to zajęło kilka ładnych kilometrów (już po trasie). O dziwo, już po "rozgrzaniu", podczas normalnej jazdy temperatura oscyluje cały czas około 79-81°C - wg. mnie to trochę mało... Największą temperaturę jaką udało mi się uzyskać to 84°C, ale to Halinka musiała się troszkę napocić przy częstym wyprzedzaniu i prędkościach ok 160km/h.

 

Mierzył ktoś jeszcze temperaturę płynu chłodzącego w jakiś inny sposób? Ostatnio przeszło mi przez myśl, żeby utopić termoparę w płynie chłodniczym i zrobić porównanie na drodze, ale czy ma to sens? Czy po prostu ten typ tak ma i wszyscy jeżdżą niedogrzanymi dieslami?


  • 0

#54 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:39, 19.10.2019

79/81to jest prawidłowa wartość dla tego silnika. Termostat się otwiera przy 78 stopniach, także wszystko jest ok.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#55 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:49, 29.10.2019

79/81to jest prawidłowa wartość dla tego silnika. Termostat się otwiera przy 78 stopniach, także wszystko jest ok.

 

Dzieki za odpowiedz, jest to mój pierwszy w życiu diesel i mam troche paranoje... Szczerze, to myślałem nad zmianą termostatu, ale nie byłem pewien... Dzisiaj na przykład, temperatura na zewnątrz spadła do 3°C i nagrzanie auta do 60°C zajęło dużo więcej czasu. Później przez jakieś 10 km temperatura oscylowała pomiędzy 60-70°C. Finalnie po ok 30 km i trochę żwawszej jeździe, doszła na chwilę do 80°C po czym pod koniec spadła do 75°C. Czy nie jest to trochę za mało? Zastanawiam się czy nie będę miał problemów z DPF przez to, że auto nie trzyma temperatury...


  • 0

#56 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:52, 30.10.2019

Dzieki za odpowiedz, jest to mój pierwszy w życiu diesel i mam troche paranoje... Szczerze, to myślałem nad zmianą termostatu, ale nie byłem pewien... Dzisiaj na przykład, temperatura na zewnątrz spadła do 3°C i nagrzanie auta do 60°C zajęło dużo więcej czasu. Później przez jakieś 10 km temperatura oscylowała pomiędzy 60-70°C. Finalnie po ok 30 km i trochę żwawszej jeździe, doszła na chwilę do 80°C po czym pod koniec spadła do 75°C. Czy nie jest to trochę za mało? Zastanawiam się czy nie będę miał problemów z DPF przez to, że auto nie trzyma temperatury...

wymień termostat;)


  • 0

#57 23061988PAWEL

23061988PAWEL
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Żmudź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 10.02.2020

Dzieki za odpowiedz, jest to mój pierwszy w życiu diesel i mam troche paranoje... Szczerze, to myślałem nad zmianą termostatu, ale nie byłem pewien... Dzisiaj na przykład, temperatura na zewnątrz spadła do 3°C i nagrzanie auta do 60°C zajęło dużo więcej czasu. Później przez jakieś 10 km temperatura oscylowała pomiędzy 60-70°C. Finalnie po ok 30 km i trochę żwawszej jeździe, doszła na chwilę do 80°C po czym pod koniec spadła do 75°C. Czy nie jest to trochę za mało? Zastanawiam się czy nie będę miał problemów z DPF przez to, że auto nie trzyma temperatury...

Witam rowniez potwierdzam objawy powolnego nagrzewania diesela. U mnie przy 86300km wyskoczyla ikonka dpf-u ;/////  Tydzien wczesniej zaobserwowalem slabe nagrzewanie... w zbiorniczku malo plynu, dolewka i sie poprawilo. Z dzisiejszych obserwacji temp na zewnatrz 4 st C po przejechaniu jakis 10-15 km maksymalna  temp plynu chlodzacego silnik  jaka dalo sie osiagnac to 80 st C.  Stawialem na wymiane termostatu i plynu chlodniczego  z racji tego ze reszta tez tak ma (auto posiadam jakies pol roku i niewiadomo co - kiedy bylo zalane). Aktualnie nadal swieci check system z ikona dpf-u... Dodam rowniez ze  w  prog delphi w celu   zal serwisowego wypalania musi byc ponac 80st... Nie zalaczalem tego jeszcze (jutro ma przyjsc termostat i plyn) i w zasadzie nie wiem co robic. Wymienic sam plyn i  zobaczyc czy pojdzie wypalanie dpf na postoju?     


  • 0

#58 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6028 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:48, 10.02.2020

Powyżej kolego masz wartości temp. dla otwarcia termostatu.

Jak uważasz że dalej się długo nagrzewa to zrób tak:

 

Kup płukankę do układu chłodzenia: 

 

s-l300.jpg

 

Do tego  10 litrów wody destylowanej do wypłukania po preparacie i docelowy porządny płyn chłodniczy, odpowietrzyć porządnie, może pomoże, a jak nie to wymiana płynu chłodniczego nie zaszkodzi.

 

 

https://youtu.be/Dal1wNu1T8g?t=786

 

Wiem że w złym języku, ale zobacz jak wygląda układ po kilku płukaniach.

 

 

 

Tutaj masz też co Cię zainteresuje:

http://www.accordklu...i-bp-vs-diesel/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#59 23061988PAWEL

23061988PAWEL
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Żmudź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 10.02.2020

patrzac na to -----> diesel przedlift 25 min czas nagrzewania - to juz wszystko raczej wyjasnia ;D


 

Pozostalo  uporac sie  jeszcze z wypalaniem... wychodzi  na to auto chyba nie do jazdy w zime


Użytkownik 23061988PAWEL edytował ten post 22:32, 10.02.2020

  • 0

#60 JaBrzoza

JaBrzoza
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Killarney, IRL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:52, 10.02.2020

Witam rowniez potwierdzam objawy powolnego nagrzewania diesela. U mnie przy 86300km wyskoczyla ikonka dpf-u ;/////  Tydzien wczesniej zaobserwowalem slabe nagrzewanie... w zbiorniczku malo plynu, dolewka i sie poprawilo. Z dzisiejszych obserwacji temp na zewnatrz 4 st C po przejechaniu jakis 10-15 km maksymalna  temp plynu chlodzacego silnik  jaka dalo sie osiagnac to 80 st C.  Stawialem na wymiane termostatu i plynu chlodniczego  z racji tego ze reszta tez tak ma (auto posiadam jakies pol roku i niewiadomo co - kiedy bylo zalane). Aktualnie nadal swieci check system z ikona dpf-u... Dodam rowniez ze  w  prog delphi w celu   zal serwisowego wypalania musi byc ponac 80st... Nie zalaczalem tego jeszcze (jutro ma przyjsc termostat i plyn) i w zasadzie nie wiem co robic. Wymienic sam plyn i  zobaczyc czy pojdzie wypalanie dpf na postoju?     

 

Do teraz nie moge się otrząsnąc z szoku termalnego po przesiadce z CL7 (2006 polift) do CU3 (2009). Wymieniłem termostat, wymieniłem płyn, zalazłem płukankę (dokładnie tą samą co Ślepak wcześniej wrzucił) i ogolnie to lipton... Ogrzewanie zrobiło się delikatnie (!) wydajniejsze, ale to i tak przepaśc w porownaniu do przedliftowy 2.2 z 2004, którym miałem okazję jeździc przez kilka dni czy moim poprzednim 2.0. W nich normalnie po rozgrzaniu z nawiewów leciało gorące powietrze... Mam wrażenie, ze auto mi sie nie dogrzewa, chociaż do książkowych 80 stpni dochodzi po jakiś 15-20 minutach jazdy.

 

Dodam jeszcze, że stary termostat wyglądał jak nówka (żadnych prześwitów, otwierał się przy 78 st.) a i sam płyn chłodniczy był nienaganny - az sam mechanik się zdziwił, że autem tubylec (irlandczyk) jeździł a płyn chłodniczy dośc świerzy.......

 

Ja się pytam: jak życ??? 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, ogrzewanie, termostat

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq