Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Uszkodzona tuleja cylindra? f22z2

V

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 x.muzzy

x.muzzy
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Mielec BN
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:44, 10.11.2015

Witam.
Po oględzinach cylindrów po zdjęciu miski olejowej wykrylem nieregularne zarysowanie na długości około 1/4 obwodu cylindra, na wysokości około 1cm nad skrajnym dolnym polozeniem pierścienia olejowego. Wygląda to jak pęknięcie, ale czy nim jest? Silnik w środku bez śladów wskazujących na przeciek płynu chłodniczego. W układzie chlodniczym też czysto. Nie wiem czy ma to wpływ na pracę bo silnik luzem. Taki kupiłem. Co proponujecie:
1. Wymiana tuleji? Czy to ktoś robi i czy opłacalne?
2. Wymiana bloku? Czy wszystkie f22xx spasuja ( skrzynia , poduszki)?. Dodam że głowica jest ok. Panewki bez luzow. Jaki koszt takiego bloku. Gdzieś czytałem że f20 ma taki sam blok.
3. Założyć silnik i sprawdzić w trakcie pracy czy rzeczywiście to pęknięcie, czy bierze olej, czy ładuje spaliny do układu chłodzenia? Jeździć?
  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:58, 11.11.2015

Jeśli są widoczne rysy to ja bym osobiście ściągał głowicę w celu dokładnej weryfikacji cylindra oraz zdemontował tłok .Wtedy się wszystko wyjaśni. A co będzie jak założysz i będzie stukał albo brał olej.Lepiej dmuchaj na zimne i oszczędz sobie roboty z wsadzaniem i wyjmowaniem silnika dwa razy.


  • 0

#3 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:19, 12.11.2015

pęknięcie będzie miało tj. jeden próg. spróbuj sprawdzić to paznokciem bądź jeśli masz dobre czucie to palcem :P z reguły pęknięcie tulei jest mało widoczne. jak możesz zapodaj jakieś zdjęcie, postaram się pomóc.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#4 x.muzzy

x.muzzy
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Mielec BN
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:06, 12.11.2015

pęknięcie będzie miało tj. jeden próg. spróbuj sprawdzić to paznokciem bądź jeśli masz dobre czucie to palcem :P z reguły pęknięcie tulei jest mało widoczne. jak możesz zapodaj jakieś zdjęcie, postaram się pomóc.

Sprawdzałem tak jak mówisz, za pomocą druta (elektrody). Bardzo słabo jest wyczuwalne zagłębienie, ale nie w każdym miejscu rysy. Zrobiłem też test na szczelność w kierunku do cylindra - zalałem wodą, zaślepiłem otwory i podłączyłem ciśnienie 0,2MPa do układu. Przecieku nie było, ale nie wiadomo jak by to wyglądało przy nagrzanym silniku. Rysa jest na wysokości około 4cm od spodu tuleji - zastanawiam się czy to już w miejscu, gdzie po drugiej stronie jest już komora z płynem, czy może jeszcze ścianka bloku - nie wiem jak głęboko w bloku są osadzone tuleje. Co do zdjęć to postaram się coś czytelnego pstryknąć.

 

Jeśli są widoczne rysy to ja bym osobiście ściągał głowicę w celu dokładnej weryfikacji cylindra oraz zdemontował tłok .Wtedy się wszystko wyjaśni. A co będzie jak założysz i będzie stukał albo brał olej.Lepiej dmuchaj na zimne i oszczędz sobie roboty z wsadzaniem i wyjmowaniem silnika dwa razy.

Jak już zdemontuję głowicę to najchętniej wymieniłbym cały blok, tylko ciężko znaleźć; albo wymienić tuleje tylko nie wiem jaki koszt i czy się opłaca.

I jak wiadomo wszystko wychodzi w praniu, a na oko to jak: na dwoje babka wróżyła.

 

Wg mnie, wygląda to na pękniecie, ale jeżeli okazało by się że cylinder jest szczelny, a pobór oleju w granicach rozsądku to jestem w stanie zaryzykować założenie takiego jak jest (a w między czasie szukać innego bloku). Koszt założenia to tylko mój czas, bo sam zrobię.

 

Chciałbym rozważyć wszystkie opcje i koszty (wymiana tuleji, bloku) zanim coś zrobię.


  • 0

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:52, 12.11.2015

Jak nie rozbierzesz to g...no będziesz wiedział.
  • 0

#6 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:39, 12.11.2015

Jak już ktoś wcześniej wspominał, pęknięć bloku raczej nie widać. Podejżewam że jest to poprostu rysa.

 

Jeśli kolega szuka bloku to tylko od F22Z2, F22B5 (tych bloków powinno być sporo przez padające panewki). Bloki od F20 nię podejdą.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#7 x.muzzy

x.muzzy
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Mielec BN
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 12.11.2015

Jak nie rozbierzesz to g...no będziesz wiedział.

Jak rozbiorę to też cyt. "g...no" będę wiedział.

Tyle samo zobaczę z góry, co widzę od dołu.

Nie sztuka rozebrać, żeby sobie coś pooglądać z drugiej strony. To tak jak z kulą - ciekawe jak wygląda z drugiej strony :om: .

Przez oglądanie nie dowiem się czy jest szczelne czy też nie. Jak już pisałem wcześniej brak oznak wizualnych świadczących o nieszczelności.

 

Celem tej dyskusji jest dowiedzenie się:

- czy taka usterka występuje często, ktoś już tak miał, jak wygląda naprawa, gdzie oraz koszt wymiany tuleji;

- w przypadku wymiany bloku, jakie inne bloki można zastosować bo f22z2 ciężko znaleźć;

- a może szukać całego silnika - ale też nie wiadomo co będzie;

- oraz chciałbym się dowiedzieć jak głęboko w bloku osadzone są tuleje - może ktoś ma ściągniętą głowice i zmierzy głębokość (od wierzchu tuleji) po zewnętrznej stronie, dla trzeciego tłoka od strony kolektora wydechowego. W przypadku gdy to będzie jeszcze w bloku to zakładam i sprawdzam w trakcie pracy.


  • 0

#8 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:26, 12.11.2015

z tego co piszesz to wychodzi na to, że to poprostu rysa. Jeżeli jest ona w miejscu takim, gdzie pierścienie nie pracują nie ma czym się przejmować. Jeżeli pierścienie pracują po tej rysie to dla świętego spokoju można zrobić honowanie. Rysa się zmniejszy bądź w ogóle zniknie, to zależy jak bardzo głęboka ona jest.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:26, 13.11.2015

X.muzzy jak taki mądry jesteś to zakładaj miskę i jeździj. Bez wyjęciu tulei nie zobaczysz czy jest pęknięta na wylot.
  • 0

#10 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:17, 13.11.2015

a w ogóle w tym silniku są wymienne tuleje?


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:27, 13.11.2015

w każdym silniku są wymienne tuleje. pytanie czy tutaj są mokre tuleje cylindra czy trzeba tulejować. f22 nie widziałem na oczy od środka. tak jak pisałem wcześniej. jesli rysa nie jest zbyt głęboka to wystarczy samo honowanie. do tej operacji trzeba rozłożyc silnik na czesci pierwsze. koszt honowania to chyba 60zł za tuleje albo za 4 sztuki. ostatni raz honowałem 1.5 roku temu


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:35, 13.11.2015

Koszt tulejowania jednego cylindra to 300-400 zł. Przy tulejowaniu wszystkich powinno być taniej.
Czy honowanie można robic tylko na jednym cylindrze czy wszystkie ze względu na zmianę srednicy cylindra ?

Ja jedynie mogę sprawdzić głębokość na jaką sięgają kanały cieczy chłodzącej dla silnika K20A6 tylko nie wiem czy bedzie to pomocne.
  • 0

#13 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 18:54, 13.11.2015

a w ogóle w tym silniku są wymienne tuleje?


I to jest konkretne pytanie. Jeśli tak to po co dyskusja o honowaniu?

w każdym silniku są wymienne tuleje.


Jak wyżej. Wymiana na nowe i po problemie.
  • 0

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:38, 13.11.2015

tylko pytanie jak głeboka jest rysa. czy konieczne jest tulejowanie czy honowanie wystarczy, różnica w cenie jest konkretna. jeśli honować to lepiej wszystkie na raz. do tego nowe pierścienie i mamy cacy obrobiony blok :) zaznaczam, że honowanie nie zbiera nie wiadomo jak dużej ilości materiału. przy odrobinie szczęscia jeśli srednica cylindra jest w nominale to po honowaniu również będziemy mieć nominał chyba, że zuzycie gładzi jest spore i wymiar jest na granicy nominalu z 1 szlifem, ale to mało prawdopodobne


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#15 x.muzzy

x.muzzy
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Mielec BN
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:19, 14.11.2015

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Przesyłam linki do zdjęć i film. Na czerwono zaznaczyłem dolne graniczne położenie pierścienia olejowego.

 

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Tuleje są zespolone (4szt.) więc jakby była możliwa wymiana to tylko wszystkie.

W manualu doczytałem, że w przypadku zużycia tuleji należy wymienić cały blok.

Być może taka wymiana była by możliwa, ale podejrzewam że koszty były by porażające.

 

Po przyglądnięciu się w lepszym świetle jestem prawie przekonany że to pęknięcie. Przemawia za tym nieregularność linii (rysa była by raczej prosta i kierunek byłby zgodny z ruchem tłoka). Więc honowanie raczej nie pomoże.

 

Tak czy inaczej zostaje wymiana bloku.

 

 

Ja jedynie mogę sprawdzić głębokość na jaką sięgają kanały cieczy chłodzącej dla silnika K20A6 tylko nie wiem czy bedzie to pomocne.

Jeśli nie sprawi Ci to większego problemu, to poproszę. Trzeci cylinder.

 

 Pytanie: czy ktoś już się spotkał z takim przypadkiem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq