Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gdzie światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:38, 08.01.2010

Osobiście wolałbym takie rozwiązanie niż szpecenie auta wynalazkami opartymi na LED.

Ja też się pod tym podpiszę.
  • 0

#17 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:32, 08.01.2010

Szpecenie jak szpecenie, jak kolorystycznie dopasowane to wygląda nawet nawet. Ale jak ktoś jedzie na świeczkach w pozycyjnych i pod spodem "piękne paski" z czysto białymi ledami to tylko kręcę głową :k
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#18 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 09.01.2010

Szpecenie jak szpecenie, jak kolorystycznie dopasowane to wygląda nawet nawet. Ale jak ktoś jedzie na świeczkach w pozycyjnych i pod spodem "piękne paski" z czysto białymi ledami to tylko kręcę głową :k


Lepsze dodatkowo dołożone jasno świecące LEDy niż zrobione żółtka ze świateł głównych :k
A co z widocznością mojego pojazdu skoro żarówki świecą na 30% :?: Tylko patrzeć jak nasza kochana drogówka się przyczepi, że jadę na pozycyjnych, mandat pewny :-? Na nic się nie zda tłumaczenie,że w Kanadzie tak jeżdżą że w ogóle to jest klawy wynalazek itp.
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#19 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:05, 09.01.2010

W Angli chyba w ogóle po mieście nie trzeba włączać świateł.
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#20 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:14, 09.01.2010

Zajrzę bliżej :-D na zachód, w Germanii też nie ma obowiązku jazdy na światłach w dzień. Natomiast Austria w tamtym roku odeszła od obowiązku jazdy w dzień na światłach. Tłumaczyli to tym, że wzrosła ilość wypadków i to z udziałem jednośladów, ekonomią i dbaniem o środowisko.
  • 0

#21 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:08, 09.01.2010

Moduł ten podłącza się do świateł długich.

Ok, rozumiem. Pierwsza rzecz to taka, ze w Polsce nie przejdzie. Druga rzecz, swiatla dlugie wala po oczach wiec jest to niezbyt bezpieczne. 40W w oczy to zdecydowanie za duzo a poza tym powoduje to mruganie, moze widoczne nie bedzie ale odczuwalne. A odnosnie Kanady. Tam najprawdopodobniej taki wynalazek jest zasilany stalym obnizonym napieciem by nie obciazalo zarniki ani nie meczylo oczu tych z naprzeciwka a nie wynalazkiem w postaci sterowania PWM.

Osobiście wolałbym takie rozwiązanie niż szpecenie auta wynalazkami opartymi na LED.

Mozna znalezc miejsce gdzie nie szpeci. Ja zalozylem z tego wzgledu, ze nie usmiecha mi sie wymieniac zarowek wyladowczych za ~250pln sztuka. Za ledy dalem 90pln, sam zamontowalem i mam spokoj. Homologacja jest wiec policja moze mi naskoczyc.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:10, 09.01.2010

Przy montażu ledów warto pamiętać, że kształt zderzaka często nie pozwala na dobranie świateł w kształcie prostokąta, bo albo wystają poza obrys, albo schowane w zderzaku wyglądają jakby auto miało zeza rozbieżnego. Myślę, że można zamontować coś takiego (http://www.allegro.p...atestem_rl.html), to wtedy łatwiej będzie można ustawić kąty świecenia.
  • 0

#23 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:41, 09.01.2010

Pod warunkiem, ze nie masz fabrycznych przeciwmgielnych.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#24 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:09, 10.01.2010

Moduł ten podłącza się do świateł długich.

Ok, rozumiem. Pierwsza rzecz to taka, ze w Polsce nie przejdzie. Druga rzecz, swiatla dlugie wala po oczach wiec jest to niezbyt bezpieczne. 40W w oczy to zdecydowanie za duzo a poza tym powoduje to mruganie, moze widoczne nie bedzie ale odczuwalne. A odnosnie Kanady. Tam najprawdopodobniej taki wynalazek jest zasilany stalym obnizonym napieciem by nie obciazalo zarniki ani nie meczylo oczu tych z naprzeciwka a nie wynalazkiem w postaci sterowania PWM.

A jak świecą prawidłowo ustawione dzienne? Prosto przed siebie, czyli prosto w oczy jadącego z przeciwka, tak?
A jaką mają moc żarówki tradycyjne stosowane w światłach dziennych? 16-21W. To łącznie nawet 42W dające po oczach i równie prosto przed siebie jak długie w tym trybie. Co do tego jaka żarówka i jak świeci to zostawmy to homologacji. Zobaczymy jakie światła dzienne zastosuje Honda.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#25 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:48, 10.01.2010

Jedne zarniki maja 2x6W a sa tez 2x21W. Wszystko zalezy od konstrukcji klosza i odblysnika. Drogowe w tym trybie beda oslepiac bo klosz nie jesy do tego przystosowany.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#26 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:22, 09.02.2011

odświeżę temat. A taki myk z zamianą podłączenia świateł pozycyjnych przednich z przednimi kierunkowskazami ? z jednoczesną zamianą pozycyjnej żarówki 5Watt na 21Watt. Wtedy mamy pozycyjne=dzienne 21Watt z przodu, i nikt nam nie mryga że nie mamy włączonych światel a i z tyłu pozycyjne też świecą. Jeszcze myk aby pozycyjne zapalały się po włączeniu silnika.
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#27 Haji

Haji
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 14.02.2011

Może jeszcze ja odświeżę trochę temat. Ten wynalazek na światła długie nie jest zły. Zasilanie sygnałem prostokątnym o odpowiednim współczynniku wypełnienia (jakaś część sygnału to 0 a jakaś to 12V) pozwala obniżyć napięcie i siłę świecenia żarówek bez szkody dla nich. To jest bezpieczne. Tak się też reguluje obroty silników prądu stałego. Zmniejsza to obroty bez utraty mocy.
Czytałem też o tym, że światła dzienne powinny świecić na wprost, aby były widoczne. Przecież te zamontowane LEDy też nie świecą tak jak światła mijania, tylko walą na wprost.

Pozdrowienia!
  • 0

#28 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 14.02.2011

Haji, ale niestety homologacja takiej lampy - brak RL. Poza tym zgadzam się w zupełności, bo i funkcjonalne i bez dodatkowych wynalazków.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#29 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 17.02.2011

W Angli chyba w ogóle po mieście nie trzeba włączać świateł.


W UK to i w nocy mozna popie..dalac bez swiatel :mrgreen: Pod dwoma warunkami oczywiscie:
1) Droga musi byc oswietlona 2) tablica rejestracyjna tez musi byc podswietlona
Brytole (a Napewno Szkoci) w niezla deszczawa szarowe potrafia tylko na postojowych smigac, a jak spadnie snieg to obowiazkowo przeciwmglowe :k
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq