Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gdzie światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 05.01.2010

Witam
Noszę się z zamiarem zamontowania świateł do jazdy dziennej i tutaj pojawia się problem.
Gdzie je zamontować w zderzaku by było zgodnie z obowiązującymi przepisami?
By rzeźba nie była zbyt wielka. Przyglądałem się mojemu zderzakowi i tam nie ma za bardzo miejsca dla nich, chyba,że wytnie się specjalne otwory.
Może macie jakieś pomysły,fotki itp.
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:49, 05.01.2010

Ja u siebie robiłem pomiary i jednego warunku się nie spełni. Maksymalna wysokość to 25cm. Żeby ten warunek spełnić należałoby umieścić te światła pod zderzakiem. Jeżeli nie przejmujesz się tym za bardzo, umieść te światła w kratce, która jest w zderzaku obok (na wysokości) halogenów.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 05.01.2010

Maksymalna wysokość to 25cm. Żeby ten warunek spełnić należałoby umieścić te światła pod zderzakiem. Jeżeli nie przejmujesz się tym za bardzo, umieść te światła w kratce, która jest w zderzaku obok (na wysokości) halogenów.


25 cm od jezdni to jest minimalna wysokość, a maksymalna to 150 cm.
Myślałem nad kratką koło tablicy rejestracyjnej,ale wtedy odległość miedzy światłami wynosi 52-55 cm, a przepisy mówią ,że minimalna odległość między światłami powinna wynosić 60cm.
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:06, 05.01.2010

25 cm od jezdni to jest minimalna wysokość, a maksymalna to 150 cm.

O proszę, dobrze wiedzieć.

Myślałem nad kratką koło tablicy rejestracyjnej

To chyba jedyne sensowne rozwiązanie, bez poważnej rzeźby.
Jaki model świateł chcesz zamontować?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 06.01.2010

Jaki model świateł chcesz zamontować?


Podobają mi się te,ładnie prezentują się http://www.allegro.p...art_12_24v.html
Ale chyba będą problemy z montażem :cry:
Może takie http://www.allegro.p...led_hom_rl.html wydają się rozsądnym wyjściem. Są jeszcze takie do montażu w łuku zderzaka http://www.allegro.p...led_hom_rl.html ale trzeba wtedy robić już wycinkę otworów.
Nie wiem też w jakim miejscu jest wzmocnienie czołowe zderzaka. Nigdy nie widziałem zderzaka od środka. Szukałem w necie i nic nie znalazłem,wszelkie foty są z przodu.
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:04, 06.01.2010

Przejrzałem allegro i stwierdzam, że samą chińszczyznę sprzedają. Koniecznie musi być LED? Może lepiej na tradycyjnych żarówkach, coś od Helli?
http://www.allegro.p...d_hella_6w.html
http://www.allegro.p...enne_bytom.html
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 07.01.2010

Te drugie bardziej mi się podobają, bo te pierwsze są za duże.
Te okrągłe które podałem najbardziej odpowiadają, bo jest wtedy szansa na zachowanie nim.60cm miedzy światłami. Maksymalna szerokość grilla pod tablicą rejestracyjna wynosi 82cm a średnica reflektorków to 10cm wraz z obudową.
Ale też popytam o rozmiar tych Helli może podpasują,a jeśli nie to pozostanie mi tzw.chińszczyzna.
  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 13:40, 07.01.2010

chińszczyzna z wyglądu mi się podoba, ale są wątpliwości. Jak długo wytrzymają te LEDy? Czy są standardowe i da się je wymienić? Czy jest to w ogóle naprawialne?
Co do lampek Helli to siedzi tam standardowa żarówka, więc z tym nie ma problemu. Poza tym co Hella to Hella. Lampy mamy w Accordzie i są bardzo dobre.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:30, 07.01.2010

A nie lepiej takie coś zamontować?
  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:19, 07.01.2010

Przejrzałem allegro i stwierdzam, że samą chińszczyznę sprzedają. Koniecznie musi być LED? Może lepiej na tradycyjnych żarówkach, coś od Helli?
http://www.allegro.p...d_hella_6w.html
http://www.allegro.p...enne_bytom.html


Te jedne są z Bytomia - moje miasto...chyba przejadę się zobaczyć je "na żywo" jak z jakością itp :-)
  • 0

#11 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 08.01.2010

A nie lepiej takie coś zamontować?


To jest jakaś samoróbka, nigdzie nie sprawdzana i nie testowana. Koleś coś tam wymyślił i teraz chce to sprzedać. A co najważniejsze nie ma atestu bezpieczeństwa.
To nie rozwiązuje problemu, tylko go zmniejsza, bo światła pozycyjne,oświetlenie tablicy itp pozostają. Spada również widoczność naszego autka o 60-70%, a przecież głownie chodzi o to by było jak najlepiej widoczne.
Po za tym jak będzie wyglądała Hania z żarzącymi się światłami? Jak stara Syrenka :-D lub maluch :cry: .
Szczerze odradzam instalowanie tego wynalazku, bo nie wiadomo jakie to może mieć skutki dla instalacji elektrycznej, a w dalszej konsekwencji dla całego auta.
  • 0

#12 Byczek

Byczek
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:35, 08.01.2010

Właśnie chciałem się zapytać, czy te światłą nie muszą mieć atestu ?? Czy jak często widzę takie paski z diodami jako światła dzienne ( co wg. mnie wygląda tragicznie ) to one nie muszą mieć atestów ?? Może mają, tylko znów nie wiem.
  • 0

Grzesiek co wy w tej Wrzesni macie? pola i lasy tylko?? :mrgreen: (zanaczam ze nie wysmiewam sie z Grzesia zeby nie bylo, i nie łąmie regulaminu forum :-P )


#13 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
  • Skąd:polska
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:52, 08.01.2010

TUTAJ jest watek odnosnie mocowania ledow w accordzie vii ale moze sie przydac.
Generalnie ledy sa duzo lepsze od zarnikow. Ledy praktycznie ci nie padna bo szacuje sie 5 lat ciaglej pracy. Zarniki nalezy wymieniac. Hella ogolnie ma drogie wynalazki. Co do chinskich ledow to nie ma co sie martwic o jakosc i trwalosc. Ja mam za 90pln z homologacja (tak w ogole to jest Champion) i swieca przyzwoicie.

Odnosnie tego wynalazku do zmniejszania mocy swiatel mijania. Nie wspominajac, ze policja cie od razu zatrzyma bo bedzie widac, ze swiatla sa uszkodzone badz jedziesz na postojowkach. Glowny problem to wymiany zarowek. Przerywanie na zasadzie PWM obciaza zarowke bo jest to wlaczanie/wylaczanie. Czyli reasumujac stwarzamy sobie ryzyko utraty dowodu rejestracyjnego a przy tym zarowki bedziemy wymieniac zdecydowanie czesciej. A jesli kto zamontuje to do hidow to jest po prostu idiota. Zarowka wyladowcza jest przystosowana do ciaglego swiecenia, wlaczanie/wylaczanie jest kilkukrotnie bardziej zabojcze niz dla zarnikow. A wtedy nie bedzie do smiechu jak zaczna sie wymiany zarowek za ~250pln.
  • 0

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#14 maGr

maGr
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:23, 08.01.2010

co was wzielo z tymi swiatlami dziennymi strasznie gejowskie sa...
  • 0
www.posadzki.betonowe.zgora.pl

#15 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 08.01.2010

A nie lepiej takie coś zamontować?


To jest jakaś samoróbka, nigdzie nie sprawdzana i nie testowana. Koleś coś tam wymyślił i teraz chce to sprzedać. A co najważniejsze nie ma atestu bezpieczeństwa.
To nie rozwiązuje problemu, tylko go zmniejsza, bo światła pozycyjne,oświetlenie tablicy itp pozostają. Spada również widoczność naszego autka o 60-70%, a przecież głownie chodzi o to by było jak najlepiej widoczne.
Po za tym jak będzie wyglądała Hania z żarzącymi się światłami? Jak stara Syrenka :-D lub maluch :cry: .
Szczerze odradzam instalowanie tego wynalazku, bo nie wiadomo jakie to może mieć skutki dla instalacji elektrycznej, a w dalszej konsekwencji dla całego auta.

TUTAJ jest watek odnosnie mocowania ledow w accordzie vii ale moze sie przydac.
Generalnie ledy sa duzo lepsze od zarnikow. Ledy praktycznie ci nie padna bo szacuje sie 5 lat ciaglej pracy. Zarniki nalezy wymieniac. Hella ogolnie ma drogie wynalazki. Co do chinskich ledow to nie ma co sie martwic o jakosc i trwalosc. Ja mam za 90pln z homologacja (tak w ogole to jest Champion) i swieca przyzwoicie.

Odnosnie tego wynalazku do zmniejszania mocy swiatel mijania. Nie wspominajac, ze policja cie od razu zatrzyma bo bedzie widac, ze swiatla sa uszkodzone badz jedziesz na postojowkach. Glowny problem to wymiany zarowek. Przerywanie na zasadzie PWM obciaza zarowke bo jest to wlaczanie/wylaczanie. Czyli reasumujac stwarzamy sobie ryzyko utraty dowodu rejestracyjnego a przy tym zarowki bedziemy wymieniac zdecydowanie czesciej. A jesli kto zamontuje to do hidow to jest po prostu idiota. Zarowka wyladowcza jest przystosowana do ciaglego swiecenia, wlaczanie/wylaczanie jest kilkukrotnie bardziej zabojcze niz dla zarnikow. A wtedy nie bedzie do smiechu jak zaczna sie wymiany zarowek za ~250pln.

Oj chyba koledzy nie zrozumieli o co chodzi.
Moduł ten podłącza się do świateł długich. To żarówki od świateł długich świecą z obniżoną mocą. I tylko te żarówki.
Tak też jest w autach z Kanady - pewnie na drodze się z takimi minęliście. Szczególnie sporo w latach 90-tych było Toyot Camry ze święcącymi długimi takim żółtawym światłem. Ostatnio też coraz częściej się takie światła w autach pojawiają. Chociaż by Acura TSX 2 gen. na rynek kanadyjski takie światła posiada. Taka też instalacja jest stosowana seryjnie w Hondach.
Gdy instalacja jest seryjna można jeździć z włączonymi samymi dziennymi jak i dziennymi i światłami postojowymi przód/tył. Włączenie świateł mijania bądź halogenów wyłącza dzienne.
Co do samej metody podawania prądu to się nie wypowiadam, bo się nie znam, ale skoro producenci to stosują, chyba jest bezpieczne i nie pali żarówek nadmiernie.

P.S.
Osobiście wolałbym takie rozwiązanie niż szpecenie auta wynalazkami opartymi na LED.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq