Wszystko było ok, z wyjątkiem dosyć głośniej pracy któregoś łożyska, które ustępowało po wciśnięciu sprzęgła.
Oporowe pracujące bez obciążenia się kręci i świergocze, dopiero jak jest obciążone to pracuje cicho. Norma w acco.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 13:47, 17.08.2021
Wszystko było ok, z wyjątkiem dosyć głośniej pracy któregoś łożyska, które ustępowało po wciśnięciu sprzęgła.
Oporowe pracujące bez obciążenia się kręci i świergocze, dopiero jak jest obciążone to pracuje cicho. Norma w acco.
Napisano 21:50, 17.08.2021
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
Napisano 22:17, 17.08.2021
No nie koniecznie
Łatwo to sprawdzić jadąc na pół sprzęgle już lekko obciążone oporowe przestaje świergotać nawet podczas jazdy, trzeba się wsłuchać, na postoju jak jest względna cisza i oporowe pracuje bez obciążenia(nie wciśnięty pedał sprzęgła) też się wtedy kręci to je słychać, wystarczy powoli odrobine wcisnać pedał i już zaczyna sięwyciszać.
Napisano 12:00, 18.08.2021
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
Napisano 17:14, 18.08.2021
To oznacza, że wtedy łożysko jest już na wykończeniu skoro jest na nim tak duży luz skoro się tak odzywa. Skrajne przypadki tylko
Nie wiem u mnie oryginalne nowe hondowskie tak "świergocze"/szumi od 60tyś km już, słychać głównie na postoju, jakoś mnie to nie rusza ;]
Napisano 22:48, 18.08.2021
Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie
Napisano 06:14, 19.08.2021
Pewno nie jesteś w 100% świadom tego co tam tak naprawdę szumi/halasuje
Najczęściej to szumią, świergoczą łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe niby dla czego miało by świergotać, jak pracuje tylko gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła.
Napisano 06:17, 19.08.2021
Pewno nie jesteś w 100% świadom tego co tam tak naprawdę szumi/halasuje
Napisano 11:34, 19.08.2021
Nie to szumią łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe, jeżeli sprzęgło jest ustawione prawidłowo to się nigdy nie obraca, tylko w tedy gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła. Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.
Ja 2 miesiące temu kupiłem 5 letniego civica z przebiegiem 37 tyś km od pierwszego właściciela w PL i uwierz łożyska szumią na wałku sprzęgłowym, to standard bo przecież skrzynia pracuje(wałek się obraca w łożyskach)a poziom tego dzwięku będzie się nasilać wraz z rosnącym zużyciem łożysk. Poza tym mam jeszcze 2 hondy i jest tak samo z tą różnicą że co starsze auto i większy przebieg to poziom szumu większy.
Napisano 11:42, 19.08.2021
Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.
No to mówię na postoju szumi, a jak wciskam sprzęgło i zaczyna łapać ale tak na 10% że nie ruszysz, to cichnie o połowę, nieco mocniej wcisnę sprzęgło to cichnie bardziej, jak dla mnie na 99% oporowe. Ono szumi nawet w palcach jak jest nowe, taki typ łożyska, pracuje na sucho.
A co powiesz np na to:
Ja widzę, że oporowe pracuje nawet jak pedał nie wciśnięty bo nic go nie odsuwa od sprzędła całkowicie.
Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:44, 19.08.2021
Napisano 12:05, 19.08.2021
Np. w toyocie (nie wiem czy każdej) łożysko oporowe pracowało cały czas (co nie oznacza, że było tak samo obciążone) - tak miałem.
Jak jest w hondzie nie wiem, chociaż podejrzewam, że inaczej.
Napisano 12:26, 19.08.2021
No to mówię na postoju szumi, a jak wciskam sprzęgło i zaczyna łapać ale tak na 10% że nie ruszysz, to cichnie o połowę
Z tego co mi wiadomo to w hondzie łożysko oporowe tylko pracuje podczas wysprzęglania. Najlepiej robić to bez wrzucania biegu, tj odpalony silnik i delikatnie dotykamy sprzęgła tak ze 2 może 3 cm wciskamy i już wtedy powinno ucichnąć łożysko oporowe, wciskając jeszcze mocniej dochodzi do wysprzęglenia i wałek sprzęgłowy się zatrzymuje i też poziom dzwięku powinien się zmniejszyć.
Ogólnie to się dziwię, że komuś w hondzie te łożysko szumi u mnie mimo sporych przebiegów nie słychać oporowego.
Użytkownik gkill edytował ten post 12:30, 23.08.2021
Napisano 13:02, 25.08.2021
Nie to szumią łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe, jeżeli sprzęgło jest ustawione prawidłowo to się nigdy nie obraca, tylko w tedy gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła. Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.
Ja 2 miesiące temu kupiłem 5 letniego civica z przebiegiem 37 tyś km od pierwszego właściciela w PL i uwierz łożyska szumią na wałku sprzęgłowym, to standard bo przecież skrzynia pracuje(wałek się obraca w łożyskach)a poziom tego dzwięku będzie się nasilać wraz z rosnącym zużyciem łożysk. Poza tym mam jeszcze 2 hondy i jest tak samo z tą różnicą że co starsze auto i większy przebieg to poziom szumu większy.
Napisano 13:33, 25.08.2021
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
Napisano 14:32, 25.08.2021
Sprzęgło wymieniałem ok 40tyś temu. Ostatnio w trasie przez 20-30km bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła i przyblokowywał się przy puszczaniu. Następnie zaczął chodzić normalnie lecz słyszę cały czas swiergotanie. Ustępuje przy minimalnym naciśnięciu sprzęgła. Czyli według tego co napisałeś jest to łożysko oporowe sprzęgła. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem podczas jazdy też je słychać.
Mam rozumieć, że czeka mnie znowu wymiana tego łożyska, a najlepiej już kompletnego sprzęgła? Wymieniane było na Aisin KH-063.
Przed wymianą robiłem regulacje sprzęgła bo ciężko biegi wchodziły, po wymianie już nic nie grzebałem. Ponowna regulacja aby wcześniej wysprzeglało nie załatwi sprawy?
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych