Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprzęgło


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
383 odpowiedzi w tym temacie

#361 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:47, 17.08.2021


Wszystko było ok, z wyjątkiem dosyć głośniej pracy któregoś łożyska, które ustępowało po wciśnięciu sprzęgła.

 

 

Oporowe pracujące bez obciążenia się kręci i świergocze, dopiero jak jest obciążone to pracuje cicho. Norma w acco.
 


  • 0

#362 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:50, 17.08.2021

No nie koniecznie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#363 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 22:17, 17.08.2021

No nie koniecznie

Łatwo to sprawdzić jadąc na pół sprzęgle już lekko obciążone oporowe przestaje świergotać nawet podczas jazdy, trzeba się wsłuchać, na postoju jak jest względna cisza i oporowe pracuje bez obciążenia(nie wciśnięty pedał sprzęgła)  też się wtedy kręci to je słychać, wystarczy powoli odrobine wcisnać pedał i już zaczyna sięwyciszać.


  • 0

#364 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:00, 18.08.2021

To oznacza, że wtedy łożysko jest już na wykończeniu skoro jest na nim tak duży luz skoro się tak odzywa. Skrajne przypadki tylko
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#365 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:14, 18.08.2021

To oznacza, że wtedy łożysko jest już na wykończeniu skoro jest na nim tak duży luz skoro się tak odzywa. Skrajne przypadki tylko

Nie wiem u mnie oryginalne nowe hondowskie tak "świergocze"/szumi od 60tyś km już, słychać głównie na postoju, jakoś mnie to nie rusza ;]


  • 0

#366 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:48, 18.08.2021

Pewno nie jesteś w 100% świadom tego co tam tak naprawdę szumi/halasuje ;)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#367 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:14, 19.08.2021

Pewno nie jesteś w 100% świadom tego co tam tak naprawdę szumi/halasuje ;)

Najczęściej to szumią, świergoczą łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe niby dla czego miało by świergotać, jak pracuje tylko gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła.


  • 0

#368 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:17, 19.08.2021

Pewno nie jesteś w 100% świadom tego co tam tak naprawdę szumi/halasuje ;)


Raczej tak. W miedzy czasie zmienialem skrzynie biegów na taka z przebiegiem 180tys km ( z innego powodu niepotrzebnie jak sie okazalo) i zostawilem lozysko oporowe stare i szumi tak jak szumiało identyko 😁 slychac to praktycznie tylko na postoju jak sie puszcza sprzęgło, dlatego uwazam ze to oporowe sie kreca nie obciążone i szumią. Dawno temu kolega z Civic klub robil remont skrzyni, wymieniajac wszystkie lozyska oprocz oporowego i dalej mu szumiało na postoju 😁 zreszta ja robilem w jazz mojem mamy remont skrzyni(część łożysk), tez bez wymiany oporowego bo mialo maly przebieg i ta sama sytuacja, pomimo remontu skrzyni dalej był szum bo to szumi oporowe a nie skrzynia.
  • 0

#369 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:34, 19.08.2021

Nie to szumią łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe, jeżeli sprzęgło jest ustawione prawidłowo to się nigdy nie obraca, tylko w tedy gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła. Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.

Ja 2 miesiące temu kupiłem 5 letniego civica z przebiegiem 37 tyś km od pierwszego właściciela w PL i uwierz łożyska szumią na wałku sprzęgłowym, to standard bo przecież skrzynia pracuje(wałek się obraca w łożyskach)a poziom tego dzwięku będzie się nasilać wraz z rosnącym zużyciem łożysk. Poza tym mam jeszcze 2 hondy i jest tak samo z tą różnicą że co starsze auto i większy przebieg to poziom szumu większy.


  • 0

#370 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:42, 19.08.2021

 Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.

 

No to mówię na postoju szumi, a jak wciskam sprzęgło i zaczyna łapać ale tak na 10% że nie ruszysz, to cichnie o połowę,  nieco mocniej wcisnę sprzęgło to cichnie bardziej, jak dla mnie na 99% oporowe. Ono szumi nawet w palcach jak jest nowe, taki typ łożyska, pracuje na sucho.
 

 

A co powiesz np na to:

 

 

Ja widzę, że oporowe pracuje nawet jak pedał nie wciśnięty bo nic go nie odsuwa od sprzędła całkowicie.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 11:44, 19.08.2021

  • 0

#371 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:05, 19.08.2021

Np. w toyocie (nie wiem czy każdej) łożysko oporowe pracowało cały czas (co nie oznacza, że było tak samo obciążone)  - tak miałem.

 

Jak jest w hondzie nie wiem, chociaż podejrzewam, że inaczej.


  • 0

#372 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:26, 19.08.2021

No to mówię na postoju szumi, a jak wciskam sprzęgło i zaczyna łapać ale tak na 10% że nie ruszysz, to cichnie o połowę
 

 

Z tego co mi wiadomo to w hondzie łożysko oporowe tylko pracuje podczas wysprzęglania. Najlepiej robić to bez wrzucania biegu, tj odpalony silnik i delikatnie dotykamy sprzęgła tak ze 2 może 3 cm wciskamy i już wtedy powinno ucichnąć łożysko oporowe, wciskając jeszcze mocniej dochodzi do wysprzęglenia i wałek sprzęgłowy się zatrzymuje i też poziom dzwięku powinien się zmniejszyć.

Ogólnie to się dziwię, że komuś w hondzie te łożysko szumi u mnie mimo sporych przebiegów nie słychać oporowego.


Użytkownik gkill edytował ten post 12:30, 23.08.2021

  • 0

#373 ufo321

ufo321
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:02, 25.08.2021

Nie to szumią łożyska na wałku sprzęgłowym. Łożysko oporowe, jeżeli sprzęgło jest ustawione prawidłowo to się nigdy nie obraca, tylko w tedy gdy zaczynamy wciskać pedał sprzęgła. Spróbuj delikatnie wcisnąć pedał sprzęgła tak by nie doszło do minimalnego wysprzęglenia i żeby wałek sprzęgłowy nadal się obracał, jeżeli nadal będzie szumiało to łożyska na wałku sprzęgłowym, jeżeli cichnie to łozysko oporowe.
Ja 2 miesiące temu kupiłem 5 letniego civica z przebiegiem 37 tyś km od pierwszego właściciela w PL i uwierz łożyska szumią na wałku sprzęgłowym, to standard bo przecież skrzynia pracuje(wałek się obraca w łożyskach)a poziom tego dzwięku będzie się nasilać wraz z rosnącym zużyciem łożysk. Poza tym mam jeszcze 2 hondy i jest tak samo z tą różnicą że co starsze auto i większy przebieg to poziom szumu większy.



Sprzęgło wymieniałem ok 40tyś temu. Ostatnio w trasie przez 20-30km bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła i przyblokowywał się przy puszczaniu. Następnie zaczął chodzić normalnie lecz słyszę cały czas swiergotanie. Ustępuje przy minimalnym naciśnięciu sprzęgła. Czyli według tego co napisałeś jest to łożysko oporowe sprzęgła. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem podczas jazdy też je słychać.

Mam rozumieć, że czeka mnie znowu wymiana tego łożyska, a najlepiej już kompletnego sprzęgła? Wymieniane było na Aisin KH-063.

Przed wymianą robiłem regulacje sprzęgła bo ciężko biegi wchodziły, po wymianie już nic nie grzebałem. Ponowna regulacja aby wcześniej wysprzeglało nie załatwi sprawy?
  • 0

#374 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6031 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:33, 25.08.2021

Wróciłbym do ponownej regulacji, skoro sprzęgło masz nowe. Problemy z pracą samego pedału sprzęgła to może być zupełnie co innego o czym pisałem powyżej. Ostateczność to ponowna wymiana sprzęgła.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#375 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:32, 25.08.2021

Sprzęgło wymieniałem ok 40tyś temu. Ostatnio w trasie przez 20-30km bardzo lekko zaczął chodzić pedał sprzęgła i przyblokowywał się przy puszczaniu. Następnie zaczął chodzić normalnie lecz słyszę cały czas swiergotanie. Ustępuje przy minimalnym naciśnięciu sprzęgła. Czyli według tego co napisałeś jest to łożysko oporowe sprzęgła. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem podczas jazdy też je słychać.

Mam rozumieć, że czeka mnie znowu wymiana tego łożyska, a najlepiej już kompletnego sprzęgła? Wymieniane było na Aisin KH-063.

Przed wymianą robiłem regulacje sprzęgła bo ciężko biegi wchodziły, po wymianie już nic nie grzebałem. Ponowna regulacja aby wcześniej wysprzeglało nie załatwi sprawy?



Jak pedal sie zapadł to pewnie pompka sprzęgła nieszczelna ta przy bloku silnika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq