Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprzęgło


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
383 odpowiedzi w tym temacie

#331 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 13:48, 24.10.2013

Panowie. Mam oto taki problem. Jetem po wymianie sprzęgła (jakieś 7kkm już przejechane) i problem polega na tym że bardzo dziwnie bierze. Tak jakby było zużyte tj. na samej górze. Praktyczne od wymiany tak chodzi. Przed wymianą też brało na samej górze ale myślałem że to wina zużytego sprzęgła. Faktycznie było zjechane. Ale po wymianie nic się nie poprawiło poza tym że bardzo lekko chodzi. Odpowietrzałem dwa razy i to samo. Może to wysprzęglik ale objawy nie pasują do tego co wyczytałem gdy się zepsuje wysprzęglik. Mechanior też nie wie co jest. Mówi że to takie sprzęgło :-/ Miał ktoś podobne problemy ??
Silnik D16B6. Sprzęgło założone EXEDY.
  • 0

#332 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • SkÄ…d:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:40, 24.10.2013

a moze pompka ?
  • 0

ByÅ‚o CG8 

ByÅ‚o CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#333 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 18:34, 24.10.2013

Może i pompka tylko nie chciałbym wymieniać na chybił trafił. Może ktoś już miał podobny problem
  • 0

#334 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8882 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:54, 24.10.2013

slajders, sprawdzałeś jak jest wyregulowany luz na trzpieniu wchodzącym do pompy? Bo jeśli nie ma luzu, to może być przyczyną.
Ma być ok 1mm luzu pomiędzy trzpieniem a powierzchnią styku z pompą.
  • 0

#335 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 19:57, 24.10.2013

Nigdy tam nie zaglądałem. Jutro sprawdzę

[ Dodano: 2013-10-25, 15:51 ]
Dzisiaj sprawdziłem. Jest minimalny luz na trzpieniu. Może inne sugestie ??
  • 0

#336 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • SkÄ…d:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:16, 25.10.2013

A to nie jest tak że sprzęgło jak nowe to bierze u góry? Jak u Ciebie się nie ślizga to bym się tym nie przejmował.
  • 0

#337 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 17:56, 25.10.2013

Sprzęgło działa tak jak należy. Tylko ten moment zadziałania. Przed wymianą też brało na górze. Ja się do tego przyzwyczaiłem ale żona już nie chce nawet jeździć bo albo jedzie kangurem albo silnik wyje :roll: Myślę że ze sterowaniem sprzęgła jest coś nie tak. Dużej filozofii nie ma bo albo wysprzęglik albo pompa. Dlatego pytam może ktoś miał podobne objawy
  • 0

#338 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • SkÄ…d:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:19, 25.10.2013

Może wysprzeglik się przyciera?
  • 0

#339 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 26.10.2013

Mam podobnie, nie rozwiązałem tego jeszcze.
U mnie sprzęgło łapie 'dwufazowo' - na samym dole i na samej górze. Miałem odpowietrzane raz i na chwilę pomogło, teraz znowu jest to samo. Jak się podpompuje pedałem to też trochę inaczej działa. I żeby było śmieszniej to raz łapie na dole, a raz nie... I u siebie obstawiam właśnie 'sterowanie' sprzęgłem czyli albo pompka albo wysprzęglik.... Bo się dziwnie zachowuje, raz tak, raz tak...
I zanim się dorwę sprzęgła, zamierzam gdzieś pewnie na wiosnę wykręcić pompkę i wysprzęglik i tam zajrzeć.
  • 0

#340 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:20, 26.10.2013

Z tego co pamiętam to sprzęgło ma regulacje brania, wystarczy poluzować nakrętkę i wkręcać lub wykręcać trzpień. Swego czasu u mnie sprzęgło brało na samym dole co mnie denerwowało po skalibrowaniu bierze na górze.
  • 0

#341 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 19:24, 26.10.2013

Trzeba się będzie pobawić tą regulacją
  • 0

#342 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8882 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:40, 26.10.2013

grzegorz1982, to nie do końca służy jako regulacja. Między trzpieniem a pompą musi być luz. Jeśli za mocno wykręcisz trzpień i za mocno wciśniesz w pompę to uszczelniacz tłoczka zamknie otworek którym dopływa płyn do pompy.
Wtedy w żaden sposób nie uda Ci się odpowietrzyć układu.
  • 0

#343 koval

koval
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:55, 28.10.2013

Panowie, chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.
Otóż jakieś dwa tygodnie temu wypadło mi holowac kumpla jakieś 30 km po Wawie.
Jako że nigdy tego nie robiłem mieliśmy problem zgrać się i parę razy mnie mocno szarpnęło (dobrze że miałem zapięte pasy -:)).
Udało sie dojechać beż szwanku ale po zostawieniu kumpla u mechanika Hanka dziwnie zaczełą pracować.
Silnik stał się głośniejszy na wolnych obrotach i przy wciśnięciu sprzęgło "biło" po nodze. Przy załączonym biegu było już OK.
Po przejechaniu ok. 20 km po ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy i sprzęgło przestał "bić".
Chociaz mam teraz wrażenie że jest jakieś miększe, ale ciągnie równo. Dodam ze podczas tego holowania sporo było ruszania na półsprzęgle (diesel szybko przyśpiesza przy starcie nawet bez gazu). Czy to efekt spalonego sprzęgła, czy może ktoś miał taki przypadek?
Pozdrawiam,
  • 0

koval


#344 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 16:07, 28.10.2013

Tak jak radziliście zrobiłem dziś regulację na trzpieniu. Otóż prosto nie było. A więc może opiszę trochę co i jak. Może komuś się przyda.
Otóż dla lepszego dostępu najlepiej zdjąć półkę pod kierownicą (pamiętać trzeba o śrubce na długi klucz nasadowy 8 ukrytej pod schowkiem). Do samego trzpienia jest bardzo słaby dostęp. Trzeba sobie przygotować 2x klucz 13 tylko że jeden musi być bardzo cienki (ja dobrałem klucz od roweru). Cienkim kluczem przytrzymujemy głowicę którą jest zamontowana na pedale a drugą 13-tką odkręcamy kontrę. U mnie nikt tam nigdy nie zaglądał i dlatego zamiast odkręcić kontrę ruszyłem tylko trzpień wykręcając go z głowicy. Kontry ni jak nie mogłem zluzować. Musiałem więc zdjąć głowicę z pedału a następnie przy pomocy kombinerek i klucza zluzować kontrę. Po założeniu głowicy na pedał (co wcale nie jest akie proste) przystąpiłem do regulacji. Otóż za pomocą kombinerek kręciłem trzpieniem w prawo (czyli do góry patrząc na trzpień). Metodą prób i błędów ustawiłem sprzęgło tak że bierze teraz w połowie (naprawdę nie dużo trzeba wkręcić trzpień żeby regulacja była skuteczna) Następnie trzeba wyregulować jałowy skok pedału. Potrzeba 2x klucz 17. Po wszystkich regulacjach jest OK. Cała operacja zajęła ponad 2 godziny ale pewnie dlatego że nigdy tego nie robiłem i długo szukałem cienkiej 13. Zobaczymy jak dalej będzie się jeździło.
Jeszcze raz dzięki dla kolegi "przemkowal" za krótki opis jak to zrobić :B
  • 0

#345 dario79

dario79
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„, Plewiska
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 26.11.2017

Koledzy i koleżanki

Ślizga mi się sprzęgło więc jest do wymiany.

Większość tutaj poleca AISIN ale nikt nie pisze jakie konkretnie ...Stron do przeczytania sporo ...

Znalazłem takie dwa zestawy

http://www.iparts.pl...h061-43515.html

 

http://www.iparts.pl...63-1484604.html

 

Jaka jest różnica pomiędzy nimi ? (prócz ceny ?)

Ktoś tak normalnie, prosto i po ludzku wytłumaczy ?

Accord VII 2.0l 155 KM CL7 2004r


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq