Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem - Klimatyzacja chłodzi z przerwami

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
70 odpowiedzi w tym temacie

#61 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:21, 22.07.2016

Ja po wymianie dwóch cewek i jednego sprzęgła kompresor mam nadal sprawny, koszt sprzęgła to 300 zł, robocizna we własnym zakresie, w warsztacie max 100 zł bym dał. Nie trzeba odkręcać kompresora!

 

Auto na podnośnik, prawe koło, nadkole, zb. płynu do spryskiwaczy odkręcić i odsunąć (opcjonalnie, mi przeszkadzał) i jest dojście prawie na wprost. Bez ściągacza też da rade, ale wtedy lepiej w dwie osoby.

 

Odkręcasz tarczę sprzęgła (klucz 12, gwint normalny, nie lewy), schodzi z palca. Później seger i ew. ściągacz lub dwie łyżki, jedna z dołu/boku druga z góry i schodzi łożysko z kółkiem. Później większy seger i cewka też z ręki. Jedna śrubka od przewodu na obudowie, resztę rozpinamy.

 

Można też zdjąć wiatrak klimy, ale ja nie zdejmowałem. 


  • 0

#62 fachowiec83

fachowiec83
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 24.07.2016

...to się nacieszyłem :depresja: ... ostatnio padł przekaźnik. Po wymianie klima chłodziła jak zła! Całe 4 dni chłodziła.... Dzisiaj leciałem trasę autostradą, jakieś 65km w jedną stronę. W tamtą stronę klima chłodziła pięknie. Leciałem na tempomacie całą drogę. Gdy wracałem - klima już nie działała.... razem z tempomatem :depresja: gdy dojechałem na miejsce - sprawdziłem kolejny przekaźnik, mając nadzieję, że to kolejny "padł". Niestety nic sie nie wydarzyło. Pojechałem znowu do kumpla z myślą - może znowu wyparował gdzieś czynnik? Nic z tych rzeczy. Ciśnienie 9bar, wszystko wygląda w porządku. No to znowu próba na krótko - kompresor nie dostaje prądu. No i dupa... kumpel mi powiedział, że trzeba będzie wyjąć kompresor i zapewne padła cewka. No ale mówi, że jak wymieniać, to najlepiej z łożyskiem. Jak tak liczę - wyjdzie pewnie z 300-400 zł + robocizna. I się zastanawiam poważnie, czy jednak nie zainwestować i kurcze nie kupić jednak nowego... widziałem nówki w Inter Cars'ie już po 9xx zł. Co myślicie? Próbować wymieniać bebechy czy jednak olać to i zainwestować w nowy kompresor? I tak muszę skraplacz i osuszacz wymienić na nowe... więc się zastanawiam...

 

Zamówiłem kompresor w Inter Carsie za 9xx PLN i sie okazuje, że ma inne wejścia. Dostępny był tylko z mniejszym kołem od CRV - do sedana 2.0 dostac kompresor w rozsadnych pieniądzach prawie niemożliwe.

 

Ja mam regenerowany... za 950 PLN....ehhh... a jeszcze i tak nie jest tak jakbym tego oczekiwał. 


  • 0

#63 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:34, 25.07.2016

Uważaj jak będziesz montował, bo od CRV nie pasuje dokładnie w mocowania i trzeba podłożyć podkładki między kompresor a blok w miejscu dolnych śrub.

 

Czy ktoś ma wymiary oringów na kompresor oraz na skraplacz?


  • 0

#64 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:13, 25.07.2016

Ja zaryzykowalem i kupiłem świeżo zdjęta używke od kolegi z forum. Do tego przyjdzie nowa chłodnica i osuszacz. Mam nadzieję że problem się rozwiąże.

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 06:13, 25.07.2016

  • 0

#65 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:18, 25.07.2016

Mam nowe informacje, mój kompresor jest sprawny, nie był otwierany. Problem polegał na słabym sprzęgle. Zamiennik również okazał się tak gówniany, że nie ma o czym gadać. Winą oczywiście najprawdopodobniej był osuszacz/skraplacz.

 

Dostałem wycenę nowego kompresora z chin - 908 zł i stary do zdania lub kaucja 400 zł. Nie opłaca mi się to, więc będę wymieniać łożysko w kole pasowym z oryginału, nowa piasta, kwestia dopasowania mocnej cewki elektromagnesu.

 

Jak uda mi się dopasować cewkę która spełnia swoje zadanie dam znać.

 

Edit:

 

Nie udało się przeszczepić do zamiennika sprzęgła ani oryginału nic, co trzymałoby wystarczająco mocno...

 

Czy kompresory z 2.0 do 2.4 będą pasować? I analogicznie, czy z K24Z3 kompresor Sandena pasuje do K24A3 zamiast Keihina?


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 06:00, 26.07.2016

  • 0

#66 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:42, 26.07.2016

pasują zamiennie z tego co wiem. Z polifta będzie pewnie nawet lepszy i trwalszy.


  • 0

#67 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:04, 26.07.2016

Z tym, że K24Z3 to jest Accord VIII, polifta to ja mam teraz fabrycznie.


  • 0

#68 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 09.08.2016

Odgrzebuje temat. Moje boje z przerywającą klimą w końcu się skończyły. Znalazłem kompetentnego człowieka który  założył mi drugi kompresor bez sprzęgła za 300 zł! (Kompresor, robocizna i jakiś czujnik ciśnienia) Sprzęgło miałem nówkę bo poprzedni magicy tylko tyle umieli zrobić więc wystarczyło przełożyć. Teraz klima chodzi  cicho, prawie nie czuć momentu załączania i mocy tyle nie zabiera, wcześniej na jedynce było czuć jakby ktoś ręczny zaciągnął. W trasie elegancko się zapina bo widać po przygasających lekko światłach no i cały czas ten sam klimat w samochodzie.

Wszelkie próby i nadzieja że jednak sprężarka nie padła były błędne. Pomimo że stary kompresor był w stanie wytworzyć ciśnienie to i tak nie pracował prawidłowo. Teraz wszystko wróciło do normy.

Z głowy.


Użytkownik premier edytował ten post 14:15, 09.08.2016

  • 0

#69 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:11, 10.08.2016

Potwierdzam u siebie, wymieniłem cały kompletny kompresor, praktycznie nieodczuwalny moment załączenia klimatyzacji. Stary agregat dawał ciśnienie (różnica ciśnień ok 8,4bara przy 30 st C) to i tak miał za ciężko.


  • 0

#70 Flexluger

Flexluger
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Torun / Uk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 10.09.2016

Podepne sie pod temat zeby nie smiecic . Klima chodzi mi caly czas tzn po nacisnieciu przycisku off nadal mam mase na przekazniku I kompresor jest wlaczony.  Po przeczytaniu wiekszosci watkow (bardzo pomocne informacje) doszedlem do wniosku ze panel pad I podaje mase na przekaznik caly czas. Dobrze mysle? jesli tak to mam pytanko odnosnie kompatybilnosci tych radi/paneli czy kkazdy od accorda z tego samego roku czyli 2003 bedzie u mnie chodzil ? czy np od diesla do beny nie podejdzie ?  Ni chcial bym kupic zlego I wywalic kupe kasy w bloto Z gory dzieki za pomoc


Użytkownik Flexluger edytował ten post 09:19, 10.09.2016

  • 0

#71 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:07, 12.09.2016

Hej :)

...czy np od diesla do beny nie podejdzie?

Wielokrotnie pojawiało się to w wątkach o kimatyzacji (aż dziwne, że się na to nie natknąłeś): nie pasują zamiennie (właśnie ze względu na sterowanie klimatyzacją) - do benzyny musi być od benzyny (pojemność nie ma znaczenia), do diesla od diesla.

Pozdrawiam
Tomek



wysłane z fona
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq