Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

nierównomierne zużycie tarcz tylnich

VII tarcze tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#31 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:56, 23.04.2016

U mnie jest tak (tarcza Zimmermann, klocki EBC black), wąski rant ale jest, klocki z rowkiem na środku (o ile mnie pamięc nie myli)

807858ef3a26f8db.jpg


Klocki po modyfikacji się sprawdzają. Tarcza równo się zużywa, rantu brak. Ręczny blokuje koła na suchym asfalcie. Siła hamowania na tyle po sprawdzeniu - prawie idealnie po 2,5 kN na każde koło. 

 

Tak było przed modem:

rant.jpg

 

tak jest po:

tarcza1.jpg

dolne zdjęcie jest bezpośrednio po toczeniu tarcz? jak to wygląda teraz?


Użytkownik chrismave edytował ten post 19:54, 23.04.2016

  • 0

#32 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 23.04.2016

widać transfer w części środkowej, na zewnętrznej już mniej ;), dlatego pytałem jak dawno miało miejsce toczenie. 


  • 0

#33 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:23, 27.04.2016

Prawy tył rok temu

E09kGkN.jpg?1

teraz

Z2q2T5v.jpg?1

m5QmuW9.jpg?1

Lewy tył

6FR8UlA.jpg?1

teraz

 

ZW7o1QV.jpg?1


Użytkownik Srebrny edytował ten post 13:53, 27.04.2016

  • 0

#34 kristof

kristof
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Kln
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 27.04.2016

ok, ranty mam minimalne, klocki zmieniłem, ale panowie - tarcza wygląda ładnie tylko zmierzyłem ją suwmiarką wyszło ze ma 23 mm - musze je zmienić ??
z tego co pamiętam mam tarcze trw - w necie znalazłem że nowe mają 25mm a minium ma być 23mm, to jeszcze moge je zostawić?

No skoro producent mówi że to minimum to trzeba zmienić.


  • 0

VTEC PIJE VTEC ŻYJE


#35 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:06, 27.04.2016

Znaczy się, tak jak kupiłem. Miałem wąski pasek po środku, miałem wymieniać, ale odpuściłem i rozruszałem ręcznym. W tym czasie trzy przeglądy przeszedł bez uwag, a ręczny żyleta. Na początku maja wymiana. Termin zarezerwowany.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#36 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:24, 28.04.2016

Znaczy jak kupiłem auto 2,5 roku temu ten stan hamulców z tyłu mnie zaniepokoił, ale w końcu odpuściłem. Klocki były dość grube. Zrobiłem 50tyś km, używałem często ręczny hamulec i z wąskiego paska tarcza wyrobiła się jak na zdjęciach. W pewnym sensie jest to mało profesjonalne podejście. Na swoje usprawiedliwienie mam to,że hamulec tylny naprawdę dobrze działa.Czy klocek ma(miał) ten rowek to nie wiem. Zapewne teraz po wymianie klocek będzie tak zużyty, że będzie mało co widać. Nie biorę się sam za wymianę ,aczkolwiek mam wymianę klocków z tyłu z tyłu opanowana i mam nawet taki "przyrządzik" do wkręcania tłoczka :) Przy okazji wrzucę zdjęcie.

Moja teoria jest taka:

tylny zacisk w HA VI I VII jest to typowa konstrukcja stosowaną w wielu samochodach. Jest identyczny (nie licząc wymiarów) jak np w moim przednim aucie czyli w Scorpio, a tam nawymieniałem się tych klocków co nie miara bo co 20 tyś km. (automatyczna SB).

Jazda nieobciążonym samochodem, mało dynamiczna. Brak nawyku korzystania z hamulca ręcznego doprowadza w końcu do sytuacji gdzie klocek (klocki) zaczyna blokować się w zacisku. Zauważmy też że klocek z tyłu ma trochę inny kształt niż z przodu, jest bardziej kwadratowy. Moim zdaniem celowo, by był mniej podatny na zginanie. Jednak blokujący się klocek, pod naciskiem tłoczka odkształca się i pracuje (zaczyna się stykać z tarcza) tylko  środkową częścią. Stąd ten pasek coraz węższy, a sama tarcza nie oczyszczana z tlenków, zaczyna korodować w przyspieszonym tempie.

Moja tarcza to chyba fabryczny wypust, dlatego w tym wypadku nie biorę się sam, bo na podwórku z pourywanymi śrubami mógłbym mieć nie lada kłopoty. To klocki które założę. Dla większości wynalazek :) ale mam tej firmy na przodzie i hamują bardzo dobrze, tylko sypią na brązowo no i nie mają rowka,zobaczymy:

TafFnpT.jpg?1


  • 0

#37 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:15, 28.04.2016

Ja się nie upieram, trochę może filozofuję, ale z wąskiego paska teraz jest jak jest. 50 tysięcy km. Raczej z obciążeniem i podhamowywanie ręcznym. Myślę że nie zapomnę o fotach :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#38 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:11, 30.04.2016

U mnie to wyglada tak. Tarcze i klocki wymieniane w sierpniu 2015r. Tarcze zimmermann i klock EBC Green. Na zdjeciach tarcze troche przyrdzwiale, bo auto stoi 3 dzien na dworze.

20160430_165310_zpssfvyumjw.jpg

20160430_165329_zpspmjjdqls.jpg

Po jezdzie zostaje na tarczy rant, jakies 2-3mm, tak jak by klocek nie pracowal w tych miejscach.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#39 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:03, 30.04.2016

Ja tarcze i klocki zmieniłem w czerwcu 2015 tarcze jedne z tańszych Blueprint a klocki Brembo które są równe na calej szerokości nez nitów i wycięć . Póki co żadnych wżerów.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#40 masza22

masza22
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:seden
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 30.04.2016

Znacie jakis model klockow zeby byl wlasnie rowny na calej szerokosci ale do limuzyny?


  • 0

#41 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:05, 12.05.2016

Rozrząd, hamulce tył, klocki z przodu wymienione. Zaciski osłony tarcz pomalowane. Alpha Brakes z przodu wytrzymały 30 tyś. km. Zobaczymy jak z tyłu.

NHqG1yL.jpg

sKEqJgx.jpg

iTtEYjG.jpg

OvjB1mx.jpg

duqaleo.jpg

MqGXp5s.jpg

wToK2yJ.jpg


  • 0

#42 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:25, 12.05.2016

Ooo taki ciekawy temat a ja nie widziałem!

 

Wreszcie cos z życia,a nie teorie z dupy wziete teorie :P

 

Niesamowite bo ja zauważyłem podobna rzecz i to uwaga zarówno w accordzie jak i civicu VII EP2. 

No więc acco już troche mam więc tylnych tarcz przerobiłem 2 komplety (jeden to poszedł w pół roku bo najtańsze były :D ) Od chyba 5-6 lat mam ATE na tyle tarcze do tego były klocki EBC green, potem RH ( bo musiałem miec na już klocki od reki, ale to z pół roku) i teraz są Greeny znów. Od momentu założenia zaniepokoiło mine ,że prawa tarcza jakby sie gorzej wycierała - no ale rozbierałem poprawiałem, sprawdzałem , wszystko perfekt!  I fakt heble były ok, ręczny blokował na asfalcie, wszystko git.  Teraz tarcze są już zmeczone i to zużyciu klocków wpadną nowe, ale wyraźnie widac po tych 5-6 latach,że prawa tylna jest w gorszym stanie niż lewa. Wiekszy rant, bardziej nierówna powierzchnia. Dlaczego? Dodam,że heble mam jak mało kto sprawdzane osobiście raz do roku, rozbierane i wszystko jest smarowane- nie ma mowy ,że cos nie działa poprawnie.

Teraz po zakupie civa patrze na tył prawa tarcza masakra lewa nawet spoko..... Dobra rozbieram, ok sworznie pływające prawie stały i lewym i prawym. Wymieniłem tarcze ATE plus Greeny - zaciski zregenerowane, wszystko przesmarowane nowe. Wymieniony płyn hamulcowy.Ręczny działa perfekt. I jak polatam spokojnie to prawa tarcza jest jakby mnie "używana" . Polatam, pocisne i ok obie starte ładnie. Ale dwie hondy dwa razy dziwne wrażenie o inaczej wycieranych tarczach na tyle? Plus wasze wpisy o tym dziwnym zjawisku? Przypadek? ??? ??

 

Dodam, że przednie heble w acco jak i w acco tez nówka. Przednie wycieraja sie idealnie niemalże po całej powierzchni tarczy (może milimetr rantu u góry, choć ten minimalny pojawia sie po 10-20 tys km) Jak mi sie uda to porobie foty.

 

Calzone ta fotke która wrzucałes, przed zabiegiem i po- dla mnie jest nic nie wnosząca. Ten rant na tylnych pojawił mi sie po roku, a może i dwóch dopiero i potem tylko sie powiekszał. Więc na samym początku nie ma mowy o żadnym rancie, on sie tworzy wraz ze zuzyciem tarczy - ale dlaczego?

 

Srebrny temu kto ci miedzianym tam pomazał wszsytko w ukłądzie hamulcowym to był łapy pourywał. Nie mów tylko ,że sworznie pływające zacisku masz tez tym miedzianym posmarowane???!!! Bo jak tak to więcej niż pewne ,że za jakiś czas ci sie pozamiekaja i będa stały. Zmień mechanika, albo powiedz mu ,ze miedziany nie służy do hamulców.


Użytkownik Seth edytował ten post 16:30, 12.05.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#43 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:54, 13.05.2016

Nie ma mowy. Nie będę go polecał na Forum. Nawet sobie nie wyobrażasz ile tysięcy Hond przeszło przez jego ręce. Ile tysięcy zadowolonych klientów z różnych stron, powiedzmy Europy. Nawet nie wiedziałem, że stosuje miedziankę, bo ostatnimi latami mając inną markę samochodu nie zawracałem mu powiedzmy głowy, ale sam stosowałem z powodzeniem smar miedziowy. Nikomu tym czynem nie zrobiłem nic złego, o hamulce dbam i zawsze mam dobre, bez zbytniej egzaltacji. Czyli jeżeli ktoś nie ma nacinanych, nawiercanych tarcz, klocków za 4 stówki nie oznacza, że nie dba o życie innych. No i jeszcze ma pomiedziowane :) Z mojej strony to wszystko. Zauważyłem ostatnio że nowy zwrot wypiera "Miłego dnia".
Wszytkiego dobrego :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 08:26, 13.05.2016

  • 0

#44 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:04, 13.05.2016

to ile ktoś zrobił samochodów nie świadczy czy jest dobrym mechanikiem, to ile ktoś założył instalacji LPG nie świadczy ,że robi to dobrze - więc jaki to argument? Nie mówie ,że jest złym, ale to akurat robi źle

miedzianym nie smaruje się układu hamulcowego


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#45 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:08, 13.05.2016

poczekamy aż się zagotuje i zespawa i hebel się zjara :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tarcze tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq