Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

opony - profil 45 czy 50

VII opona profil

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#61 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:17, 26.02.2015

Nie wierzę ,że nie ma różnicy ...na pewno jest
4,5 mm do pominięcia między 225/45 ? to następnie między 225/45 ,a 215/50 (też pare mm ) i nie będzie róznicy ? ... i tak można dalej ..Wychodzi na to ,że nie ma różnicy między żadnym rozmiarem ?

Łatwiej jest zaakceptować przesiadkę na niższy profil ,bo przygotowani jesteśmy ,że będzie twardo i nieprzyjemnie ale okazuje się ,że jest w miarę do przyjęcia i szybko się przyzwyczajamy ....ale wystarczy wrócić do wyższego profilu i od razu jest odczuwalna różnica na plus jeśli chodzi o komfort

uważasz ,ze między tymi gumami nie będzie róznicy w komforcie ?
przecież to na oko już widać
205/50/17
http://www.ct200hfor...heels-image.jpg
215/45/17
http://www.ct200hfor...heels-image.jpg

Nie wierzysz tzn, że nie jeździłeś, w przeciwnym razie napisałbyś, że różnica jest bądź jej nie ma, oczywiście wg Ciebie...

Skoro nie jeździłeś i nie masz doświadczenia to po co te wywody - kiedy trudniej, kiedy łatwiej...

Wszystkie Twoje przykłady to różnica w granicy 4,5 - 6,25 mm, ja "wróciłem" z rozmiaru 225/45 na 205/55 gdzie różnica jest 11,5 mm, dodam, że gumy tego samego producenta - Michelin, napiszę krótko - różnicy brak.

Podobnie jak mikew_86 uważam, że różnicę robi zawieszenie i ciśnienie, a na oko to... :)

Użytkownik ARTurde edytował ten post 21:23, 26.02.2015

  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#62 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:07, 26.02.2015

powiem krótko ...jest to fizycznie niemożliwe :-) Tu nie trzeba żadnego oka ....Trzeba by było zmienić prawa fizyki pod twoją teorię :bag

W dobie netu kazdy może sobie sprawdzić doswiadczenia innych użytkowników .pierwszy lepszy przykład

tu miedzy 225/45/17 ,a 215/50/17 chłopaki widzą różnicę i to nie jakąś znikomą .Dziwne ? ...No dla mnie nie :-)

http://www.audiklub....p?f=28&t=113891


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:27, 26.02.2015

  • 0
                       

#63 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 00:56, 27.02.2015

Moją teorię? Ja odniosłem się do własnych doświadczeń, to Ty teoretyzujesz i wnioski wyciągasz na oko.

Edit.
Żartujesz z tym linkiem, prawda? :) 3/4 tematu to gadka o szerokości gumy, żeby nie ciągnęło/myszkowało w koleinach, a gdy doszli już do profilu, to jeden twierdzi, że jak komfortowo to tylko na 15", a drugi, że tak mu komfortowo było na 18", że żałuje, że nie jeździł na 19".

Faktycznie, bardzo opiniotwórczy temat. ;)

Użytkownik ARTurde edytował ten post 01:48, 27.02.2015

  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#64 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:58, 27.02.2015

dobre....  Przecież ci napisałem ,że w linku dwie osoby potwierdzają różnicę odczuwalną między 225/45 ,a 215/50 .../pierwszy lepszy z brzegu link

tak więc 90% ludzi na różnych forach po przejściu z 215/45 na 225/45 lub z 225/45 na 215/50 potwierdzają różnice na plus w komforcie ...a ty nie  . tak więc dziękuję za twoją opinię  ale jest dużo mniej opiniotwórcza

sam jechałem acco na 225/45 i czuć bardziej drobne nierówności ...tak więc żadna teoria


  • 0
                       

#65 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:14, 27.02.2015

90% - robi wrażenie, nie wiem tylko skąd masz takie dane. Domyślam się, że to Twoje obliczenia. ;)
Z tego co zaobserwowałem na forach, duże felgi tudzież niski profil najcześciej krytykują osoby które nigdy na takich kołach nie jeździły,
za to posiadacze 18, 19.. calowych felg, profili 40, 35.. mm wypowiadają się pozytywnie i nawet nie myślą o "powrocie" do tych super komfortowych balonów. :)

Mój wcześniejszy wpis to tylko takie luźne spostrzeżenie. ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#66 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:31, 27.02.2015

no tak..zgadza się .. jak ktoś chce jeździć na 18 czy 19 to co ma powiedzieć.? Ja nie krytykuję ....i nie piszę ,że jest mega twardo czy plomby wylatują.. :-)

dupa do wszystkiego się przyzwyczai ...to nie ulega wątpliwości

chodzi mi ....jakbyś nie zauważył , o twierdzenie ,ze przy zmianie profilu nie ma różnicy ..pomijam różne nośności czy indeksy.

Oczywiście może się zdarzyć ,że przejście z wyższego profilu  ze starszej wysuszonej opony bez mięsa na  trochę niższy ale w nowej gumie z bieżnikiem może być mało wyczuwalny

ale podobna "nośność " podobny indeks na nowych oponach z różnymi profilami na pewno jest wyczuwalne

 ,,,a najszybciej jest to odczuwalne jak się wraca z niskiego na wyższy profil jeżdżąc na tej samej trasie

 

Nie chce mi się już pisać o tak oczywistej sprawie.


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:51, 27.02.2015

  • 0
                       

#67 mikew_86

mikew_86
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 27.02.2015

Od siebie dodam, że lepsze 30% opinii albo nawet 5% ludzi którzy mają pojęcie niż 70% opinii zwykłych zjadaczy chleba ;). Odczuwalna różnica między 215/45/17 a 225/45/17 (przy założeniu, że felga i zawias ten sam) to placebo czyli ktoś wie, że guma 215/45/17 jest niższa od 225/45/17 i z założenia powinna być mniej komfortowa więc wmawia sobie różnice albo na siłę chce ją zauważyć. Jeździłem na gwincie, sporcie 60/40, serii, serii z eibachami -30, na szerokiej feldze i wąskiej gumie, na gumie dobranej optymalnie pod felgę, na oponach nabitych na kamień i na takich żeby było komfortowo. Mam porównanie, a swoją opinię opieram nie tylko na doświadczeniu, ale i spostrzeżeń ludzi siedzących m.in. w german style.

 

Wlodar najlepszy test to 2 auta o tym samym zawieszeniu i felgach, a 2 różnych rozmiarach opon 225/45/17 i 215/45/17 (ten sam producent i model) przy założeniu, że nie wiesz na którym aucie są które. Gwarantuję Ci, że na 5 prób 215/45/17 nie wskażesz nawet 4x jako mniej komfortowych od 225/45/17, bo różnicy tej nie odczujesz (chyba, że będziesz chciał popływać trochę w koleinach to zobaczysz, które lepsze).

 

P.S. Już prędzej zmniejszenie et dystansem zrobi większą różnicę w jeździe niż te 4mm na wysokości opony.


Użytkownik mikew_86 edytował ten post 21:36, 27.02.2015

  • 0

#68 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:57, 27.02.2015

wiem,że najlepszy byłby taki test i chętnie poddałbym się takowemu :-) , a najlepiej  swoim (jednym) samochodem


  • 0
                       

#69 mikew_86

mikew_86
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 28.02.2015

Może będzie kiedyś okazja. :) EOT.


  • 0

#70 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:20, 28.02.2015

90% - robi wrażenie, nie wiem tylko skąd masz takie dane. Domyślam się, że to Twoje obliczenia. ;)
Z tego co zaobserwowałem na forach, duże felgi tudzież niski profil najcześciej krytykują osoby które nigdy na takich kołach nie jeździły,
za to posiadacze 18, 19.. calowych felg, profili 40, 35.. mm wypowiadają się pozytywnie i nawet nie myślą o "powrocie" do tych super komfortowych balonów. :)

Mój wcześniejszy wpis to tylko takie luźne spostrzeżenie. ;)

teraz to chyba przesadziłeś:D Ja bym chciał jezdzić nawet na 20" ale mieć komfort jak na zimówkach 15" 195/65 :D czwarty rok będę jeździł na 225/40/18 ale żałuję że nie kupiłem profilu 45 bo to 23mm wyższa opona więc napewno jeżdziło by się bardziej komfortowo.


  • 0

#71 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 13:57, 28.02.2015

...ale żałuję że nie kupiłem profilu 45 bo to 23mm wyższa opona więc napewno jeżdziło by się bardziej komfortowo.


Doprecyzuję tylko, o 23mm (dokładniej 22,5) zwiększa się, ale średnica, to co zyskujesz na profilu to 11 milimetrów.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#72 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:20, 28.02.2015

tak, ale to sporo a w niczym nie wadzi oprócz przekłamania na liczniku:D


  • 0

#73 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:42, 04.03.2015

HAHA!! Przyszły moje Vredki, już założone na felgi i przyznam że całkiem nieźle wyglądają. Jeszcze tylko zobaczymy jak się na Vredkach jeździ i można sezon wiosenny zaczynać... o ile pogoda dopisze.

 

cfd15f2cba3cf0b7.jpg


  • 0

 


#74 mikew_86

mikew_86
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:WL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 05.03.2015

To dla porównania pokażę jak wyglądają moje koła. Jeszcze nie wsadziłem gum na felgi, ale znalazłem ten sam config w sieci t.j. Penty 17x7 opona 215/45/17:

 

P1000737j_wnnrxss.jpg

 

Moim zdaniem dzięki zgrabniejszej gumie felga sprawia wrażenie większej (pomijam fakt, że przy mniejszej budzie civica 17" wydaje się większa niż w acco, ale chodzi o sam wygląd koła), a tak jak pisałem wcześniej 215/45/17 to tylko 4mm mniej na wysokości opony niż rozmiar zalecany. 215/50/17 to o 6mm więcej niż rozmiar zalecany więc jakby ktoś chciał być dokładny to różnica jest większa i przekłamanie licznika też.

 

Gleba w przypadku większej średnicy koła niż zalecana raczej odpada gdyby z czasem komuś się przyśniła. :) Mam na myśli maksymalny skręt kół i przycieranie o błotnik.

 

Do tego dochodzi fakt, że większy balon. Przy nabłyszczonej oponie jeszcze w miarę wygląda, ale przecież nie będziesz jej nabłyszczał co chwilę. :)

 

Jeśli nie będziesz glebował to w sumie ujdzie, 10mm różnicy względem 215/45/17 pewnie już jakoś minimalnie odczujesz. Ja 6 lat jeździłem na gwincie i niskim profilu więc technikę jazdy mam wyuczoną bez względu czy jeżdżę na 195/65/15 i serii czy na 215/45/17 i glebie unikam krawężników jak ognia. :)


  • 0

#75 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:34, 05.03.2015

Chciałem mieć felgę 17" i żeby było komfortowo. Po poprzednim sezonie na 18" i do tego twardych oponach mam dość odczuwania nawet najmniejszych drobinek żwirku na asfalcie ;) Przed zakupem opon 215/50 na szybko założyłem na tą felgę oponę Pirelli 225/45 i powiem że patrząc na koło od strony felgi wygląda to ok ale patrząc na koło pod kątem wygląda to $#ujowo i to bardzo, na feldze robiła się taka kiełbacha ( mimo że fabrycznie powinna być taka guma a tej feldze ). Przy oponie 215/50 opona troszkę bardziej zrównała się z felgą jednak patrząc na koło od strony felgi widać różnicę w profilu. Założyłem koło na auto i nic nie ociera. Koło lepiej wypełnia nadkole niż wersja z oponą 225/45 do której to aby miało wygląd należałoby troszkę obniżyć auto. Nie będę obniżał auta dlatego też taka konfiguracja mi odpowiada. Auto wygląda po prostu seryjnie poprawnie i tyle 


  • 0

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, opona, profil

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq