Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Prawdopodobnie Pompa Paliwa

VII pompa paliwa bak czyszczenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 28.01.2015

Witam, kolejna przygoda z Accord 2,2 i-Ctdi.

Tym razem zmierzam do auta na pewniaka (temp na dworze 2 stopnie) zatankowane paliwo to Statoil arktyczny, nowy akumulator. No i niestety, kręci pięknie lecz nie odpala. Pomyślałem o braku paliwa w silniku więc przy silniku odpiąłem przewód paliwowy i przy kreceniu rozrusznikiem nic nie leciało. Dostałem się do filtra paliwa (nowego, około 3 tyg) i przy przewodzie wlotowym do filtra również nie ma paliwa. Pytanie moje brzmi czy ktoś już wymieniał pompę paliwa ? Czy macie pomysły co to może jeszcze być ? może jakies syfy w baku? Dodam ze przy mrozie auto dłużej paliło niż rok temu przy nawet -15 stopniach. 

 

 

i jeszcze prośba o info gdzie sie znajduje pompa paliwa i jak sie do niej dostać ? dam rade na parkingu czy mechanik ?

ps; błędy w kompie p16a4  oraz  p1065


Użytkownik rskwarzynski edytował ten post 14:12, 28.01.2015

  • 0

#2 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:42, 28.01.2015

najpierw spróbuj podpompować gruszką do tej pory aż bedzie twarda i jesli wszystko jest ok to powinien odpalić


  • -1

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#3 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:27, 28.01.2015

Zgadzam sie z poprzednikiem umiu.

 

Diesle to dla mnie czarna magia ale to znalazłem w necie:
P1065: ciśnienie paliwa niższe jak powinno być.

Np. powietrze w systemie zasilania paliwa.
Manual: przewody paliwa i wtryski na przecieki = nieszczelnosci sprawdzić
 

Dalej: ręczna pompę paliwa (gruszkę) około 30 razy nacisnąć.
Wychodzi paliwo? Jak tak sprawdź filtr paliwa.

 

Co dziwne w innym forum opisano także że przy błędnej wymianie filtra paliwa = zlej instalacji albo słabej jakości filtra paliwa występuje po pewnym czasie ten błąd.
 

3 tygodnie po wymianie filtra paliwa i potem błąd pasowałoby do innej opinii przy podobnych problemach.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:31, 28.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#4 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 28.01.2015

próbowałem pompować ręczną pompką, nic z tego, nie działa ;/ tylko czy to coś zmienia skoro pompka ręczna jest za filtrem paliwa w układzie a paliwo po włączeniu zapłonu nie wpływa do filtra ?


Użytkownik rskwarzynski edytował ten post 10:14, 29.01.2015

  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:16, 29.01.2015

Kiedyś w golfie miałem założone odwrotnie przewody .... problemy pojawiały się dopiero jak przód auta był wyżej i nie wiedziałem co jest .... 
W Acco ważny jest jaki masz filtr paliwa bo niektóre zamienniki  mają słaba przepustowość i czasem nowe filtry powodują  błąd o niskim ciśnieniu..........


  • 0

#6 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 29.01.2015

Kiedyś w golfie miałem założone odwrotnie przewody .... problemy pojawiały się dopiero jak przód auta był wyżej i nie wiedziałem co jest .... 
W Acco ważny jest jaki masz filtr paliwa bo niektóre zamienniki  mają słaba przepustowość i czasem nowe filtry powodują  błąd o niskim ciśnieniu..........

też o tym pomyślałem , ale niestety podłączony jest prawidłowo. Czytałem właśnie o filtrach paliwa ale niestety po wymianie dopiero i mam filtrona. Tylko nadal chyba jest problemem to że paliwo nie dociera do filtra nawet :(


  • 0

#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:44, 29.01.2015

A nie masz uszkodzonych zagiętych przewodów paliwowych ???


  • 0

#8 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 30.01.2015

A nie masz uszkodzonych zagiętych przewodów paliwowych ???

 

też nie to nistety, dorałem się do pompy paliwa, w bagażniku odczepiłem wtyczkę od pompy i sprawdziłem miernikiem, po włączeniu zapłonu nie ma napięcia. Więc chyba brak mi prądu w pompie przy baku. Pomysł padł na czujnik zderzeniowy, no to go odłączyłem mając nadzieję że będzie działać bez niego no ale niestety nie. No i teraz zostaje mi chyba kupic nowy (ASO 192zł ). tylko co jeżeli to nie to ? Macie może jakiś jeszcze pomysł co sprawdzić ?

 

wie ktoś może czy tam na czujniku uderzeniowym da sie go jakoś zrestartować czy cos ?

 

jest jeszcze jakis przekaźnik do pompy paliwa który można sprawdzić ? bezpiecznik z pod maski jest ok


Użytkownik rskwarzynski edytował ten post 09:04, 30.01.2015

  • 0

#9 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 16:03, 30.01.2015

Tak wiec przyjmuje ze masz Accord 2,2 i-Ctdi (diesel CN1 albo CN2) a to inna para kaloszy.
 

Tzn. z tego co widzialem pompa paliwa nie jest elektryczna i nie w baku albo bagażniku jak w benzyniaku tylko mechaniczna i przy silniku.

 

pumpe-cn1.jpg?lgfp=3000
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 16:05, 30.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#10 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 30.01.2015

Zgadza się , jest coś takiego to pompa wysokociśnieniowa. Ale przy baku jest pompa mechaniczna która nie ma prądu w momencie odpalenia zapłonu. http://fotowrzut.pl/98FGX9IPRQ Myslisz że ta pompa wysokocisnieniowa steruje prądem w tej pompie przy baku ? tak obstawiam czujnik zderzeniowy już go wcisnąłem ale nie zdążyłem sprawdzić czy działa ( i teraz pytanie czy wiecie jak to działa) czy jezeli czujnik odciął dopływ paliwa to żeby go odblokować trzeba go nacisnąć ? Czy nawet jeżeli nie blokuje to też można go wcisnąć ? jeszcze mi do głowy przyszedł przekaźnik pompy paliwa który jest pod kolumną kierownicy (teoria bo jeszcze go nie znalazłem).


Użytkownik rskwarzynski edytował ten post 16:47, 30.01.2015

  • 0

#11 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:39, 30.01.2015

Ja bym sprawdził filtr paliwa i jeszcze raz wszystko odpowietrzył.
Przy instalacji nowego filtra była założona nowa uszczelka i tak jak trzeba (o-ring) ??

 

Co do innych rzeczy:

Według mnie w baku nie ma żadnej pompy paliwa tylko wskaźnik poziomu paliwa i jakiś niedokładny filtr. Główny filtr wymieniałeś.
 

cn1-uklad-paliwa.jpg?lgfp=3000

 

Ale po co ruszasz czujnik zderzeniowy, miałeś wypadek?
Czujnik zderzeniowy to włącznik który tylko styka albo przerywa obwód.
Czujnik zderzeniowy po prostu się wciska i powinien znowu działać jeśli się otworzyły jego styki. (schemat na dole)

Na schemacie to jest TRÄGHEITS-SCHALTER miedzy przekaźnikami a ECM.
 

Trochę poszukałem ale jak napisałem na dieslach się nie znam.
Znalazłem także sprzeczne informacje dotyczące przekaźników pompy paliwowej.
Dla tego nie jestem pewien czy tak jak na rysunku tam się znajdują. Jak chcesz to możesz sprawdzić.
Przekaźniki pompy paliwowej nazywają się PGM-FI-przekaźniki i jest ich dwa (PGM-FI 1 i PGM-FI 2).

 

pgm.jpg?lgfp=3000
 

Sprawdź bezpieczniki Nr. 8 i 10 przed przekaźnikami.

Te dwa przekaźniki funkcjonują inaczej jak w benzyniaku bo nie ma pompy paliwa elektrycznej.
Te dwa przekaźniki sterują tylko ECM co oznacza ze nie są tak obciążone jak w benzyniaku i tym samym jest mało prawdopodobne żeby któryś był zepsuty.
Jeśli nie znajdziesz tych PGM-FI-przekaźniki na tym miejscu jak na rysunku to poszukam dalej, gdzie mogą być.

 

pgm-fi-cn1.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 18:01, 30.01.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#12 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:17, 30.01.2015

Dzięki za odpowiedź jestem pod wrażeniem chęci :)

z tym czujnikiem to kilka dni temu wjechałem w dość sporą dziurę w drodze, ale potem odpalał normalnie to fakt. Ale udało mi się wcisnąć teraz (nie pomogło). przyczepiłem sie do niego bo na moj chłopski rozum (wiedza na temat mechaniki na niskim poziomie) kablami do baku powinien jakiś prąd lecieć. No i u mnie jest ciut inaczej niż na schemacie. U mnie z przewodu paliwowego pod maską najpierw powinno wpadać paliwo do filtra a potem jest gruszka i dalej pompa wysokociśnieniowa. Odpiąłem przewód od pompy wysokociśnieniowej tej przy silniku i nie leci paliwko jak włączam zapłon (chyba że nacisnę gruszkę). No i tak jak pisałem do filtra też nie dociera paliwko.

 

Obawiam się że moje możlwości się kończą, jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić ? nie mam niestety jak sprawdzić tych przekaźników. Chyba zostaje mechanik.


  • 0

#13 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:02, 30.01.2015

Nie jestem jasnowidzem i tez nie znam się na dieslach ale po zmianie filtra paliwa problemy to mnie zastanawia.

Może jest cos innego ale...ale już gdzieś ludzie narzekali ze jak ktoś w warsztacie nieumiejętnie zainstaluje filtr paliwa to potem jest kłopot.

Dwu-leworęcznych mechaników nie brakuje! ;-)
 

Ja bym jeszcze raz odpowietrzył układ paliwowy:
1. Tzn. gruszkę = ręczną pompę paliwa + - 40 do 50 razy nacisnąć, gruszka powinna być twarda.
2. Jak gruszka jest twarda wystartuj silnik.
3. Dodaj około 3 razy mocniej gazu i kontroluj żeby wolne obroty były stabilne nie falowały.
4. Jeżeli silnik nie startuje gruszką dalej pompuj do póki naciskanie gruszki jest ciężkie = utrudnione.
5. Wystartuj silnik.
Uwaga: Nie startuj silnika dłużej jak 30 sekund za jednym razem bo można uszkodzić rozrusznik albo pompę paliwa itd.
 

Co by nie było jak będziesz miał rozwiązanie to napisz.

Będzie dla potomnych!  c043.gif

 

gruszka.jpg?lgfp=3000


Użytkownik Kardynal edytował ten post 20:03, 30.01.2015

  • 1

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#14 rskwarzynski

rskwarzynski
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:krk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:44, 02.02.2015

Po tym jak udało mi się namierzyć czujnik bezwładnościowy i go wcisnąć odpowietrzyłem idąc za twoją radą układ i bang zapalił :) ale to nie koniec heh teraz dobiegają jakieś dziwne nieregularne stuki z komory silnika albo coś u dołu osprzętu i całe auto wpada w nieprzyjemne wibracje. może to tylko poduszka. Poszukuje jakiegos mechanika z Krakowa sprawdzonego.


  • 0

#15 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:24, 02.02.2015

Weź nagraj dźwięk... Oby nie panewka...
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, pompa, paliwa, bak, czyszczenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq