Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

opony - 205/55/16 na 225/40/18 - różnice, opinie

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:43, 17.01.2015

Miałbym prośbę żeby krótko i treściwie wypowiedzieli się użytkownicy opon/felg konkretnie tego większego rozmiaru - względem kół OEM.

Wiadomo, że różnica w średnicy koła to jedyne +0,8cm. Interesuje mnie jednak jaka będzie różnica szerokości gumy 205/55/16 do 225/40/18. Nigdzie nie widzę odpowiedniego kalkulatora do takich przeliczeń.

Zastanawiam się czy 155KM w 2.0 da radę w warunkach autostradowych i czy go ogólnie zbytnio nie zamuli.

Dlatego najlepiej jak wypowiedzą się posiadacze K20, choć każda opinia mile widziana.


  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:06, 17.01.2015

Hej :-)
Przecież szerokość opony masz podaną 'jawnie' 205 mm (OEM) i 225 mm (18"), wysokość gumy to szerokość * profil, czyli 205*0,55 i 225*0,4...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#3 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:18, 17.01.2015

Ok, to jest oczywiste.

Ale mi chodziło ile fizycznie zwiększa/zmniejsza się szerokość opony - przy zmianie profilu np. 225/45/18 do 225/40/18..


  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:03, 17.01.2015

w  różnym modelu tego samego producenta może być różnie nie mówiąc o innych firmach ....odchyłki mogą być w różne strony

tak można tylko porównać opony tego samego modelu


  • 0
                       

#5 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:24, 17.01.2015

Musi być jakiś wyznacznik, bo pewnym jest, że zmiana profilu to również zmiana szerokości.


  • 0

#6 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:45, 18.01.2015

Spalanie spokojnie o litr w górę pójdzie.
W moim poprzednim V6 tak mniej więcej skoczyło. Co do dynamiki to tylko na początku trochę to czuć, szybko się przyzwyczaisz.
  • 0

#7 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:02, 18.01.2015

Zakładam to kółko głównie po to żeby Hanka była jeszcze stabilniejsza przy dynamicznej jeździe, głównie w zakrętach i przy szybkich zmianach kierunku. Podobno różnica jest spora. Niektórzy mówią, że wręcz jakby ktoś wymienił układ kierowniczy. Trochę inne auto się robi. Ile w tym prawdy ?
Dodam, że fele mam z RX8 z ET 50 więc blisko oryginału - tylko trochę szerzej siądą.
  • 0

#8 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:12, 18.01.2015

No jest w tym prawda , prawdą też jest ,że jak wpadniesz w koleiny to nie będziesz wiedział co się dzieje :diabelgrin: , czasami kiere z rąk wyrywa.

Auto zrobi się bardziej wrażliwe na nawierzchnię .


  • 0

#9 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:15, 18.01.2015

Ja miałem w 2.0 gumy 225/40/18. Ogólnie nie ma biedy tylko trzeba kupić dobre felgi i oby nie opony XL bo będzie dramat. Sezon 2013 latałem na Dunlopach i było fajnie. Na sezon 2014 po naczytniu się forum kupiłem Falkeny i wpierniczyłem się w opony XL... beton się zrobił.

Także dużo zależy od opony jeżeli chodzi o komfort. Jak nie trafisz opon XL to będzie dobrze.

Jeżeli chodzi o samą jazdę, tylko przy ruszaniu trochę czuć w porównaniu z opona 205 że jest szersza ale w trasie nie ma problemu i dodatkowy plus że możesz sobie pozwolić na więcej przy takiej oponie tzn możesz zrobić szybszy manewr np na zakręcie czy podczas omijania przeszkody.

I jeszcze jedno: przy takim kole trzeba trochę obnizyć auto ponieważ szczególnie przód robi sie cross country. 

A spalanie... mam gazownie więc litr w tę czy tamtą nie ma znaczenia :)


  • 0

 


#10 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:49, 18.01.2015

@Trojan, zdaję sobie sprawę, że koleiny będą problemem ale po to też ma się kiere w ręce  :D

 

@Beef, właśnie jestem na etapie wyboru opon. Ciężko jednak o inne jak XL.

Auto mam w dole na Eibachach i do tego Koni Sporty więc nie będzie źle :)

Tu jest Typek na akcesoryjnych i takim felunku  http://olx.pl/oferta...html#7d74df196c

Gazownia również u mnie siedzi więc trochę większe spalanie też mi lotto.

Żałuję tylko, że nie szukałem K24, bo w założeniach przed kupnem kilka lat temu nie brałem pod uwagę gazu. A 30KM więcej przy spalaniu 1l w górę to fajna sprawa. No i dawałoby lepiej radę przy takich kołach.

Zastanawiam się na gumami Yokohama Advan Sport 225/40/18 92Y i Vredestein Ultrac Sessanta 225/40/18 92Y - niestety obie XL

Jakieś sugestie ? Chętnie.. :)

 
  • 0

#11 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:06, 18.01.2015

 

@Trojan, zdaję sobie sprawę, że koleiny będą problemem ale po to też ma się kiere w ręce  :D

 

@Beef, właśnie jestem na etapie wyboru opon. Ciężko jednak o inne jak XL.

Auto mam w dole na Eibachach i do tego Koni Sporty więc nie będzie źle :)

Tu jest Typek na akcesoryjnych i takim felunku  http://olx.pl/oferta...html#7d74df196c

Gazownia również u mnie siedzi więc trochę większe spalanie też mi lotto.

Żałuję tylko, że nie szukałem K24, bo w założeniach przed kupnem kilka lat temu nie brałem pod uwagę gazu. A 30KM więcej przy spalaniu 1l w górę to fajna sprawa. No i dawałoby lepiej radę przy takich kołach.

Zastanawiam się na gumami Yokohama Advan Sport 225/40/18 92Y i Vredestein Ultrac Sessanta 225/40/18 92Y - niestety obie XL

Jakieś sugestie ? Chętnie.. :)

 

 

ja w vii jeżdżę tera na zestawie 205/55/16 i wydaje mi się ze w stosunku do 225/45/17 latem prowadzi się słabiej (lecz wystarczająco pewnie) w zakrętach ale za to jest  jakiś żwawszy zatem można powiedzieć z chyba bardziej muli na większym setupie


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:13, 18.01.2015

Przyjmuje się ,że na kole ( opona ,felga,tarcza)1kg to  w odczuciu na samochodzie przyjmuje się  7 ,a nawet 10kg.... do tego dochodzi szerszy kapeć

Tak więc powiedzmy jedno koło cięższe o 2kg  x 4  daje 8kg co na samochodzie odczujemy tak ja byśmy wsadzili sobie średniego pasażera na gapę.

 Moje felgi 17x7 z oponą 215/50/17 ważą ok.23 kg.  Nie jest to mało i do zimówek 16" ok.20kg jest natychmiastowa ,wyraźna różnica w dynamice i hamowaniu jaki szybkości wybierania nierówności

 

Proponuję założyć oddzielny dział z wagą naszych kół ,a w miarę możliwości oddzielnie felgi i opony.

Było by to pomocne przy ewentualnym zakupie zestawów i dość ważne dla naszego komforty i osiągów accordów


Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:29, 18.01.2015

  • 0
                       

#13 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:23, 18.01.2015

W porządku, choć myślę ,że zdecydowana poprawa trakcji takiego kapcia zrekompensuje minimalnie mniejsze osiągi.
  • 0

#14 Beef

Beef
  • Forumowicz
  • 724 postów
  • Skąd:BIA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Turas
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:16, 18.01.2015

SimRacer myslę że nie ma co przeżywać ponieważ idąc tropem zwiększonej masy itp to należałoby zrobić z auta wydmuszkę i wtedy zakładać większe koła.

Co do samych opon do codziennej eksploatacji trzeba omijać szerokim łukiem opony XL choćby nie wiem jak bardzo były polecane na forach itp. Przy tym rozmirze opona XL a nie XL to duża różnica w komforcie

W codziennej eksploatacji tylko jak będziesz chciał sie z kimś ciąć ze świateł to odczujesz że auto troszkę ale to naprawdę troszkę wolniej rusza ale to jest tylko ten pierwszy moment, na trasie na prawdę jest ok. Myślę że dużo bardziej odczujesz poprawę trakcji niż spadek osiągów, który jest może tylko na papierze duży ale w rzeczywistości znikomy. 

 

Wlodar taki temat byłby ok ale znając realia forum zaraz by wyszło na to że żadna felga nie nadaje się do Accorda ponieważ jest za ciężka


  • 0

 


#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:39, 18.01.2015

...ale przydałoby się wiedzieć :cwaniak:

..tak samo co do wagi opon .wiem ,że zestawy przy felgach 17 mają np. 18-19 kg gdzie przy moich 23kg będzie już na prawdę odczuwalna różnica i w elastyczności i w hamowaniu jaki i prowadzeniu  .To nie jest 4 kg różnicy na masie auta z jednego koła / .tylko masa na kręcącym się kole które trzeba rozpędzić ,a później wyhamować tą bezwładność, nie mówiąc o pracy zawieszenia i amortyzatora ,który musi dodatkowo  "wyhamowywać" tą masę. dlatego mnoży się to przez 7 ,a nawet niektórzy mówią x10 jeśli chodzi o same koła.

Na prawdę nie trzeba ścigać się ze świateł ,żeby bez problemu poczuć różnicę w jeździe ,zwinności i elastyczności po zrzuceniu z koła 2-3 kg .samochód nagle ożywa ,,,jakby dostał z 15 KM w całym przedziale

Asfalt nagle przestaje lepić się tak do opon :-D  cuda


Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:45, 18.01.2015

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq