Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z katalizatorem - błąd nr. P0420/ DTC 67

VII katalizator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
129 odpowiedzi w tym temacie

#106 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:32, 29.05.2019

Ja też miałem ten błąd ( niska sprawność katalizatora ). Na badaniu technicznym diagnosta sprawdzał spaliny i nie ma się do czego przyczepić katalizator w pełni sprawny. Ten błąd pojawia się z dupy.  Najlepiej wyłączyć drugą sondę lambda. ralfi2000 może to zrobić przy okazji Reflash-a :)


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 20:34, 29.05.2019

  • 0

#107 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:37, 29.05.2019

U mnie przez moją jazdę bierze oleju dosyć sporo a przez katalizator światełko jeszcze widać. Spaliny ok. Wolałbym go wyprać we frani niż płacić 4k za wymianę. Nawet ostatnio przy modyfikacji wydechu jeździłem tydzień z niedokręconą sondą i zero błędów. Przebieg 200k i w razie takich problemów zaczął bym od wymiany sondy w pierwszej kolejności.
  • 0

#108 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:13, 29.05.2019

Ja wymieniałem tylko dlatego, że auto kupione w ASO i po dwóch tygodniach wywaliło mi błąd, więc oni wiedzieli o problemie ale liczyli, że nie będę wojował o wymianę.

Trochę postarszyłem i wymienili na oryginalny ale jeśli nie dogadałbym się, to na pewno znalazłbym inne rozwiązanie ( tańsze ) niż wywalenie 4k. 


  • 1

#109 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:57, 29.05.2019

Ja ostatnio mam anomalie i nie wiem czy ten popularny blad od kata zamierza wrocic (bo za dlugo nie wraca:P). Nna PB go nigdy nie mialem, to na lpg co jakis czas wywalalo, meczylem gazynierow a na kompie brak problemow, regulacja w trakcie jazdy, tez nic nie widac. (tak btw, w manualu hondy jest napisane, ze wywoluje sie go jadac na 5tce 80-90)

 

Pod koniec zeszlego lata mialem przypadlosc z odpalaniem przy odkreconej butli, jakby wtrysk od lpg. Na zime/po zimie sie odetkal:P

No i niedawno dalem mu tak w rure, ze na drugi dzien migajacy check, za bogata mieszanka, jedna baracuda zdechla na amen. Zmienili mi ten wtrysk jeszcze na gwarancji i od 700km bledu nie widze, niby fajnie, ale czuje sie niepewnie:P

Jak nie wyrzuci mi go jeszcze przez pare setek to stwierdze, ze sprawdzanie instalacji oprogramowaniem o kant zada obic albo padlo swiatelko w checku:P


  • 0

#110 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 30.05.2019

Ja wymieniałem tylko dlatego, że auto kupione w ASO i po dwóch tygodniach wywaliło mi błąd, więc oni wiedzieli o problemie ale liczyli, że nie będę wojował o wymianę.

Trochę postarszyłem i wymienili na oryginalny ale jeśli nie dogadałbym się, to na pewno znalazłbym inne rozwiązanie ( tańsze ) niż wywalenie 4k. 

Który musiałeś wymienić ? ten z przodu, czy któyś z 2 z tyłu jak się wydech zaczyna ?

Bo w naszym Acco są 3 katalizatory...z tego co się doczytałem w necie.

Rozumiem, że nie płaciłęś za wymianę? normalnie 4 k sobie w ASO liczą za wymianę ??


  • 0

#111 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 05:56, 31.05.2019

Niestety nie wiem który, ale na 90% jest to ten pierwszy który wychodzi od strony silnika, bo to była taka nowa miedziana puszka.

Nie płaciłem za wymianę. 


  • 0

#112 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:45, 03.06.2019

Który musiałeś wymienić ? ten z przodu, czy któyś z 2 z tyłu jak się wydech zaczyna ?

Bo w naszym Acco są 3 katalizatory...z tego co się doczytałem w necie.

Rozumiem, że nie płaciłęś za wymianę? normalnie 4 k sobie w ASO liczą za wymianę ??

 

Dwa są w VIII 2.4 - jeden pionowo za silnikiem i tylko ten się może "popsuć" (tj. tylko stan tego jest sprawdzany przez drugą sondę lambda) i drugi znacznie mniejszy pod podłogą, przed pierwszym tłumikiem.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 23:54, 04.06.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#113 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:00, 03.06.2019

Da coś wycięcie katalizatorów w 2.4 ? Bo różne są opinie na ten temat.


  • 0

#114 Sajmon

Sajmon
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 01.07.2019

Dzień dobry
 

Jeśli to nie problem, to proszę o odpowiedzi na poniższe kwestie:

 

Co to jest reflash ?

Czy katalizator i sonda mają różne, odrębne numery błędów po podpięciu do komputera ? (przy zapalonej kontrolce silnika)

Czy pozytywny wynik badania składu spalin na stacji diagnostycznej wyklucza problemy z katalizatorem ?
- ktoś tu pisał , że badanie może być ok, a kontrolka się świeci (i wyrzuca błąd kat.) więc to może wtedy wina sondy ?

Czy emulator sondy to tylko pozbycie się objawów (kontrolka już nie świeci), a przyczyna (nie w 100% wydajny katalizator) pozostaje ?

Pozdrawiam


Użytkownik Sajmon edytował ten post 11:08, 02.07.2019

  • 0

#115 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:29, 02.07.2019

 

Czy pozytywny wynik badania składu spalin na stacji diagnostycznej wyklucza problemy z katalizatorem ?
 

 

Raczej nie wyklucza, bo ja mając błąd P0420 spaliny w aucie były wzorowe. 

Po wymianie kata z ciekawości sprawdziłem i były takie same.


  • 0

#116 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:41, 03.07.2019

gdzieś wyczytałem że sonda za katem bardzo rygorystycznie ocenia jego pracę i jakiekolwiek odchyłki w składzie spalin najnormalniej są uznawane jako niesprawny kat

Sajmon:

reflash to alternatywna mapa do kompa silnika, coś tam poprawia jego pracę

kat i sonda mają różne błędy, a precyzując i kat i sonda (a w zasadzie sondy) moją zarezerwowanych po kilka różnych błędów

emulator oszukuje jedynie sondę, a więc montując go może być tak że w spalinach będzie syf a sonda tego nie zobaczy, czyli mówiąc krótko - emulator maskuje problem a nie usuwa go


  • 0

#117 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:58, 16.04.2020

Panowie odgrzeje trochę temat. Ja też mam u siebie błąd 67. Poczytałem trochę, zamówiłem tulejkę kątową i w weekend będę montował. Pytanie zasadniczo mam jedno. Tulejka w zasadzie oszukuje problem ale go nie rozwiązuje. I generalnie czy dalsza jazda z taką tulejka która wygasi wyłącznie checka (jeśli wygasi) z niespełniającym swej funkcji katalizatorem nie spowoduje że nieprawidłowe odprowadzanie spalin będzie szkodliwe dla innych podzespołów (np. silnika) i nie skróci ich żywotności?


  • 0

#118 Dolbiak

Dolbiak
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 11.08.2020

Cześć Forumowicze,

 

Trochę odgrzeję "kotleta", bo zauważyłem ciekawą zależność ;-)

Oczywiście miałem problem z P0420 jakiś czas, pokazywał się nawet nim założyłem LPG (auto mam 2 lata, zrobione 45 tys km, po 10 tys km od zakupu założony LPG, przebieg trochę powyżej 299000 km).

Standard, czyli kontrolka silnika, błąd P0420, bez objawów. Gasła czasami przy dłuższej jeździe autostradą z prędkością rzędu 140-145 km/h, ale potem po spokojnej i bardziej ekonomicznej jeździe check i błąd wracał.

Długo szukałem, również tutaj, rozwiązania. Oczywiście świece były nowe. Emulator musiałem odrzucić, bo mój mechanik nie dał rady odkręcić sondy i trzeba by było ogarniać nową. Kupiłem sobie jakiś "komputerek" do diagnostyki na OBD i kasowania błędu, który wracał szybko, tak że z tym dałem sobie spokój.

No i o co chodzi... Niedawno kontrolka silnika zaczęła mi mrugać, auto straciło moc, chodziło jakby na 3 gary. Szybkie wyszukanie tutaj rozwiązania (super na Forum jest opisane :-) ) i znalezienie problemu - uwalona cewka. Załatwienie na CITO jakiegoś chińczyka z pomocą kumpla za 5 dyszek (ale na dniach będę miał cewkę Denso).

I moja ciekawa obserwacja wynika z tego, że po przejechaniu już z 400 km, i po mieście i po autostradzie, check nie wrócił :-) mimo że przy takiej jeździe szybko wracał. I może po prostu to być wina nie kata co cewki, która kończy żywot ;-). Tak tylko dzielę się swoimi spostrzeżeniami ;-)

Pozdrawiam


Użytkownik Dolbiak edytował ten post 19:47, 23.08.2020

  • 0

#119 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 23:48, 18.08.2020

Kolego ,Dolbiak,
Miałem podobną sytuację w KIA. Najpierw błąd P0420 co kilkaset km. To zamontowałem magiczną tulejkę. Był spokój z błędem kata. Ale po pół roku znowu wyskoczyła lampka alladyna - wypadanie zapłonu na cylindrze nr 3. Zamieniłem cewkę 3 z 2 i błąd pojawił się na 2 cylindrze. Wymiana cewki na uzywke rozwiązała problem. Tulejki nie wymontowałem.

Użytkownik iwan edytował ten post 00:08, 19.08.2020

  • 1

#120 Tomek_Gdańsk

Tomek_Gdańsk
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:15, 09.09.2020

Witam wszystkich.

 

Zmuszony jestem prosić Was o pomoc, bo sam tego już nie ogarniam.

Po kradzieży katalizatora i sond lambda długo walczyłem, żeby kupić właściwą sondę regulacyjną. Po wydaniu 1500 zł na samą naprawę rur (bez kata - założony emulator) szukałem używek. W końcu dostałem  Denso za rozsądne pieniądze. Po wstawieniu do samochodu brak efektu, ale po przejechaniu ok 100 km błędy zeszły.  Szczęście trwało krótko. Po tygodniu pojawiły się znowu. Minęło kilka tygodni, w tej chwili mam błędy 22, 41 i 67. 

O ile dobrze rozumiem:

67 - powodowany brakiem katalizatora, czyli założony emulator nie przyniósł efektu :(

41 - padnięta sonda regulacyjna? ??

22 - tego nie rozumiem, czy cała ta jazda z niesprawną sondą spowodowała awarię VTEC? Nie mam żadnych objawów, samochód jedzie normalnie, nie odcina obrotów, przyspiesza dynamicznie. 

Dodatkowo pokazało błąd 83 ABS - czytałem sporo na forum, ale niestety nie do końca rozumiem o którym module piszecie, i gdzie on jest. Przedtem przy błędzie 84 przywróciłem neutralna pozycję. 

 

Jestem strasznie poirytowany, gdyż przed tą kradzieżą z samochodem nie miałem nigdy żadnego problemu (powinni takim idiotom ucinać łapy, zresztą zobaczcie zdjęcie).

Czy możecie coś poradzić ?? Ew czy jest ktoś w trójmieście, kto się na tym zna?

 

Z góry przepraszam, jeżeli post jest w złym dziale.

Pozdrawiam, Tomek

 

Accord VII, 2007, 2.0 VTEC 155 km, sedan.

Załączone pliki


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, katalizator

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq