Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana napinacza paska wielorowkowego, rolki.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
98 odpowiedzi w tym temacie

#46 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:55, 19.04.2017

Ja dodatkowo kupiłem za jakieś 30 zł krótszy pasek omijający sprężarkę klimatyzacji. Wożę go ze sobą w razie zatarcia sprężarki założę go i jakoś dojadę do miejsca docelowego a czytałem na forum, że pasek potrafi się wkręcić i nici z jazdy. 


  • 0

#47 piotrwicha

piotrwicha
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:00, 19.04.2017

Ja dodatkowo kupiłem za jakieś 30 zł krótszy pasek omijający sprężarkę klimatyzacji. Wożę go ze sobą w razie zatarcia sprężarki założę go i jakoś dojadę do miejsca docelowego a czytałem na forum, że pasek potrafi się wkręcić i nici z jazdy. 

jakiej firmy jaki numer?

próbowałeś go założyć czy zda egzamin


  • 0

#48 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 19.04.2017

Dayco 1400mm. Oczywiście, że zakładałem wszystko pasuje.Dorobiłem sobie mały pogrzebacz do nakładania paska na rolki bo bez tego raczej ciężko.


  • 0

#49 bartek87

bartek87
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 20.04.2017

Co do ocierania to u  mnie też się to pojawiło po wymianie paska i łożyska. Pasek contitech, łożysko Koyo. Co ciekawe łożysko wymieniałem 2 razy bo myślałem że to ono jest problemem (wcześniejsze było marki FAG). Dźwięk słychać jakby wydobywał się w czasie gdy napis na pasku przejeżdża po napinaczu, cyklicznie co 1-2 sekundy.


  • 0

#50 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:32, 20.04.2017

ja z tym dźwiekiem a tego paska mam to samo.


  • 0

#51 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 20.04.2017

Może to wina paska? Ktoś jeszcze ma podobny przypadek? Albo poradził sobie z tym ,,ocieraniem''?


  • 0

#52 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:37, 20.04.2017

Ja dodatkowo kupiłem za jakieś 30 zł krótszy pasek omijający sprężarkę klimatyzacji. Wożę go ze sobą w razie zatarcia sprężarki założę go i jakoś dojadę do miejsca docelowego a czytałem na forum, że pasek potrafi się wkręcić i nici z jazdy.

Jaką długość ? Jak dobrałeś ?
Sorry nie doczytałem
1400. i 7pk ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 17:41, 20.04.2017

  • 0
                       

#53 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 20.04.2017

Dokładnie kolego 1400 i 7 pk, kupiłem najtańsze co mieli bo to i tak awaryjnie ma posłużyć.


  • 0

#54 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:50, 20.04.2017

Też miałem sobie kupić na lato na godzinę "0" :-) ale nie było pewności co do długości
...i przy 1400mm napinacz jest w miarę w sdobrze na znakach ?
  • 0
                       

#55 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 20.04.2017

Jak chcesz to sprawdzę w weekend dla pewności, ale musiało  być ok skoro został u mnie i go nie wymieniałem.


  • 0

#56 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:06, 21.04.2017

Też wymieniłem łożysko rolki napinacza na Koyo, przy okazji osłuchałem jak pracuje silnik bez paska - tutaj wszystko w prządku. Ocieranie dalej słyszalne. Idąc za podpowiedzą kolegi chrishonda osłuchałem sobie cały prawie osprzęt przy pomocy stetoskopu medycznego (akurat miałem taki w domu) i szum jest słyszalny tylko na obudowie alternatora. Obstawiam, że ociera wewnętrzne łożysko, ale z powodu braku czasu ostatnio nie zabierałem się jeszcze za jego remont.

 

Tak swoją drogą czy są jakieś trudności przy samodzielnej wymianie łożysk alternatora? Dysponuję różnymi narzędziami, ściągaczami itd, ale alternatora jeszcze sam nigdy nie robiłem i nie wiem czy trzeba na coś szczególnie zwracać uwagę? Poza tym ocieraniem regulator napięcia daje wzorowy prąd więc obstawiam, że to tylko ten problem.

 

A drgania silnika przenoszone są do środka auta tylko jak jest zimno, jak jest temperatura +15 i silnik rozgrzany to w środku jest idealnie, żadnych drgań. Obstawiam że membrana w poduszce już pada i jak jest ciepło to się uszczelnia. Niestety nie mam dostępu do tej pompki podciśnienia i też jeszcze nie sprawdzałem tej teorii w praktyce.


  • 0

#57 Chicco

Chicco
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 21.04.2017

Pisałem Ci kolego, że wymiana łożyska na napinaczu nie da żadnego efektu. Myślę, że trop z alternatorem może mieć sens, daj znać jak coś ustalisz.


  • 0

#58 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 21.04.2017

Akurat zdążyłem wymienić to łożysko chwilkę po rozpoczęciu tego tematu - bo i tak kwalifikowało się do wymiany. Nie pisałem nic wcześniej bo nie mam żadnych konstruktywnych wniosków. W przyszłym tygodniu będę robił z alternatorem to dam znać co z tego wyszło.


  • 0

#59 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:08, 21.04.2017

Ja robilem alternator profilaktycznie. To znaczy tylko lozyska, bo nawet szczotki nie wymagaly wymiany. Wazne zeby zaopatrzyc sie w opalarke lub przynajmniej suszarke do wlosow. Aluminiowy korpus trzeba rozgrzewac przed wcisnieciem lozyska. Pozatym nie zapamietalem wiekszych trudnosci, no moze poza demontazem z auta, podejscie nie jest zbyt rewelacyjne. Polecam takze zakup altka uzywki, ceny smieszne, mozna tamten na spokojnie zrobic i tylko przerzucic, a i czesci beda w razie czego.


  • 0

#60 dpietrzyk

dpietrzyk
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Trzebinia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 26.04.2017

Udało mi się dzisiaj wymienić oba łożyska w alternatorze. Faktycznie, wyjęcie go to dość ciężka sprawa (wyjmowałem wiatrak) ale druga rzecz, która mnie zagięła to wyjęcie tylnego łożyska - po co tam ten kołnierz?  :dobani:

 

Generalnie po wymianie - cisza, ocieranie ustało, chociaż mam wrażenie że jak się bardzo mocno wsłucham to jeszcze to delikatnie słyszę, ale to może urojenia już :D

 

Jeden problem rozwiązany, może komuś się to info przyda :-)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq